ایجاد تقویم مناسبت ها و رویدادها ی سالیانه راهکاری برای رونق گردشگری کیش پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
جزیره کیش میزبان نمایشگاه و کنفرانس بین المللی صنعت پخش ایران
از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می کنیم
مجموعه ورزشی ،تفریحی ویژه کارگران در جزیره کیش ایجاد می شود
انتصاب اعضای شورای حقوقی شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
برگزاری نمایشگاه فرصت های متنوع یادگیری جهت دانش آموزان کیش
امضاءتفاهم نامه همکاری منطقه آزاد کیش و سرمایه‌گذاران ترکیه
تاکید بر لزوم بهره‌گیری از نظر سرمایه‌گذاران در تصمیم‌گیری‌های قانونی مرتبط با مناطق آزاد
بایستی آگاهی های مردم نسبت به حقوق خود افزایش یابد
امضای تفاهم نامه همکاری بین اداره کار و خدمات اشتغال و سندیکای صاحبان صنایع کیش
تقدیر از روسای دو کمیته ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سال 1403
عملکرد مطلوب غرفه سازمان منطقه آزاد کیش در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
مراکز نیکو کاری در جزیره کیش ایجاد می شود
فرهادی نه ، میرزایی معرفی شد
برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان مسابقات کارگری کیش

  آخرين اخبار
جزیره کیش میزبان نمایشگاه و کنفرانس بین المللی صنعت پخش ایران
از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می کنیم
مجموعه ورزشی ،تفریحی ویژه کارگران در جزیره کیش ایجاد می شود
انتصاب اعضای شورای حقوقی شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
برگزاری نمایشگاه فرصت های متنوع یادگیری جهت دانش آموزان کیش
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ، 27 شوال 1445 ، 6 می 2024 ، شماره 4456 (1840 دوره جدید)
امضاءتفاهم نامه همکاری منطقه آزاد کیش و سرمایه‌گذاران ترکیه
تاکید بر لزوم بهره‌گیری از نظر سرمایه‌گذاران در تصمیم‌گیری‌های قانونی مرتبط با مناطق آزاد
بایستی آگاهی های مردم نسبت به حقوق خود افزایش یابد
امضای تفاهم نامه همکاری بین اداره کار و خدمات اشتغال و سندیکای صاحبان صنایع کیش
  پربيننده ترين اخبار
اعتماد را پاس داریم
پنجشنبه13 اردیبهشت 1403 ، 23 شوال 1445 ، 2 می 2024 ، شماره 4454 1838 (دوره جدید)
برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان مسابقات کارگری کیش
مجلس شروط اخذ مالیات بر سرمایه در مناطق آزاد را تعیین کرد
فرهادی نه ، میرزایی معرفی شد
معرفی برگزیدگان جشنواره کیش بهشت خانواده
پیگیری مالیات بر ارزش افزوده و معافیت مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی فعال در منطقه آزاد کیش
نشست مشترک مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با مدیران شرکت های هواپیمایی
رونمایی از 200 بسته سرمایه‌گذاری دیگر در مناطق آزاد توسط عبدالملکی
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 ، 21 شوال 1445 ، 30 آپریل 2024 ، شماره 4452 (1836 دوره جدید)
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

ایجاد تقویم مناسبت ها و رویدادها ی سالیانه راهکاری برای رونق گردشگری کیش

برخلاف ایران، برخی از کشورها توانسته اند به کمک جشنواره ها، رویدادها و استفاده از شخصیت های فرهنگی و هنری خیل گردشگر و درآمد را به سمت خود سرازیرکنند. تعریف و برنامه ریزی برای برگزاری رویدادهای مختلف در طول سال و به تعبیر دیگر ایجاد تقویم سالانه رویدادها و جشنواره های مختلف در سطح جزیره مبتنی بر خلاقیت و نوآوری لازمه و راه حلی برای توسعه در چرخه حیات صنعت گردشگری کیش می باشد موضوعی که برای خروج از رکود ضروری می نماید

  

به گزارش اقتصاد کیش؛ رویدادها بخش مهمی از فرهنگ جامعه امروزی هستند و سالانه بر تعداد آنها افزوده می شود. رویدادها می توانند نیازهای اساسی بشررا از نظر فردی و روانی برآورده نموده و نقش های متعددی از جمله میراث فرهنگی، آگاهی فرهنگی و توسعه جامعه گردشگری را ایفا نماید. رویدادها برای افراد فرصتی بوجود می آورد که با یکدیگر تعامل داشته باشند و احساس تعلق و انسجام را تقویت نمایند. جشنواره ها و رویدادها، تجربیات متعددی برای مردم فراهم نموده  و ممکن است برای مردم محلی و بازدید کنندگان جذابیت هایی از قبیل: انگیزه مشترک برای شرکت در رویداد، سرگرمی ، استراحت و تفریح، فاصله گرفتن از کار روزمره، فرصت های دیدار ، تعامل با دیگران، یادگیری، مشاهدات و مشارکت در جشن را فراهم آورند. بنابراین، رویداد ها می توانند به بازاری برای جذب بیشتر گردشگر تبدیل شوند. رویدادها و جشنواره ها با اهداف مختلفی ایجاد می شوند. از یک سو، موجب می شوند  عملکرد فردی و تیمی جامعه را ارتقاء دهند، از سوی دیگر، یک برنامه خاص را به گونه ای به نمایش می گذارند که موجب تشویق افراد برای شرکت در آن فراهم شود.با توجه به نزدیک شدن برگزاری جشنواره تابستانی در کیش که البته با  فاصله چند روزه تا آغاز آن برنامه و  اطلاع رسانی مشخصی از آن   را نمی بینیم ؛ بنظر میرسد نیاز  است متولیان در سازمان منطقه آزاد کیش نسبت به برنامه ریزی و ایجاد تقویم رویدادهای جزیره کیش در طول سال اقدامات لازم را انجام دهند تا هر کدام از بخش ها با توجه به برنامه ای که دارند برای برگزاری رویدادهای خاص و در تاریخ خاص آماده شوند. برگزاری جشنواره های و رویدادها برای مناسبت هایی چون جشن نوروز، جشنواره های مختلف بهارانه، جشنواره سه ماهه تابستانی؛ رویداد روز کیش مقارن با 20 آبان ماه، جشنواره های پاییزه و زمستانه ، آیین شب یلدا و جشن سده یا روز بزرگداشت حافظ و سعدی و فردوسی، مراسم و آیین‌های متنوع و تاریخی، جشنواره های مختلف سینمایی و موسیقی و صدها مناسبت دیگر وجود دارد که ظرفیت جذب گردشگر خارجی و داخلی را در جزیره کیش مهیا می سازد اما  تاکنون این فرصت‌های طلایی برای پرداختن به گردشگری رویداد در جزیره  بطور جدی مورد توجه قرار نگرفته و برای آن بسته‌های خاص گردشگری در تورهای داخلی و خارجی تعریف نشده است .در حالیکه هر کدام از این برنامه ها با عناوین و بسته های گردشگری متنوع نقش زیادی در جذب گردشگران ایفا خواهد کرد و می توان با ارائه انواع مشوق ها شامل: تخفیفات در بلیط پرواز، مراکزاقامتی و هتل ها، رستوران ها و تفریحات مختلف چرخه اقتصادی در جزیره کیش را به حرکت در آورد. این موضوع نیازمند نگاه ویژه؛ اختصاص بودجه وجلب  همکاری  و مشارکت  بخش های مختلف خواهد بود و بایستی توسط حوزه  های مرتبط  سازمان منطقه آزاد کیش در دستور کار قرار گیرد و به مرحله اجرا برسد.

بر اساس  آنچه توسط مسئولان اعلام شده است  در طرح جامع مقصد کیش و چشم انداز تعریف شده تا افق ۱۴۰۴ آمار ورود گردشگران باید به  ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در هر سال برسد بنابراین این جزیره به عنوان قطب گردشگری کشور در حوزه گردشگری نیازمند یک توسعه متوازن و مبتنی بر ظرفیت ها و شرایط و مزایای رقابتی است. بر همین اساس برای دستیابی به چشم انداز تعریف شده در طرح جامع، ضرورت تعریف و ایجاد محصولات جدید گردشگری با توجه به طرح جامع مقصد کیش و بر مبنای گردشگری خلاق مبتنی بر نوآوری و خلاقیت به عنوان نسل جدید گردشگری بعد از گردشگری انبوه و گردشگری فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد.

اما نگاهی واقع بینانه به اقداماتی که در جزیره کیش به عنوان مهمترین مقصد گردشگری کشور صورت گرفته گواهی بر آن است که کارهایی که تاکنون در این عرصه صورت گرفته، تناسبی با جریان پرسرعت گردشگری در منطقه و جهان ندارد و هنوز فاصله برای رسیدن به الگوهای موجود در جهان، از زمین تا آسمان است تا آنجا که می‌توان مدعی شد گردشگری ایران سهمی ناچیز از درآمد سالانه 400 میلیون دلاری گردشگری رویداد در جهان را به خود اختصاص داده است.

به این ترتیب دنیایی از رازها و ناشناخته‌های آیین ها، آداب و رسوم و رویدادهای بزرگ کشورمان در آرزوی دیده شدن مانده اند؛ رویدادهایی اصیل که می‌توانند مقاصدی داغ و پرطرفدار برای گردشگران ایران و جهان باشند و یکی از مقاصد اصلی ارائه این رویدادها را با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های موجود می توان جزیره کیش معرفی کرد.ارائه تقویم سالانه رویدادها و جشنواره ها در ابتدای هر سال می تواند نقشه راهی برای بخش های مختلف جهت هماهنگی با سایر بخش ها و برگزاری رویدادی درخور و شایسته برای جذب گردشگران و ایجاد شادی و شور و هیجان برای کیشوندان در طول سال باشد.

 24 خرداد 1401

 شماره خبر : 3732         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.