و ما سرگرم شعار و وعده............. پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه
  خبرهای برگزيده
احسان حدادی رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران شد
با تعهد و همکاری می توانیم مکانی سالم تر برای زندگی ایجاد کنیم
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
مناطق آزاد باید در استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس پیشگام باشند
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور

آخرين اخبار
احسان حدادی رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران شد
با تعهد و همکاری می توانیم مکانی سالم تر برای زندگی ایجاد کنیم
سه شنبه 12 تیر 1403 ، 25 ذی الحجه 1445 ، 2 جولای 2024 ، شماره 4500 (1884 دوره جدید)
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
  پربيننده ترين اخبار
اشک های مهندس یزدان پناه ، استدلال های مرعشی و تفکرات انصاری لاری برای انتخاب پزشکیان
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
به شرکت های هواپیمایی برای تقویت سفر به کیش مشوق هایی داده می شود
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
برگزاری جشن عید غدیرخم در کیش
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
شنبه 9 تیر 1403 ، 22 ذی الحجه 1445 ، 29 ژوئن 2024 ، شماره 4497 (1881 دوره جدید)
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
  اوقات شرعی

ارسال خبر به ما : چاپ

قطر میزبان بزرگترین رویداد جهانی
و ما سرگرم شعار و وعده.............

ابراهیم ارزانی : جمعه هفته گذشته جزیره کیش میزبان مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال بود . مهدی تاج در کیش گفت : با توجه به اینکه تیم ملی چند روز دیگرعازم دوحه قطر می‌شود، دیگر فرصتی برای حضور تیم ملی در کیش نیست و بعد از اعزام به دوحه و دیدارتدارکاتی با تیم ملی تونس، آماده حضور در دور گروهی مسابقات جام جهانی خواهیم شد.

تاج در خصوص چگونگی حمل و نقل مسافران جام جهانی هم گفت: تصمیم بر این شده تا گردشگران ایرانی به دلیل هزینه‌های بالای هتل در دوحه، در صورت تمایل می‌توانند به تهران بازگشته و مجدد برای دیدن بازی‌ها  از تهران عازم قطر شوند.

با توضیحات رئیس فدراسیون فوتبال، بدین ترتیب جزیره کیش نه میزبان تیم ملی فوتبال  بر روی چمن هیبریدی قبل از جام جهانی شد  و پرواز مستقیم تهران دوحه هم علاقمندان به دیدن مسابقات جام جهانی را به دوحه خواهد برد.

پیش از این نیزعزت الله  ضرغامی  وزیر گردشگری و میراث فرهنگی که برای شرکت در مراسم بهره برداری از کشتی های مسافربری  به بندر عباس سفر کرده بود گفت  :بعلت عدم همکاری مسئولین قطری راه اندازی مسیر دریایی بین ایران و قطر در ایام برگزاری مسابقات جام جهانی منتفی شده است!

جزیره کیش نیز که طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری رسما  پیش از این از مسیر پروازی قطر حذف شده بود! و تنها طی چند روز گذشته انتشار اطلاعیه هایی مبنی بر برقراری 3 پرواز از کیش به قطر برای 3 بازی تیم ملی به چشم می خورد و البته آن هم پر ابهام است و ظاهرا همان پروازهایی است که وزیر در حل استعفاء راه از آن  بعنوان پرواز شاتل صحبت کرده بود و البته  تکذیبیه ای  هم از سوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز در شبکه های مجازی  در مورد آن انتشار یافت و اصولا مشخص نیست انجام بشود یا نشود ( ظاهرا مشروط به تکمیل ظرفیت شده است) و البته  در میان انبوه وعده های تحقق نیافته این ایام مسئولین هیچ بعید نیست این یکی هم در لحظات آخر لغوگردد و البته مشخص نیست بجزاعلام  بلیط هواپیما ، تمهیداتی برای تهیه بلیط ورود به ورزشگاه برای تماشای بازی  و حل مسائلی هم چون "هایا کارت "هم برای آن اندیشیده شده است  یا خیر؟! شاید هم در روز آخر عدم همکاری مسئولان قطری بعنوان بهانه لغو اعلام شود و خلاص!

اینها آخرین و جدید ترین و به روز ترین اخبار و اطلاعات مربوط به استفاده از ظرفیت های جزیره کیش در راه برگزاری جام جهانی 2022 قطر است!

بیش از دو سال در بوق و کرنا کرده بودیم که میخواهیم چنین و چنان کنیم! ستاد برگزاری جام جهانی تشکیل دادیم و جلسه پشت جلسه . تشکیل کمیسیون و کار گروه و.. و.. عکس های یادگاری و احکام واعلام وعده و وعید های بیشمار و آنچنانی که می خواهیم چنین و چنان کنیم!اعلام برنامه های مختلف در قالب برنامه ای  بنام جزیره فوتبالی در کیش و صرف بودجه و هزینه های فراوان و اتلاف وقت و انرژی فراوان و شعارهای دهان پر کن آنچنانی ....!

از همان دو سال پیش بارها و بارها نوشتیم این کارها ثمر و حاصلی نه برای ورزش کشور نه برای جزیره کیش ندارد . گفتیم و نوشتیم قطر یک کشور مستقل و توانمند است و اگر جرات کرده میزبانی جام جهانی را بر عهده گرفته است لابد ابزار و امکانات آن را هم اگر ندارد ایجاد خواهد کرد و بر اساس قوانین و تعهدات بین المللی و جهانی وظایف خود را انجام خواهد داد. و نیاز نیست ما وقت مان را بیخود در این زمینه  تلف کنیم ولی متاسفانه گوش شنوایی نبود!بطور مداوم و مستمر  صحبت از مشارکت و استفاده از ظرفیت جام جهانی تکرار شد! و قطر به  کعبه آمال و آرزوهای ما  تبدیل شد!

از مسئولین ارشد کشور در حد معاون اول رییس جمهور تا وزیر و وکیل و مسئولین مناطق آزاد تا مسئولین محلی کیش مدام این واژه ها و وعده ها را تکرار کردند بدون اینکه حتی یک بار با تفکر و تعمق بنشینند فکر کنند ما کجای این داستان هستیم و می توانیم باشیم  بدون اینکه  کار کارشناسی و مطالعاتی روی آن انجام بشود که آیا اصولا این مواردی که مطرح می شود امکان اجرایی و عملیاتی شدن دارندیا خیر؟!و ما با توجه به امکانات و شرایطی که داریم بطور واقعی  و نه رویایی!چه اندازه می توانیم از این رویداد بهره برداری کنیم ؟

متاسفانه خیال بافیو رویا پردازی مسئولن ما را در وضعیتی قرار داد که تصور میکردیم ما نیز بخشی از برگزاری جام جهانی هستیم! در کیش بیش از دو سال شعار دادیم و وعده دادیم دریغ از عملی شدن و به نتیجه رسیدن حداقلی  این وعده ها!

گفتیم  کاپ جام جهانی را به جزیره کیشمی آوریم  ،وعده حضور ستارگان فوتبال جهان را در کیش دادیم و برگزاری مسابقانه دوستانه منتخب ستارگان جهان با منتخب ستارگان فوتبال ایران ! و... و... وعده هایی که  از ابتدا اهل فن  می دانستند  اجرا نمی شود و فقط شعار آن داده می شود!

کل خیابان های سطح شهر کیش را پر کردیم از بنرها و بیلبوردهای تبلیغاتی جام جهانی ، تو گویی ما میزبان بخشی از جام جهانی هستیم!

بارها و بارها ازراه اندازی کشتی مسافربری بین کیش و قطر برای انتقال و جابجایی مسافران خارجی در بین این دو مسیر گفتیم در صورتی که با مطالعه ساده  قوانین بین المللی مشخص می شد، قوانین قطر اجازه چنین چیزی را نمی دهد! مسئولین حوزه بنادر و دریانوردی  کشور بارها اعلام کردند اصولا ما نه کشتی کروز در سطح جهانی داریم واگر هم باشد امکان پهلوگیری آن در بنادر ما وجود ندارد ولی باز اصرار کردیم و تکرار کردیم ما مسافران و گردشگران علاقمند را از کیش و قشم و بوشهر و بندر عباس به قطر می بریم!!!!!

در طول این دو سال مداوما وعده ها و شعارها را  تکرار کردیم وبدون کار درست و اصولی ، دو ماه پیش  تاره فهمیدیم ورود به قطر مستلزم داشتنچیزی بنام "هایا کارت "هست که ما برای دست یابی به آن تاکنون هیچ کاری نکرده ایم ! یک روز وزارت امور خارجه ، یک روز وزارت ورزش و یک روز جامعه هتلداران را متهم  کردیم که همکاری نکرده اند و وظایف شان را درست انجام نداده اند!

قطر از حدود 12 سال پیش که موضوع میزبانی اش مسجل شد شروع بکار کرد و شهر ها و ورزشگاههای مدرن و مجهز را برای میزبانی از جام جهانی پدید آورد و ما در همین ماههای اخیر به فکر هیبریدی کردن زمین چمن فوتبال کیش افتادیم.  همه زمین های موجود را شخم زدیم تا امروز نه چمن طبیعی داشته باشیم نه هیبریدی آماده و قابل استفاده قبل از جام جهانی!

صحبت از تشکیل اردوی تیم ملی قبل از سفر به قطر در کیش و برگزاری بازیهای تدارکاتی تیم ملی در کیش کردیم و سفر کشورهای آفریقایی جام جهانی به کیش و فیفا دی و...و.... در کیش  ولی حتی نتوانستیم تیم ملی را  به جزیره بیاوریم تا مردم کیش قبل از جام جهانی برای آنها دستی تکان بدهند!

با ورود غیر کارشناسی به موضوع چمن های فوتبال کیش کاری برای جام جهانی انجام ندادیم که هیچ ! آمدن تیم هایی مثل نساجی و دیگر تیم های لیگ برتری را هم لغو کردیم! یکسال فوتبال داخلی کیش را تعطیل کردیم و خواباندیم غافل از اینکه یکی از اهداف اصلی برگزاری جام جهانی توسعه فوتبال در شهر های مختلف جهان است.

از برقراری 400 پرواز در هفته به مقصد قطر صحبت کردیم امروزه جزیره کیش کلا از مسیر پروازی دوحه خارج شده است و پروازها از تهران و یکی دو شهر دیگر همان پروازهای معمولی است که هر کشوری در هر  نقطه ای از جهان  و نه صرفا در همسایگی کشور برگزار کننده ،بطور معمول برای مسافرت شهروندانش برای تماشای مسابقات جام جهانی برقرار کرده و دارد.

از عناوین و القاب رویایی و دهن پر کن در قالب جشنواره ای بنام جشنواره فوتبالی کیش سخن گفتیم و ایونت های متعدد و... و....را اعلام کردیم بدون اینکه تفکر کنیم کدام از اینها زمینه اجرایی دارد یا ندارد !

فقط شعار دادیم و رویا پردازی کردیم و مردم را سرگرم ساختیم والبته آسیب های جدی بر وضعیت روانی جامعه وارد کردیم!

قطر و کشورهای همسایه اش از امارات تا عربستان و کویت و بحرین و عمان برنامه ریزی کردند و زیر ساخت ها را مجهز و به روز کردند و ما فقط شعار دادیم و منتقدان و دلسوزان را متهم کردیم که مزاحمت ایجاد می کنند و نمی گذارند مسئولین کار کنند... !

بارها و بارها گفتیم و نوشتیم اما متاسفانه گوش  شنوایی نبود!

کارشناسان و صاحب نظران متعددی در کیش بودند که با ساختار اجتماعی و بدنه جامعه قطر  آشنایی داشتند و می توانستیم از دانش و تجربیات آنها بهره بگیریم که استفاده نکردیم.

قطر در تدارک برگزاری جام جهانی با حضور 32 تیم برتر فوتبال جهان بود و ما دلخوش به برگزاری  مسابقات پلی استیشن( همان فوتبال الکترونیکی)  و همان را هم آن چنان در بوق و کرنا کردیم و بیلبوردهای تبلیغاتی اش را آن چنان در سطح شهر به نمایش گذاشتیم ( البته خدا می داند با چه بودجه و هزینه ای)  که بیا و ببین....!

با منتقدین و معترضین به این شعارها و وعده های عملی نشده آن چنان بد و با بی احترامی برخورد کردیم که انگار ما مالک و صاحب ایده جام جهانی در کیش هستیم و کسی جز ما حق اظهار نظر در این مورد را  ندارد .

ماهها همه امکانات مادی و معنوی جزیره را به خدمت گرفیتیم حاصل آن  چی شد؟! به گواه منابع رسمی  و رئیس جامعه هتل داران کشور حتی موجب جذب یک نفر گردشگر از این طریق به جزیره کیش نشدیم! بله حتی یک نفر!

پس ثمره این همه برنامه ها و  تبلیغات در کیش چی بود؟ این جشنواره و برنامه ها  چه آورده ای برای جزیره کیش از نظر اقتصادی ، گردشگری و یا ورزشی داشت؟!

لطفا همه تابلو ها و بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر را پایین بکشید و شجاعانه از مردم عذرخواهی کنید!

جالب اینکه اخیرا" در جایی عنوان شده بود  حالا  که این برنامه ها هیچ کدام اجرا نشده ، عجله نکنید !بگذارید جام جهانی شروع بشود هر شب در تالار شهر بزن و بکوب تا پایان جام جهانی خواهیم داشت! عجب! این همه تدارکات و تبلیغات وهیاهو  آمدن و آوردن سفیر و وکیل و وزیر و....و...  مقامات قطری برای این بود که در طول مسابقات هر شب در تالار شهر کیش با حضور ساکنان داخلی کیش   جشن برگزاری جام جهانی در کشور همسایه را داشته باشیم!

آیا این چیزی جزء همان  دلخوشی به بوی کباب نیست  که در نوشته های قبلی  به آن اشاره کرده بودیم!

قطر جام جهانی برگزار کند و از همه مواهب آن در حوزههای اقتصادی ، سرمایه گذاری ، اجتماعی و اقتصادی و تبلیغاتی  و ورزشی استفاده می کند و ما دلخوشبه اینکه در همسایگی مان جام جهانی برگزار می شود بزن و بکوب راه بیاندازیم!!

قبلا هم نوشته  بودیم محصول نهایی  جام جهانی قطر برای ما چیزی می شود در حد اکسپو دوبی!

دوبی که اتفاقا نزدیکتر و در دسترس تر بود برای ما و مرتبط تر به کیش ولی چه استفاده ای  از آن کردیم جزتشکیل ستادی و معرفی اعضاء و هزینه ای برای سفر و بازدید تفریحی اعضاء از آنجا!

نوشته بودیم    جا نمانیم از قطر ! ولی جا ماندیم و همه فرصت ها را از دست دادیم   و بر خلاف ما امارات و دبی  و عمان و بحرین وکویت و  عربستان نشستند برنامه ریزی کردند و استفاده کردند و ما دلخوش به شعار و وعده های غیر عملی و غیر کارشناسی  مسئولان فقط وقت تلف کردیم!

شماره خبر : 4378         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار

eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.