سخنی با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
افزایش ماندگاری گردشگر در کیش باید مورد توجه قرار گیرد
موفقیت قابل توجه دانش آموزان کیش در المپیاد کشوری
آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور در مشهد
بازدید رئیس کل دادگستری هرمزگان از حوزه قضایی کیش
در مناطق آزاد فقط به دنبال آمار سازی هستند
نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش 30 اردیبهشت برگزار می شود
ثبت 7000 اظهار نامه حقیقی و 2200 اظهار نامه حقوقی در کیش
مجوز واردات خودرو‌های کارکرده از مناطق آزاد صادر شده است
تجلیل از پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
پاکسازی سواحل کیش به مناسبت روز جهانی زمین پاک
برگزاری مسابقات ماراتن ۱۰ کیلومتر آب‌های آزاد در کیش
ا۱۴ دانش‌آموز کیش به المپیاد کشوری راه یافتند
اعلام برنامه های هفته سلامت در جزیره کیش
اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد کیش برای همکاری درتوسعه شهری استان هرمزگان

  آخرين اخبار
افزایش ماندگاری گردشگر در کیش باید مورد توجه قرار گیرد
موفقیت قابل توجه دانش آموزان کیش در المپیاد کشوری
آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور در مشهد
بازدید رئیس کل دادگستری هرمزگان از حوزه قضایی کیش
در مناطق آزاد فقط به دنبال آمار سازی هستند
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ، 16 شوال 1445 ، 25 آپریل 2024 ، شماره 4448 (1832 دوره جدید)
نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش 30 اردیبهشت برگزار می شود
ثبت 7000 اظهار نامه حقیقی و 2200 اظهار نامه حقوقی در کیش
مجوز واردات خودرو‌های کارکرده از مناطق آزاد صادر شده است
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 ، 15 شوال 1445 ، 24 آپریل 2024 ، شماره 4447 (1831 دوره جدید)
  پربيننده ترين اخبار
شنبه 1 اردیبهشت 1403 ، 11 شوال 1445 ، 20 آپریل 2024 ، شماره 4443 (1827 دوره جدید)
شعبانی مقدم جایگزین زائری در پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش شد
مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در کیش برگزار می‌شود
دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 ، 13 شوال 1445 ، 22 آپریل 2024 ، شماره 4445 (1829 دوره جدید)
شرایط پوشش حمایتی برای اقشار آسیب پذیر جزیره کیش را فراهم خواهیم کرد
بهره برداری از دستگاه ماموگرافی در بیمارستان کیش
چهارشنبه 29 فروردین 1403 ، 8 شوال 1445 ، 17 آپریل 2024 ، شماره 4442 (1826 دوره جدید)
میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
یکشنبه 2 اردیبهشت 1403 ، 12 شوال 1445 ، 21 آپریل 2024 ، شماره 4444 (1828 دوره جدید)
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 ، 14 شوال 1445 ، 23 آپریل 2024 ، شماره 4446 (1830 دوره جدید)
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

سخنی با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش،

نیروهای جدید به جزیره نیاورید لطفا !

  

ابراهیم ارزانی

این یادداشت پیش از این در زمان آغاز کار محمد رضا لواسانی  بعنوان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در این روزنامه  منتشر گردید . با توجه به درخواست های مکرر شهروندان در پی ایجاد نگرانی هایی در خصوص رویکرد مجدد سازمان منطقه آزاد کیش به آوردن نیروهای جدید از  خارج از جزیره مجددا با تغییراتی اندک  خطاب به جناب مهندس کشاورز منتشر می شود :

جزیره کیش یک بار دیگربه رسم و سنت همه سالهای پیش  در فصل تغییرات و نقل و انتقالات مدیریتی قرار گرفته است . طبیعی است با انتصاب مدیر عامل جدید  تا چند صباحی باید  شاهد عزل و نصب های زیادی در سازمان منطقه آزاد کیش  و شرکت های زیر مجموعه باشیم  ، سیاست ها و برنامه های جدید عنوان و اعلام می شود و انتظار هم این است تغییراتی درروش ها و  شیوه ها ی کاری دیده شود.طبیعی است مدیر عامل جدید تفکر و دیدگاهی جدید نسبت به کیش و مناطق آزاد داشته باشد و برای عملیاتی شدن تفکراتش نیازدارد دست به تغییراتی در مدیریت ها  بزند وبخواهد  نیروها و مجموعه سازمانی اش را با خود همراه سازد .  گرچه هر دو مدیر عامل فعلی و قبلی ( سرپرست) منصوب دبیر فعلی شورایعالی مناطق آزاد و برخوردار از یک تفکر و دیدگاه هستند انتظار می رود کمترین تغییرات را در بدنه سازمان و شرکت های تابعه  شاهد باشیم.در این جا از مدیر عامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش  فقط یک تقاضا داریم : نیروهای جدید به جزیره نیاورید!

موضوعی که متاسفانه در ادوار مختلف بطور گسترده  شاهد آن بوده ایم و در هر دوره پس از هر تغییر و تحول مدیریتی در منطقه آزاد کیش شاهد گسیل نیروهای بسیار زیادی در رده ها و سطوح مختلف به سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت های تابعه بوده ایم .موضوعی که موجب شده است امروزه سازمان منطقه آزاد کیش بنابر آمار اعلام شده بیش از 3500 نفر پرسنل داشته باشد و این سازمان را به مجموعه ای بسیار پر حجم از نظر نیروی انسانی تبدیل کرده است و آنگونه که کارشناسان می گویند این موضوع خود از عوامل اصلی ایجاد بروکراسی شدید  اداری و کندی امور گردیده است. و جالب تر اینکه خود مدیران ارشد و حوزه های مختلف هر یک اذعان دارند قادر هستند با 20 تا 25 درصد این نیروها امور حوزه خود را بخوبی پیش ببرند !و بقیه نیروها مازاد هستند!

جناب مدیر عامل

باور بفرمایید جزیره کیش ، سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت های تابعه  به اندازه کافی از نیروهای کاردان ، کاربلد ، دلسوز و متعهد برخوردار است که بتوانند برنامه های جزیره را همگام با دیدگاه  و سیاست هایی بر اساس منافع کشور و سیاست های روز آن پیش ببرند. باور بفرمایید همین نیروها بخوبی  از پس اداره امور بخش های مختلف سازمان و جزیره برمی آیند و می توانند بخوبی جزیره را به کمک  مدیریت عالی شما اداره کنند .

 آقای مدیر عامل

متاسفانه سالهاست رسم بسیار بدی در جزیره افتاده است هر بار با تغییر مدیریتی  شاهد گسیل عده زیادی از نیروهای جدید به کیش هستیم . نیروهایی که اصولا خیلی زمان می برد تا با نحوه و روش کار در مناطق آزاد  و کیش آشنا شوند و این خود زمان و فرصت های زیادی را از جزیره می گیرد و روند کارها را کند می کند. در حالی که خود جزیره نیروهای کاردان کاربلد و خوب کم ندارد چه در بدنه سازمان و شرکت ها چه در جامعه و در متن مردم کیش . نکته جالب تر هم اینکه معمولا ملاک و مبنای ارزیابی نیروها  هم عملکرد منفی یا مثبت آنها نبوده و نیست . فقط شناسایی می شوند کدام نیروها با گروه قبلی بوده اند و کدام نبوده اند . گروه اولی کلا کات! و گروه دوم برای پررنگ شدن حضورشان  بدون توجه به توانایی تخصصی آنها برنامه ریزی می شود! و اصولا به تخصص و کاردانی افراد در آن حوزه و مسئولیت  توجهی نمی شود.

جناب مدیر عامل

بیایید یک بار انقلابی  و مکتبی عمل کنید و جلو این کار را بگیرید و به نیروهای توانمند و دلسوز محلی  کیش فرصت  کار کردن و خدمت  بدهید  .

لطفا مدیر و کارشناس و کارمند به بدنه سازمان اضافه نکنید ،در بدنه سازمان نیروها و کارشناسان بسیار دلسوز و قدری هستند که متاسفانه تاکنون توانایی های آنها مورد غفلت قرار گرفته است ، آنها را شناسایی کنید وبه آنها فرصت بدهید ، آنها با شناخت از امور سازمان و جزیره و با اشراف بر مقررات و شرایط کار در  مناطق آزاد قطعا بهتر می توانند به شما کمک کنند .دستور دهید همه کارهای جزیره در حوزه های مختلف به اهالی جزیره واگذارشود  .تا در آمد کیش و بودجه کیش از همه نظر در خود کیش هزینه شود و به توسعه مضاعف کیش کمک شود.  برای کارهای پیمانکاری از پیمانکاران فعال در جزیره که در شرایط سخت و آسان اینجا بوده اند و کار کرده اند استفاده شود، از محصولات و تولیدات جزیره برای تامین نیازهای جزیره استفاده شود . منکر نیاز به ورود تکنولوژی جدید  و کارشناسان خبره جدید به جزیره و ارائه طرح های نوین نیستیم ولی جوانان و تحصیل کردگان کیش را هم به کار بگیرید و از شوق و توانایی آنها برای کمک به ساختن شهرشان کمک بگیرید . درست است کیش یک سرزمین ملی است و متعلق به  همه ایرانیان ،ولی قبول داشته باشید  انصاف و حق این است که اولویت  همه امورش  برای ساکنان کیش و فرزندان آنها باشد. در همین انتصابات و عزل و نصب های اخیر توجه فرمایید چه سهمی برای نیروهای بومی و محلی قائل شده اید؟ و چند درصد از آنها بومی و چند درصد از خارج از جزیره بوده اند؟ پس سهم ساکنان و تحصیلکردگان  شهر چه می شود اگر قرار است همه مدیران ارشد و میانی ازخارج از جزیره بیایند؟!

 

جناب آقای کشاورز 

مگر شخص ریاست محترم جمهور به کرات بر استفاده از نیروهای بومی محلی در مناطق آزاد تاکید نداشته اند؟  تاکنون چقدر به این توصیه و دستور ریاست محترم جمهور در مجموعه تحت مدیریت حضرتعالی اهمیت داده شده است ؟از شما انتظار داریم  با جلوگیری ازورود  نیروهای جدید به کیش و استفاده از پتانسیل نیروهای انسانی  خود جزیره   در  تحقق وعده رئیس جمهور به مردم کمک کنید . نیروهایی  که از کیش بکار گرفته شوند ،حداقل هزینه را برای سازمان و برای مردم کیش خواهند داشت . در بسیاری از هزینه ها مانند مسکن ، رنت خودرو ، بلیط هواپیما و... و.. صرفه جویی خواهد شد ضمن اینکه اینها با شناختی که از جامعه و شهر خود دارند قطعا درد آشنا ترند و زودتر می توانند مشکلات را شناسایی و رفع کنند وتحت رهبری شما  در جهت خدمت به مردم حرکت کنند و قطعا بخدمت گرفتن آنها در راستای  منافع کشور و منطقه خواهد بود

 

جناب آقای مدیر عامل

البته که نمی شود همه مدیران را یکسان دانست و یکسان نگاه کرد . لطفا قبل از هرگونه عزل و نصب کارنامه و پرونده مدیران موجود را ارزیابی و بررسی فرمایید .  به میزان گرایش آنها به این و آن توجهی نکنید! لطفا مبنا تخصص و میزان کاردانی و کارآیی  آنها باشد . در این میان هستند مدیرانی که با جان و دل برای مردم و جزیره کار کرده اند ، آثار کار و زحمات شان در جای جای جزیره مشهود است آنها شایسته تقدیرند و انشالله مردم  نیز از نعمت خدمتگزاری آنها محروم نگردند و البته هستند کسانی که فقط از مواهب و امتیازات مدیریتی کیش بهره مند بوده اند بدون اینکه کوچکترین آورده ای برای مردم  و جزیره کیش داشته باشند فقط ویژگی شان این است که در هر دوره  به جایی وصلند.....! و یا  بجای کار و خدمت کردن همواره در جستجویی کسانی هستند که خود را به آنها وصل کنند!

 آقای  مهندس کشاورز

این رشته های اتصال را قیچی کنید! و فرصت را در اختیار کسانی بگذارید که فقط به مردم وصل باشند و عشق و لذت شان در این جزیره کار و کار و کار کردن و ساختن باشد. کار کردن برای توسعه و پیشرفت کیش و کمک به سرافرازی ایران اسلامی

آقای مدیر عامل

چند سالی است در جزیره رسم بدی افتاده است . هر مدیری می آید تصور می کند حتما باید یک قشون نیرو با خود بیاورد والا کارش لنگ می ماند !. تصور می کنند نیروهای موجود در جزیره توان همراهی برای پیشبرد امور را ندارند !

باور بفرمایید اینگونه نیست ! سرمایه های انسانی جزیره درحوزه های مختلف در  گردشگری در صنعت در امور فرهنگی و اجتماعی درامور توسعه و خدمات شهری در  تولید در تجارت و سرمایه گذاری و صنعت ساختمان بسیار توانمند و پرقدرت و زبده هستند . در کیش نیروهای قدر و توانمندی داریم که با شناخت و اشرافی که بر امور جزیره دارند می توانند کیش را بسیار پرقدرت به جلو ببرند .امید است شما این بار این سنت و رسم بد را بشکنید و از ظرفیت نیروهای داخلی کیش بهره بگیرید. باور داشته باشید همه آثار ارزشمندی که امروز موجب آبرو و اعتبار جزیره است و خیلی ها با افتخار در کنار آن عکس یادگاری می گیرند و پز می دهند محصول  اندیشه و ذهن خلاق و ایده پردازی و زحمت و تلاش همین نیروهای داخلی کیش است . اجازه دهید کیش سازان در فرآیند برنامه ریزیها و سیاست گذاریهای کیش شما را همراهی کنند و مشارکت داشته باشند. قطعا این موضوع  به شما در راه رسیدن به اهداف عالیه ای که در نظر دارید کمک خواهد کرد  و مسیر را برایتان هموارتر خواهد کرد.

آقای کشاورز

 باور داشته باشید  نخبگان و پیشکسوتان سازندگی کیش  می توانند بهترین مشاوران شما  برای توسعه و سازندگی  کیش باشند آنهارا از یاد نبرید ، آنها که سال های سال خون دل خورده اند و کیش امروز ثمره کار و فکر و تلاش آنهاست، مطمعن باشید  می توانند بهترین ، صادق ترین  ، مخلص ترین  و بی درد سرترین مشاوران شما در این راه باشند که مسیر توسعه و پیشرفت را هموار کنند. لطفا از ظرفیت آنها خوب استفاده کنید.

امیدواریم با درایت و مدیریت شما در استفاده از ظرفیت های بومی و محلی کیش در همه حوزه ها بویژه در حوزه مدیریتی و نیروی انسانی شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش این خاکپاره گرانقدر ایران اسلامی باشیم.

7تیر 1401

 

 شماره خبر : 3819         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.