در اندیشه اصلاح امور اقتصادی و رونق کسب و کار مردم باشید پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
حضور 10 شرکت دانش‌بنیان هرمزگان در رویداد بین‌المللی همتایابی «اقتصاد دریامحور»
شهر جدید آفتاب با کارکرد گردشگری و پشتیبانی جزیره کیش ایجاد خواهد شد
سیامک احمدی باردیگر سرپرست تیم ملی بدمینتون شد
با فرد خاطی برابر مقررات برخورد خواهد شد
بروکراسی مناطق آزاد مانع رشد و توسعه این مناطق است
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
جزیره کیش میزبان جشنواره بین‌المللی گردشگری با محوریت هتل‌داری
صدور مجوز پرواز جایروکوپترهای کیش به جزایر و بنادر مجاور
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
خطوط مسافری دریایی از کیش و قشم به دبی و عمان راه اندازی می شود
امانت است و موقت!
عجیب است!
به مطالبات جامعه مراکز پذیرایی توجه شود
آغاز فعالیت کانون بازنشستگان جزیره کیش

  آخرين اخبار
حضور 10 شرکت دانش‌بنیان هرمزگان در رویداد بین‌المللی همتایابی «اقتصاد دریامحور»
شهر جدید آفتاب با کارکرد گردشگری و پشتیبانی جزیره کیش ایجاد خواهد شد
سیامک احمدی باردیگر سرپرست تیم ملی بدمینتون شد
با فرد خاطی برابر مقررات برخورد خواهد شد
پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 ، 7 ذی القعده 1445 ، 16 می 2024 ، شماره 4465 (1849 دوره جدید)
بروکراسی مناطق آزاد مانع رشد و توسعه این مناطق است
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
جزیره کیش میزبان جشنواره بین‌المللی گردشگری با محوریت هتل‌داری
صدور مجوز پرواز جایروکوپترهای کیش به جزایر و بنادر مجاور
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ، 6 ذی القعده 1445 ، 15 می 2024 ، شماره 4464 (1848 دوره جدید)
  پربيننده ترين اخبار
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
شنبه 22 اردیبهشت 1403 ، 2 ذی القعده 1445 ، 11 می 2024 ، شماره 4460 (1844 دوره جدید)
دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 ، 4 ذی القعده 1445 ، 13 می 2024 ، شماره 4462 (1846 دوره جدید)
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ، 5 ذی القعده 1445 ، 14 می 2024 ، شماره 4463 (1847 دوره جدید)
یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 ، 3 ذی القعده 1445 ، 12 می 2024 ، شماره 4461 (1845 دوره جدید)
عجیب است!
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ، 6 ذی القعده 1445 ، 15 می 2024 ، شماره 4464 (1848 دوره جدید)
آغاز فعالیت کانون بازنشستگان جزیره کیش
در توصیف آرامش جزیره
خطوط مسافری دریایی از کیش و قشم به دبی و عمان راه اندازی می شود
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

حاج یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش در نشست شورای اداری کیش:
در اندیشه اصلاح امور اقتصادی و رونق کسب و کار مردم باشید

حاج یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش در جلسه شورای اداری کیش که روز گذشته با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد ، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و روسای ادارات و ارگانهای نظامی ، انتظامی و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت های تابعه برگزار شد از دبیر شورایعالی مناطق آزاد خواست با نگاهی ملی در راستای بین المللی کردن مناطق آزاد کشور و رسیدگی به فعالین اقتصادی این مناطق اقدام نمایند . متن کامل سخنرانی امام جمعه اهل سنت کیش به این شرح است

  

جناب  آقای عبدالملکی ، مشاور  محترم  رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد

حضور و تشریف فرمایی تان به جزیره زیبای کیش را گرچه آن را بعنوان آخرین منطقه انتخاب کردید ،خیر مقدم عرض می نمایم  و برای جنابعالی در این مسئولیت خطیر آرزوی توفیق دارم.

جناب آقای عبدالملکی

شمابه سرزمینی پا  گذاشته اید که نمونه ای شاخص وبارز و  تبلوری از اراده مشارکت و همکاری و همراهی  دولت و بخش خصوصی است ، اینجا کارگاهی بزرگ از هنر نمایی مردان و زنانی است که دل در گرو آباد سازی میهن گذاشته اند و علیرغم همه سختی ها و  دشواریها در این عرصه مانده اند. دست یابی به شرایط بهتر در خارج از کشور را رها کرده اند و در تکاپوی ساختن ایرانی زیبا و باشکوه هستند برای این نسل و آیندگان .

شما به سرزمینی پا گذاشته اید  که تک تک آجر ها و خشت های  آن توسط مردان و زنانی وطن دوست روی هم گذاشته شده  تا این سرزمین زیبا و نمونه خلق شود

آقای عبدالملکی

تدبیری بیاندیشید فضای گفتگو و تعامل در مناطق آزاد و بین فعالان اقتصادی و مردم ساکن در این مناطق  را توسعه دهید

ما مردمی رنج کشیده هستیم، رنجی فراتر از مسائل اقتصادی ، رنج از این همه هجمه بر علیه مناطق آزاد در عرصه فرهنگ و هنر و اقتصاد و تجارت ، رنج از این همه حجم تغییر و تحولات مدیریتی  بویژه طی چند سال گذشته  ، رنج از بابت دستورالعمل ها و بخشنامه های جوراجور برای تنگ کردن عرصه فعالیت فعالان اقتصادی این مناطق ، رنج از گسیل شدن  هر بار حجم عظیم  مدیران از نقاط مختلف کشور به  این منطقه در شرایط بیکار بودن جوانان  و فرزندان منطقه و عدم توجه به مدیران محلی و منطقه ای .

آقای عبدالملکی

اندیشه ای کنید و این رنج ها  را به پایان برسانید!

صدای این مردم ، صدای فعالان اقتصادی و تجار و سرمایه گذاران  این منطقه را بشنوید! به دور از سیستم های تعریف شده و فیلترهای مرسوم با مردم و فعالان این منطقه صحبت کنید  و حرفهای آنها را گوش دهید . مطمعن باشید اینان دغدغه ای جزء آبادانی و پیشرفت این کشور ندارند . سرمایه گذاران را بعنوان سازندگان اصلی این منطقه و مسببان اصلی رونق و توسعه کیش قدر بدانیم و گفتار و کردار و رفتار مان موجب آزردگی  و نا امیدی آنها نشود!

دبیر محترم شورایعالی مناطق آزاد

اکنون که این فرصت گرانبها در اختیار حضرتعالی قرار گرفته است شرایطی فراهم آورید  چرخ های توسعه و پیشرفت این مناطق بدرستی بچرخد ، قوانین و بخشنامه ها و دستورالعمل های سلیقه ای و جوراجور که مانع پیشرفت  این مناطق هست را کنار بگذارید و اگر قصد خدمت و اعتقاد  به توسعه  و پیشرفت این مناطق دارید مطالعه و کارشناسی کنید برای دست یابی به رتبه های بلند جهانی برای مناطق آزاد  باید چکار کنیم.

جناب دبیر

مردم ، مردم و تاکید میکنم مردم بهترین و بزرگترین سرمایه و ثروت این مناطق هستند ، خواسته ها ، اندیشه ها و مطالبات آنها را دریابید و ازاین  ظرفیت عظیم انسانی بدرستی در جهت پیشرفت امور بهره بگیرید .

بیان دردها و مشکلات  موجود در این جلسه تکرار مکررات هست و همه حاضرین در این جلسه و شخص حضرتعالی بر امور و مشکلات موجود واقف هستید . ببینید مناطق آزاد ما چرا به این روز افتاده اند و  چرا نمی توانند آنگونه که در ماموریت اصلی شان تعریف شده است محرک و پشتوانه رونق و توسعه اقتصادی کشور باشند؟!

بارها فریاد زده ایم لطفا به مناطق آزاد نگاه ملی داشته باشید.وآن را از گزند  نگاههای سیاسی و حزبی و گروهی  دور نگه دارید،اما متاسفانه گوش شنوایی نبوده  است و هر بار در وزش هر تغییر دردولت و  دبیرخانه،  سازمان های مناطق آزاد دچار طوفان تغییرات  می شوند .و ای کاش در این تغییرات نگاه کارشناسی و علمی و توانایی ها مورد توجه قرار می گرفت.و افراد دارای صلاحیت ، دانا و آگاه به امور مناطق آزاد و تجارت و اقتصاد بین الملل بکار گمارده می شدند . افرادی که دارای اندیشه و تفکر جهانی و ملی و بین المللی برای پیشرفت مناطق آزاد  باشند نه  صرفا نگاههای سیاسی و گروهی به مسائل و بکار گماردن دوستان و همفکران خود خارج از داشتن یا نداشتن توانایی مدیریت بر مناطق آزاد !

آقای عبدالملکی

درد ما این است که امروز مدیران  نگاه  به ساختن و آباد کردن و پیشرفت مناطق ندارند ، نگاه مدیران فقط اداره کردن وضع موجود است!انگار کسانی هستند که بکار گماشته شده اند تا مراقب باشند  در اینجا کسی تخلف نکند ! در صورتی که همه آنهایی که این مناطق را برای فعالیت انتخاب کرده اند کسانی هستند که آمده اند آباد کنند و بسازند.

جناب عبدالملکی جهت استحضار جنابعالی  باید عرض کنم

جزیره کیش از نظر فرهنگی و اجتماعی و دینی از جوامع سر آمد کشور است . اینجا مراسم اجتماعی ، دینی و مذهبی بسیار باشکوه برگزار می شود . مردم کیش مردمی متدین و معتقد و متعهد به ارزش های اجتماعی و دینی وارزش های  نظام هستند . اینها را عرض کردم تا  جنابعالی بدون این دغدغه ها و  با فراغت در اندیشه تحولات اقتصادی و سرمایه گذاری و فراهم آوردن شرایط رونق کسب و کار مردم و   استفاده از ظرفیت های جهانی و منطقه ای کیش باشید و اقتصاد و زندگی و رفاه اجتماعی مردم را درست کنید.

سازمان های مناطق آزاد را قدرتمند و صاحب اختیار نمائید ، به  سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی مناطق بعنوان متولیان ساخت و آبادانی و پیشرفت کشور نگاه کنید .آنها همراهان و پشتیبانان شما در راه این ماموریت مهم هستند .بدانید با شکوفایی اقتصاد و رونق و کسب  و کار مردم  بسیاری از دردها و مشکلات  اجتماعی  در  جامعه از بین می رود .

اجراء تمام و کمال قانون چگونگی اداره مناطق آزاد ، حل مشکلات جاری فعالان کیش همانند قانون مالیات ومالیات بر  ارزش افزوده ، مشکل واردات خودرو و نوسازی سیستم حمل و نقل درون شهری کیش ، حل مشکل شرکت هواپیمایی کیش ایر ،  مشکل شرکت آب و برق کیش ، اشتغال جوانان کیش ، مشکلات  و مطالبات بومیان جزیره ، فراهم نمودن شرایط  فعالیت آسان تر تجار و فعالان اقتصادی و حمایت از سرمایه گذاران فعال در کیش و تدبیری اساسی برای حل  اساسی مشکل زیر ساخت ها در کیش و تقویت حوزه گردشگری این منطقه از جمله مطالبات ما از شماست

جناب عبدالملکی

در پایان عرایضم  لازم میدانم عنوان کنم بعنوان کسی که قاعدتا باید بیشترین دغدغه دینی مردم را داشته باشم و سالهاست در بین مردم و جامعه کیش زندگی کرده ام عرض میکنم  در اندیشه اصلاح امور اقتصادی مردم باشید و موضوع دین و اعتقادات مردم را به خودشان واگذار کنید .

 شماره خبر : 4485         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.