آیین اختتامیه دومین جایزه ادبی کیش با عنوان داستان کوتاه جنوب، با اعلام نفرات اول تا سوم در دو بخش ملی، منطقه‌ای و تجلیل از آنها به کار خود پایان داد. پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
فرهادی نه ، میرزایی معرفی شد
برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان مسابقات کارگری کیش
شیوه‌های نادرست مالیات‌ستانی کنونی ،اثرات منفی در مناطق آزاد داشته است
حضور سفیر عربستان سعودی در تهران در غرفه منطقه آزاد کیش
مچ‌اندازی قهرمانی آسیا از کیش به تاشکند رفت
رسوب کالا در گمرک جزیره کیش صفر است
معرفی برگزیدگان جشنواره کیش بهشت خانواده
قدردانی از کارگران خدمات شهری به مناسبت گرامیداشت روز کارگر
ابراز تمایل هیات های سرمایه گذاری خارجی برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
اعتماد را پاس داریم
پیگیری مالیات بر ارزش افزوده و معافیت مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی فعال در منطقه آزاد کیش
نشست مشترک مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با مدیران شرکت های هواپیمایی
رونمایی از 200 بسته سرمایه‌گذاری دیگر در مناطق آزاد توسط عبدالملکی
مجلس شروط اخذ مالیات بر سرمایه در مناطق آزاد را تعیین کرد

  آخرين اخبار
فرهادی نه ، میرزایی معرفی شد
برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان مسابقات کارگری کیش
شیوه‌های نادرست مالیات‌ستانی کنونی ،اثرات منفی در مناطق آزاد داشته است
پنجشنبه13 اردیبهشت 1403 ، 23 شوال 1445 ، 2 می 2024 ، شماره 4454 1838 (دوره جدید)
حضور سفیر عربستان سعودی در تهران در غرفه منطقه آزاد کیش
مچ‌اندازی قهرمانی آسیا از کیش به تاشکند رفت
رسوب کالا در گمرک جزیره کیش صفر است
معرفی برگزیدگان جشنواره کیش بهشت خانواده
قدردانی از کارگران خدمات شهری به مناسبت گرامیداشت روز کارگر
ابراز تمایل هیات های سرمایه گذاری خارجی برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  پربيننده ترين اخبار
اعتماد را پاس داریم
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 ، 19 شوال 1445 ، 28 آپریل 2024 ، شماره 4450 (1834 دوره جدید)
منطقه آزاد کیش متولی همکاری با سازمان بریکس شد
برگزاری نشست علمی
معرفی مناطق برتر سال 1402 در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
پنجشنبه13 اردیبهشت 1403 ، 23 شوال 1445 ، 2 می 2024 ، شماره 4454 1838 (دوره جدید)
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ، 20 شوال 1445 ، 29 آپریل 2024 ، شماره 4451 (1835 دوره جدید)
مجلس شروط اخذ مالیات بر سرمایه در مناطق آزاد را تعیین کرد
برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان مسابقات کارگری کیش
حضور فعال جزیره کیش در ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران
تاکید وزیر کشور بر توجه به رفع مشکلات بومیان مناطق آزاد
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

دومین جایزه ادبی کیش با تجلیل از نفرات برگزیده به کار خود پایان داد
آیین اختتامیه دومین جایزه ادبی کیش با عنوان داستان کوتاه جنوب، با اعلام نفرات اول تا سوم در دو بخش ملی، منطقه‌ای و تجلیل از آنها به کار خود پایان داد.

به گزارش اقتصاد کیش، حسین شمسیان سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش در آیین اختتامیه دومین جایزه ادبی کیش، گفت: داستان تمامی ندارد، یک داستان از خدا در تمام جهان وجود دارد و این داستان نسل به نسل می‌گردد و به زبان‌های مختلف ارائه می‌شود.

  

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش  با تاکید بر لزوم ادامه یافتن چنین رویکردهایی افزود: رویدادهای فرهنگی و هنری از تجمع‌هایی که صرفا برای جشن‌های مختلف برگزار می‌شوند، بااهمیت‌تر هستند و قطعا در کنار دورهمی، خروجی مثبت در بر خواهند داشت.

 هم چنین دبیر علمی و اجرایی دومین جایزه ادبی کیش، اختتامیه چنین رویکردی را، افتتاح اتفاق‌های مثبت فرهنگی مانند احیاء ادبیات داستانی جنوب دانست و گفت: سرزمین ایران مشتمل بر ده‌ها اقلیم متفاوت است و تعدد و تنوع اقالیم به ما کمک می‌کند هنرمندان، آثار متفاوتی را ارائه‌ دهند و این آثار اگر راه خود را در جهان باز کنند قطعا حرف بسیاری برای گفتن دارند.

حسن‌بیگی با تاکید بر تعلق گرفتن بیشتر جوایز نوبل به ادبیات اقلیمی، تصریح کرد: این داستان‌ها، آپارتمان‌نشینی شهری نیست و نگاهی اقلیمی به زیست‌بوم خود دارند.

وی ، منابع ادبیات اقلیمی را بکر و تمام‌شدنی و مانند مخازن نفت برشمرد و افزود: در جهان، تمامی آثار با نگاه اقلیمی به ایران، حرفی برای گفتن داشته‌اند.

حسن‌بیگی جایزه ادبی کیش را حاصل ۸سال زندگی در کیش و تجربه‌ی خلاء ادبیات جنوب دانست و ادامه داد: ادبیات جنوب در ادبیات اقلیمی، ممتاز است و با نگاه مثبت منطقه آزاد کیش این جایزه شکل گرفت و ادامه یافت و نویسندگان ملی غیرجنوبی بسیاری نیز در این رویداد شرکت کردند.

وی کلاس‌های آموزشی آنلاین با حضور شرکت‌کنندگان در جشنواره و با آموزش جواد جزینی و مجید قیصری خبر داد و افزود: بنا داریم از داستان کوتاه به سمت رمان پیش برویم.

عضو شورای سیاست‌گذاری این جایزه نیز، با بیان این مطلب چنین رويدادهایی می‌تواند نقص موجود در ادبیات کشور را جبران نماید، با اشاره به نمادهای ادبیات اقلیمی اظهار داشت: داستان، فرآیندی دارد و اصل هدف برای ساختن داستان بومی غیرتصنعی، ارائه‌ی اثری منحصر به فرد با نمایش توانایی‌های فردی است که محوریت اصلی این جشنواره نیز بوده است.

رضا امیرخانی، مهم‌ترین هدف ادبیات را ساخت آدم‌های متکثر دانست و گفت: تمام پدیده‌های اجتماعی مانند آمار و اقتصاد در تلاشند که تکثرها را تبدیل به جمعیتی واحد کنند اما ادبیات فرصتی است برای آنکه انسان‌های بیشتری دیده شوند.

وی  با تاکید بر لزوم اهمیت داشتن امضای هر نویسنده، ادامه داد: هدف جشنواره‌های ادبی آن است که نویسندگان گام‌به‌گام به امضای منحصر خود برسند.

در ادامه‌ نشست مژده عباسی با بیان این مطلب که جنوب، بی‌دریا چیزی کم دارد، گفت: افرادی که قصد بومی‌نویسی دارند باید فراتر از آوردن نماد به داستان‌هایشان بیاندیشند.

این نویسنده و پژوهشگر ادبیات جنوب، با اشاره به جمع‌آوری داستان‌های بومی استان هرمزگان، ادامه داد: داستان‌هایی که پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها می‌شنیدیم هرکدام باورهای شگفت‌انگیزی بودند که می‌توانند سوژه‌ای برای داستانی بومی باشد.

عباسی با اشاره به سه باور بومی، با ابراز خرسندی از هدف برگزاری "داستان کوتاه جنوب" افزود: ما باید اول داستان‌نویس پرورش دهیم و بعد توقع داشته باشیم جنوبی بنویسند.

وی با تاکید بر اینکه جنوبی بودن، اصل جنوبی‌نویسی نیست، گفت: تربیت کودکان و نوجوانان مستعد اهمیت خاصی در ادبیات دارد و باید در دستور کار مسئولین فرهنگی قرار بگیرد.

جایزه ادبی ویش_ داستان کوتاه جنوب، در دو بخش ملی و منطقه‌ای برگزار شد و مقام اول بخش ملی به غلامرضا فولادوندی از تهران برای داستان آن "دوتا  زنبور سرخ"، مقام دوم به سعید احمدزاده از شیراز برای داستان "مردان غروب" و مقام سوم عماد عبادی از شاهرود برای داستان مثل "نخل‌الفارعه" رسید.

حدیث ناظری از بندرعباس برای داستان "کاغذهای باطله"، سیده اکرم شاروبند آزاد از دشتستان برای داستان "پیچ" و سارا خادمی‌پور از اندیمشک برای داستان "رستاخیز" نیز به ترتیب به عنوان مقام‌های اول تا سوم این جایزه شناخته شدند و جوایز خود را که شامل لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدیه نقدی بود، دریافت کردند.

همچنین مقاله رضا صادقی شهپر دانشیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با عنوان مدرنیسم اقلیمی در مجموعه داستان “شنل‌پوش در مه” اثر عدنان غریفی ، مقاله سیما پورمرادی دانش‌آموخته دکترا زبان و ادبیات فارسی و مدرس دانشگاه با عنوان نمود ادبیات اقلیمی جنوب در رمان “راه شیری” اثر محمد ایوبی و مقاله شهلا رضوانی با عنوان نگاهی به رمان “اهل غرق” نوشته منیرو روانی پور نیز به عنوان مقالات برگزیده این جایزه شناخته شدند.

بیش از۴۰۰ اثر به دومین جایزه ادبی کیش داستان کوتاه جنوب ارسال شده که شامل حدود ۳۰۰ اثر متعلق به بخش ملی و حدود۱۰۰ اثر نیز در بخش منطقه‌ای است که تمام آثار مورد بررسی و داوری قرار گرفت.

کل آثار رسیده ابتدا توسط مجید ذاکری، فرهاد رفیعی و ابراهیم حسن‌بیگی اعضای هیات انتخاب مطالعه شد و در بخش ملی ۳۱ اثر و در بخش منطقه ای ۲۰ اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

فاطمه مسلم‌پور، فریده ترقی، مریم اکبرپور، راحله زمان‌ثانی، فایزه زمان‌ثانی و محسن قاسمی نویسندگان کیشوندی بودند که آثارشان به مرحله‌ی نهایی راه یافته بود.

دومین جایزه ادبی کیش داستان کوتاه جنوب کشور به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی کیش برگزار شد.

این جایزه در اولین دوره آن در سال ۱۳۹۸ به عنوان یکی از رویدادهای فرهنگ پیشرو در جزیره برگزار شد.

آئین اختتامیه دومین جایزه ادبی کیش موسوم به داستان کوتاه جنوب عصر پنجشنبه گذشته  با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سالن رازی مرکز بین المللی همایش‌های جزیره کیش برگزار و از برگزیدگان آن تجلیل شد.تاریخ انتشار 12 دی 1400

 شماره خبر : 3182         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.