فرصت خرید سهام پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش 30 اردیبهشت برگزار می شود
ثبت 7000 اظهار نامه حقیقی و 2200 اظهار نامه حقوقی در کیش
مجوز واردات خودرو‌های کارکرده از مناطق آزاد صادر شده است
تجلیل از پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
پاکسازی سواحل کیش به مناسبت روز جهانی زمین پاک
برگزاری مسابقات ماراتن ۱۰ کیلومتر آب‌های آزاد در کیش
ا۱۴ دانش‌آموز کیش به المپیاد کشوری راه یافتند
اعلام برنامه های هفته سلامت در جزیره کیش
اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد کیش برای همکاری درتوسعه شهری استان هرمزگان
ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد
در حوزه بین الملل مناطق آزاد باید قویترعمل کنیم
انگیزه و تلاش در ورزش کارگری کیش بالاست
مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در کیش برگزار می‌شود
تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت در جزیره کیش

  آخرين اخبار
نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش 30 اردیبهشت برگزار می شود
ثبت 7000 اظهار نامه حقیقی و 2200 اظهار نامه حقوقی در کیش
مجوز واردات خودرو‌های کارکرده از مناطق آزاد صادر شده است
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 ، 15 شوال 1445 ، 24 آپریل 2024 ، شماره 4447 (1831 دوره جدید)
تجلیل از پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
پاکسازی سواحل کیش به مناسبت روز جهانی زمین پاک
برگزاری مسابقات ماراتن ۱۰ کیلومتر آب‌های آزاد در کیش
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 ، 14 شوال 1445 ، 23 آپریل 2024 ، شماره 4446 (1830 دوره جدید)
ا۱۴ دانش‌آموز کیش به المپیاد کشوری راه یافتند
اعلام برنامه های هفته سلامت در جزیره کیش
  پربيننده ترين اخبار
پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش
شعبانی مقدم جایگزین زائری در پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش شد
شنبه 1 اردیبهشت 1403 ، 11 شوال 1445 ، 20 آپریل 2024 ، شماره 4443 (1827 دوره جدید)
همکاری مشترک کیش و ارس برای تکمیل ظرفیت گردشگری
مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در کیش برگزار می‌شود
شرایط پوشش حمایتی برای اقشار آسیب پذیر جزیره کیش را فراهم خواهیم کرد
بهره برداری از دستگاه ماموگرافی در بیمارستان کیش
دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 ، 13 شوال 1445 ، 22 آپریل 2024 ، شماره 4445 (1829 دوره جدید)
چهارشنبه 29 فروردین 1403 ، 8 شوال 1445 ، 17 آپریل 2024 ، شماره 4442 (1826 دوره جدید)
میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

مدیر عامل شرکت
فرصت خرید سهام

شرکت کارنوکیش(کارآفرینان نوآورسرزمین ایرانیان کیش) با هدف ایجاد هم افزایی در تخصص های مختلف و همچنین صادرات خدمات مهندسی و استفاده از تخصص جوانان و ایجاد اشتغال پایدار با محوریت جزیره زیبای کیش و با حمایت سهامداران صاحب نام تاسیس و از خردادماه 1400 شروع به فعالیت نمود

  

به گفته احمد کتابفروش، مدیرعامل کارنو کیش، تجمیع سرمایه های خرد مردم و مشارکت دادن آن ها در پروژه های مختلف در قالب شرکتی که اعضای هیئت موسس آن از سرمایه گذاران نام آشنای جزیره و مورد وثوق مردم وشخصیتهایاقتصادیواجتماعیسرشناسواثرگذاردررشدوتوسعهکیش هستند در این مقطع بیش از پیش احساس شد و سرانجام گرفت. کارنو کیش در مرحله اول پذیره نویسی تا نهم آذر ماه 1401 پذیرای تعداد بیشتری از کیشوندان برای حضور در این شرکت سهامی عام با اهداف بلند است.

چگونگی سهامداری در کارنو کیش:

مدیر عامل شرکت کارنو کیش در خصوص نحوه مشارکت مردم گفت: در مرحله اول پذیره نویسی و خرید سهام که تا نهم آذر ماه1401 ادامه دارد، قیمت هر سهم 1150 ریال معادل "صد و پانزده تومان" و حداقل سهمی که می توان خریداری نمود صد هزار سهم، معادل "یازده میلیون و پانصد هزار تومان" و حداکثر سهم  هم صد میلیون سهم معادل "یازده میلیارد و پانصد میلیون تومان" مقرر شده است که متقاضیان می توانند از طریق حساب شمارۀ 3130040609288 و شماره شبا 88 6092 0040 0313 0000 0150 21IR  به‌نام شرکت کارآفرینان نوآور سرزمین ایرانیان کیش (سهامی عام)، نزد بانک سپه شعبۀ 3578 بازار ونوس کیش نسبت به خرید سهام که در این بازه صد هزار تا صد میلیون سهم، باید مضربی از 115 تومان باشد اقدام نمایند و پس از خرید جهت تکمیل مراحل با دفتر شرکت کارنو در ارتباط باشند. وی گفت: تاکید ما روی تجمیع سرمایه های مادی و معنوی است و افرادی که جزء سرمایه های اجتماعی کیش محسوب می شوند از همه اقشار، روسای تشکل های صنفی، فعالان اقتصادی، دانشگاهیان، تجار خارج از جزیره و بازرگانان و فعالان اقتصادی سایر مناطق آزاد و ... هستند که درهیئت موسس حضور دارند.

به گفته کتابفروش اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت به شرح: رحمان سادات نجفی(رئیس هیئت مدیره و عضو غیر موظف)، غلامرضا جهانشاهی(عضو هیئت مدیره و عضو غیر موظف)، نصراله حاتمی(عضوهیئت مدیره و عضو غیر موظف)، وحید صباغیان (عضو هیئت مدیره و عضو غیر موظف)،علی صدوق (نائب رئیس هیئت مدیره و عضو غیر موظف)، شرکت بهساز کیش به نمایندگی احمد کتابفروش(مدیرعامل و عضوهیئتمدیرهموظف)، محمد رضا مشیری(عضوهیئتمدیرهوعضوغیرموظف)، مجتبی حقیریان (عضوعلی البدل و عضوغیرموظف) و شرکت گردشگری پارس گستران ژرف؛ علی محمد گلستانی فرد (عضوعلیالبدل دوموعضوغیرموظف) معرفی شده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش؛در این برهه تاریخیشرایط اقتصادی حاکم بر کشور و تحریم های بی سابقه توسعه کار و کارآفرینی و اشتغال در ایران را به موضوعی سخت و پر ریسک تبدیل کرده و جذابیت بازار برای سرمایه گذاران و کارآفرینان رو به کاهش است. در این شرایط در صورت خلق مزیت های رقابتی و تبدیل تهدید به فرصت از مسیر کسب و کارهای صادرات محور و دارای قابلیت رقابت در بازارهای بین المللی با توجه به پایین بودن قیمت تمام شده "نهاده های تولید" از جمله نیروی کار متخصص در ایران به نسبت کشورهای منطقه و جهان موجبات ایجاد کسب و کارهای با دوام فراهم خواهد شد لذا با توجه به فرصتی که برای رقابت قیمتی دربازار تجارت بین الملل با توجه به کاهش ارزش پول ملی در ارتباط با قیمت تمام شده به وجود آمده میتواند چنین فعالیت هاییبرایشرکتسودآور و برای کشور ارز آور باشد. با توجه به اینکه مناطق آزاد بدلیل تبعیت از قانون خاص خود میتوانند دروازه تجارت بین الملل و ورود به بازارهای جهانی برای توسعه صادرات غیر نفتی باشند به صورت بالقوه پتانسیل تحقق سیاست های برونگرایی اقتصادی را دارند. به همین جهت با هدف ایفای نقش در توسعه متوازن کشور و آبادانی و ایجاد اشتغال با استفاده از ظرفیت مناطق آزاد و به ویژه با توجه به پتانسیل ویژه کیش بعنوان پیشانی مناطق آزاد ایران از طریق جذب سرمایه های کوچک مردمی و همراهی و سرمایه گذاری جمعی از کارآفرینان و سازندگان کیش با رویکرد سهیم کردن عموم مردم موثر در توسعه منطقه در منافع توسعه آن و کمک به ازبین بردن شائبه رانت در ارایه فرصت های سرمایه گذاری به تعدادی معدود از سرمایه گذاران ، شرکتی از نوع سهامی عام بالاخص جهت استفاده از ابزارهای نوین مالی و جلب و جذب سرمایه و همچنین ایجاد پیوند ارگانیک بین بخش خصوصی همه مناطق ازاد به منظور پرهیز از عملکرد جزیره ای و تلاش برای همپوشانی مزیت های نسبی مناطق آزاد در ارتباط با یکدیگر و تبدیل آن به مزیت برتر در کلان اقتصاد مناطق آزاد و هم افزایی در زمینه بالابردن اثر بخشی مناطق آزاد در اقتصاد ملی و کمک به بهبود فضای کسب و کار و بیشینه کردن سود فعالیت ها و سوق دادن فعالیت ها به سمت صادرات کالا ، خدمات و ایجاد اشتغال ، ضرورت خود را نمایان می کرد و برهمین اساس هیات موسس که اغلب از سرمایه گذاران و شخصیت های اقتصادی و اجتماعی سرشناس و اثر گذار در رشد و توسعه کیش هستند به این جمع بندی رسیدند که نسبت به تاسیس "شرکت سهامی عام کارآفرینان نوآور سرزمین ایرانیان کیش" اقدام نمایند.

احمد کتابفروشمدیرعاملشرکتکارنوکیش در گفت و گوی تفضیلی با خبرنگار ما از چگونگی راه اندازی شرکت، اهداف و ماموریت ها و چشم انداز آینده آن سخن گفته استکه در ادامه می خوانید:

کتابفروشگفت: پیشنهاد تاسیس شرکتی از نوع سهامی عام در انجمنسرمایهگذارانوکارآفرینانکیشمطرح و فرآیندتاسیسآناز پاییز 1399 آغاز و در اسفند ماه 1399 مجوز ثبت شرکت از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ و نهایتا در خرداد ماه 1400 در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسید.

وی  در خصوص ضرورت تشکیل این شرکت گفت :در جزیره کیش چند مورد حیاتی به عینه مشاهده می شد که ما را به سوی تاسیس یک شرکت سهامی عام رهنمون می کرد و با جمعبندی صاحبان اندیشه در جزیره کیش تشکیل چنین شرکتی را ضروری دیدیم. یکی از دلایل این بود که فرصت های سرمایه گذاری و مناسبات اقتصادی کیش امروزه تغییر پیدا کرده و نحوه فرآیند سرمایه گذاری و انتخاب سرمایه گذاران از طرف سازمان و تایید اهلیت و صلاحیت سرمایه گذاران نسبت به گذشته متفاوت شده است. سرمایه گذاری امروز مستلزم تمکن مالی فرد و توانایی ورود به صورت قوی در میدان عمل است تا بتواند مورد تایید قرار گیرد . این موضوع باعث می شود که بسیاری از فعالان اقتصادی و پیشکسوتان که در فرایند ساخت و توسعه کیش در گذشته نقش موثری داشتند امروز نتوانند شخصا "وارد عرصه سرمایه گذاری شوند و به همین خاطر تجمیع سرمایه های مردمی و کوچک در کنار استفاده از تجربه پیشکسوتان و سرمایه آن ها ضروری بود. وی ادامه داد: تجمیع سرمایه های خرد از طریق شرکت سهامی عام که بنا بر ساختار آنها می توانند با بزرگ شدن تبدیل به "نهاد مالی" شوند ضروری است. کتابفروش با اشاره به اینکه تعداد سهامداران شرکت های سهامی عام اگر از 1000 نفر و سرمایه آنها از 10 میلیارد تومان تجاوزنمایند تبدیل به نهاد مالی و هلدینگ خواهند شد و می توانند شرکت های زیر مجموعه خود را اداره کنند،افزود:  ابزاری های نوین مالی که امروز برای جلب و جذب سرمایه و تاسیس این شرکت ها وجود دارد به سهولت قابل انجام است و ما برای اینکه بتوانیم از این ابزار ها برای تامین مناسب و ارزان قیمت منابع مالی استفاده و اهداف شرکت را پیگیری کنیم پیشنهاد تاسیس چنین شرکتی در انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان داده شد و به تصویب اعضاء رسید . سهامدان و موسسین اولیه شرکت عمدتا از اعضای انجمن سرمایه گذاران کیش هستند و افراد دیگری نیز از جزیره کیش و خارج از کیش به آن وارد شده اند. کتابفروش افزود: بیشتر تاکیدما روی استفاده از سرمایه های اجتماعی است و سعی کرده ایم افراد شاخص و موجه را از میان سرمایه گذاران و کار آفرینان و فعالان اقتصادی گرد هم آوریم و به سرمایه های اجتماعی، پتانسیل مردم کیش بویژه جوانان و بانوان تاکید ویژه داریم تا بتوانیم با بالفعل کردن این ظرفیت ها در فرآیند توسعه کیش ایفای نقش کنیم.

استراتژی اصلی؛ شرکت تبدیل شدن به "نهاد مالی"

کتابفروش درباره سرمایه اولیه و نحوه میزان افزایش سرمایه شرکت گفت: مطابق قانون بورس اگر تعداد اولیه سهامداران از 35 نفر بیشتر باشد شرکت با مبلغ 7 میلیارد تومان ثبت می شود. با توجه به اینکه تعداد سهامدارانماهم بیش از این تعداد بود شرکت با سرمایه اولیه 7 میلیارد تومان ثبت گردید. فرآیند افزایش سرمایه بعد از معرفی پروژه،تصویب مجمع، اعلام نظر کارشناس رسمی و تایید موسسه حسابرسی مورد وثوق بورس،صورت خواهد گرفت و برای این افزایش سرمایه دو پروژه تعریف شده است. وی با اشاره به اینکه استراتژی اصلی شرکت تبدیل شدن به "نهاد مالی" است و برای نهاد مالی شدن باید سرمایه ای بیش از ده میلیارد تومان و تعداد سهامداران بیش از 1000 نفر باشند، گفت: این فرآیندی است که ما در حال طی کردن آن هستیم.نگاه بلند ما افزایش سرمایه از 7 میلیارد تومان به حدود 387 میلیارد تومان است کهبه هیئت مدیره شرکت توسط مجمع عمومی فوق العاده درسهمرحلهتفیض اختیار شده تا متناسب با نیاز، منابع مالی این افزایش را انجام دهد. مدیرعامل کارنو کیش گفت: در مرحله اول از 7 میلیارد به 140 میلیارد تومان افزایش سرمایه صورت می گیرد و اگر پروژه های جدید تعریف شود این فرآیند را پی خواهیم گرفت. درحال حاضر مشغول پذیره نویسی در مرحله اول هستیم و اولویت به مردم کیش و فعالان اقتصادی سایر مناطق آزاد داده شده است . وی گفت : از سهامداران خواسته ایم که در روزهای پایان پذیره نویسی ورود کنند تا بتوانیم تعداد بیشتری از کیشوندان را در جمع خودمان داشته باشیم. وی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف اصلی شرکت حضور همه فعالان اقتصادی، اقشار مختلف مردم از بخش خصوصی و نهادهای عمومی و دولتی تا پرسنل سازمان منطقه آزاد  کیش شرکت های تابعه و ... است ادامه داد: بر این باوریم که همه بایستیدر ساخت و ساز و آبادانی و توسعه کیش نقش داشته باشند. متاسفانه اقشار مختلف از مواهب و منافع توسعه نفعی نبرده اند و یا به اندازه زحمت و تلاششان نبوده ، موضوع این است که امروزه انتفاع عادلانه با توجه به ضوابط و مقرراتی که در فرصت های سرمایه گذاری توسط سازمان منطقه آزاد کیش وجود دارد با سرمایه های کوچک امکانپذیر نیست. ضرورت داشت که این سرمایه ها تجمیع شود و یک کلونی اقتصادی ایجاد شود تا بتواند صلاحیت لازم را از نظر تمکن مالی برای پروژه های مختلف دارا داشته باشد.

هیئت موسسی که امتحان خود را پس داده اند

کتابفروش در پاسخ به این سوال که نگاهی به ترکیب اعضای هیئت موسس شرکت نشان می دهد که تعداد قابل توجهی از این دوستان در توسعه و آبادانیجزیره کیش در سه دهه گذشته نقش موثری داشته اند، دلیل این انتخاب چیست؟ گفت:اعضای هیئت موسس به قول معروف امتحان خود را پس داده اند و نقش موثری در همه حوزه ها داشته اند و ما سعی کرده ایم که افراد سرآمد  را جذب کنیم. امیدواریم به زودی سایر  عزیزان را نیز در جمع خود داشته باشیم تا بتوانیم در تمامی حوزه های علمی، آموزشی، هتلداری، صنعتی، گردشگری، تجاری ، فرهنگی و ... ورود کنیم . کتابفروش با اشاره به اینکه در داخل شرکت بزرگترین شرکت مهندسین مشاور و مطرح ترین پیمانکاران حضور دارند گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان و استقبال از ایده های جوانان کیش را در دستور کار داریم و مکانی با نام "بانک ایده" در حال راه اندازی است که بتوان ایده های جوانان را تجاری سازی و تبدیل به بیزینس کرد و در قالب این طرح می توان از طرح و ایده های نو حمایت نمود و سرمایه گذاری مشترک انجام داد. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نیمی از جمعیت کیش را بانوان تشکیل می دهند و با  توجه به تنوع قومیتی ، دانش ، هنر و توانمندی های بانوان کیش این ظرفیت هنوز آزاد نشده است. برای اینکه بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم از طرح هایی که بتواند از توانمندی های فکری و اجرایی بانوان استفاده شود استقبال، مشارکت و حمایت خواهیم کرد تا شرکت ها و بنگاههای اقتصادی توسط بانوان ایجاد شود و خودمان هم در پروژه ها متناسب با نیاز برای ایجاد اشتغال ورود پیدا می کنیم. "صادرات خدمات مهندسی" از دیگر اهداف شرکت با استفاده از جوانان فرهیخته و دانش آموخته جزیره که تعدادشان هم کم نیست،خواهد بود.

چشم انداز آینده؛ سهامداری بیش از 5 درصد جمعیت جزیره

کتابفروش در بخش بعدی سخنان خود درباره چشم انداز آینده شرکت کارنوکیش گفت: اگر 5 درصد از جمعیت یک شهر عضو یک شرکت تعاونی شوند مطابق قانون، حاکمیت آن منطقه باید ترک تشریفات کند و پروژه ها را در زمینه پیمانکاری، اجرا و ... به آن شرکت واگذار نماید.همانطور که اشاره شد از طریق شکل گیری شرکت های سهامی عاماگر تعداد سهامداران بیش از 5 درصد جمعیت شوند می توانیم در کنار این شرکت ها، شرکت های تعاونی با سهامداری عمومی ایجاد کنیم و نقش خود را در توسعه بیشتر و با هدف اشتغالزایی تثبیت کنیم. متاسفانه بسیاری از ساکنان جذب این پروژه ها نمی شوند.جوانان کیش اغلب بیکارند . بوجود آمدن چنین شرکت هایی الزام ایجاد اشتغال را به نهادهای دولتی و سازمان دیکته می کند و این هدف به صورت مستتر در شرکت کارنو وجود دارد.

وجود ظرفیت صفر تا صدی در داخل شرکت برای به سرانجام رساندن پروژها

کتابفروش ضمن بیان ظرفیت هایی که در شرکت برای راه اندازی صفر تا صد یک پروژه وجود دارد گفت : امکان هر گونه مطالعات اقتصادی، فنی، اجتماعی و ...در شرکت وجود دارد و نیروهای کاربلد و فارغ التحصیلان دانشگاهی نه تنها می توانند مطالعات فنی مهندسی جزیره را پوشش دهند بلکه می توانند صادرات خدمات مهندسی داشته باشند و نیازهای سرزمین اصلی را هم تا حد ممکن تامین کنند.در حال حاضر شرکت "راشا کارنو" به عنوان شرکت گردشگری زیر مجموعه شرکت ایجاد شده است ودر آینده نزدیک شرکت کلینیک ساختمانی ایجاد خواهد شد که با توجه به ظرفیت سهامداران می تواند صفر تا صد پروژه های ساختمانی از طراحی کانسپت و مشاوره تا بهره داری را به سر انجام برساند و به تعبیری تجربه و دانش به صورت یکجا در شرکت گرد هم آورده شده است.

بسترتوسعهاقتصادیجزیرهتوسطکارنوکیشآمادهاست

کتابفروش با تاکید بر اینکه مردم و سرمایه گذارانی که کیش را از گذشته های دور رها نکرده اند و به فکر توسعه آن هستند باید بار دیگر وارد میدان شوند گفت: بستر توسعه اقتصادی جزیره توسط کارنو کیش آماده شده است و برخی از چهره های مهم و معتبر فرهنگی و علمی شاید برای اولین بار است که بعد از 40 سال کار کردن  وارد تشکیلات اقتصادی شده اند. موسسین اغلب با توجه به مشغله های خودشان با یک انگیزه اجتماعی وارد شرکت شده اند و بنا داریم با فراهم سازی این بسترهمه مردم از منافع توسعه به نسبت سرمایه ای که دارند بهره مند شوند و این امر جز با همگرایی، اتحاد و تجمیع سرمایه های خرد و سازماندهی سرمایه در جهت تبدیل به "سرمایه مولد"شدنینیست تا بتوانند انتفاع مطلوب و مناسب را از سرمایه هایشان ببرند.کتابفروش با اشاره به اینکه ارزش پول ملی کشورمان در طول این سال ها با شتاب بیشتری در حال افت است افزود: برای مردم عادی تجزیه و تحلیل این شرایط، اقدام به موقع در جهت حفظ ارزش سرمایه، انجام مطالعات ، ایجاد سبد سرمایه گذاری ،حضور در بخش های پر بازده و فرایند اینها که بتواند بازدهی مناسبی به ارمغان آورد برای سرمایه های کوچک امکانپذیر نیستو از طریق شرکت های اینچنینی این امکان بوجود می آید که با تجمیع سرمایه ها امکان ایجاد سبد سرمایه گذاری فراهم شود. ما تلاش می کنیم دِین خود را بدین وسیله به جزیره ادا کنیم و خودمان کار اقتصادی می کنیم و اعضای هیئت موسس هم سرمایه هایشان را آورده اند و هر جا هر چقدر هم که لازم باشند ورود خواهند کرد. سرمایه داران کوچک که نمی توانند شرایط و ضوابط امروز منطقه را در رابطه با ابراز صلاحیت و اهلیت برای گرفتن فرصت های سرمایه گذاری استفاده کنند خواهند توانست از طریق این شرکت و شرکت های مشابه آینده امید بخشی را برای خود و جزیره رقم بزنند .وی افزود: امیدواریم ضرورتی که ما احساس کردیم مردم هم احساس کنند و به این شرکت و یا شرکت های مشابه اعتماد نمایند تا در نهایت از منافع توسعه ای که برای آن زحمت کشیده اند، استفاده کنند.مدیرعامل شرکت کارنو کیش ادامه داد: کیش بستر خوبی برای تمرین و تجربه تاسیس شرکت های سهامی عام است. در تمام دنیا سرمایه های کوچک در بازار سرمایه حضور دارند، اما متاسفانهما در طول سال های متمادی نه علم آن را داشتیم و نه تجربه کرده ایم . همه سرمایه گذاری ها به صورت سنتی بوده و افت ارزش پول با شتاب بالا وجود دارد به قدریکه با سرمایه های میلیاردی هم نمی شود کاری کرد! بنابراین سرمایه ها باید تجمیع شود تا بتوانیم پول را یکجا جمع کنیم و با دانش روز جوانان تحصیلکرده و تجربه پیشکسوتان هم افزایی ایجاد نماییم.  کتابفروش با بیان اینکهمی توانم بگویم که جمع شدن این تعداد از سرمایه های اجتماعی پیشکسوت برای اولین بار است که در کیش اتفاق  می افتد، افزود: سعی می کنیم با شرکت های مشابه و با همه تشکل های اقتصادی مردمی هم افزایی صورت بگیرد تا بتوانیم هر کدام برای آبادانی گوشه ای از این خاکپاره مرجانی نقش آفرینی کنیم.

"کیش ایر" به عنوان ابزار توسعه نباید از کیش جدا شود

کتابفروش ورود به سایر حوزه های زیر ساختی را هم  از اهداف شرکت برشمرد و گفت:  زیر ساخت فقط شامل راه و ساختمان نیست، غیر از زیر ساخت های عمرانی در جزیره کیش در حوزه انرژی ( آب و برق) هم  به شدت ضعف داریم. در حوزه های بهداشت و درمان ، آموزش و پرورش و آموزش عالی جای کار بسیار داریم و انتظار بیشتری از جزیره کیش به عنوان پیشانی مناطق آزاد می رود. وی ادامه داد: بعد از سالها جزیره کیش هنوز از یک مدرسه دو زبانه بین المللی و یا مدارسی که بتواند از نظر کیفی با مدارس خوب سرزمین اصلی رقابت کند، برخوردار نیست و تعداد دانش آموزان ما در کلاس های درس ازتعداد دانش آموزان دورافتاده ترین نقاط کشور بیشتر است. باید گفت سرمایه گذاری در این حوزه ها بر خلاف تصور عمومی،  توجیه اقتصادی هم دارد اما مستلزم کار علمی منطبق بر متدهای روز دنیا و نه استفاده از روش های سنتی است. وی همچنین فعالیت در حوزه های مهارت آموزی شامل مهارت های زندگی و مهارت های فنی و حرفه ای را از دیگر اهداف شرکت کارنو کیش معرفی کرد و بیان داشت: به زودی به این حوزه ها ورود خواهیم کرد  و در حال مذاکره با کشورهای اروپایی هستیم تا با کمک دانشگاهها و اتاق های بازرگانی مستقر در آن کشورها روشی را که مثلا در کشور آلمان برای مهارت آموزی استفاده می شود در کیش پیاده سازی کنیم. شناسایی استعدادها، تامین نیروی کار، ارائه خدمات آموزشی از جمله برنامه های ما در این بخش است. کتابفروش در بخش مهمی از سخنان خود به مسئله کیش ایر اشاره کرد و گفت :در حال مذاکره هستیم تا شرکت های سهامی عام و شرکت های بزرگ و دست اندرکاران گردشگری به مقوله کیش ایر ورود پیدا کنند و اجازه ندهیم این ابزار توسعه جزیره با نگاهی کاسبکارانه  از کیش جدا شود چون در اینصورت لطمه بزرگی به جزیره وارد خواهد آمد.

تجربه ایجاد هم افزایی اقتصادی با سایر مناطق آزاد

کتابفروش در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سوال که بحث شفافیت در مناسبات شرکت برای سهامداران تا چه اندازه مورد توجه کارنو کیش است، ادامه  داد: تمامی سهامداران می توانند مصوبات هیئت مدیره را به صورت شفاف در سایت مشاهده نمایند تا هرگونه ابهام رفع شود.وی با تاکید دوباره بر اینکه نگاه ما این است که پس از دو سال به دو هزار سهامدار برسیم و بالای 5 در صد جمعیت کیش را هدفگیری کرده ایم وامیدواریم در 5سال آتی به ده هزار سهامدار برسیم،گفت:هدفما تنها کیش نیست و می خواهیم سهامداران سایر مناطق آزاد را  نیز دور هم جمع کنیم . مدیرعامل کارنو کیش در تشریح این هدف گفت: یکی از موضوعاتی که در مناطق آزاد کشور ما وجود دارد این است که متاسفانه مناطق آزاد هیچگونه ارتباط اقتصادی تعریف شده ای باهم ندارند و می بینیم که در یک استان دو منطقه آزاد کیش و قشم هیچ ارتباط اقتصادی میان فعالان اقتصادی دومنطقه نیست. علاوه بر آن حتی تشکل های صنفی هم هنوز رابطه ای باهم ندارند!البته شورای هماهنگی و همکاری فعالین اقتصادی مناطق آزاد همواره سعی در ایجاد این هماهنگی داشته است و ما هم سعی داریم از سایر مناطق آزاد سهامدار جذب کنیم و با تعریف پروژه های مشترک و با استفاده از "برند کیش" که یکی از دارایی های کیشوندان است از این پتانسیل برای سرمایه گذاری در سرزمین اصلی و سایر مناطق استفادهو برای سهامداران منفعت ایجاد نماییم. احمد کتابفروش افزود: بسیاری از مردم برای کیش زحمات بسیاری کشید ه اند  اما هیج کجا ازآن منفعت نبرده اند، تلاش ما این است که همانطور که عنوان شد از برند کیش استفاده کنیم و پروژه های مشترک با بخش خصوصی و دولتی سایر مناطق آزاد ایجاد کنیم در راستای این هدف تفاهم نامه ای با شورایعالی مناطق آزاد برای معرفی شرکت کارنو کیش با سایر مناطق آزاد  به امضاء رسیده و خودمان نیز مکاتباتی  را با سایر مناطق آزاد انجام داده ایم که مورد استقبال قرارگرفته است و امیدواریم اتفاقات خوبی بیفتد. کتابفروش گفت : در طول سالهای متمادی مناطق آزاد جزیره ای عمل کردند در صورتیکه هر کدام از این مناطق پتانسیل ها و کاربری های خاص خودشان را دارند. اگر بتوانیم با ایجاد دفتر هماهنگی میان مناطق آزاد موجود و جدیدآن هارا هماهنگ و همسونماییم اتفاقات بسیار خوبی رخ می دهد و با روی آوردن به بازار سرمایه و توسل به ابزار نوین مالی تحولی را در این مناطق شاهد باشیم می توان گفت شرکت کارنو کیش در این حوزه پیشران و پیش آهنگ است و امیدواریم بتوانیم این نقش را به درستی ایفا نماییم.کتابفروش در بخش پایانی سخنان خود از همه اقشار برای سهامداری کارنو کیش دعوت به همکاری کرد.

 شماره خبر : 4428         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.