قاعده ای را تعریف کنید که مدیران مناطق آزاد یا بومی باشند یا ساکن مناطق پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
مناطق آزاد باید در استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس پیشگام باشند
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه

  آخرين اخبار
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
دوشنبه 11 تیر 1403 ، 24 ذی الحجه 1445 ، 1 جولای 2024 ، شماره 4499 (1883 دوره جدید)
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
  پربيننده ترين اخبار
اشک های مهندس یزدان پناه ، استدلال های مرعشی و تفکرات انصاری لاری برای انتخاب پزشکیان
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
به شرکت های هواپیمایی برای تقویت سفر به کیش مشوق هایی داده می شود
شنبه 9 تیر 1403 ، 22 ذی الحجه 1445 ، 29 ژوئن 2024 ، شماره 4497 (1881 دوره جدید)
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
رئیس جدید پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران معرفی شد
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزادقشم در مراسم معارفه خود خطاب به عبدالملکی :
قاعده ای را تعریف کنید که مدیران مناطق آزاد یا بومی باشند یا ساکن مناطق

مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جزیره قشم نیازمند بازگرداندن احترام و کرامت در حوزه های گردشگری تا مطرح شدن مشکلات جزیره نشینان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس در سطوح استانی و کشوری است.

  


عادل پیغامی عصر یکشنبه  هفته جاری در آیین تکریم و معارفه مدیران عامل قدیم و جدید سازمان منطقه آزاد قشم که در تالار وحدت این جزیره برگزار شد، اظهار داشت: از صمیم دل از خداوند بزرگ شاکرم که این توفیق را بعد از ۱۱ سال که افتخار قشموندی دارم و روستا به روستای این جزیره را گشته ام به من ارزانی کرد تا به مردم بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس و جامعه محلی قشم در مسوولیتی جدید خدمت کنم.

وی با بیان اینکه در این مراسم رسم بر این است که صحبت از برنامه های آینده می کنند، گفت: برنامه ها همان چیزی است که همه شما می دانید و در دل همه قشموندان سال هاست فهرست شده و آنچه که لازم است و چه بسا از عهده من باید بر بیاید رویکردهاست.

مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: ما برنامه ها را از ابتدای این دولت و وقتی در سازمان منطقه آزاد مستقر شدیم تدوین، مرور و اولویت بندی کردیم و الحمدالله مسیر خوبی را آغاز کرد، اما باید رویکردها را فهرست کنم.

پیغامی توضیح داد: شاید مهم ترین چیزی که به نظر من به جزیره قشم در طول این سال ها لطمه زده است، نگاه کوتاه مدت بوده اما رویکرد من بلند مدت است.

وی خطاب به حجت‌ الله عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: ای کاش می توانستیم قاعده ای را برای مسوولیت در ریاست سازمان منطقه آزاد قشم بگذاریم که هر کسی می خواهد مدیر این سازمان شود یا بومی باشد یا اگر از بیرون از جزیره می آید در قشم باید ماندگار شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: این نگاه بلند مدت وقتی در مدیری باشد طور دیگری به مسایل نگاه می کنند که بزرگواران اینگونه نبودند و ما از خدمات مدیران مناطق آزاد در طول این سال ها در این جزیره بهره مند شدیم ولی ماندگار نشدن حضور این مدیران مثل یک مسابقه دو امدادی بوده است و وقتی تک تک آنها را مرور می کنیم از زمان شمس اردکانی تا آخرین مدیر که افشار فتح الهی باشد این مسیر را هر کدام به سهم خودشان دویده اند و به نفر بعدی سپرده اند.

وی اظهار کرد: اغلب مدیران آمده اند و رفته اند اما انتخاب این بوده است که ۱۱سال  پیش بیایم و بمانم و مدیری هستم که اینجا خواهم ماند.

پیغامی با بیان اینکه هر تصمیمی را که در دوران مسوولیتم در سمت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با همفکری سایر دوستان در این سازمان که بگیرم بلند مدت خواهد بود، اعلام کرد: بخاطر اینکه بعد از این دوران که می گذرد و تمام می شود من یک قشموندم و هر تصمیمی که بگیرم ثمره آن را تا مادامی که زنده ام خواهد دید از این جهت نگاه هم بلند مدت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه باید به طرح جامع جزیره باز گردیم بیان داشت: جزیره قشم بیش از پنج طرح جامع دارد ولی نگاه ما به این طرح های جامعی که در طول این سال های نوشته شده کم است و از نو و دوباره طرح جامع از مرکز خواسته می شود تا نوشته و تدوین شود.

مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه تاکید من بر استفاده از نیروهای بومی جزیره است، گفت: نیروهای بومی یا بالفعل یا بالقوه هستند که استعداد یابی و توانمندسازی برای آینده لازم دارند.

وی گفت: مسئله توجه پایتخت و مرکز به جزیره قشم خیلی کمرنگ و کمیاب است، مشکل نخست ما آب است و دولت در مرکز اعلام می کند قرارگاه آبرسانی و جهاد آبرسانی به ۹ هزار روستایی کشور باید انجام شود، اما طبق اطلاعات موجود از این ۹ هزار روستای کشور چهار روستا از قشم نامبرده شده در حالی که ۴۲ روستای این جزیره تنش آبی دارد.

پیغامی با بیان اینکه جمع بندی این است که جزیره قشم بزرگترین جزیره ایرانی خلیج فارس تاکنون سخنگویی در مرکز نداشته است، اظهار کرد: به نظر می رسد این ۴۲ روستا یا از جزیره به استان منتقل نشده یا از استان به پایتخت منتقل نشده و یا در مرکز حذف شده است، مدافع و سخنگوی نگین خلیج فارس کجاست؟

وی افزود: با افتخاری که از حکم رهبر انقلاب اسلامی در عضویت شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی برای دوره جدید دارم هیچ مسوولیت اجرایی دیگری را قبول نمی کردم چرا که بالاترین حکم مسوولیت از سوی ایشان است و تنها حکمی که با افتخار و اگر لازم باشد می پذیریم و تمام تلاشم را هم در عدم تغییر انجام دادم، قبول کردم و انصراف دادم، ولی وقتی مجبور به قبول شدم با افتخار و قوت این مسوولیت را قبول کردم.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از حاکمیت دوگانه به‌ عنوان مشکل دیگری در این جزیره یاد کرد و گفت: این مشکل با قانون و بخشنامه حل نخواهد شد ولی ان شاء الله با همدلی آن را حل خواهیم کرد و به‌ عنوان یک سرمایه برای قشم به کشور اعلام می کنیم.

وی بیان داشت: پروژه‌ های خوبی در این مدت آغاز به کار کرده و سعی ما بر این است که کمتر کلنگ زنی کنیم و به‌ جای آن پروژه‌ های در دست اجرا را به پایان برسانیم.

مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم خواستار نقد سازنده و دوری از تعریف و تمجید های غلو آمیز از عملکرد خود شد و گفت: دستگاه تصمیم سازی و تصمیم‌ گیری سازمان منطقه آزاد قشم به روی نخبگان، مدیران و آحاد مردم جزیره قشم باز است.

جزیره قشم نیازمند بازگرداندن احترام و کرامت در حوزه های مختلف است

جلب اعتماد عمومی و امید آفرینی مهم‌ ترین دستاورد دولت سیزدهم در جزیره قشم بود

افشار فتح الهی مدیرعامل پیشین سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه این آیین جلب اعتماد عمومی و امید آفرینی نسبت به آینده را مهم‌ترین دستاورد دولت سیزدهم در قشم منطبق بر خواست و دستور مقام معظم رهبری دانست و گفت: منطقه آزاد قشم در یک سال و نیم گذشته در حوزه‌ های اقتصادی، صادراتی، صنایع مختلف، زیر ساخت‌ های عمران روستایی و جاده‌ ای، تامین آب و مهم‌ تر از همه تامین مسکن برای جوانان بومی شاهد موفقیت‌ های چشمگیری بوده است.

وی با اشاره به رشد ۴۳۴ درصدی صادرات به خارج در این منطقه آزاد طی سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، گفت: این در حالی است که ما با کاهش ۱۲ درصدی در حوزه واردات مواجه بودیم.

فتح الهی ادامه داد: قشم با محقق سازی ۵۷ میلیون دلار تراز تجاری مثبت در سال ۱۴۰۱، نسبت به سال ۱۴۰۰ ، نزدیک به ۱۳۷ درصد رشد داشته است.

وی همچنین ارزش تولیدات صنعتی را در بازه‌های یادشده در دو بخش ارزی با ۱۶۳ درصد رشد و در بخش ریالی با ۲۱۶ درصد رشد بسیار مناسب ارزیابی کرد.

مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد قشم ارزش سرمایه‌گذاری‌های محقق شده در سال ۱۴۰۱ را پنج هزار میلیارد تومان برآورد کرد و از رشد ۵۴۳ درصدی آن نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد.

وی راه‌اندازی پروژه پل خلیج‌ فارس بعد از هشت سال توقف و پروژه بانکرینگ به‌ عنوان آرزوی چندین ساله مردم جزیره در سال ۱۴۰۱، را ۲ گام بلند موفقیت‌آمیز این منطقه آزاد در عرصه افتخارات ملی بود.

فتح الهی در ادامه به آزادسازی ۱۰۲۰ هکتار از اراضی جزیره به ارزش ۶۰ هزار میلیارد تومان، صاحب‌ زمین کردن ۶ هزار و ۱۵۷ جوان در جزیره با واگذاری ۱۸۱ هکتار زمین در ۴۲ روستا و چهار شهر در سال ۱۴۰۱ و ۳۲۱ درصد رشد در حوزه بودجه‌ های عمرانی در همین سال نسبت به سال گذشته‌اش اشاره کرد و عنوان داشت: دریافت کارت سبز ژئوپارک‌ جهانی قشم از سوی یونسکو با یک ماه کار شبانه‌ روزی و معرفی جامعه محلی و بانوان قشم در جهان به‌ عنوان پاسداران این سرمایه ملی، گام موفقیت‌ آمیز دیگری در این مدت بود.

وی استفاده از جوانان و حلقه‌ های میانی با روش‌ های نوین ابداع‌ شده که می‌ تواند الگویی برای کشور باشد و رشد ۳۰درصدی حضور گردشگران در نوروز ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱، تامین و تقویت معیشت پرسنل سازمان منطقه آزاد قشم از دیگر مواردی بود که مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد قشم به آنها اشاره کرد.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای عادل پیغامی در سمت جدید، از مردم جزیره قشم و همکاران سازمانی بابت همراهی‌ ها و تعامل‌ های کاری با وی در این مدت تقدیر و تشکر کرد
 شماره خبر : 4972         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.