" سلام هموطن" گامی نوآورانه در راستای جذب حداکثری گردشگر به کیش پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
مناطق آزاد باید در استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس پیشگام باشند
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه

  آخرين اخبار
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
دوشنبه 11 تیر 1403 ، 24 ذی الحجه 1445 ، 1 جولای 2024 ، شماره 4499 (1883 دوره جدید)
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
  پربيننده ترين اخبار
اشک های مهندس یزدان پناه ، استدلال های مرعشی و تفکرات انصاری لاری برای انتخاب پزشکیان
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
به شرکت های هواپیمایی برای تقویت سفر به کیش مشوق هایی داده می شود
شنبه 9 تیر 1403 ، 22 ذی الحجه 1445 ، 29 ژوئن 2024 ، شماره 4497 (1881 دوره جدید)
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
رئیس جدید پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران معرفی شد
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

سادات نجفی مدیر عامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش تشریح کرد:
" سلام هموطن" گامی نوآورانه در راستای جذب حداکثری گردشگر به کیش

خلاقیت؛ ابتکار و نوآوری در جهت جذب حداکثری گردشگر در منطقه ای مانند جزیره کیش موضوعی است که رحمان سادات نجفی؛ مدیر عامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش به آن تاکید ویژه دارد.وی برگزاری رویدادهایی جذاب با موضوعات مختلف را در طول تابستان و در فصل گرما از مواردی عنوان می نماید که می تواند ترغیب کننده سفر به کیش باشد.وی در نشستی با خبرنگاران به تشریح برخی از برنامه های جامعه بازاریان در این راستا پرداخت . برنامه هایی که تا شهریور هدفگذاری شده و قابلیت تداوم نیز دارد.

  

به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش؛ در دنیای امروز، صنعت گردشگری به اندازه ای اهمیت پیدا کرده که بسیاری از کشور ها حتی اگر دارای جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی نباشند، می توانند با خلق برخی جاذبه ها در قالب برگزاری رویدادهای خاص و جذاب به منظور افزایش مدت زمان حضور گردشگر در کشور مقصد به بسیاری از معیار های رشد اقتصادی از جمله اشتغال، توسعه، ارتقای سطح زندگی و.. کمک کنند، چرا که این صنعت به عنوان سومین صنعت درآمد زا در دنیا و یکی ازموفق ترین  روش های کسب درآمد به شمار می رود و روز به روز بیشتر مورد توجه قرار می گیرد،جزیره کیش به عنوان یکی از مناطق گردشگری پیشرو در کشور از نظر خلق رویدادهای جذاب از چند دهه  پیش جشنواره تابستانی کیش را در فصل گرما که حضور گردشگر در منطقه به پایین ترین میزان بود برگزار کرد. در سالهای ابتدایی برگزاری این جشنواره مورد استقبال قابل توجهی قرار گرفت ، اما در سالهای اخیر تغییر سلایق و اقتضائات جامعه باعث شده تا گردشگران امروز برای حرکت و سفر کردن  شاخصه های دیگری را مد نظر قرار دهند و برگزاری جشنواره های تکراری  و بدون برنامه آن طور که در گذشته باعث جذب گردشگر می شد امروز دیگر کارایی آن چنانی لازم را ندارد. رویداد محوری یا تمرکز بر گردشگری رویداد از جمله راهکارهایی این که این روزها از سوی جامعه بازاریان و بازرگانان کیش به عنوان تشکلی فراگیر و پیشرو دنبال می شود و قرار است در روزهای آتی مجموعه ای از رویدادهای تابستانی البته با هم افزایی سایر تشکل های فعال در کیش تحت عنوان " سلام هموطن" برگزار شود که ابتکار و خلاقیت از مشخصه های بارز آن است.

 

" سلام هموطن" رویدادی برای همه مردم

رحمان سادات نجفی؛ مدیر عامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش در نشستی با خبرنگاران در تشریح رویدادهای متنوع تابستانی با عنوان"سلام هموطن" گفت: متاسفانه جشنواره تابستانی که به برندی برای جزیره تبدیل شده بود در طول سالهای اخیر آسیب دیده و برنامه های تکراری و بی کیفیت باعث شد که شاهد استقبال آنچنانی از آن نباشیم و برای بازگشت رونق به کیش نیازمند درانداختن طرحی نو هستیم. وی گفت: با توجه به تجربه ناموفق جشنواره تابستانی در سالهای اخیر؛ امسال بر آن شدیم تا مدل دیگری تحت عنوان "رویدادهای تابستانه" که شامل رویدادهای متنوع و جذاب است برگزار نماییم. وی گفت: ابتکار،خلاقیت و نوآوری لازمه انجام هر کاری است و بدون در نظر گرفتن آن اتفاق خاصی همانطور که تا پیش از این شاهد بودیم، نخواهد افتاد. سادات نجفی گفت: رویداد سلام هموطن با هدف جذب حداکثری همه هموطنان و مبتنی بر ارائه خدمات و مشوق خواهد بود. خدمات ، منحصر به خرید در بازارها نیست و مشوق های اقامتی و پذیرایی با هماهنگی همه تشکل ها و با حمایت معنوی سازمان منطقه آزاد کیش انجام خواهد شد.

 

"حراج عمومی" در بازارهای تجاری کیش

وی با بیان اینکه رویدادهایی در روزهای آینده در کیش برگزار خواهد شد و هر کسی در صنف و جامعه خود برنامه ای را اعلام کرده است و بر اساس آن عمل می کند افزود: جامعه بازاریان و بازرگانان کیش در بازه زمانی 8 تا 18 تیرماه جشن عید تا عید (قربان تا غدیر) را در قالب رویداد "حراج عمومی" در بازارهای تجاری کیش برگزار خواهد کرد و برای مشارکت فعال غرفه داران از دوهفته قبل از بازارها نظر سنجی شده که آیا برای این مشارکت عمومی آمادگی وجود دارد یا خیر؟ سادات نجفی گفت : برای انجام رویدادهای تابستانه اسپانسر گرفته شده و حتی تا پایان شهریور ماه هم می تواند ادامه پیدا کند. وی با اشاره به رویداد حراج عمومی بازارها این حراج را حراج واقعی دانست و گفت شاید ضعف هایی باشد اما اگر در جایی حراج غیر واقعی وجود داشت بیشترین آسیب متوجه همان غرفه دار است و موفق نخواهد بود . امروز مردم آگاهانه تر از گذشته خرید می کنند و مقایسه قیمت ها از منابع مختلف دست خریدار را بازمی گذارد و باید شرایطی فراهم شود تا مردم با مراجعه به بازارهای کیش نیاز خود را با قیمت مناسب و رضایتمندی فراهم کنند. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اقتصاد،  فرمانبردار و قابل مهندسی کردن نیست و خود راهش را پیدا می کند و باید ببینیم نیاز بازار چیست؟ امروز به این دلیل کالای ارزان در برخی بازارهای ما ارائه می شود چون مخاطب آن وجود دارد و بر اساس نیاز و انتخاب مخاطب کالا می آید این را کسی جز عرضه و تقاضای بازار تعیین نمی کند. وی افزود: بازاریان ما مشتری مدار هستند و اگر در این میان چند نفر هم ضعیف عمل می کنند نمی توان  آن را به همه تعمیم داد و این قشر زحمتکش را زیر سوال برد. وی افزود: ما در جزیره کیش بیش از 3 هزار غرفه تجاری داریم و در یک حساب سرانگشتی مجموعه بازاریان ما با پرسنل و خانواده هایشان حدود 50 درصد جمعیت کیش را تشکیل می دهند و در حقیقت اعضای ما همه مردم کیش هستند و 6 هزار عضو در بخش خدمات و تجارت داریم و 60 صنف زیر مجموعه ما است. وی افزود: رویدادها تابستانه تحت عنوان "سلام هموطن" در تلاش است تا تمامی هموطنان از هر قشر و طبقه و سطح درآمدی امکان سفر به کیش را داشته باشند و در این راه  سازمان منطقه آزاد کیش تبلیغات در سطح ملی و ارائه تخفیف در عوارض ورود خودروهای زمینی را تقبل نموده است.

سادات نجفی در پاسخ به این موضوع که اگر چنین رویدادهایی برگزار شود اما برخی مشکلات مانند نبود پروازها یا قیمت های بالای کالا حضور گردشگر در کیش را با چالش مواجه می کند، افزود: مواردی چون افزایش  پروازها و انجام تبلیغات و پخش تیزر در سطح ملی  در ید اختیار ما به عنوان بخش خصوصی نیست، اما ما باید کار خود را انجام دهیم تا متولیان هم در جایگاه خود و با استفاده از همه ظرفیت ها  نیازها را برآورده کنند. وی گفت: فصل تابستان همیشه فصل کم مسافر ما است و مسبوق به سابقه است و اتفاقاتی که تحت عنوان جشنواره ها و مناسبت های مختلف در طول سالیان گذشته رقم خورده است به این دلیل بود که بتوانیم از این فصل رکود عبورکنیم تا به فصل رونق برسیم و این به معنای توقع سود بیشتر نیست.  وی گفت : امروز اگر قیمت تورهای ورودی به جزیره کیش را مشاهده کنید عمده قیمت ها صرفا شامل هزینه بلیط رفت و برگشت است که مسافر پرداخت می کند و درواقع اقامتگاه، صبحانه و ترانسفر برای مسافر رایگان است. وی با اشاره به اینکه شاید برای یک کیشوند بلیط وجود نداشته باشد اما این به معنای آن نیست که برای خواهان سفر با تور هم بلیط وجود ندارد در واقع متقاضیان در قالب تور برای سفر به کیش مشکلی ندارند.

 

سازمان به نقش حاکمیتی خود در پروازها عمل کند

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش با بیان اینکه برگزاری رویدادهای مختلف، برنامه‌های تشویقی خاصی برای ترددهای هوایی و زمینی می‌طلبد، ادامه داد: به نظر می‌رسد وقت آن رسیده تا سازمان منطقه آزاد کیش برای کنترل فعالیت شرکت‌های هواپیمایی وارد عمل شده و به نقش حاکمیتی خود در این راستا عمل کند. وی ادامه داد: چرا باید برخی ایرلاین‌ها پروازهای خود را در فصل تابستان به کیش کاهش دهند و همان ایرلاین‌ها در فصل زمستان تعداد پروازهای خود را به این جزیره چندین برابر کنند و نظارتی هم وجود نداشته باشد. مدیر عامل جامعه بازاریان کیش  با بیان اینکه  پیش از این پیشنهاد داده شد که سازمان منطقه آزاد  کیش فقط با ایرلاین‌هایی در فصل سرما و پرتردد با کیش همکاری کند که در فصل گرما تعداد پروازهای خود را به جزیره کاهش نداده‌اند.وی با اشاره به این نکته که هر ایرلاینی که جزیره کیش را در فصل تابستان حمایت کرده در فصل زمستان بایستی دوبرابر مجوز پرواز به جزیره کیش را داشته باشد؛ گفت: در این مقطع زبان و اهرم "خواهش" و "تمنا " کاری از پیش نمی برد و باید جدی تر به این موضوع ورود پیدا کرد.

سادات نجفی ادامه داد: برقراری پروازها از مشکلات عمده در کیش است و اگر متقاضی زیاد باشد ایرلاین ها انگیزه بیشتری برای پرواز پیدا می کنند و این ها موضوعات و مشکلاتی است که همه در جهت رفع آن در تلاشند ما هم به سهم خود می کوشیم که رویدادهای جذاب را برای حضور گردشگر برگزار نماییم و البته این راهم بپذیریم که دوران گذار در تغییر مدیریت ها باید سپری شود تا مدیرجدید بتواند بر منطقه تسلط لازم را پیدا نماید. مدیر عامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش اظهار داشت: تغییرات پی در پی مدیریتی و اداره سازمان منطقه آزاد کیش با سرپرستی وبا اختیارات محدود، مشکلاتی را به وجود آورده است که امیدواریم با ثبات مدیریتی در دوره مدیرعامل جدید، شاهد حل  و رفع آن‌ها باشیم.

 

لزوم همگامی توسعه ظرفیت های گردشگری با جذب گردشگر

وی با تاکید بر اینکه در برگزاری رویدادهای تابستانه چرخه ای تکراری را نباید رقم زد، ادامه داد: ادامه دادن این موضوع انگیزه ای را برای سفر ایجاد نمی کند، به همین دلیل در10 تا 15 سال گذشته رقم ورودی گردشگر به کیش تقریبا یک رقم ثابت و افزایش و توسعه متوازنی هم اتفاق نیفتاده است. امروز فرودگاهی را رونمایی می کنیم که ظرفیت مسافر به کیش را به دو برابر افزایش خواهد داد و وجود حدود 50 هتل فعال و 60 هتل در حال ساخت و بازارها و مراکز تجاری بزرگ با حدود 800 غرفه که در سایز کیش "مگامال" محسوب می شود نشان از این است که باید بر اساس ظرفیت های کیش بیش از اینها بر روی جذب گردشگر کار کرد و چراغ های بازارها را روشن نگه داشت. سادات نجفی گفت :  با ادامه روندهای تکراری و با این حجم ورودی گردشگر به جزیره، اتفاق خاصی نمی افتد. به همین دلیل رویدادهای تابستانه مبتنی بر ارائه خدمات و مشوق هایی مثل ارائه  کالای ارزان و با کیفیت و ایجاد شوق برای سفرهای زمینی از مواردی است که اگر بتوانیم در آن موفق عمل کنیم رونق چشمگیری را شاهد خواهیم بود.

 

سفرهای زمینی به بالانس سفرهای هوایی خواهد انجامید

وی درباره سفرهای زمینی به کیش گفت: فراهم آوردن زیرساختها و ترغیب مردم به سفرهای زمینی می تواند برای تورها رقابت ایجاد خواهد کند و حتی سفرهای هوایی را بالانس خواهد کرد. وی با تاکید بر اینکه برقراری سفرهای زمینی نیازمند رسیدگی به زیر ساخت های جاده ای استان هرمزگان به جزیره کیش است، افزود: تقویت مسیر ارتباطی زمینی برای توسعه گردشگری در کیش ضروری است بالانس مسیر ارتباطی زمینی و هوایی در نهایت به نفع گردشگران خواهد بود؛‌ البته در همین راستا نیازمند ایجاد مسیر ارتباطی از بندر آفتاب به بزرگراه عسلویه هستیم که امیدواریم از سوی بخش های حاکمیتی به آن توجه ویژه شود.

 

استفاده از تجربه موفق "کیش گیمز"

سادات نجفی با اشاره به برگزاری موفق رویداد کیش گیمز گفت:11 رشته ورزشی ظرف 34 روز در کیش مسابقه دادند و خبرهای آن هم هر روز از رسانه  ها پخش شد و جدای از سفر  1200 ورزشکار به همراه خانواده هایشان به جزیره رویدادی کاملا جذاب و متفاوت رقم خورد و به یک برند تبدیل شد. وی با اعلام این خبر که رویداد کیش گیمز سال آینده با اضافه شدن رشته های برفی و یخی و با 35 رشته در جزیره کیش برگزار خواهد شد گفت: در همین راستا مسابقه ای جذاب در رشته MMA ( مبارزه در قفس) در تیرماه برگزار خواهد شد که بمدت یک هفته کیش را مورد توجه  رسانه ها قرار خواهد داد. مجوز برگزاری این مسابقه از وزارت  ورزش و جوانان و فدراسیون مربوطه اخذ شده و مسابقه ای است که در ایران و در سطح ملی برای اولین بار است که برگزار می شود. سادات نجفی گفت: اسپانسرمبارزه در قفس" MMA " که رویدادی بسیار پر مخاطب و جذاب است گرفته شده و بعد از برگزاری این مسابقه در سطح ملی در گام بعدی به صورت بین المللی دیده شده و برگزاری آن از  20 تا 24 تیرماه هدفگذاری شده است.

ارائه "بنزین رایگان" به گردشگران سفر زمینی

سادات نجفی در بخش دیگری از سخنان خود و با اشاره به مشوق های ارائه شده در قالب سفرهای زمینی به کیش به اپلیکیشن "مشعل" و اختصاص بنزین رایگان به مسافران کیش اشاره داشت و از حضور اسپانسری با نام "مشعل" که بنزین رایگان در بستر اپلیکیشنی به همین نام که 4 سال روی آن کار شده و از سال گذشته در دسترس قرار دارد خبر داد و افزود:  از سال گذشته جایگاهی در کیش در بستر این اپلیکیشن معرفی شده و در مسیر زمینی به کیش همه  جایگاهها در شهرهای مختلف هماهنگ  شده و لوکیشن محور است. ساداات نجفی افزود: بنزینی که در اپلیکیشن مشعل اختصاص داده می شود قابل انتقال است و قابلیت نقد شدن  هم دارد و تا 6 کارت اعتباری هم قابل معرفی است.در واقع مشعل اولین پلتفرم دریافت سوخت سهیمه ای به ازای خرید از فروشگاه های طرف قرارداد مشعل می باشد. در این پلتفرم، مشتریان به ازای هر خرید از طرف قرارداد با مشعل، سوخت سهمیه ای دریافت می کنند و نزدیکترین فروشگاه ها و اصناف طرف قرارداد به محل استقرار هر مشتری، روی نقشه در اپلیکیشن نمایش داده می شود. صاحبان کسب و کار و اصناف نیز علاوه بر اینکه به واسطه معرفی در اپلیکیشن مشعل، رونق گرفته و مورد استقبال مشتریان قرار می گیرند، در ازای کسب امتیاز لازم می‌توانند از سایر تسهیلات متنوع و جذاب این طرح نیز بهره ‏مند شوند که این پلتفرم در قالب رویداد های تابستانه کیش اسپانسر شده است. وی گفت: در واقع گردشگر وارد گیم و بازی می شود که در سرزمین اصلی هم قابل استفاده خواهد بود. از آنجا که امروز بنزین یکی از بزرگترین چالش های کشور است اینگونه هم افزایی ها به کمک دولت و مردم خواهد آمد .وی گفت :  اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه استفاده از این اپلیکیشن بزودی اعلام خواهد شد. مدیر عامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش گفت: به هر حال همین مشوق ها باعث آمدن گردشگر حتی در لوسیزن خواهد بود و باید کار جذاب کرد و صرفا برگزاری جشنواره ملاک نیست. بدون تلاش؛ وقت گذاشتن و هزینه کردن و اقدامات جذاب نمی شود انتظار نتیجه داشت.

پیشنهاد ایجاد تشکلی با اداره کنسرسیومی برای جشنواره ها و مناسبت ها در کیش

وی در رابطه با عدم فعالیت موسسه جشنواره‌ها و مناسبت های کیش با اشاره به برخی مشکلات این موسسه اظهار کرد: موسسه جشنواره‌های کیش دارای چهار عضو از بخش خصوصی و سه عضو از سازمان منطقه آزاد بود که مدیریت آن را سازمان منطقه آزاد بر عهده داشت؛ برای این موسسه بودجه‌ای نیز اختصاص یافته بود که به دلیل نداشتن ردیف مشخصی برای آن،در حال حاضر با مشکلات حقوقی روبه رو شده است. وی از آغاز مقدمات قانونی برای راه‌اندازی موسسه‌ای جدید برای جشنواره‌های کیش خبر داد و افزود: مشکلات موجود در موسسه قبلی اصلاح و موسسه جدید با محوریت بخش خصوصی آغاز به کار خواهد کرد که در این راستا نیازمند حمایت‌های سازمان منطقه آزاد کیش هستیم. وی توضیح داد: 5 تشکل شامل جامعه بازاریان؛ جامعه هتلداران؛ جامعه مراکز پذیرایی؛ جامعه کلوپداران و جامعه دفاترخدمات مسافرتی و گردشگری در تلاش است تا موسسه را به صورت "کنسرسیومی"  اداره کند و صندلی رای گیری به هر تشکل بر اساس حق مشارکت تخصیص داده شود و همه تشکل ها این موضوع را پذیرفته اند. در موسسه جشنواره و مناسبت های کیش همه تصمیم سازیها و تصمیم گیری ها بر عهده سازمان بود و با راه اندازی موسسه جدید و با حمایت معنوی سازمان تصمیمات زیر نظر بخش خصوصی خواهد آمد و پیشنهاد داده ا یم که بودجه ایجاد رونق که در اختیار سازمان است به موسسه تزریق شود و پاسخگوی آن شخصیت حقوقی موسسه که بخش خصوصی است باشد و بیلان و گزارش عملکرد سالانه داده شود.

 

توان مناطق آزاد برای تبدیل شدن به پایلوت صادراتی کشور

سادات نجفی در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه ظرفیت راه اندازی واحدهای تولیدی برند در کیش وجود دارد، گفت: این امر در بسیاری از کشورهای توسعه یافته در قالب مونتاژ قطعات یا ایجاد خط تولید وجود دارد که بخش خصوصی در جزیره کیش نیز آمادگی کامل برای راه اندازی آن را دارد.وی اضافه کرد: تحریم‌ها و نرخ تسعیر ارز باعث شده که مناطق آزاد از شکل تجاری متعارف خود خارج شوند و به طور آنی در نوسانات ارزی آسیب ببینند، در همین راستا نیز راه اندازی خط تولید برندها به صورت پایلوت در کیش می‌تواند نقش بسزایی در دور زدن تحریم‌ها و افزایش صادرات غیر نفتی ایفا کند.مدیر عامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش به بحث پردازش کالا اشاره کرد و اظهار داشت: صادرات محور شدن کالا در مناطق آزاد بستگی به خرید از سوی سایر کشورها دارد . کالای ما باید ارزش صادراتی پیدا کند و در بازار رقابتی عرض اندام نماید و این موضوع زمانی اتفاق می افتد که ما صنعت را به روز کنیم که می توان این وظیفه را به عهده مناطق آزاد گذاشت تا بعد از آن به کشور تسری پیدا کند. 

 

لزوم مشورت پذیری

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش با بیان اینکه مدیران در سازمان منطقه آزاد کیش برای حل مشکلات باید زمینه مشورت پذیری را فراهم کنند گفت: مناطق آزاد تنها مدل اقتصادی است که بدون بودجه دولتی اداره می شود و به همین دلیل بازارتجارت و سازمان منطقه آزاد کیش نمی تواند نسبت به هم بی تفاوت باشند. ما نیازی به سازمان ضعیف نداریم و اگر سازمان مقتدر نباشد دودش به چشم ما خواهد رفت و فضای کسب و کار هم اگر ضعیف باشد دودش به چشم سازمان خواهد رفت واین موضوع  یک جاده دو طرفه است. اگر مدیران سازمان زمینه مشورت را فراهم کنند و امور را رو به اصلاح ببرند باید از آنها  حمایت کرد. سادات نجفی گفت: جاهایی باید مشورت درست داد و مطالبه کرد و بعد کار را به نتیجه رساند و انتقاد صرف دردی را دوا نمی کند  بلکه باید باید مشکلات را ریشه ای  و اساسی حل کرد.

 شماره خبر : 5269         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.