همت بلند مردم زلزله زده بندر چارک در کمک و رسیدگی به زلزله زدگان " سایه خوش" پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
اخراج هیئت های ورزشی کیش از مجامع فدراسیون ها آیا صحت دارد؟!
تبلیغات گسترده بزن بریم کیش در شهرهای مختلف کشور
آغاز پلاک گذاری خودروهای سواری وارداتی در جزیره کیش
احسان حدادی رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران شد
با تعهد و همکاری می توانیم مکانی سالم تر برای زندگی ایجاد کنیم
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش

  آخرين اخبار
اخراج هیئت های ورزشی کیش از مجامع فدراسیون ها آیا صحت دارد؟!
تبلیغات گسترده بزن بریم کیش در شهرهای مختلف کشور
آغاز پلاک گذاری خودروهای سواری وارداتی در جزیره کیش
احسان حدادی رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران شد
با تعهد و همکاری می توانیم مکانی سالم تر برای زندگی ایجاد کنیم
سه شنبه 12 تیر 1403 ، 25 ذی الحجه 1445 ، 2 جولای 2024 ، شماره 4500 (1884 دوره جدید)
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
  پربيننده ترين اخبار
اشک های مهندس یزدان پناه ، استدلال های مرعشی و تفکرات انصاری لاری برای انتخاب پزشکیان
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
برگزاری جشن عید غدیرخم در کیش
به شرکت های هواپیمایی برای تقویت سفر به کیش مشوق هایی داده می شود
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
رئیس جدید پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران معرفی شد
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
دوشنبه 11 تیر 1403 ، 24 ذی الحجه 1445 ، 1 جولای 2024 ، شماره 4499 (1883 دوره جدید)
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

همت بلند مردم زلزله زده بندر چارک در کمک و رسیدگی به زلزله زدگان " سایه خوش"

با تمام عمق فاجعه ای به نام زلزله، هستند مردمی که مقیاس سنجش آن ها ریشتر نیست؛ انسانیت است! هموطنانی که نشان دادند اگر زمین، آب، آتش هم دست در دست هم دهند، توان مقابله با مهربانی و نوع دستی مردم را نخواهند داشت. علی رغم اینکه مردم بندر چارک خود بالای 100 پس لرزه را با کمی ها و کاستی های کمک رسانی و بعضا بدون چادر! از سر گذراندند اما به محض اینکه زمین لرزه در همسایگی شان خرابیها و خسارت فراوانی را به بار آورد کمر همت بستند و موجی از مهربانی از سمت بندر چارک به کانون زمین لرزه و روستاهای سایه خوش سرازیر شد. تا مردمی که خود از آسیب های ناشی از زلزله های مکرر حال و روز خوبی نداشتند و مورد بی توجهی قرار گرفته بودند کمر همت بربندند و به کمک زلزله زدگان مناطقی دیگر بشتابند.

  

به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش؛ تیر ماه ، یک تکان... برق ها قطع شد، یکی فریاد می زد و دیگری به دنبال گمشده اش بود... گرمای 11 تیر ماه سال 1401 خبر از قهر زمین و وقوع دو زمین لرزه پیاپی به بزرگی 6.1 و 6.3 ریشتر در استان هرمزگان به مرکزیت بندر خمیر و روستاهایی اطراف را داد. زمینی که لرزید و خانه هایی که بی مهری زمین و زمان را به خود دیدند.  اما بار دیگر قهر طبیعت  مغلوب مهربانی مردم شد و محبت، عشق و ایثار تمامی شهرها، روستاها، گروه ها، اصناف، دانش آموزان و حتی نیازمندان، مرهمی بر تن زخمی و پر درد زلزله زدگان شد. از ساعت های اول وقوع زمین لرزه برخی به مناطق زلزله زده سفر کردند و عده ای به دنبال تهیه مایحتاج ضروری زلزله زدگان بودند.  مهربان که باشیم چشم‌هایمان پر می‌شود از حس خوب آرامش، مهربان که باشیم کویر به حرمت قلب‌هایمان دریا می‌شود. مردم ایران بارها ثابت کرده‌اند که در مهربانی و همدلی بر تارک تاریخ می‌درخشند هر جا و هر لحظه که نیاز بود به قدر توان به یاری هموطن شتافته‌اند چه در غم و چه شادی همواره کنار هم بوده‌ اند و این بار نیز این مردم بندر چارک بودند که ثابت کرده اند از مهربانی لبریز اند...

هرچقدر آوار سهمگین زلزله و زخمِ گرما و کمبود امکانات به مردم سایه خوش هرمزگان هجوم آورد و امان از مردم گرفت، اما هیچ کدام از این سختی ها و کمبودها مانعی برای مهربانی مردم چارک که خود زخم خورده زلزله  بودند نشد. مردم  بندر چارک که چندی قبل سه هفته پیاپی لرزه زمین را خوشبختانه با خسارات اندک پشت سر گذاشته اند ( که البته هنوز هم ادامه داد)  با جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی خود، شکوه همدلی را  به تصویر کشیدند و همراه با کاروان کمک های خود به مناطق زلزله زده، موج موج مهربانی به سایه خوش و روستاهای اطراف روانه می کنند تا زلزله را شرمنده مهربانی خود کنند.  

حسن سالمی که به عنوان یکی از سرپرستان کاروان کمک رسانی از بندر چارک این روزها در کانون زلزله حضوری فعال دارد از اعزام چندین  کاروان تا کنون خبر می دهد و می گوید: به فضل ویاری خداوند منان  وهمت مردم نیکوکار وخیراندیش بندر چارک  پس از وقوع زلزله در سایه خوش  و روستاهای تابعه بدون فوت وقت اولین کاروان حامل هدایای مردم با مدیریت علی احمد میری راهی مناطق زلزله زدگان روستاهای. برکه سفلین . دژگان.  کلاتو . دوآب.  چای خودرو. حنادان ‌ پنگرو. چاگز شد. و هدایایی از جمله : آب معدنی  ،  تن ماهی  ، کنسرو لوبیا   ،

خاویار   ، شیر پاکتی ، آب میوه  ، کیک ، مربا  ، پوشاک بچه

، نان ،مایع ظرفشویی ، مایع دستشویی ، سفره یکبار مصرف.  ، حصیر ، پتو ، ملافه ، تاید دستی ، البسه مردانه  ،  البسه زنانه  بین زلزله زدگان  توزیع گردید.

سالمی افزود : چند روز گذشته دومین کاروان حامل هدایایی هم راهی مناطق زلزله زده شد و هدایای مردم را بین روستاهای کلاتو . دوآب. چاه خودرو.‌ حنادان . پنگرویه. توزیع گردید.

سالمی در پایان گفت: ضمن بازیدی که از منطقه داشتیم از سایر اقلام مورد نیاز زلزله زدگان لیست برداری شد تا در حد توان بتوانیم در کاروان های بعدی به منطقه اعزام کنیم.

خانمی هم که در بندر چارک زندگی می کرد و در یکی از روستاها مشغول کمک بود گفت: وقتی زلزله بندر خمیر اتفاق افتاد، با شوهرم تصمیم گرفتیم به هموطنان عزیزمان که در شرایط سخت هستند کمک کنیم چرا که من این موقعیت را درک کرده‌ام و به‌همین خاطر با همه وجودم برای اهداء کمک به اینجا آمده‌ام. وی تأکید کرد: مردم اصلاً نگران نباشند و تن‌شان سالم باشد؛ زندگی ما دچار خسارت شد اما خدا را شکر دوباره به زندگی برگشتیم.

یکی از امدادگران جمعیت هلال‌احمر نیزگفت: از زمان وقوع زلزله، از سوی هلال احمر به‌صورت اکیپ مستقر هستیم تا کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کنیم. وی اضافه کرد: استقبال برای کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان قابل تقدیر و برای ما همه لحظه‌های مهربانی و بخشش این مردم خاطره‌انگیز است.

یکی دیگر از مردم بندر چارک که مشغول بسته بندی مواد غذایی بود گفت: ما هم شب های زیادی را با ترس به صبح رساندیم اما خوشبختانه تا به امروز آسیب جدی به منطقه ما وارد نشد اما با شنیدن خبر وقوع زلزله سهمگین و ایجاد خرابی در بندر خمیر واقعا دلمان به درد آمد و واقعا خودمان را جای آنها حس کردیم و به همین خاطر علی رغم کمبود امکاناتی که در منطقه خودمان داشتیم و نیازمند یاری رسانی بودیم در حد توان به هموطنانمان یاری رسانی کردیم و امیدواریم هر چه زودتر همه چیز به روال عادی بازگردد.

با توجه به حضور نیروهای امدادی و بازدید گسترده مسئولان از مناطق زلزله زده و کاروان های اعزامی و کمک های مردمی از سراسر کشور به مناطق آسیب دیده چیزی که این روزها مردم زلزله زده انتظار دارند ساخت خانه هایشان در کمترین زمان ممکن است. گرمای هوا و کمبود امکانات بهداشتی نیز قطعا از جمله مواردی است که این نیاز را دو چندان خواهد کرد. امید است مسئولان در اسرع وقت نسبت به ساخت دوباره خانه های آسیب دیده اقدامات لازم را انجام دهند تا مردم بتوانند به خانه ها و کاشانه های خود بازگردند و در آرامش و امنیت به زندگی ادامه دهند...

 شماره خبر : 3879         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.