اولین گروه از گردشگران عراقی با پرواز مستقیم وارد جزیره کیش شدند پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
مناطق آزاد باید در استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس پیشگام باشند
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه

  آخرين اخبار
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
دوشنبه 11 تیر 1403 ، 24 ذی الحجه 1445 ، 1 جولای 2024 ، شماره 4499 (1883 دوره جدید)
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
  پربيننده ترين اخبار
اشک های مهندس یزدان پناه ، استدلال های مرعشی و تفکرات انصاری لاری برای انتخاب پزشکیان
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
به شرکت های هواپیمایی برای تقویت سفر به کیش مشوق هایی داده می شود
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

قیاسی؛ فعال گردشگری در گفت و گوی اختصاصی با اقتصاد کیش:
اولین گروه از گردشگران عراقی با پرواز مستقیم وارد جزیره کیش شدند

مجتبی قیاسی؛ فعال گردشگری،بازرس جامعه هتلداران کیش و مدیر هتل سورینت مریم در گفت و گو با خبرنگار ما از ورود اولین گروه از گردشگران عراقی با پرواز مستقیم از شهر بغداد به مقصد فرودگاه بین المللی جزیره کیش در روز گذشته (جمعه) خبر داد.

  

به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش؛ بنا بر نظر کارشناسان یکی از الزامات توسعه و رونق گردشگری در مناطق گردشگر پذیر هموار سازی و ایجاد زیر ساخت ها برای ورود گردشگران خارجی است. موضوعی که به نظر می رسد  در گذشته به طور کلی در برنامه ریزی های مسئولان کشور جایی نداشت و به تبع هم رونق گردشگری کشور همواره با چالشهای متعددی روبرو بود. می توان گفت که منطقه آزاد کیش به دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی و بسیاری از پتانسیل ها همواره می تواند  مقصد خوبی برای گردشگران خارجی خصوصا کشورهای عربی و کشورهای حاشیه خلیج فارس باشد اما عدم برقراری پروازهای مستقیم از کشورهای مبدا به جزیره کیش یکی از دلایل مهم این ناکامی بوده است . در همین راستا با انتشار خبر ورود اولین گروه گردشگران عراقی به صورت مستقیم از شهر بغداد به جزیره کیش دوباره امید ها به برقراری پروازهای بیشتر به دل ها بازگرداند و به گفته مجتبی قیاسی بازرسجامعههتلدارانکیشومدیرهتلسورینتمریم برقراری سایر پروازهای بین المللی از کشورهایی مثل دبی؛ مسقط و ... در آینده ای نزدیک و با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد.

قیاسی در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص ورود اولین گروه از گردشگران عراقی به جزیره کیش گفت: اولین پرواز روز گذشته (جمعه؛ دوم دیماه 1401) از کشورعراق، شهربغداد به مقصد فرودگاه بین المللی کیش انجام شد . این پرواز توسط شرکت هواپیمایی "ساها" ساعت 8 و نیم صبح از بغداد به مقصد جزیره کیش حرکت کرد و اولین گروه از گردشگران عراقی با پرواز مستقیم وارد جزیره شدند. قیاسی تعداد مسافران این پرواز را بین 140 نفر اعلام کرد و افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در فاز اول گردشگران عراقی به صورت هفتگی به جزیره خواهند آمد و در فازهای بعدی تعداد این پرواز به دو پرواز در هفته افزایش خواهد یافت.

این فعال گردشگری با اشاره به اینکه از امروز مسئولان باید به فکر آماده سازی زیر ساخت های ورود مهمانان خارجیبه جزیره باشند، گفت: با ورود این تعداد گردشگر اولین چیزی که نیاز خواهد بود نیاز گردشگران به چنج ارزی و در نظر گرفتن صرافی برای سهولت دسترسی گردشگران است. وی ادامه داد: وجود اینگونه مشکلات و سردرگمی مسافران خارجی قطعا بازتاب خوبی به همراه نخواهد داشت و می دانید هر توریستی که از کشور خارج می شود می تواند حداقل تا پانزده توریست را دوباره به مقصد قبلی سفرش بازگرداند.

مدیر هتل سورینت مریم  کیش مساعدت ها و حمایت های بخش خصوصی را در رشد، توسعه و رونق گردشگری جزیره کیش بسیار مهم و حیاتی توصیف کرد و ضمن قدردانی از شرکت "سورنا سیر" در برقراری این پرواز گفت: رویه ورود گردشگران خارجی از مبادی کشورهای مختلف به جزیره کیش تا پایان سال برنامه ریزی شده و حمایت های مسئولان از بخش خصوصی در جهت تداوم و استمرار این سیاست ها مورد نیاز ویژه است.

وی در ادامه سخنان خود ورود این گردشگران را به کشور تنها برای جزیره مفید ندانست و گفت: به احتمال زیاد حضور این گردشگران در کیش یک هفته ای خواهد بود و پس از آن به سایر شهرها چون مشهد، تهران، شیراز و ... سفر خواهند کرد .

ویاز پذیرایی با گل و شیرینی در بدو ورود گردشگران عراقی به فرودگاه بین المللی کیش  خبر داد و گفت: اینگونه اقدامات و تکریم مسافران اثرات و خاطرات ماندگاری را در ذهن آنها به یادگار خواهد گذاشت.

قیاسی با اشاره به سیاست های جدید گردشگری کشور دبی دربرقراری "چنج ویزا " و لزوم استفاده جزیره کیش از این فرصت بیان داشت: جزیره کیش چون گذشته می تواند مقصد ویژه ای برای گردشگران چنج ویزایی باشد که ارز آوری خوبی را برای جزیره به ارمغان خواهد آورد.

 قیاسی در پایان ضمن اظهار امیدواری و با اشاره به سیاست های معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در برقراری پرواز های خارجی به جزیره کیش گفت: طیجلسات برگزار شده برنامه ریزی ها برای برقرای پرواز ها از سه یا چهار کشور خارجی چون  دبی، مسقط ، بغداد و دیگر کشورها به مقصد جزیره کیش انجام شده است و امیدواریم در هفته ها و ماههای آینده رونق و رشد اقتصادی خوبی را در صنعت گردشگری جزیره کیش شاهد باشیم.

 شماره خبر : 4547         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.