خط کانتینری چابهار - شرق دور، هر دو هفته یکبار پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
تغییر ساعات کاری سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت های تابعه
اصلاح فضاهای بیمارستانی با هدف توسعه امکانات در دستور کار بیمارستان کیش
ظرفیت اکو می تواند گردشگری منطقه را متحول کند
دو انتصاب در دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
فعالیت های گردشگری در کیش مورد حمایت وزارت گردشگری است
صدور مجوزها را تسهیل کنید
تجلیل مهندس یزدان پناه از سازنده هتل اکسلسیور کیش
جزیره کیش، مقصدی بی‌نظیر برای گردشگران سراسر جهان است
جزیره کیش جزء ظرفیت های برتر گردشگری کشور است
برگزاری کارگاه آموزشی «بررسی چالش‌های رسیدگی به پرونده‌های حوزه کار» در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
جزیره کیش به پایتخت رویدادهای خلاقانه منطقه تبدیل می شود
توسعه جامعه محلی یکی از رویکردهای جدی مناطق آزاد است
درخشش هواپیمایی کیش و کسب رتبه دوم در بین ۲۳ شرکت هواپیمایی فعال کشور
صدور سند سواحل کیش به نام سازمان منطقه آزاد کیش

  آخرين اخبار
تغییر ساعات کاری سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت های تابعه
اصلاح فضاهای بیمارستانی با هدف توسعه امکانات در دستور کار بیمارستان کیش
ظرفیت اکو می تواند گردشگری منطقه را متحول کند
دو انتصاب در دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
فعالیت های گردشگری در کیش مورد حمایت وزارت گردشگری است
صدور مجوزها را تسهیل کنید
تجلیل مهندس یزدان پناه از سازنده هتل اکسلسیور کیش
جزیره کیش، مقصدی بی‌نظیر برای گردشگران سراسر جهان است
شنبه 27 اردیبهشت 1404 ، 19 ذی القعده 1446 ، 17 می 2025 ، شماره 4712 ( 2096 دوره جدید)
ظرفیت های نهفته در سمپوزیوم گردشگری کشورهای عضو اکو در کیش
  پربيننده ترين اخبار
چشم‌اندازی نوین در گردشگری و هتلداری منطقه‌ای
جشن با شکوه نیکوکاری در فوتبال کیش با حضور ملی پوشان ایران
ترویج نیکوکاری ، تجلیل از ملی پوشان و جلوه زیبای همبستگی دولت و بخش خصوصی در کیش
برای آینده جزیره کیش احساس خطر می کنم
تأمین رفاه کیشوندان و ارتقای کیفیت زندگی شهری از اولویت های این شرکت است
پالایشگاه میدان گازی کیش به زودی احداث می شود
کسب هفت مدال در رقابت علمی قاره کهن
سید شهاب طباطبایی و علی متقیان عضو شورایعالی سیاست‌گذاری جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی کشور شدند
صدور سند سواحل کیش به نام سازمان منطقه آزاد کیش
چهارشنبه 24 اردیبهشت 1404 ، 16 ذی القعده 1446 ، 14 می 2025 ، شماره 4711 ( 2095 دوره جدید)
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

خط کانتینری چابهار - شرق دور، هر دو هفته یکبار
خط کانتینری چابهار - شرق دور، هر دو هفته یکبار

مدیرعامل شرکت حمل کانتینری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه علی‌رغم افزایش چشمگیر عملیات حمل بار از سوی گروه کشتیرانی در سال گذشته، امسال نیز رکورد سال قبل در بخش حمل کانتینری شکسته خواهد شد، گفت: از این پس هر دو هفته یکبار کشتی‌های کانتینری با ظرفیت بالا به صورت مستقیم از خاور دور به بندر چابهار تردد خواهند داشت.

  

کاپیتان مجید سجده با اعلام اینکه شرکت حمل کانتینری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران امسال نیز در تداوم رویکرد ارزش آفرینی سال قبل رکورد حمل کانتینر را شکسته است، تصریح کرد: برآورد ما در بخش حمل بار کانتینری آن است که تا پایان سال جاری رکورد سال قبل خود را در عملیات حمل کانتینر به مقدار 15 درصد افزایش دهیم.

وی با تأکید بر اینکه در حال راه اندازی خطوط جدید حمل بار کانتینری به بنادر مختلف هستیم، به ورود نخستین شناور کانتینری این شرکت با ظرفیت 6500 TEU کانتینر به بندر چابهار اشاره کرد و گفت: ایجاد خط منظم کانتینری از/به چابهار ـ شرق دور، دستاوردی ملی برای گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به خصوص حمل‌و‌نقل کانتینری این گروه است.

کاپیتان سجده درخصوص فعالیت این خط منظم کانتینری تصریح کرد: از این پس هر دو هفته یکبار کشتی‌های کانتینری با ظرفیت بالا به صورت مستقیم از خاور دور به بندر چابهار تردد خواهند داشت و این اقدام استمرار می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه سازمان منطقه آزاد چابهار و سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه راه اندازی خط کانتینری به بندر چابهار، همکاری خوبی با گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران داشته‌اند، ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در زمینه توسعه ترانزیت و رونق کریدور شمال ـ جنوب توفیقات بیشتری نصیب گروه کشتیرانی شود.

مدیرعامل شرکت حمل کانتینری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه اظهارات خود با یادآوری اینکه در حال حاضر کشتی‌های بزرگتر کانتینری این شرکت با ظرفیت 14 هزار و 500 تی‌ای یو به دلیل امکانات محدود بندر چابهار، امکان پهلوگیری در این بندر را ندارند، افزود: در صورت نصب گنتری کرین‌ها در بندر چابهار این محدودیت نیز تا حد زیادی رفع خواهد شد.

وی در عین حال تأکید کرد: مهم‌ترین عوامل برای توسعه ترانزیت از بندر چابهار، توسعه پسکرانه این بندر در بخش‌های مختلف جاده‌ای و ریلی است.

سجده در پایان اظهارات خود از دیگر موانع عدم توسعه ترانزیت از بندر چابهار به بالا بودن کرایۀ حمل زمینی از این بندر اشاره کرد و گفت: حمل جاده‌ای کانتینر از این بندر به اصطلاح دو‌سر بار نیست؛ اما اگر کانتینر‌ها دوسر بار شوند مطمئناً امکان توسعه فعالیت‌ها بیش از پیش وجود دارد و بندر چابهار می‌تواند شانه به شانه بندر عباس توسعه یابد. البته ترانزیت منطقه از چند مسیر در حال رخ دادن است. از سمت شرق پاکستان بسیار فعال است، بندر کراچی و گوادر زیرساخت‌های بسیار مناسبی را فراهم کرده اند. از سوی دیگر بندر ام القصر عراق در حال توسعه است که در این میان بندر چابهار می‌تواند نقش بسیار مهمی را ایفا نماید و بر این اساس در صورتیکه پسکرانه، خط راه آهن و جاده توسعه یابد مطمئناً بندر چابهار بیش از این فعال خواهد شد.

 شماره خبر : 4630         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.