سیستم دولتی هر چه کمتر دخالت کند ، سیستم خصوصی موفق تر عمل می کند پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
اخراج هیئت های ورزشی کیش از مجامع فدراسیون ها آیا صحت دارد؟!
تبلیغات گسترده بزن بریم کیش در شهرهای مختلف کشور
آغاز پلاک گذاری خودروهای سواری وارداتی در جزیره کیش
احسان حدادی رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران شد
با تعهد و همکاری می توانیم مکانی سالم تر برای زندگی ایجاد کنیم
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش

  آخرين اخبار
اخراج هیئت های ورزشی کیش از مجامع فدراسیون ها آیا صحت دارد؟!
تبلیغات گسترده بزن بریم کیش در شهرهای مختلف کشور
آغاز پلاک گذاری خودروهای سواری وارداتی در جزیره کیش
احسان حدادی رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران شد
با تعهد و همکاری می توانیم مکانی سالم تر برای زندگی ایجاد کنیم
سه شنبه 12 تیر 1403 ، 25 ذی الحجه 1445 ، 2 جولای 2024 ، شماره 4500 (1884 دوره جدید)
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
  پربيننده ترين اخبار
اشک های مهندس یزدان پناه ، استدلال های مرعشی و تفکرات انصاری لاری برای انتخاب پزشکیان
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
شنبه 9 تیر 1403 ، 22 ذی الحجه 1445 ، 29 ژوئن 2024 ، شماره 4497 (1881 دوره جدید)
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
برگزاری جشن عید غدیرخم در کیش
به شرکت های هواپیمایی برای تقویت سفر به کیش مشوق هایی داده می شود
آماده برگزاری انتخاباتی با شکوه در جزیره کیش هستیم
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
مناطق آزاد باید در استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس پیشگام باشند
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دوشنبه 11 تیر 1403 ، 24 ذی الحجه 1445 ، 1 جولای 2024 ، شماره 4499 (1883 دوره جدید)
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
رئیس جدید پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران معرفی شد
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

محسن نظر پور سرپرست شرکت عمران آب و خدمات کیش در نشست انجمن سرمایه گذاران کیش:
سیستم دولتی هر چه کمتر دخالت کند ، سیستم خصوصی موفق تر عمل می کند

نشست اعضای انجمن سرمایه گذاران و کار آفرینان کیش با حضور دکتر محسن نظرپور؛ سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات و مهندس حامد مولانا سرپرست معاونت فنی و مهندسی شرکت عمران، آب و خدمات شهری کیش در دفتر انجمن سرمایه گذاران کیش برگزار شد.

  

 به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش  در این نشست مباحث مختلفی از سوی سرمایه گذاران و سرپرست  شرکت عمران آب و خدمات در خصوص مسائل مختلف کیش در حوزه های  عمران و آبادانی شهری، ترسیم اهداف بلند مدت چهار ساله ، زیر ساخت های جزیره کیش و ... مطرح شد و هر یک از اعضای انجمن ، سرمایه گذاران و فعالین  اقتصادی در حوزه های مختلف پیشنهادات، راهکارهای لازم را مطرح  و مشکلات موجود را تشریح  کردند.

دبیر کل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش:

تغییرات مدیریتی کیش را از ریل ثبات، امنیت و سرعت خارج می کند

در این جلسه مهندس قریب؛ دبیر کل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش با بیان توضیحاتی در مورد نحوه عملکرد و اهداف انجمن گفت: حدود دو دهه از فعالیت این انجمن می گذرد و هدف از ایجاد این تشکل فراصنفی پرداختن به  چالشها و مسائل عمده ای است که برای سرمایه گذاران نگرانیهایی را ایجاد می نماید. برنامه اصلی ما این است که به عنوان اتاق فکر و بازوی مشورتی  با حضور روسای تشکل های صنفی، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران کیش در تصمیم سازی برای سازمان منطقه آزاد کیش  در کنار سازمان  باشیم تا تصمیمات بهتری  برای کیش گرفته شود.

قریب با بیان اینکه اعضا انجمن  بالغ بر سی سال فعالیت های بزرگ کار آفرینی و سرمایه گذاری در مجموعه های مختلف تجاری، گردشگری،هتلی و ... داشته اند و تقریبا با تمام مسائل کیش به لحاظ قانونمندی و به لحاظ تجربی آشنایی کامل دارند گفت: مجموعه انجمن سرمایه گذاران و کار آفرینان کیش دارای بالغ بر هزار سال تجربه است و قادر است در بسیاری از مسائل کمک فکری داشته باشد  و شرایطی را ایجاد کند که تصمیمات خوب و دراز مدتی برای کیش گرفته شود .

وی  گفت:  شرکت عمران، آب و خدمات یکی از مهمترین مجموعه های جزیره کیش است به این خاطر که مردم به صورت عینی شاهد ارائه خدمات هستند، آن را می بینند و با آن مرتبط هستند. فضای سبز، نظافت شهری و شهر سازی مسائل مهمی هستند که روزانه آحاد مردم کیش با آن در ارتباطند و توقع این است که اگر  در این حوزه ها مشکلاتی وجود دارد مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه اصولا حفاظت و صیانت از سرمایه های ملی وظیفه عمومی همه افراد جامعه است و در کشورهای پیشرفته تبدیل به یک فرهنگ شده است.

قریب در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع لزوم ساخت ابنیه با عمر بلند اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه ساختمان ها بعد از سی سال کلنگی و باید تخریب شود در صورتیکه همه اینها سرمایه های ملی است و نباید از بین برود. قریب ادامه داد: فضای سبز کیش یکی از شاخصه های خوب شهر سالم، پویا و با نشاط است که همواره به مدد همکاران شرکت عمران آب و خدمات از این موهبت بهره برده است .

وی یکی از مهمترین دغدغه های مردم و سرمایه گذاران را  ثبات مدیریتی عنوان کرد و بیان داشت:  متاسفانه عدم وجود ثبات مدیریتی در کیش به وفور اتفاق می افتد و نگرانی های زیادی را در بخش های مختلف  ایجاد می کند و باعث خواهد شد کیش از ریل ثبات ، امنیت و سرعت خارج شود . امسال هم مانند سال گذشته این بی ثباتی تکرار شد و امیدواریم در مجموعه شرکت عمران آب و خدمات این اتفاق تکرار نشود.

سرپرست  شرکت عمران، آب و خدمات کیش:

باید برخی امضاهای طلایی را از سیستم حذف کنیم

دکتر محسن نظر پور   سرپرست شرکت عمران ، آب و خدمات کیش در این نشست  با بیان اینکه هزار سال تجربه بخش خصوصی معادل با 5 هزار سال تجربه بخش دولتی است گفت: من در طول 8 سال حضور در بخش خصوصی تجربیات  متفاوتی داشتم و دریچه تازه ای به روی من گشوده شد. وی با ذکر این نکته که در این مدت متوجه مشکلات سرمایه گذاران بخش خصوص به خاطر تصمیماتی که به موقع گرفته نمی شود شده ام  افزود :  گاهی اوقات ما تصمیم اشتباه می گیریم و گاهی اصلا تصمیم نمیگیریم و با سرمایه دیگران بازی می کنیم . متاسفانه این اتفاق را در جزیره کیش زیاد دیده ام  و به همین خاطرسرمایه گذار در بلاتکلیفی است. نظر پور گفت: سعی کرده ام که سرمایه گذاران مربوط به حوزه ما تکلیف خود را بدانند چون این بلا تکلیفی ضربه بزرگی به کیش می زنند . وی افزود : ما به عنوان مدیر مدتی در جزیره حضور داریم  و می رویم اما سرمایه گذاران ماندنی هستند و اصل داستان شما هستید.  سرپرست  شرکت عمران آب و خدمات ادامه داد: بخش خصوصی را بسیار مهم می دانم و معتقدم اگر سیستم دولتی کمی دخالت را کاهش دهد سیستم خصوصی امور  را به خوبی اداره می کند، دخالت سرعت حرکت را کند می کند در دنیا هم در بحث تجارت آزاد به همین صورت است.

نظر پور در خصوص برنامه های آینده شرکت خدمات گفت: فکرمی کنم باید به سمتی برویم که برخی امضاهای طلایی را از سیستم خودمان حذف کنیم که به راحتی بتوان  این کار انجام داد و اینطور نباشد که بنا برسلایق  شخصی اتفاقی بیفتد . به همه با یک دید نگاه شود. مانند تمام دنیا بر اساس قوانین حاکم عمل و سرمایه گذاری را  تسهیل کنیم و تا جایی که می توانیم اقدات موثر در چارچوب قانون انجام شود.

دکتر نظرپور ابراز امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک با برگزاری جلسات هم اندیشی بین این شرکت و مشاوران و متخصصان مربوطه و همچنین با یاری اعضا انجمن بتوان شیوه نامه هایی مطابق با استاندارد های جهانی تعریف نمود که با به کارگیری آن ها عمده مشکلات و موانع موجود حل و فصل شود.

 

رییس هیات امنای انجمن سرمایه گذاران و کارافرینان جزیره کیش:

در امور سرمایه گذاری با متولیان مختلفی سر و کار داریم

مصطفی ابراهیمی؛ رییس هیات امنای انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان جزیره کیش و مدیران  پیشکسوت جزیره کیش نیز در این نشست در مورد روند اجرای پروژه‌ها در کیش و ساختار اداری موجود در این منطقه گفت :  من در مجموع از جایگاه کیش امروز راضی نیستم زیرا با گذشت ۲۱ سال از تدوین قوانین مناطق ازاد درکشور ما همچنان بحث‌های گذشته را داریم و در فعالیت‌های اقتصادی مان نیز به موضوعات ۲۰ سال قبل پرداخته‌ایم .وی  گفت: ما در مناطق آزاد ابزار تجارت و سرمایه گذاری را نداریم، چطور می‌توانیم انتظار داشته باشیم که سرمایه گذاران بیایند و ما هم در کورس رقابت با بنادر دیگر و مناطق ازاد خارجی موفق عمل کنیم. وی در بخشی از سخنان خود به موضوع پایدار سازی قراردادها اشاره کرد و گفت: امروز پروژه های زیادی به این خاطر  نیمه کاره مانده اند و انتظار این است  با نگاه کارشناسی به موضوعات نگاه شود و  راه حلی برای این مشکل اندیشیده شود. وی افزود : به عنوان بخش خصوصی آماده ایم تا به مدیران تصمیم گیر مشورت بدهیم تا راهکارهای بلند مدتی شکل بگیرد. مصطفی ابراهیمی گفت : در آغاز  قرار بوده است سازمان مالک، حاکم و شهردار کیش باشد واین خیلی خوب است ، ما هم به عنوان سرمایه گذار گفتیم با یک ارگان طرف هستیم ، و مسیر کارها هموارتر خواهد بود ،اما همین موضوع امروز برای ما به گرفتاری و قفل شدن  کارها تبدیل شده است و باید برای آن فکری کرد .وی پیشنهاد کرد هر کدام از حوزه ها کار خود را انجام دهند و استقلال عمل داشته باشند تا خللی در کار سرمایه گذار ایجاد نشود .

در ادامه این نشست هر یک از اعضای انجمن و سرمایه گذاران و فعال اقتصادی در حوزه های مختلف پیشنهادات، راهکارها و مشکلات موجود را مطرح کردند و خواستار ارائه راهکار و تسریع در حل موانع شدند.

چهارشنبه 24 اسفند 1400

 شماره خبر : 3423         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.