ساختار تشکیلاتی حوزه فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش نیاز به بازنگری و اصلاحات دارد پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
اخراج هیئت های ورزشی کیش از مجامع فدراسیون ها آیا صحت دارد؟!
تبلیغات گسترده بزن بریم کیش در شهرهای مختلف کشور
آغاز پلاک گذاری خودروهای سواری وارداتی در جزیره کیش
احسان حدادی رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران شد
با تعهد و همکاری می توانیم مکانی سالم تر برای زندگی ایجاد کنیم
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش

  آخرين اخبار
اخراج هیئت های ورزشی کیش از مجامع فدراسیون ها آیا صحت دارد؟!
تبلیغات گسترده بزن بریم کیش در شهرهای مختلف کشور
آغاز پلاک گذاری خودروهای سواری وارداتی در جزیره کیش
احسان حدادی رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران شد
با تعهد و همکاری می توانیم مکانی سالم تر برای زندگی ایجاد کنیم
سه شنبه 12 تیر 1403 ، 25 ذی الحجه 1445 ، 2 جولای 2024 ، شماره 4500 (1884 دوره جدید)
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
  پربيننده ترين اخبار
اشک های مهندس یزدان پناه ، استدلال های مرعشی و تفکرات انصاری لاری برای انتخاب پزشکیان
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
شنبه 9 تیر 1403 ، 22 ذی الحجه 1445 ، 29 ژوئن 2024 ، شماره 4497 (1881 دوره جدید)
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
برگزاری جشن عید غدیرخم در کیش
به شرکت های هواپیمایی برای تقویت سفر به کیش مشوق هایی داده می شود
آماده برگزاری انتخاباتی با شکوه در جزیره کیش هستیم
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
مناطق آزاد باید در استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس پیشگام باشند
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دوشنبه 11 تیر 1403 ، 24 ذی الحجه 1445 ، 1 جولای 2024 ، شماره 4499 (1883 دوره جدید)
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
رئیس جدید پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران معرفی شد
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش:
ساختار تشکیلاتی حوزه فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش نیاز به بازنگری و اصلاحات دارد

اقتصاد کیش - یاسر شاه پیری؛ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت : ساختار تشکیلاتی این معاونت نیاز به بازنگری و اصلاحات دارد و تنوع و تکثر بیش از حد موضوعات در معاونت ،مانع رسیدگی مطلوب به همه حوزه هاست.

  

یاسر شاه پیری در نشست  با اصحاب رسانه کیش  ضمن تبریک سالروز آزادی خرمشهر و اظهار تاسف باعث حادثه پیش آمده در ساختمان متروپل آبادان ،  با اشاره به اهداف عالیه حوزه فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش و نقش و رسالتی که این حوزه در ارتقاء فرهنگ  و رفاه اجتماعی دارد گفت : من با یک امضاء آمده ام  و با یک امضا هم ممکن است نباشم. پس در مدتی که در کیش هستم نهایت  سعی و تلاشم را خواهم داشت که در امور و مسئولیت محوله تاثیر گذار باشم  ودر  دوران مسئولیتم بخوبی در راستای ارتقاء و رشد حوزه ای که در آن مسئولیت دارم  حرکت کنم.وی افزود:    باید فضا را به سمتی ببریم که آنچه به صلاح و منفعت کیش و مردم می باشد پیش برود و اگر قرار است مشکلی حل شود باید از اساس و ریشه ای  حل شود . چرا که درمانهای مقطعی و موقت  ثبات ندارد وممکن است با تغییر هر مدیری  دچار ناپایداری شود.

معاونتی با انواع مسئولیت ها

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش حوزه ای با مسئولیت ها و مشغله های بسیار متنوع و زیاد و گاها غیر مرتبط می باشد  گفت : تمرکز بیش از حد موضوعات مختلف در این معاونت گاها اجازه رسیدگی مطلوب به همه حوزه ها را نمی دهد و به همین دلیل بسیاری از کارها خوب پیش نمی رود و  تصور میکنم ساختار تشکیلاتی این معاونت  در برخی حوزه ها نیاز به بازنگری و اصلاحاتی  دارد.

 وی افزود:  ایجاد زیر ساخت در جزیره  در حوزه های مختلف و ساماندهی و نظم دادن به این اوضاع کار ساده ای نیست. فرهنگ سازی  این موضوعات و حوزه ها باید به عهده معاونت فرهنگی  و اجتماعی باشد نه باقی قضایا !

وی گفت:  از رسانه ها انتظاردارم حجم عظیم مسئولیت هایی که بر عهده معاونت فرهنگی و اجتماعی  است مثل بحث های امنیتی، بهداشت و درمان ، ترافیک ، نان و آرد ، آموزش و پرورش، مراسم و مناسبت ها  ، امور هنری و... و....را ابتدا ببینند و پس از آن این حوزه را داوری و قضاوت کنند.     

شاه پیری افزود: در جزیره کیش با 9700 دانش آموز ، 650 معلم و 24 مدرسه چه اولویتی می تواند مهم تر از رسیدگی به امور آموزش و پرورش و وضعیت سازندگان نسل فردای جامعه باشد؟ !از کنار کدام یک از این مسئولیت ها می توان راحت رد شد؟ قطعا اولویت های مورد رسیدگی و مهم در مباحث اجتماعی و فرهنگی فراوانند  ،اما اولویت برای من آموزش و پرورش خواهد بود.

جامعه آماری قابل استناد نداریم

 شاه پیری باانتقاد از اینکه  متاسفانه جامعه آماری که بتوان به آن استناد و برای آن برنامه ریزی کرد در جزیره نداریم گفت:طبق برآوردی که در سهمیه بندی بنزین در جزیره انجام شد 60 هزارو اندی کیشوند داریم . اما از لایه ها و اقشار مختلف جامعه کیش مانند  زنان بی سرپرست، معلولان و ...  هیچ آمار مشخصی نداریم .چرا این مسائل تا کنون  در جزیره رصد نشده است  تا آمار مستند داشته باشیم؟  سرشماری ها باید تکلیف عدد ورقم را مشخص کند تا بتوان بر اساس  آن برنامه ریزی کرد و برای حل مشکلات آنها  چاره اندیشی نمود.

وی گفت:  من در کارها معتقد به نظام مندی و ساختارسازی و ساماندهی هستم . شاه پیری افزود  :  همیشه حاکمیت به کمک حوزه های فرهنگی واجتماعی می آید ، باید برای توسعه و تقویت برنامه های فرهنگی بودجه لازم و مناسب را تعریف کرد تا با این گستردگی مسئولیت و ماموریت های این معاونت بتوان به همه رسیدگی  و کمک کرد.

با کمک  رسانه ها  گام های بهتری می توان برداشت

 معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به نقش و جایگاه رسانه ها در جامعه گفت : معتقدم با کمک رسانه ها و استفاده از ظرفیت های آنها می توان گام های بهتری برای حل مشکلات جامعه و کمک به رشد و توسعه امور برداشت.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در کمک به ارتقاءآگاهی جامعه نسبت به مسائل افزود: باید برای  این موضوع برنامه ریزی های بهتری انجام داد و از این ظرفیت برای کمک به بالابردن سطح آگاهی جامعه و تقویت زیرساخت های فرهنگی استفاده کرد.

نقش آفرینی رسانه ها   در جامعه

شاه پیری سواد رسانه ای و نقش آفرینی رسانه ها در تشریح و انعکاس اخبار را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود:  نوع نوشتن و برخورد شما با مسائل جزیره مهم است.

وی گفت :مسائل جزیره چه در حوزه داخلی و چه در سطح ملی باید درست و واقع بینانه مطرح شود .

 

استفاده از ظرفیت کیشوندان

وی با تاکید براولویت  استفاده از ظرفیت کیشوندان  در فعالیت های مختلف این حوزه گفت: باید برنامه ریزی شود تا بانک هنرمندان جزیره به تفکیک هر رشته مثل هنرمندان موسیقی، خوشنویسی، نقاشی، طراحان، نویسندگان و ...  هم چنین در بقیه حوزه ها  داشته باشیم  چرا که  اولویت من استفاده از کیشوندان جزیره و بومیان در برنامه های مختلف حوزه اجتماعی و فرهنگی است.  شاه پیری افزود: معتقدم رویدادها و برنامه های فرهنگی باید در محیط های عمومی مثل کتابخانه ها، بازارها ، خانه بومیان  ،اسکله های تفریحی و دیگر فضاهای مناسب که در کیش بسیار است برگزار شود ودر اجرا از سالن ها خارج شویم با این اقدام گردشگران فضاهای فرهنگی را می بینند و می توانیم از تمام ظرفیت های  جزیره استفاده کنیم.

قانونگرایی؛ ساماندهی امور و پیش  بردن  فرایند ها

شاه پیری قانونگرایی؛ ساماندهی امور و پیش  بردن  فرایند ها  بر اساس قانون را از برنامه های مدیریتی خود عنوان کرد و گفت : در کنار فعالیت های جاری وبرگزاری  رویدادهای  معمول ،انجام  کارهای فاخر و ممتاز را نیز در دستور کار داریم  چرا که اعتقاد دارم  با برگزاری رویدادها باید اتفاقی رقم بخورد که گردشگر به جزیره بیاید، چون نفس جزیره با گردشگر است و عمده فعالیت های جزیره  وابسته به حضور گردشگر است .

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه محور بیشتر اقدامات فرهنگی جزیره از کانال مساجد می گذرد افزود : 14 مسجد داریم که فعال خواهد شد و کلا س های مختلف  فرهنگی در مساجد  برگزار می شود و به این ترتیب بر تعداد فرهنگسراها افزوده خواهد شد .

چهارشنبه 4 خرداد 1401

 

 شماره خبر : 3652         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.