انتقاد شیخ محمد صالح پردل از عدم رسیدگی به مشکلات مردم زلزله زده بندر چارک پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
افزایش ماندگاری گردشگر در کیش باید مورد توجه قرار گیرد
موفقیت قابل توجه دانش آموزان کیش در المپیاد کشوری
آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور در مشهد
بازدید رئیس کل دادگستری هرمزگان از حوزه قضایی کیش
در مناطق آزاد فقط به دنبال آمار سازی هستند
نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش 30 اردیبهشت برگزار می شود
ثبت 7000 اظهار نامه حقیقی و 2200 اظهار نامه حقوقی در کیش
مجوز واردات خودرو‌های کارکرده از مناطق آزاد صادر شده است
تجلیل از پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
پاکسازی سواحل کیش به مناسبت روز جهانی زمین پاک
برگزاری مسابقات ماراتن ۱۰ کیلومتر آب‌های آزاد در کیش
ا۱۴ دانش‌آموز کیش به المپیاد کشوری راه یافتند
اعلام برنامه های هفته سلامت در جزیره کیش
اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد کیش برای همکاری درتوسعه شهری استان هرمزگان

  آخرين اخبار
افزایش ماندگاری گردشگر در کیش باید مورد توجه قرار گیرد
موفقیت قابل توجه دانش آموزان کیش در المپیاد کشوری
آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور در مشهد
بازدید رئیس کل دادگستری هرمزگان از حوزه قضایی کیش
در مناطق آزاد فقط به دنبال آمار سازی هستند
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ، 16 شوال 1445 ، 25 آپریل 2024 ، شماره 4448 (1832 دوره جدید)
نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش 30 اردیبهشت برگزار می شود
ثبت 7000 اظهار نامه حقیقی و 2200 اظهار نامه حقوقی در کیش
مجوز واردات خودرو‌های کارکرده از مناطق آزاد صادر شده است
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 ، 15 شوال 1445 ، 24 آپریل 2024 ، شماره 4447 (1831 دوره جدید)
  پربيننده ترين اخبار
شنبه 1 اردیبهشت 1403 ، 11 شوال 1445 ، 20 آپریل 2024 ، شماره 4443 (1827 دوره جدید)
دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 ، 13 شوال 1445 ، 22 آپریل 2024 ، شماره 4445 (1829 دوره جدید)
یکشنبه 2 اردیبهشت 1403 ، 12 شوال 1445 ، 21 آپریل 2024 ، شماره 4444 (1828 دوره جدید)
تجلیل از پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد کیش برای همکاری درتوسعه شهری استان هرمزگان
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 ، 14 شوال 1445 ، 23 آپریل 2024 ، شماره 4446 (1830 دوره جدید)
اعلام برنامه های هفته سلامت در جزیره کیش
ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد
انگیزه و تلاش در ورزش کارگری کیش بالاست
در حوزه بین الملل مناطق آزاد باید قویترعمل کنیم
ا۱۴ دانش‌آموز کیش به المپیاد کشوری راه یافتند
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

انتقاد شیخ محمد صالح پردل از عدم رسیدگی به مشکلات مردم زلزله زده بندر چارک

  

شیخ محمد صالح پردل از علما و اندیشمندان برجسته اهل سنت  جنوب ایران که در جمع مردم  بندر چارک سخن می گفت با اظهار گله مندی از برخی از مسئولان و نبود امکانات اولیه اسکان مانند چادر به منظور خدمات دهی شایسته به مردم زلزله زده  بندر چارک عنوان کرد: آیا  تامین نیاز ابتدایی و اولیه این عزیزان در این مواقع بحرانی اینقدر سخت است؟ باور کنید شاید همین مردم با سخن درست و صحیح از چادر هم بگذرند اما ما نمی توانیم بگوییم  چادر برای مردم زلزله زده نیست! خود مردم  با همت خودشان می توانند هزار چادر تامین کنند اما این زیبنده مسئولان و دستگاههای مسئول  در این شرایط بحرانی و برای مردمی زلزله زده نیست! که نتوانند نیازهای اولیه مردم زلزله زده را تامین کنند .

به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش؛ شیخ محمد صالح پردل از علما و اندیشمندان  برجسته اهل سنت  جنوب ایران به همراه جمعی از مسئولان مدارس دینی اهل سنت   به منظور دلجویی از مردم  از مناطق زلزله زده  بندر چارک  بازدید و در جمع مردم شریف بندر چارک حضور وبه ایراد سخنرانی پرداختند. شیخ  محمد صالح پردل که در ورزشگاه ملوان بند رچارک  محل برپایی  کمپ  اسکان مردم  بندر چارک در زلزله های اخیر سخن می گفت در ابتدای سخنان خود مردم بندر چارک را علی رغم وقوع این بحران طولانی بسیار شریف و نجیب توصیف کرد و با اشاره به عنصر باور و یقین و اعتماد به خدا گفت: دیدار برادران و خواهران مومنی چون شما برای من و امثال من عبادت است و در این دوهفته بحران زلزله در این خطه ایمان و باورهای شما خودش را به بهترین شکل  نشان داد. وی افزود: زلزله های پی در پی که در این مدت بیشتر از 100 مورد بود دیوارهای خشتی و گلی  خانه های شمار را لرزاند و بعضا دیوارهای خانه های شما را  فروریخت اما نتوانست به ایمان، پیمان، باور و یقینی که در اعماق قلب های شما بود و ایمانی که به خدا و و رسول خدا داشتید خدشه ای وارد کند.

شیخ محمد صالح پردل با تاکید بر اینکه مردم بندر چارک بسیار قانع و صبور و شاکرند و وقتی از بندر عباس به اینجا آمدم فکر می کردم اینجا زلزله ای نیامده گفت: هر روز صبح که بیدار می شویم و هر روز که آفتاب غروب می کند می گوییم راضی و خشنود شدیم که خداوند رب ما است و دلمان خوش است که اسلام روش زندگی ما است. دلمان خوش است که پیامبر عظیم الشان پیامبر و رسول برحق و مربی مهربان ما است و این را پذیرفتیم و در این دو هفته فقط خدارا شکر کردیم.

وی با اظهار گله مندی از برخی از مسئولان و نبود امکانات اولیه اسکان مانند چادر به منظور خدمات  دهی شایسته به مردم زلزله زده خطاب به مردم گفت: اگر شما تقاضای 300 چادر و خیمه کردید دلیل بر ضعف ایمان شما نیست بلکه این نیاز طبیعی و حق قانونی ، شرعی و اجتماعی  شما است.  طبیعی است که شما از مسئولانی که هزاران خیمه در دستشان دارند  تعدادی خیمه و چادر بطلبید شما که نگفتنید خانه های ما را از نو بسازید!  خیلی عجیب است که خیمه را از شما دریغ کنند!

شیخ پر دل با اشاره به ویدئوی کوتاهی که چندی پیش در فضای مجازی از دو عزیز زلزله زده و پس از زلزله شدید 5 و 6 دهم ریشتری به اشتراک گذاشته شده بود ادامه داد: این دو عزیز تنها تقاضای چادر و خیمه به عنوان سرپناه خود داشتند و خیلی برایم تکان دهنده بود و یکی از آنها می گفت فقط خیمه می خواهیم!  وی افزود: مردم اینجا بسیار محجوب هستند  و شرم و حیا دارند و این ورزشگاه محیط خوبی برای برپایی خیمه ها در مواقع بحرانی است و مردم غیر از این چاره ای ندارند اما حتی در دادن چادر به آنها که ساده ترین نیاز یک زلزله زده است  هم دریغ می شود !

وی ادامه داد: در این کلیپ  مردم التماس می کردند که خیمه ای به ما بدهید که بتوانیم در حیاط خانه مان سرپناهی برای خانواده داشته باشیم و مراقب خانه و زندگیمان باشیم اما برادر دیگر به نقل از مسئولی در همان کلیپ می گفت: خیمه به اینها ندهید شاید برنگردانند...! و این جمله برایم خیلی تکان دهنده بود .

شیخ محمد صالح پردل با اشاره به اینکه اختلاس های کلان توسط افراد مختلف در دستگاههای مختلف  با مبالغ هنگفت سه هزار و پنج هزار میلیارد دلار از کشور خارج می شود و دیگر برنمی گردد  و کسی پاسخگو نیست ودر اینجا برخی نگران  احتمال برگردانده نشدن چادرها هستند ،افزود: آیا حق این مردم شریف و نجیب یک خیمه و چادرنیست و باید کارت ملی بگذارند و کسی ضامنشان شود تا این خیمه را برگردانند؟ !وی گفت: من ضامنشان هستم چون من این مردم را می شناسم حالا اگر برهم نگردانند حقش در این مصیبت به دستش رسیده است! آیا قیمت یک چادر ارزش آن را دارد که دل این مردم مصیبت دیده را با این سخنان  بیشتر به درد آوریم ؟ !ما امروز در شرایط  بحران هستیم و این نوع رفتارها بی احترامی و کم لطفی  به مردم صبور و نجیب و شاکر ما است.

وی  گفت:حدود 1500 خانواده در چارک و حومه ساکن هستند آیا  تامین نیاز ابتدایی و اولیه این عزیزان در این مواقع بحرانی اینقدر سخت است؟ !باور کنید شاید همین مردم با سخن درست و صحیح از چادر هم بگذرند اما ما نمی توانیم بگوییم  چادر نیست! خود مردم می توانند هزار چادر تامین کنند . وقتی سیل و زلزله در هر جای کشور رخ  می دهد اولین گروه پشتیبان مردم کشورند تا دولت برسد سه چهار روز طول می کشد! این موضوع بارها در بلایای مهیبی چون زلزله بم و سیل سیستان و بلوچستان و دیگر مناطق  ثابت شده است.

شیخ پردل در بخش پایانی سخنان خود مردم شیعه و سنی استان هرمزگان را بسیار نجیب و قانع توصیف کرد و گفت: خدا قوت و تبریک شما که ایمانتان مثل کوه بود و ایمان، خودش را در خوشیها و ناخوشی ها نشان می دهد. ایمان همیشه آبادگر است و تعادل انسان را حفظ می کند، شما برادران و خواهران و سرمایه های دنیا و آخرت ما هستید.   

11 تیر 1401

 شماره خبر : 3825         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.