پردیس سینمایی میکامال؛ خلاقیتی ارزشمند در راستای رشد و رونق کیش پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
مناطق آزاد باید در استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس پیشگام باشند
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه

  آخرين اخبار
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
دوشنبه 11 تیر 1403 ، 24 ذی الحجه 1445 ، 1 جولای 2024 ، شماره 4499 (1883 دوره جدید)
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
  پربيننده ترين اخبار
اشک های مهندس یزدان پناه ، استدلال های مرعشی و تفکرات انصاری لاری برای انتخاب پزشکیان
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
به شرکت های هواپیمایی برای تقویت سفر به کیش مشوق هایی داده می شود
شنبه 9 تیر 1403 ، 22 ذی الحجه 1445 ، 29 ژوئن 2024 ، شماره 4497 (1881 دوره جدید)
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
رئیس جدید پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران معرفی شد
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

پردیس سینمایی میکامال؛ خلاقیتی ارزشمند در راستای رشد و رونق کیش
پردیس سینمایی میکامال؛ خلاقیتی ارزشمند در راستای رشد و رونق کیش

پردیس سینمایی میکامال توانسته است ضمن آمیختن فرهنگ و هنر با زیبایی بصری در مجموعه و بستری مدرن تجربه ای به وسعت خیال را برای علاقمندان به هنر سینما در جزیره کیش رقم بزند

  

. مجموعه پردیس سینمایی میکامال با توانمندی بخش خصوصی یکی از معضلات  قدیمی جزیره کیش که همانا داشتن یک سالن شیک و مدرن سینما با استانداردهای لازم بود  را مرتفع کرد و با راه اندازی سه سالن جدید با بروز ترین امکانات این روزها شاهد استقبال گسترده کیشوندان و گردشگران از این مجموعه هستیم. این موضوع تا جایی است که گردشگران زیادی تماشای فیلم در پردیس سینمایی میکامال را یکی از تفریحات مورد علاقه شان در سفر به کیش می دانند و به گونه ای کیشوندان و گردشگران را با هنر هفتمآشتی داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش؛ سینمابهعنوانصنعتیپیشرووتاثیرگذار،مرکزتوجهتحقیقاتوپژوهش‌هایگوناگونبهلحاظاجتماعی،سیاسیوفرهنگیاستبهطوریکهمیزانتوسعهیافتگیکشورهاباسطحپیشرفتوجایگاهسینمادرآنجوامعسنجیدهمی‌شود. یکیازراه‌هایشناختفرهنگوآیینهرکشوروتمدنیمطالعهوتحقیقدرسینمایآناستکهبازتابیروشنوعمیقازکنش‌هایاجتماعیوفرهنگیملت‌هارانمایانمی‌سازد.

سینمابهعنوانمهمترینصنعتتفریحیدر۲قرنگذشته،نقشبسزاییدرایجادبسترهایفکریجدیدیاتغییرجهتافکارعمومیبهسمتیاموضوعیخاصایفاکردهاستچراکهاینرسانهازاندوخته‌هایفرهنگیوتاریخیبهرهفراوانمی‌برد، هنرامریپروردهروحجمعییکجامعهوملتاست. سینماهمزیرشاخهایازهنرمحسوبمی‌شودوبنابراینبهعنوانیکپدیدهجمعیمی‌تواندنقشبسزاییدرانتقالمفاهیموارزش‌هاداشتهباشد. زمانیکهدرجنگجهانیدومدولتبریتانیاقصدداشتکهآمریکاراترغیببهحضوردرجنگکند،نخستینگامآمادگیاذهانعمومیبرایقبولاینامرواینتدبیراولینسیاستمداخلهدرمحتوایفیلم‌هایسینماییبود. فیلم‌هاییمثل «کازابلانکا»کهبهصورتسرپوشیدهونمادینلزومهمکاریفرانسه،انگلیسوآمریکاراعلیهدشمنمشترکیعنیآلمانبهمخاطبالقامی‌کننددرواقعبیانیه‌ایبرایورودآمریکابهجنگبهشمارمی‌رفت. بهاینترتیبدرهمهجایدنیاازجملهایرانمی‌توانبرنقشمهمسینمابرمخاطبوتغییرنگرشوشیوهتفسیرواقعیتپافشاریکرد.

به دیگر سخن تأثیرگذاریسینمادرجامعهازجملهمهمترینمسایلراهبردیوتعیینکنندهاستکهباتوجهبهاینمهممی‌توانبهرفعواصلاحبسیاریازآسیب‌هایاجتماعیوفرهنگیدرابعادمختلفپرداختواجتماعراازفروافتادندرگردابهایگوناگونبازداشت.

سینمایتوسعهیافتهقادراستتاباآسیبشناسیبسیاریازچالشهایاجتماعیونهادینهکردنفرهنگ‌هایاصیلوبومیهرجامعه‌ایبهکاهشبحرانهاکمککندوجامعهبااثرپذیریازالگوهایفیلم‌هایسینماییمحبوبخودمی‌تواندبهباورپذیریمفاهیمعمیقیچون «امید»، «عشق»، «نوعدوستی»و «وطنپرستی»دستیابدکهدولت‌هاباصرفهزینههایهنگفتنیزامکانرسیدنبهچنینتأثیرگذاریرانداشتهونخواهندداشتبنابراینافزودهشدنسینمابهسبدفرهنگیخانوارهاازجملهمسایلیبهشمارمیرودکهبابهبودکیفیفیلم‌ها،پیشرفتوارتقایفرهنگیجامعهرابهدنبالخواهدداشت.

با ذکر این مقدمه باید به این نکته اذعان داشت که جزیره زیبای کیش در طول سالهای گذشته در بحث برگزاری رویدادهای سینمایی از مناطق پیشرو به حساب می آمده و اهالی سینما و تئاتر تا کنون به بهانه حضور در این رویدادها و جشنواره های سینمایی به جزیره سفر کرده اند. اما یکی از نقدهایی که همواره از سوی کیشوندان مطرح می شد، نبود سالن های به روز سینما در جزیره کیش بود. کیش در سالیان متمادی تنها از یک سینما استفاده کرده است و اکران آخرین و بروزترین فیلم ها آنطور که در سطح کشور روی پرده نمایش داده می شد به دلیل محدودیت های موجود اصولا امکانپذیر نبود.

این بار نیز  بخش خصوصی  کیش همانطور که در طول سالیان متمادی با آماده ساختن  طرح های مختلف و متنوع گردشگری  نقش اصلی را در توسعه و رونق کیش داشته است ، این بار نیز  به داد کیش رسید و این معضل و کمبود قدیمی را مرتفع کرد.و در این راستا  ابر پروژه میکامال با کلکسیونی از جذابیت های جدید در جهت جذب گردشگر در جزیره کیش  به همات بخش خصوصی  ایجاد و به بهره برداری رسید. توجه به ابعاد مختلف فرهنگ و هنر جزیره که حتی در بخشی از معماری این پروژه هم دیده می شود یکی از دهها  نقاط قوت این پروژه است و بدین ترتیبپردیسسینماییمیکامالجزیرهکیشپسازموافقتکمیسیونرسیدگیماده 8 دراسفند ماه 1401 افتتاح‌شد.

این پردیس سینمایی درراستایسیاستتسریعفعالسازیوبهرهبرداریازسینماهاوپردیس‌هایسینماییکشور افتتاح وبابهره‌برداریازاولینپردیسسینماییجزیرهکیشدرمیکامالموافقتگردید.

اینپردیسسینماییباظرفیت 345 صندلیدر 3 سالننمایشوبابهره‌گیریازآخرینتکنولوژی‌هایروزومدرنجهان،پذیرایعلاقمندانبهسینمادرجزیرهکیش‌شد.پردیسسینمایی میکامالبازیربناییبالغبرسههزارمترمربعدرطبقهچهارممجتمعفرهنگیتجاریمیکامالجزیرهکیشساختهشدهوسالنویآیپی(VIP) اینمجموعهسینماییبرایپذیراییاز 60نفرکاملاتجهیزشدهاست و برترینفیلم‌هایایرانوجهانبرپرده‌هایعریض،باکیفیتتصویربالاوصدایدالبی در آن نمایشداده می شود.

توضیح اینکه :اصولا پردیسسینمایی،بهساختمانیگفتهمی‍شودکهدارایحداقل ۳ سالنسینما (معمول ۶ تا ۱۰ سالن) باشد. ظرفیتبعضیازسالنهایبزرگپردیسهایسینماییگاهیتاچندهزارنفرهممی‌رسدکهبهآنمگاپلکسمی‌گویند. درمواردی،پردیسسینماییدرمجموعهبزرگیقرارگرفتهاستکهمجموعهایازخدماتتفریجیتجاریرانیزدرکنارپردیسسینماییقرارگرفتهاست.

افزایش کارکرد

اکران فیلم در پردیسهایسینمایی،یکیازفعالیتهایاجتماعیاستکهمخاطبینزیادیرابهخودجذبمی‌نماید. مجتمعهایتجاریوشاپینگمالهانیزمخاطبینخودراکهباهدفخریدواردمجموعهفوقشدهاند،جذبمی‌نماید. وقتیایندوعملکرد (یاسایرعملکردهایجاذبجمعیت) درکنارهمقراربگیرند،تاثیرمضاعفیبرروییکدیگرمی‌گذارند،یعنیمثلاکسیکهبهقصددیدنفیلمواردپردیسسینماییشدهاستاحتمالدارددراینمجموعهاگرکالایجذابینظرشراجلبنماید،آنراخریدنمایدیاشخصیکهبرایخریدبهمجتمع تجاریآمدهاست،امکانداردبعدازخریدسریبهفیلمهایپردیسسینماییبزند. درنتیجهدرکنارهمقرارگرفتناینعملکردهای،باعثافزایشکارکردهریکمی‌شود.

پردیسهایسینماییراهمچنینمیتواندرکنارسایرعملکردهایفرهنگیازجملهگالریهایهنری،کتابفروشی،کافیشاپهایهنریو نیزقرارداد. اینروش،باعثمی‌شوداینپردیسسینماییبهیکمرکزبزرگفرهنگیدرمنطقهخود،تبدیلشود.

بدین ترتیب بخش خصوصی کیش با تحقیقات و مطالعات راهبردی و هوشمندی توانست با راه اندازی پردیس سینمایی در مجتمع تجاری میکامال  در جزیره کیش، یکی از کاستیهای جزیره که کمبود  سالن سینما بود را رفع نماید و این موضوع مرهون ورود بخش خصوصی کیش و دغدغه فرهنگی آنان است.

از آنجا که تنها حدود سه ماه است که از اکرانآخرین فیلم های بروز در مجموعه پردیس سینمایی میکامالمی گذرد اما در همین مدت توانست آوازه ای به وسعت کشور پیدا و توجهات بسیاری را به خود جلب نماید تا آنجا که علاوه بر کیشوندان ، گردشگران زیادی هم تاکنون از آن استفاده نموده اند.

استقبال خوب و قابل توجه کیشوندان و گردشگران از پردیس سینمایی میکا مهر تائیدی است بر حرکت درست دست اندرکاران این مجموعه در راستای استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در جهت رشد و توسعه و رونق جزیره زیبای کیش که قابل تحسین است.

 شماره خبر : 5173         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.