وی افزود: باتوجه به
پیشرفت طرح بازسازی باند غیرعملیاتی فرودگاه کیش، این باند به عنوان یک باند مناسب
تر برای خلبانان بنظر رسیده و احتمال اشتباه خلبانان در شناسایی باند قابل استفاده
و عملیاتی در هنگام دید محدود امکان دارد درصورتیکه هنوز باند مذکور تکمیل نشده و
استانداردهای لازم را کسب نکرده است.
رضایی فر تصریح کرد: در
همین راستا دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری برای ارتقای ایمنی پروازهای
فرودگاه کیش توصیه های ایمنی از جمله اینکه خلبانان پرواز با هماهنگی واحدهای
دیسپچ، قبل از انجام پروازها ضمن توجه به اطلاعات منتشره در نشریه هوانوردی کشور
در توجیه خود از پرواز به تنها باند عملیاتی 09چپ- 27 راست این فرودگاه توجه کرده
و موظفند، ضمن رعایت اصول سکوت متعارف و مدیریت در اتاقک خلبان به هنگام تقرب و
رعایت دستورالعملهای عملیاتی شرکت هواپیمایی متبوع، ضمن تایید باند مجاز مابین دو
خلبان ، در شناسایی آن دقت لازم را معمول داشته تا فرود ایمنی را انجام دهند را به
طور عمومی منتشر کرد.
مدیر کل دفتر بررسی سوانح
و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری همچنین تاکید کرد: مسئولان فرودگاه کیش نیز موظف
به اتمام سریع طرح بازسازی باند ۰۹ راست (۲۷ چپ) در فرودگاه و نصب سامانه فرود
دقیق (ILS) و
ازدیاد هشدارهای ایمنی روی باند مذکور هستند.
|