
بازمهندسی فرایندها در راستای شفاف سازی هرچه
بیشتر، برقراری عدالت و کاهش بروکراسی اداری، حذف امضاهای طلایی و بهبود کمی و
کیفی ارایه خدمات ، با سازوکاری پرشتاب در کیش پیش می رود.
به گزارش اقتصاد کیش، علی قدمیاری مشاور مدیرعامل در امور هوشمند
سازی و رئیس کارگروه بازمهندسی فرایندها، ضمن تشریح اقدامات انجام شده در این حوزه
اظهار داشت: برای اصلاح فرایندها در سازمان منطقه آزاد کیش، در کمتر از دو ماه
برنامه ریزی هایی انجام شد که با اجرای آن نیازی به مراجعه حضوری مردم به سازمان و
شرکت های تابعه نخواهد بود و عمده خدمات بصورت الکترونیکی ارائه می شود.
علی قدمیاری همچنین صدور بخشنامه تشکیل
کارگروه تخصصی بازمهندسی فرایندها در سازمان، تشکیل ۸ جلسه حضوری و غیر حضوری در
کمتر دوماه، برگزاری فراگیر دوره آموزشی بازمهندسی فرایندها بصورت غیر حضوری برای
تمامی مدیران و کارکنان سازمان و شرکتهای تابعه با همکاری مرکز مدیریت فرایندهای
دانشگاه تهران و مشارکت فعال اعضا کارگروه، تشکیل جلسات استانداردسازی فرایندهای اقتصادی
و تبادل تجارب خوب کیش با مدیران دبیرخانه مناطق آزاد را از جمله اقدامات در روند
باز مهندسی فرایند ها برشمرد.
وی در ادامه، بهبود و ارایه شیوه های جایگزین
فرایندها در بخشهای اقتصادی سازمان به ویژه سرمایه گذاری و صدور مجوزهای اقتصادی و
حوزه عمرانی و شهرسازی، مکانیزه کردن ، ایجاد و تکمیل سامانه های فناوری اطلاعات
در بخشهای سرمایه گذاری و ارزیابی عملکرد میزان مشارکت همکاران سازمان و شرکتهای
تابعه را نیز از دیگر فعالیت های کارگروه بازمهندسی فرایندها عنوان کرد.
وی افزود: نتایج عملی اقدامات و فعالیت های
کارگروه تخصصی بازمهندسی فرایندها از ابتدای سال ۱۴۰1 مورد بهره برداری قرار می
گیرد و سایر حوزه ها و شرکتهای زیرمجموعه سازمان از جمله گردشگری، فرهنگی اجتماعی
، بنادر و فرودگاه نیز برای سرعت بخشی به اصلاح فرایند ها در دستور کارقرار دارند،
ما تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا تفکر و رویکرد بازمهندسی و بهبود فرایندها
در ذهن مدیران و کارکنان نهادینه شود.
|