مناطق آزاد به مقصد کسب و کار و جذب سرمایه گذاری خارجی تبدیل می شوند پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
ورود تجهیزات و قطعات سامانه شش هزار متر مکعبی آب شیرین کن ماهتاب کیش
ارائه اینترنت رایگان به مسافران نوروزی در کمپ های مسافری
استقرار گروه‌های نظارت نوروزی در بازار‌های کیش
اعلام نرخ جدید کرایه ورود خودرو به جزیره کیش
صدور و اعطای اولین کارت تردد بانوان در ناوگان حمل و نقل عمومی کیش
نشست هماهنگی کارگروه‌های اقتصادی قرارگاه عملیاتی مناطق آزاد
مناطق آزاد باید محرک اقتصادی در کشور باشند
مشاور امور بانوان و خانواده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
برگزاری آزمون هماهنگ استانی کیفیت بخشی دانش آموزان پایه ششم در کیش
هدف هیئت ورزش کارگران کیش کمک به توسعه ورزش است
برنامه های رمضان و نوروز جزیره کیش تشریح شد
رضایت‌سنجی از کیشوندان و گردشگران در ایام نوروز با سامانه‌۱۲۴
برنامه‌ سازمان منطقه آزاد کیش برای پیگیری کلان پروژه‌ی شهر هوشمند کیش
برای ورود عملیاتی به موضوع شهر هوشمندکیش آمادگی داریم

  آخرين اخبار
ورود تجهیزات و قطعات سامانه شش هزار متر مکعبی آب شیرین کن ماهتاب کیش
ارائه اینترنت رایگان به مسافران نوروزی در کمپ های مسافری
استقرار گروه‌های نظارت نوروزی در بازار‌های کیش
اعلام نرخ جدید کرایه ورود خودرو به جزیره کیش
یکشنبه 27 اسفند 1402 ، 6 رمضان 1445 ، 17 مارچ 2024 ، شماره 4433 (1817 دوره جدید)
صدور و اعطای اولین کارت تردد بانوان در ناوگان حمل و نقل عمومی کیش
نشست هماهنگی کارگروه‌های اقتصادی قرارگاه عملیاتی مناطق آزاد
مناطق آزاد باید محرک اقتصادی در کشور باشند
مشاور امور بانوان و خانواده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
برگزاری آزمون هماهنگ استانی کیفیت بخشی دانش آموزان پایه ششم در کیش
  پربيننده ترين اخبار
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

دبیر شورایعالی مناطق آزاد
مناطق آزاد به مقصد کسب و کار و جذب سرمایه گذاری خارجی تبدیل می شوند

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور بر لزوم استقرار گمرک در مبادی خروجی منطقه آزاد اروند تاکید کرد.

  

حجت‌الله عبدالملکی که از روز گذشته  در راس هیاتی از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد به منطقه آزاد اروند سفر کرده است، در جریان  بازدید از شهرک های صنعتی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این دومین سفری است که از آغاز به کار انجام شده، ابتدا به چابهار رفتم و امروز در اروند هستیم تا مسایل را از نزدیک بررسی کنم.

وی  با بیان اینکه قرار است مناطق آزاد قطب تولید و صادرات و رفاه مردم و انتقال فناوری شوند، گفت: در حیطه سرمایه گذاری خارجی، تمام تلاشمان را می‌کنیم این اتفاق رخ دهد، در دوره جدید مسایل خاصی داریم که در برخی مناطق پیگیری آن در دستور کار قرار گرفته است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در ارتباط با اعمال ماده ۶۵ در مناطق آزاد، افزود: مشخصا در ارتباط با ماده ۶۵ احکام دایمی قانون گذار تاکید می کند که حاکم منطقه، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد است و تمام دستگاه‌های دیگر باید تابعیت کامل داشته باشند. در شورای اداری منطقه؛ این مهم را تاکید خواهم کرد که قانون باید به صورت کامل اجرا شود به جز اینکه قانون تاکید کرده که حاکم در منطقه آزاد در بخش های اداری مدیر عامل سازمان است، شخص رییس جمهور هم بارها تاکید کرده و این اصل اساسی در دولت سیزدهم است که همه دستگاه ها و بخش ها حاکمیت و مدیریت عالی منطقه آزاد را بپذیرند.

عبدالملکی بیان کرد: در جلسه شورای اداری اروند بر این مسئله تاکید خواهد شد و مسوولین و مردم بدانند که اگر دستگاه‌های اجرایی هماهنگی و همکاری کامل را با سازمان منطقه آزاد اروند نداشته باشد، امکان هم افزایی برای توسعه زیرساخت‌ها وجود ندارد.

مشاور رییس جمهور اضافه کرد: دستگاه‌های مختلف منابعی را در اختیار دارند و سازمان هم موظف است که منابعش را بیاورد و در اختیار منطقه قرار دهد و تکمیل زیر ساخت‌ها و ایجاد اشتغال برای رفاه مردم باید در یک نظام منسجم تخصیص پیدا کرده و برای این کار به یک برنامه ریزی جامع احتیاج داریم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به وضعیت استقرار گمرگ در منطقه آزاد اروند، افزود: برنامه ریزی شده گمرکات جمهوری اسلامی ایران در چهار مبادی خروجی مستقر شود، من تعجب می‌کنم که سال هاست این اتفاق رخ نداده، اما به لطف خدا در ماه‌های اخیر توافقاتش انجام شده به جد پیگیری خواهیم کرد، از سویی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند هم پیگیر این موضوع خواهد بود تا گمرکات هم در خروجی‌های منطقه مستقر شوند.

عبدالملکی به شرایط سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد اشاره کرد و ادامه داد: شرایط برای تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال فراهم است، این را عرض کردیم که مناطق آزاد به مقصد سرمایه گذاری خارجی تبدیل خواهیم کرد، ضمن اینکه تعاملات بین‌المللی در حال شکل‌گیری است.

وی  با بیان اینکه به سراغ سرمایه گذاران خارجی خواهیم رفت و خیلی از آنها مایل هستند که سرمایه خود را در این مناطق متمرکز کنند، تصریح کرد: مساله قانون مالیات بر ارزش افزوده تولید کنندگان عزیز را در این مناطق اذیت می‌کند، بعضا چندین مرتبه مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می کنند، سازمان مالیاتی هم موافق هستن که قانون مشکل دارد که در این خصوص لایحه دو فوریتی آماده شده بود، بر همین اساس پیگیر هستیم که این موضوع را از طریق مجلس پیگیری کنیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در توضیح بازدید از سایت صنعتی خرمشهر، اظهار کرد: خیلی خوشحال هستیم که واحدهایی در شهرک صنعتی خرمشهر داریم که بعضا در کشور بی نظیر هستند این جای بسی خرسندی است که منطقه آزاد اروند تا حدی توانسته سرمایه‌گذاری اینچنینی را فراهم کند، البته زمین‌های فراوانی قابل واگذاری است که در این حیطه، اولویت سرمایه گذاران خارجی هستند و سرمایه گذاران داخلی که تمایل دارند در حوزه‌های دانش بنیان و فناوری های پیشرفته سرمایه گذاری کنند، منطقه آزاد موظف است از آنها حمایت کند.

 

مشاور رییس جمهور در امور مناطق آزاد تصریح کرد: گزارش‌هایی از در یک سال اخیر داشته ام مبنی بر اینکه  رویه کمک کردن به تامین سرمایه برای تولید کنندگان بوده و تلاش شده فشارهایی که به لحاظ اداری روی تهیه کنندگان است، مدیریت و کم شود، قطعا این رویه باید تقویت بشود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان بیان کرد: یک اصل اساسی که ما پیگیر تحقق آن هستیم و مناطق باید در این راستا تلاش کنند، بهبود فضای کسب و کار در منطقه است که حتما می تواند برای سرمایه گذار جذاب باشد.

 شماره خبر : 4409         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.