خط کانتینری چابهار - شرق دور، هر دو هفته یکبار پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
کیش همدل و مهربان در میانه بحران ...
ارتقاء شبکه فاضلاب شهری جزیره کیش
پالایشگاهی صادرات‌محور برای توسعه اقتصاد جنوب ایران
قوانین حمایتی از مناطق آزاد نباید دستخوش تفسیرها و اقدامات سلیقه‌ای شود
موظفیم با جدیت مضاعف به امور مردم بپردازیم
آغاز پویش ملی خانه‌ات آباد در جزیره کیش
تجلیل از همراهان پویش همدلی در جزیره کیش
بخشودگی اجار‌ه ‌بهای تیرماه شرکت ‌ها و واحدهای مستقر در برج نوآوری کیش
ارزش تعامل بین دستگاهها به میزان خدمت رسانی به مردم است
بررسی نظام مسائل مناطق آزاد در نشست دبیر شورای‌عالی با هیأت رئیسه فراکسیون مناطق آزاد مجلس
ابراز رضایت مدیرعامل منطقه آزاد کیش از ذخیره کالاهای اساسی در کیش و تاکید بر نظارت مستمر بر قیمت ها
تاکید دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد بر تسریع در ترخیص کالا از گمرکات مناطق آزاد
واردات خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی آزاد شد!
آماده‌ایم فصل نوینی را در روابط با همسایگان در حوزه خلیج فارس آغاز کنیم

  آخرين اخبار
چهارشنبه 18 تیر 1404، 13محرم1447، 9جولای 2025، شماره 4742
کیش همدل و مهربان در میانه بحران ...
ارتقاء شبکه فاضلاب شهری جزیره کیش
راهکارهای برون رفت از وضعیت رکودی جزیره کیش
راهبرد لازم در شرایط توقف جنگ
پالایشگاهی صادرات‌محور برای توسعه اقتصاد جنوب ایران
گردشگری کیش، ستون اقتصاد جزیره؛ در انتظار تدبیر و حمایت
قوانین حمایتی از مناطق آزاد نباید دستخوش تفسیرها و اقدامات سلیقه‌ای شود
سه شنبه 17تیر 1404،12 محرم 1447،8 جولای 2025،شماره 4741
تجربه جنگ تحمیلی صهیونی 12 روزه برای کیش
  پربيننده ترين اخبار
تجربه جنگ تحمیلی صهیونی 12 روزه برای کیش
راهبرد لازم در شرایط توقف جنگ
قوانین حمایتی از مناطق آزاد نباید دستخوش تفسیرها و اقدامات سلیقه‌ای شود
موظفیم با جدیت مضاعف به امور مردم بپردازیم
تجلیل از همراهان پویش همدلی در جزیره کیش
دوشنبه 16 تیر 1404، 11 محرم 1447، 7جولای 2025،شماره3740
سه شنبه 17تیر 1404،12 محرم 1447،8 جولای 2025،شماره 4741
بخشودگی اجار‌ه ‌بهای تیرماه شرکت ‌ها و واحدهای مستقر در برج نوآوری کیش
گردشگری کیش، ستون اقتصاد جزیره؛ در انتظار تدبیر و حمایت
آغاز پویش ملی خانه‌ات آباد در جزیره کیش
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

خط کانتینری چابهار - شرق دور، هر دو هفته یکبار
خط کانتینری چابهار - شرق دور، هر دو هفته یکبار

مدیرعامل شرکت حمل کانتینری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه علی‌رغم افزایش چشمگیر عملیات حمل بار از سوی گروه کشتیرانی در سال گذشته، امسال نیز رکورد سال قبل در بخش حمل کانتینری شکسته خواهد شد، گفت: از این پس هر دو هفته یکبار کشتی‌های کانتینری با ظرفیت بالا به صورت مستقیم از خاور دور به بندر چابهار تردد خواهند داشت.

  

کاپیتان مجید سجده با اعلام اینکه شرکت حمل کانتینری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران امسال نیز در تداوم رویکرد ارزش آفرینی سال قبل رکورد حمل کانتینر را شکسته است، تصریح کرد: برآورد ما در بخش حمل بار کانتینری آن است که تا پایان سال جاری رکورد سال قبل خود را در عملیات حمل کانتینر به مقدار 15 درصد افزایش دهیم.

وی با تأکید بر اینکه در حال راه اندازی خطوط جدید حمل بار کانتینری به بنادر مختلف هستیم، به ورود نخستین شناور کانتینری این شرکت با ظرفیت 6500 TEU کانتینر به بندر چابهار اشاره کرد و گفت: ایجاد خط منظم کانتینری از/به چابهار ـ شرق دور، دستاوردی ملی برای گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به خصوص حمل‌و‌نقل کانتینری این گروه است.

کاپیتان سجده درخصوص فعالیت این خط منظم کانتینری تصریح کرد: از این پس هر دو هفته یکبار کشتی‌های کانتینری با ظرفیت بالا به صورت مستقیم از خاور دور به بندر چابهار تردد خواهند داشت و این اقدام استمرار می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه سازمان منطقه آزاد چابهار و سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه راه اندازی خط کانتینری به بندر چابهار، همکاری خوبی با گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران داشته‌اند، ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در زمینه توسعه ترانزیت و رونق کریدور شمال ـ جنوب توفیقات بیشتری نصیب گروه کشتیرانی شود.

مدیرعامل شرکت حمل کانتینری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه اظهارات خود با یادآوری اینکه در حال حاضر کشتی‌های بزرگتر کانتینری این شرکت با ظرفیت 14 هزار و 500 تی‌ای یو به دلیل امکانات محدود بندر چابهار، امکان پهلوگیری در این بندر را ندارند، افزود: در صورت نصب گنتری کرین‌ها در بندر چابهار این محدودیت نیز تا حد زیادی رفع خواهد شد.

وی در عین حال تأکید کرد: مهم‌ترین عوامل برای توسعه ترانزیت از بندر چابهار، توسعه پسکرانه این بندر در بخش‌های مختلف جاده‌ای و ریلی است.

سجده در پایان اظهارات خود از دیگر موانع عدم توسعه ترانزیت از بندر چابهار به بالا بودن کرایۀ حمل زمینی از این بندر اشاره کرد و گفت: حمل جاده‌ای کانتینر از این بندر به اصطلاح دو‌سر بار نیست؛ اما اگر کانتینر‌ها دوسر بار شوند مطمئناً امکان توسعه فعالیت‌ها بیش از پیش وجود دارد و بندر چابهار می‌تواند شانه به شانه بندر عباس توسعه یابد. البته ترانزیت منطقه از چند مسیر در حال رخ دادن است. از سمت شرق پاکستان بسیار فعال است، بندر کراچی و گوادر زیرساخت‌های بسیار مناسبی را فراهم کرده اند. از سوی دیگر بندر ام القصر عراق در حال توسعه است که در این میان بندر چابهار می‌تواند نقش بسیار مهمی را ایفا نماید و بر این اساس در صورتیکه پسکرانه، خط راه آهن و جاده توسعه یابد مطمئناً بندر چابهار بیش از این فعال خواهد شد.

 شماره خبر : 4630         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.