به
گزارش اقتصاد کیش،
پرویز محبی با حضور در جمع صیادان کیش از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات صیادان
کیش قرار گرفت.
صید
ماهی با تور در آبهای کیش و کاهش ذخایر ماهی، سوخت قایقها، صید ترال لنجهای
استانهای همجوار در آبهای استان هرمزگان، مجوزهای صیادی، لایروبی اسکله صیادی
کیش و عریض آن، افزایش قدرت موتورهای قایقهای صیادی و لنج ها، بیمه شناورهای
صیادی و مسکن از مهمترین مشکلات صیادان کیش اعلام شد.
هم
چنین نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس گفت: افزایش قدرت موتور شناورهای صیادی در
استان بوشهر اتفاق افتاده است، ولی در هرمزگان خبری از این طرح نیست و این یک
تبعیض آشکار است.
جباری
در خصوص وجود صید ترال در آبهای هرمزگان هم بیان کرد: این موضوع در شورای تأمین
استان بررسی میشود اگرچه با اطلاع صیادان بلافاصله توسط نیروهای دریابانی و
سپاه توقیف میشوند.
وی
بیان کرد: برای حل مشکلات اسکله صیادی رایزنیهایی با سازمان منطقه آزاد کیش انجام
شده و بهسازی اسکله نیز شروع شده است.
وی
موضوع اعطای مجوز به صیادان دارای قایق در
کیش را هم قابل پیگیری دانست و افزود: در کارگروهی ویژه این موضوع بررسی خواهد شد.
معاون
صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران نیز با بیان اینکه صدور مجوزهای صیادی
با اجرای طرح ساماندهی مجوزهای صیادی حل میشود، اضافه کرد: استان هرمزگان دارای
سه هزار و ۲۰۰
شناور دارای مجوز است و بیش از ۱۲
هزار شناور بدون مجوز نیز صیادی میکنند و باید ساماندهی شوند.
محبی
گفت: در جزیره کیش ۵۸ صیاد
بدون مجوز رسمی تنها با مجوز موقت سازمان منطقه آزاد کیش فعالیت میکنند و همین
موضوع موجب ایجاد مشکل تامین سوخت برای آنان شده است.
وی
گفت: در کوتاه مدت ده تا بیست مجوز با شناسایی افراد واجد صلاحیت در کیش و
هندورابی اعطا خواهد شد.
معاون
صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: برای پیگیری سوخت شناورها در کیش
نیاز است تا مسئول توزیع فرآوردههای سوختی در کیش همکاری کند چرا که این قایقها
حتما باید مجوز رسمی شیلات داشته باشند و با مجوز موقت سازمان منطقه آزاد نمیتوانند
سوخت دریافت کنند.
محبی
در خصوص نحوه صید ماهیگیران کیش نیز با تشکر از رعایت صید با قلاب، افزود: از این
پس صیادان کیش میتوانند با رعایت اصول زیست محیطی از تورهای گوشه گیر سطح
استفاده کنند منوط به جلوگیری از تخریب مرجان ها، اما تور محاصرهای ممنوع است.تاریخ انتشار 6 دی 1400