تشریح فعالیت های اداره ثبت اسناد و املاک کیش پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
ایرانی‌ها برای خرید به جای کشورهای خارجی باید به مناطق آزاد بروند
برگزاری آئین تجلیل و تکریم پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
تغییر تاریخ برگزاری مسابقات جهانی تکواندو به میزبانی کیش
اجرایی شدن نرخ‌های جدید حمل و نقل درون شهری از اول اردیبهشت در کیش
جزیره کیش میزبان مسابقات بین‌المللی تنیس ساحلی
تحولات منطقه را رصد می‌کنیم
دولت، در جذب سرمایه خارجی در مناطق آزاد ناکام بوده است
موانع پیش روی مناطق آزاد با فلسفه و اساس این مناطق در تضاد است
بندر عباس میزبان نمایشگاه مشترک توانمندی‌های صنایع‌دستی و گردشگری قطر و هرمزگان
مسابقات مچ‌اندازی آسیا ، کیش یا دوبی؟
با حکم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش سرپرست معاونت عمرانی و امور زیربنایی معرفی شد
نقشه راه پنج ساله شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش تدوین می شود
اعلام ساعت جدید فعالیت بانک‌ها در کیش
اتحاد دولت و بخش خصوصی برای توسعه کیش ضروری است

  آخرين اخبار
ایرانی‌ها برای خرید به جای کشورهای خارجی باید به مناطق آزاد بروند
برگزاری آئین تجلیل و تکریم پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
تغییر تاریخ برگزاری مسابقات جهانی تکواندو به میزبانی کیش
اجرایی شدن نرخ‌های جدید حمل و نقل درون شهری از اول اردیبهشت در کیش
جزیره کیش میزبان مسابقات بین‌المللی تنیس ساحلی
تحولات منطقه را رصد می‌کنیم
دوشنبه 27 فروردین 1403 ، 6 شوال 1445 ، 15 آپریل 2024 ، شماره 4440 (1824 دوره جدید)
دولت، در جذب سرمایه خارجی در مناطق آزاد ناکام بوده است
موانع پیش روی مناطق آزاد با فلسفه و اساس این مناطق در تضاد است
بندر عباس میزبان نمایشگاه مشترک توانمندی‌های صنایع‌دستی و گردشگری قطر و هرمزگان
  پربيننده ترين اخبار
دوشنبه 20 فروردین 1403 ، 28 رمضان 1445 ، 8 آپریل 2024 ، شماره 4436 (1820 دوره جدید)
استقبال خوب گردشگران از تفریحات دریایی در ایام نوروز کیش
جزیره هندورابی مقصد نوروزی گرشگران دوستدار طبیعت
سرپرست جدید مدیریت فناوری‌های راهبردی و تحول دیجیتال شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
تقدیر از دو فعال رسانه ای توسط سازمان منطقه آزاد کیش
اختصاص دستگاه ماموگرافی سه بعدی به بیمارستان کیش
یکشنبه 26 فروردین 1403 ، 5 شوال 1445 ، 14 آپریل 2024 ، شماره 4439 (1823 دوره جدید)
راه اندازی آزمایشی ریال دیجیتال در جزیره کیش
اجرای طرح زیست محیطی با توزیع بیش از 7000 کیسه جمع آوری پسماند خودرو در جزیره کیش
جزیره کیش میزبان نمایشگاه بین المللی”انجمن صنعت پخش
ثبت بیش از 38 هزار نفر شب اقامت در کمپ های اسکان موقت نوروزی کیش
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

توسط محمد نادی بمناسبت هفته قوه قضائیه صورت گرفت،
تشریح فعالیت های اداره ثبت اسناد و املاک کیش

لزوم صدور سند مالکیت تک برگ کاداستر برای همه املاک کیش

  

محمد نادی رئیس  اداره ثبت اسناد و املاک کیش  طی گفتگویی بمناسبت هفته قوه قضائیه به تشریح فعالیت های اداره ثبت اسناد و املاک کیش پرداخت.  متن این گزارش به این شرح است:

در سال 1358 حضرت آیت الله شهید دکتر سید محمد بهشتی به عنوان اولین رئیس دستگاه قضائی جمهوری اسلامی ایران منصوب و نقش مهمی را در ایجاد ساختار و تشکیلات  نوین قضائی براساس تعالیم مترقی اسلامی، ایفاء نمودند. بعد از شهادت حضرت آیت الله بهشتی و 72 تن  از یاران شریف ایشان که در شامگاه 07/04/1360، اتفاق افتاد. هفته منتهی به این واقعه مهم به پاس زحمات و نقش بی بدیل شهید مظلوم دکتر بهشتی در نظام نوین قضائی بعد از انقلاب اسلامی، در تقویم ایران به هفته قوه قضائیه نامگذاری شد و فرصتی ایجاد گردید که دستگاه قوه قضائیه و سازمان های تابعه آن، گزارشی از عملکرد یکساله و نیز برنامه های آتی، در اختیار عموم قرار دهند.

در این میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان یک دستگاه حاکمیتی وابسته به قوه قضائیه در تامین بهداشت حقوقی روانی و اقتصادی کشور سهم به سزائی داشته و قطعا این سازمان با ادارات ثبت تابعه خود ایفاءگر نقش مهمی در تحقق شعار سال، تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین می باشد. اداره ثبت اسناد و املاک کیش به عنوان عضوی کوچک از خانواده بزرگ قوه قضائیه، ضمن گرامیداشت یاد ونام شهید مظلوم دکتر بهشتی و همه شهدای انقلاب اسلامی و تبریک هفته قوه قضائیه به همه همکاران محترم قضائی و ثبتی، افتخار دارد که با همکاری و همدلی کلیه کارکنان اداره و دفاتر اسناد رسمی، ازدواج و طلاق حوزه ثبتی کیش، در خدمت مردم شریف، خصوصا کیشوندان عزیز باشد.

در همین راستا اداره ثبت اسناد کیش، در حوزه املاک، در سال 1400 تعداد 6174 برگ سند مالکیت تک برگ کاداستر، صادر نموده و 145 قطعه عرصه مشتمل بر 717 دستگاه آپارتمان نیز تفکیک شده است. با همکاری مالکین عزیز در طرح فراخوان عمومی، 804 دفترچه مالکیت به سند تک برگ کاداستر تعویض گردید.

هم چنین به 5020 فقره استعلامات دفاتر اسناد رسمی و 1450 فقره استعلامات محاکم قضائی کل کشور پاسخ داده شد و  مجموعا 747 بازداشت و رفع بازداشت از املاک بعمل آمد همچنین 4859 فقره خلاصه معاملات قطعی و رهنی در دفتر املاک الکترونیکی تثبیت شده است. در سال گذشته 10235 فقره سند رسمی با موضوعات مختلف قطعی، رهنی، وکالت و ... در دفاتر اسناد رسمی کیش تنظیم گردید.

در حوزه اجرای اسناد رسمی در سال گذشته 562 فقره پرونده و کلاً 2194 فقره پرونده اجرائی رسیدگی و مختومه شده و در یکسال گذشته، مبلغ 220/009/295/604 ریال از مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی، خصوصا بانک ها و موسسات مالی مجاز وصول گردیده است

با توجه به عدم شناخت عمومی از واحد اجرای ثبت، لازم به توضیح  است  که برابر مواد  92 و 93 قانون ثبت و مقررات موضوعه دیگر، دارندگان چک، بستانکاران مهریه، شارژ آپارتمان و بازارها، کلیه بانک ها و موسسات مالی مجاز  با ارائه قراردادهای تسهیلاتی می توانند به جای مراجعه به محاکم دادگستری از طریق واحد اجرای ثبت مطالبات خود را در اسرع زمان و با هزینه و وقت کمتر وصول نمایند.

بنابراین همانطور که ملاحظه میشود واحد اجرای ثبت کیش از یک طرف موجب کاهش پرونده های ورودی به محاکم دادگستری شده و از طرفی دیگر با وصول مطالبات بانکی تاجران، بازاریان و سایر اشخاص، نقش مهمی را در رونق اقتصادی و گردش سرمایه در حوزه اقتصادی کیش ایفاء می نماید.

خوشبختانه در ابتدای سال جاری تفاهم نامه خوبی بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور جهت هماهنگی بیشتر منعقد شده و در اردیبهشت ماه نیز آیین رونمایی از اسناد مالکیت تک برگ جزیره کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک با حضور جناب آقای دکتر بابایی معاون محترم قوه قضائیه و ریاست عالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، دکتر سعید محمد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و جناب آقای حسینی، مدیرکل محترم ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان برگزار شد. مهم ترین پیام آیین رونمائی، اراده قطعی دو نهاد مذکور جهت تحقق بند 67 ابلاغیه مقام معظم رهبری در اعلام سیاست های کلی برنامه ششم توسعه کشور، مبنی بر توسعه ثبت رسمی املاک در نظام کاداستر و در نتیجه صدور اسناد مالکیت تک برگ کاداستر، برای کلیه املاک و مستغلات جزیره کیش و جزایر اقماری آن می باشد.

 تاکنون تعداد زیادی از مالکین دارای دفترچه های معروف به سازمانی جهت تعویض آن به سند مالکیت تک برگ به اداره مراجعه نموده  و یا درخواست راهنمائی داشتند، در پاسخ به درخواست های مکرر مردم عزیز به اطلاع میرساند  که در این خصوص با مدیریت محترم واحد حقوقی سازمان منطقه آزاد کیش، در حال بررسی راهکار قانونی هستیم. انشاء الله با حسن نظر مدیرعامل محترم سازمان  منطقه آزاد کیش و مدیریت حقوقی سازمان ، بزودی مشکل مرتفع و اطلاع رسانی خواهد شد.

در پایان ذکر دو نکته را یادآور می شوم اول اینکه برابر قانون جامع حدنگار، اعتبار اسناد مالکیت دفترچه ای صادره  اداره ثبت اسناد و املاک، به پایان رسیده و مالکین محترم هرچه سریعتر از طریق مراجعه به کلیه دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور صرفا با ارائه اصل سند مالکیت و پرداخت هزینه سند به مبلغ 000/017/1 ریال درخواست تعویض به سند مالکیت تک برگ نمایند. دوم اینکه پس از تظیم قولنامه، بلافاصله و حتما برای ثبت قطعی و رسمی بیع به، دفاتر اسناد رسمی مراجعه تا دچار مشکلات قضائی نشوند.

 هم چنین مردم می توانند از طریق سامانه ثبت من به نشانی my.ssaa.ir  از خدمات غیرحضوری خصوصا اعلام وضعیت املاک مطلع و سپس اقدام به معامله نمایند.

علاوه بر شماره تلفن 44453374-076 کیشوندان عزیز می توانند نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات خود را از اداره و دفاتر اسناد رسمی تابع به شماره همراه اینجانب 09111388043 پیامک نمایند.

شهید بهشتی از نظر امام (ره) یک ملت و از نظر مقام معظم رهبری، شخصیتی ممتاز و بی بدیل بودند. فلذا سخن را با جمله ای معروف از آن شهید مظلوم، به پایان میرسانم ایشان فرمودند: که ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت. انشاءالله که خداوند به ما لیاقت و سعادت خدمت به مردم شریف ایران عنایت بفرمایند.
7تیر 1401
 شماره خبر : 3813         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.