سعید محمد دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد: دریافت مالیات در مناطق آزاد خلاف شرع و قانون است پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در کیش برگزار می‌شود
تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت در جزیره کیش
شعبانی مقدم جایگزین زائری در پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش شد
بهره برداری از دستگاه ماموگرافی در بیمارستان کیش
شرایط پوشش حمایتی برای اقشار آسیب پذیر جزیره کیش را فراهم خواهیم کرد
میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
رئیس جمهور و هیأت دولت نگاه ویژه ای به مناطق آزاد و ویژه دارند
همکاری مشترک کیش و ارس برای تکمیل ظرفیت گردشگری
پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش
مساعدت در تمدید اقامت گردشگران در هتل های کیش
بهره‌مندی از ظرفیت‌های سازمان ملی استاندارد در صنعت گردشگری
ایرانی‌ها برای خرید به جای کشورهای خارجی باید به مناطق آزاد بروند
برگزاری آئین تجلیل و تکریم پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
تغییر تاریخ برگزاری مسابقات جهانی تکواندو به میزبانی کیش

  آخرين اخبار
مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در کیش برگزار می‌شود
تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت در جزیره کیش
شعبانی مقدم جایگزین زائری در پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش شد
بهره برداری از دستگاه ماموگرافی در بیمارستان کیش
شرایط پوشش حمایتی برای اقشار آسیب پذیر جزیره کیش را فراهم خواهیم کرد
میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
چهارشنبه 29 فروردین 1403 ، 8 شوال 1445 ، 17 آپریل 2024 ، شماره 4442 (1826 دوره جدید)
رئیس جمهور و هیأت دولت نگاه ویژه ای به مناطق آزاد و ویژه دارند
همکاری مشترک کیش و ارس برای تکمیل ظرفیت گردشگری
پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش
  پربيننده ترين اخبار
برگزاری جشنواره نان و شیرینی در کیش
دوشنبه 20 فروردین 1403 ، 28 رمضان 1445 ، 8 آپریل 2024 ، شماره 4436 (1820 دوره جدید)
یکشنبه 26 فروردین 1403 ، 5 شوال 1445 ، 14 آپریل 2024 ، شماره 4439 (1823 دوره جدید)
سرپرست جدید مدیریت فناوری‌های راهبردی و تحول دیجیتال شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
استقبال خوب گردشگران از تفریحات دریایی در ایام نوروز کیش
راه اندازی آزمایشی ریال دیجیتال در جزیره کیش
ایرانی‌ها برای خرید به جای کشورهای خارجی باید به مناطق آزاد بروند
مسابقات مچ‌اندازی آسیا ، کیش یا دوبی؟
تقدیر از دو فعال رسانه ای توسط سازمان منطقه آزاد کیش
جزیره کیش میزبان نمایشگاه بین المللی”انجمن صنعت پخش
جزیره هندورابی مقصد نوروزی گرشگران دوستدار طبیعت
اختصاص دستگاه ماموگرافی سه بعدی به بیمارستان کیش
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

سعید محمد دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد: دریافت مالیات در مناطق آزاد خلاف شرع و قانون است

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: ارائه آمار غلط به مردم توسط برخی مسوولان باعث ایجاد شائبه قاچاق کالا در مناطق آزاد شده در حالی که این امر صحت ندارد.

  

به گزارش  اقتصاد کیش  سعید محمد جمعه  گذشته در نشست با فعالان اقتصادی منطقه آزاد قشم افزود: آمار ورود کالا به مناطق آزاد از ابتدای امسال تنها یک میلیارد دلار است که عمده این واردات به بخش مواد اولیه و تجهیزات تولید اختصاص دارد.

مشاور رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر شعار امسال گفت: علت نامگذاری امسال به رفع موانع تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها توسط رهبر معظم انقلاب  نشان از اهمیت نقش تولید در خودکفایی کشور دارد و با دلسردی تولید کنندگان در کشور و مناطق آزاد مواجه هستیم.

وی اظهارداشت: در چند سال اخیر برخورد غلطی که با تولید کنندگان در مناطق آزاد شده باعث دلسردی سرمایه‌گذاران فعلی و فرار سرمایه‌گذاران جدید به کشورهای همسایه شده است.

محمد بیشترین دغدغه فعالان اقتصادی را مالیات عنوان کرد و ادامه داد: معتقد هستیم مشوق‌های معافیت مالیاتی و گمرکی باید اعمال شود و پیگیر اصلاح این ۲ مشوق و بازگشت آن به شرایط قبل هستیم.

وی بیان کرد: همچنین در این راستا با حذف مالیات بر عایدی سرمایه، به دنبال حذف بند مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد هستیم.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه کشور تاکید کرد: اگر این مشکلات حل نشود کوچ سرمایه و سرمایه‌گذار ایجاد می‌شود و با ثبات در قانون اداره مناطق آزاد و حذف مالیات در ۲۰ سال نخست فعالیت شاهد رونق تولید و افزایش سرمایه‌گذاری خواهیم بود

دریافت مالیات در مناطق آزاد خلاف شرع و قانون است

وی گفت: حل مشکل مالیاتی، بازگشت مزیت‌های مناطق آزاد در استفاده از قانون بخشودگی ۲۰ ساله ضروریست و دریافت مالیات در مناطق آزاد خلاف شرع و قانون است.
محمد افزود: همچنین دریافت مالیات بر حقوق و سرمایه از افراد باعث مهاجرت متخصصان از مناطق آزاد می‌شود و این امر نیز باید در بودجه دیده شود.
محمد تصریح کرد: در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به دنبال حذف مالیات هستیم چون این امر به فرار سرمایه‌گذاران منجر می‌شود.
وی تاکید کرد: بخشودگی مالیاتی در همه مناطق آزاد دنیا اعمال و حذف آن در کشور باعث مهاجرت و سرمایه گذاری در کشورهای همسایه می‌شود.

.

وی با انتقاد از ابلاغ قانون ۱۳ دی ماه ۱۴۰۰ مبنی بر دریافت مجدد مالیات ارزش افزوده افزود: ابلاغ این قانون فشار  مضاعفی بر تولید کنندگان در مناطق آزاد ایجاد کرده است.

محمد ادامه داد: در مناطق آزاد ارس، چابهار و اروند با مصوبه شورای تامین امنیت، اجرای این قانون متوقف شد که البته این تصمیم کوتاه مدت است و باید این امر در بلند مدت برای همیشه حل شود تا ثبات برای سرمایه‌گذاران مهیا شود.

وی با تاکید بر دستور رییس جمهور در خصوص اجرای ماده ۶۵ تصریح کرد: تبدیل کل جزیره قشم به منطقه آزاد، مشکل دوگانگی مدیریتی و اختلافات دولت و منطقه آزاد قشم را حل می‌کند.

 

ظرفیت جذب توریست درمانی، علمی و ورزشی در قشم ایجاد شود

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: با جاذبه‌های طبیعی که در قشم وجود دارد باید شرایط جذب توریست درمانی، علمی و ورزشی نیز ظرفیت سازی شود.

وی افزود: با برگزاری رویدادهای فرهنگی، ورزشی و علمی در سطع ملی و بین‌المللی باید اقتصاد در حوزه گردشگری را رونق بخشید.

محمد ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و تعامل برای استفاده از جزایر ایرانی در رویداد ورزشی قطر را موقعیتی خاص خواند و تصریح کرد: هم‌اینک سه فروند کشتی گردشگری برای جزیره قشم خریداری شده تا در بین مناطق آزاد داخلی و کشورهای حوزه خلیج فارس تردد کنند.

وی بانکرینگ را نیز فرصتی ارزشمند خواند و تاکید کرد: با ایجاد ظرفیت گردشگری و خدمات رفاهی و ایرلاین در منطقه سلخ می‌توان حوزه گردشگری بانگرینگ را رونق داد.

شبکه مناطق آزاد راه‌اندازی می‌شود

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با تاکید دوباره بر اطلاع رسانی صحیح اخبار مناطق آزاد گفت: با هماهنگی انجام شده با صدا و سیما کشور و توسعه شبکه کیش، صدا و سیما مناطق آزاد راه‌اندازی می‌شود.
وی از توقف واگذاری کیش ایرلاین خبرداد و افزود: اختصاص یک ایرلاین به مناطق آزاد امری ضروری است و بر رونق و توسعه همه جانبه آن اثری مستقیم دارد.
محمد در ادامه بر سایر امکانات و شرایط مناطق آزاد تاکید و تصریح کرد: ارائه تسهیلات بانکی در ماده ۱۸ به فعالان اقتصادی، ارائه تسهیلات ارزی از صندوق توسعه ملی وزارت نفت، اختصاص ۵۰۰ میلیون تسهیلات با ثبت سفارش در بانک شهر، اختصاص ۲ هزار و ۳۰۰ خودرو، ساخت پل خلیج فارس با تهاتر نفتی، خریداری آب شیرین و توزیع عدالت‌مند در روستاهای قشم، احداث بانک مخصوص مناطق آزاد، راه اندازی شرکت تامین سرمایه و بورس بین‌الملل از سایر برنامه‌های پیش روی دبیرخانه مناطق آزاد کشور  است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم نیز گفت: علاوه‌بر تحریم‌های ظالمانه که بر اقتصاد و سرمایه‌گذاران اثر دارد، فشارها و تحریم‌های داخلی نیز مدیریت متمرکز می‌شوند.
افشار فتح‌الهی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز بر پروژه نفوذ تاکید فرمودند و این امر جز خود تحریمی‌ها و فشارهای داخلی برای رشد و توسعه اقتصادی نیست.
وی ادامه داد: این افراد و کارشکنان باید شناسایی شده و از چرخه مدیریت کشور خارج شوند تا رونق اقتصادی به دوران طلایی خود برسد.
سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: امیدواریم با حضور سعید محمد و دولت مردمی این مشکلات در کمترین زمان ممکن حل شده و رونق تولید به کشور باز گردد.

الزامات و تجهیزات لازم برای سرمایه‌گذاران در مناطق آزاد ایجاد شود

نماینده فعالان صنعت نفت و انرژی در قشم نیز گفت: با توجه به گسترش پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی در قشم؛ گمرک، بنادر، استاندارد و سایر ادارات مرتبط باید الزامات و تجهیزات برای ورود، بررسی و خروج مواد نفتی را داشته باشند.
حسن میرزایی با بیان اینکه بسیاری از امور در مرکز استان و تهران انجام می‌شود، افزود: برنامه‌های ستاد قاچاق سوخت کشور الزاماتی دارد و این الزامات باید در همه مناطق رعایت شود و قابل دسترسی باشد.
وی ادامه داد: صدور تولیدات و ورود مواد اولیه و هماهنگی بین ادارات برای این امور زمان بر است و هماهنگی‌های پیش از آن لازم است اجرایی شود.
این فعال انرژی از لزوم حمایت سرمایه‌گذاران و صدور مجوزها در منطقه آزاد سخن گفت و تصریح کرد: کاهش زمان صدور مجوز و پیگیری مربوط به ورود مواد اولیه، تجهیز کارگاه‌ها و صادرات کالا از خواب سرمایه جلوگیری می‌کند.
وی اظهارداشت: مشکل دریافت مالیات ارزش افزوده بر کالا که در زمان ورود کالا به سرزمین اصلی دریافت می‌شود باید برای کالاهای مصرف داخلی به کلی حذف شود.
میرزایی پیشنهاد داد: کارگروهی در منطقه آزاد قشم برای رفع موانع و پیگیری امور سرمایه‌گذاران نفت، گاز و پتروشیمی تشکیل شود

توسعه گردشگری وابستگی کشور به صادرات نفت را کاهش می‌دهد

مدیرعامل جامعه هتلداران قشم نیز گفت: گردشگری جایگزین وابستگی کشور به صادرات نفت است و اگر به صورت واقعی بخواهیم اقتصاد مقاومتی را در کشور پیاده کنیم ملزم به توسعه صنعت کردشگری و توریسم هستیم.
عبدالباسط رضوانی افزود: فرهنگ سازی برای ترغیب هموطنان داخلی و جذب توریست خارجی از راه‌های توسعه این صنعت ارزشمند و ارزآور است.
وی ادامه داد: قشم با تنوع تاریخی و طبیعی نگین همیشه سبز خلیج فارس است و بسیاری از کشورهای مطرح در حوزه گردشگردی و جذب توریسم به اندازه نیمی از قشم نیز طبیعت و آثار تاریخی ندارند.

 

قشم رتبه پنجم در توسعه هتل‌ها و اقامتگاه‌ها را داراست

مدیرعامل جامعه هتلداران قشم نیز گفت: بخش خصوصی با سرمایه گذاری در صنعت هتلینگ تاکنون ۸۰ هتل و هتل آپارتمان را در قشم افتتاح کرده که از نظر تعداد پنجمین شهر کشور به حساب می‌آید.
محمد رضوانی افزود: این صنعت تاکنون با اعتبار۱۰ هزار میلیارد سرمایه گذاری توانسته ۱۰ هزار اشتغال نیز ایجاد کند.
وی تصریح کرد: قشم در شرایط بحرانی تجربه موفقی برای غلبه بر بیماری کرونا را از خود نشان داد و در بحث هتلینگ، هتلداران در کنار بیماران و کادر درمان بود.
مدیرعامل جامعه هتلداران قشم تاکید کرد: استفاده از نظرات بخش خصوصی در تصمیمات، تفویض اختیار در کوتاه مدت و اصلاح بلند مدت، اختصاص یارانه انرژی، برگزاری فستیوال‌ها و برنامه‌های فصلی در قشم، ایجاد اسکله‌های خصوصی، تکمیل جاده فرودگاه و رینگ جنوبی جزیره از سایر پیشنهادات برای رونق گردشگری در جزیره قشم است.

امکانات شهرک صنعتی طولا مناسب نیست

نماینده صنعتگران قشم گفت: شهرک صنعتی طولا امکانات مناسبی ندارد و این امر صنایع حاضر را با مشکل مواجه کرده است.
محمدرضا تاجدار افزود: ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار صنعتی لازمه رونق اقتصادی است.
وی ادامه داد: در این شهرک، آب، برق، فاضلاب، گاز و اینترنت یا نیست یا با ضعف بسیار مواجه است که می‌طلبد مسوولان به این امور ورود جدی کنند.
نماینده صنایع قشم تصریح کرد: حل مشکلات گمرکی برای ورود کالا به درون کشور و صادرات آن و همچنین حل معضلات مالیاتی لازمه رونق در صنعت است.
وی با بیان اینکه واردات کالا از خارج از کشور راحت‌تر از ورود کالا از مناطق آزاد به سرزمین اصلی است، تاکید کرد: علاوه بر اصلاح قوانین در بلند مدت لازم است راهکارهای کوتاه مدتی برای حل معضلات پیش‌بینی شود تا بازار فعلی از دست تولیدکنندگان داخلی به دست رقبای خارجی نیفتد.

تولید شیلات و آبزی‌پروری لازمه توسعه کشور است

نماینده تولیدکنندگان شیلات و صنایع آبزی‌پروری قشم نیز گفت: سکان مهمترین صنعت کشور پس از صنایع نفت و انرژی در مناطق آزاد در اختیار تولیدکنندگان شیلات و صنایع آبزی‌پروری در کشور است.
علی خردمند افزود: به دلیل کاهش منابع آب شیرین در کشور، تولید آبزیان آب شیرین در حال کم شدن است و این امر وظیفه تولیدات آبزیان در دریا را افزایش می‌دهد.
وی با بیان اینکه صنعت پرورش ماهی و میگو حمایت بیشتری می‌طلبد، ادامه داد: در کشور، استان و جزیره قشم، صنایع آبزی پروری دومین سرمایه‌گذاری‌ها پس از صنایع نفتی به حساب می‌آید.
نماینده صنایع شیلات تصریح کرد: با توجه به نقش تامین امنیت غذایی کشور، این صنعت باید رونق بیشتری گیرد.
وی مشکلات دوگانگی مدیریتی در مناطق آزاد و داخل کشور را یکی از معضلات آبزی‌پروران قشمی اعلام و اظهارداشت: محیط زیست، شیلات، جهاد کشاورزی با مدیریت دوگانه و نبود تفاهم و همچنین نبود آزمایشگاه مجهز صنایع شیلات در دامپزشکی قشم باعث قاچاق میگوی تولید شده در قشم شده است.
خردمند با تاکید بر توسعه پرورش میگوی متراکم و ماهی در قفس افزود: پرورش متراکم مهمترین موضوع است چون توانایی تولید ۲۰ برابری میگو را در کمترین فضای ممکن ایجاد می‌کند.
وی از افتتاح اولین واحد متراکم میگو در ۲۲ بهمن امسال خبرداد و گفت: متولیان و مسوولان برای رونق صنعت شیلات باید آنرا جدی گرفته و به آن اهمیت دهند تا سرمایه‌گذاران از توسعه اشتغال و ارزآوری پایدار در کنار تامین امنیت غذایی کشور دلسرد نشوند.

 

شرکت‌های دانش‌بنیان قشم دانش را بومی سازی می‌کنند

نماینده شرکت‌های دانش بنیان قشم ضمن تقدیر از فعالیت‌های مرکز رشد گفت: شرکت‌های دانش بنیان در بومی سازی علم با سرعت فراوانی در حال پیشرفت هستند.
محمد شهیدیان فقدان زیر ساخت لازم در منطقه آزاد قشم را یکی از مشکلات این شرکت‌ها عنوان کرد و افزود: به دلیل محدودیت در تامین حامل‌های انرژی، برق و جاده این شرکت‌ها توانایی فعالیت ۱۰۰ درصدی را ندارند.
وی ادامه داد: موضوع دریافت مالیات و صادرات از طریق گمرک و مشکلات آن به سرزمین مادری نیز حل شود.
نماینده شرکت‌های دانش بنیان قشم با بیان اینکه ایجاد هاب منطقه‌ای جز با مراکز رشد و استارت آپ‌ها ممکن نیست افزود: بومی سازی تکنولوژی خارجی و جلوگیری از فرار مغزها توسط این شرکت‌ها ایجاد شده است.

حذف مالیات خواسته بازرگانان قشم است
نماینده جامعه بازرگانان قشم گفت: انعقاد تفاهم‌نامه دبیرخانه مناطق آزاد و اداره مالیات برای رسیدگی و حذف مالیات بر ارزش افزوده و بازگشت به قانون بخشودگی ۲۰ ساله خواسته بازرگانان قشم است.
عبدالله اسلامی افزود: با توجه به تغییر قانون معافیت مالیاتی، در سال‌های ۹۰ تا ۹۳ اظهارنامه بازرگانان به امور مالیاتی تحویل نشده و این امر مشکلات عدیده‌ای برای جامعه بازرگانان ایجاد کرده است.
وی همچنین تقاضای ورود خودروی خارجی به قشم به دلیل فرسودگی و شرایط آب و هوایی، امکان تردد خودرو تا شعاع ۱۵۰ کیلومتری، تامین بودجه برای ساخت پل خلیج فارس و حل مشکل آب آشامیدنی روستاها را سایر مشکلات قابل طرح خواند.
تاریخ انتشار25 دی 1400

 شماره خبر : 3248         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.