تجلیل انجمن سرمایه گذاران و کار آفرینان کیش از دکتر سعید پور علی پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
گردش و سیر و سیاحت ، موزه ها و لزوم توجه به مبانی مردم شناسانه و تاریخی گردشگری
معاون جدید فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منصوب شد
تجلیل معاونین سازمان منطقه آزادکیش از تلاش های کارکنان روابط عمومی منطقه آزادکیش
برگزاری جشن الفبای پسران پایه اول دبستان الغدیر کیش
تاکید مدیران سازمان منطقه آزاد کیش بر اهمیت توسعه زیرساخت ها در کیش
پیام تبریک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی
پیام تبریک سرپرست روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی
خلقِ زبان حماسه، هدیه فردوسی به ایرانیان بود
کشمکش‌های بی‌فرجام، تباه‌کننده‌ی جانِ آدمیان است
در جست‌وجوی خِرَد و نقد بی‌خردی
شاهنامه، نامه‌ی فرهنگ و منش و اندیشه‌ی ایرانی است
برگزاری باشکوه شب فردوسی در میکا مال کیش
حضور 10 شرکت دانش‌بنیان هرمزگان در رویداد بین‌المللی همتایابی «اقتصاد دریامحور»
شهر جدید آفتاب با کارکرد گردشگری و پشتیبانی جزیره کیش ایجاد خواهد شد

  آخرين اخبار
گردش و سیر و سیاحت ، موزه ها و لزوم توجه به مبانی مردم شناسانه و تاریخی گردشگری
معاون جدید فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منصوب شد
تجلیل معاونین سازمان منطقه آزادکیش از تلاش های کارکنان روابط عمومی منطقه آزادکیش
برگزاری جشن الفبای پسران پایه اول دبستان الغدیر کیش
تاکید مدیران سازمان منطقه آزاد کیش بر اهمیت توسعه زیرساخت ها در کیش
پیام تبریک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی
پیام تبریک سرپرست روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی
خلقِ زبان حماسه، هدیه فردوسی به ایرانیان بود
کشمکش‌های بی‌فرجام، تباه‌کننده‌ی جانِ آدمیان است
در جست‌وجوی خِرَد و نقد بی‌خردی
  پربيننده ترين اخبار
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 ، 4 ذی القعده 1445 ، 13 می 2024 ، شماره 4462 (1846 دوره جدید)
عجیب است!
یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 ، 3 ذی القعده 1445 ، 12 می 2024 ، شماره 4461 (1845 دوره جدید)
خطوط مسافری دریایی از کیش و قشم به دبی و عمان راه اندازی می شود
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ، 5 ذی القعده 1445 ، 14 می 2024 ، شماره 4463 (1847 دوره جدید)
آغاز فعالیت کانون بازنشستگان جزیره کیش
امانت است و موقت!
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ، 6 ذی القعده 1445 ، 15 می 2024 ، شماره 4464 (1848 دوره جدید)
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

طی نشستی با اعضا ء هیئت امناء انجمن سرمایه گذاران و کار آفرینان کیش انجام شد،
تجلیل انجمن سرمایه گذاران و کار آفرینان کیش از دکتر سعید پور علی

انجمن سرمایه گذاران و کار آفرینان کیش چهارشنبه گذشته طی نشستی که در دفتر این انجمن برگزار شد از خدمات دکتر سعید پور علی در دوران مسئولیت معاونت اجتماعی و فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش تجلیل کرد.

  

به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش مهندس محسن قریب دبیر کل انجمن سرمایه گذاران و کار آفرینان کیش  در ابتدای این نشست  با تقدیر از تلاش ها و خدمات دکتر پورعلی در جهت توسعه فرهنگی و اجتماعی کیش گفت: خوشبختانه  حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه آزاد کیش در دوره حضور جناب دکتر پورعلی ماموریت های محوله خود در بخش ها و حوزه های مختلف کیش را در سطح بالایی و  بخوبی انجام داد و در واقع در این دوره حوزه اجتماعی ، فرهنگی  کیش بواسطه مدیریت و هدایت درست دکتر پورعلی جایگاه جدید و قدرتمندی را در سازمان پیدا کرد.وی افزود:  اشراف و شناخت خوب آقای پور علی نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی ومطالعه خوب در خصوص مسایل کیش موجب شد ایشان با تسلط  کامل بتوانند بصورت جامع  در حوزه ها ،  بخش ها و صنوف مختلف موفق عمل کنند و نقش مثبت و تاثیر گذاری داشته باشد. مهندس قریب  هم چنین مردمی بودن  و ارتباط و تعامل گسترده  با مردم برای رسیدگی و رفع و حل مشکلات آنان   را  از  ویژگی های منحصر بفرد  دکتر پورعلی عنوان کرد و افزود:

حضور مستمر و مداوم  در متن توده مردم و گوش دادن به  درددل ها و مشکلات مردم   توسط ایشان  موجب تقویت فضای همدلی بین ساکنین و این حوزه از سازمان منطقه آزاد کیش شده بود.

مهندس قریب با اشاره به حجم وسیع بحران ها و مشکلات بوجود آمده در دوره مسئولیت ایشان مدیریت درست و عبور موفق از این مقطع  بویژه تلاش خوب درمدیریت و  کنترل بحران ویروس کرونا  را نشان از تبحر و توان مدیریتی خوب ایشان عنوان کرد و افزود: مسئولیت و مدیریت در حوزه اجتماعی  با توجه به مشکلات موجود فعلی در جامعه یکی از دشوار ترین حوزه های کاری است . وی به گستردگی فراوان  حوزه کاری معاونت اجتماعی و فرهنگی در جزیره  اشاره کرد و گفت : خوشبختانه ایشان با تبحر و مدیریت خوب توانستند این مسئولیت را به سر انجام برسانند. مهندس قریب در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کردند آقای دکتر پورعلی هم چنان بعنوان یک کیشوند و عضو افتخاری انجمن سرمایه گذاران و کار آفرینان کیش  با توجه به شناخت و تجربیات گرانبهایی که از 4سال حضور در کیش دارند ،  در هر جایگاهی حافط و پیگیر منافع کیش و مطالبات مردم کیش و فعالین در جزیره  باشند . مهندس قریب هم چنین در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تغییر و تحولات پی در پی در کیش افزود : متاسفانه کیش طی سال های گذشته گذرگاه مدیران مختلف بوده است و امیدواریم ثبات مدیریت در حوزه های مختلف به کیش برگردد تادر پی آن شاهد آرامش و تمرکز برای برنامه ریزی و سیاست گذاری درست در جهت تامین منافع جزیره باشیم.

مصطفی ابراهیمی دیگر عضو انجمن سرمایه گذاران کیش نیز  در ادامه این  نشست با توجه به عملکرد خوب دکتر پورعلی در دوران مسئولیت در کیش  افزایش سطح توقع ازکارکرد حوزه اجتماعی و فرهنگی را ناشی از همین موضوع دانست و  زندگی کردن در دل مردم عادی  و دست و پنجه نرم کردن روزمره  با مشکلات مردم را از خصوصیات بارز آقای پور علی ذکر کردند و اظهار امیدواری کردند با استمرار همکاریهای ایشان با جزیره کیش بتوان از تجربیات ایشان در جهت توسعه و پیشرفت کیش بهره برد. وی هم چنین در بخش دیگری از سخنان  خود متفاوت بودن فضای اجتماعی ، گردشگری ، فرهنگی و امنیتی کیش نسبت به سرزمین اصلی را از دلایل رونق کیش عنوان کرد و افزود: بهتر است بجای یکسان سازی فضای کیش با شهرهای دیگر باید این الگوی  موفق  را به شهرهای دیگر تعمیم داد تا شاهد رونق اقتصادی ، شادابی اجتماعی و رضایتمندی بیشتر مردم باشیم.

 مهندس حقیریان دیگر عضو هیات امنا انجمن سرمایه گذاران کیش  نیز بینش مردمی  و نگاه کارشناسی به مسایل اجتماعی و فرهنگی کیش توسط دکتر پورعلی  را موجب توسعه و تقویت آرامش و امنیت کیش عنوان کرد و اظهار امیدواری کردند روند توسعه فرهنگی و اجتماعی کیش طبق همین روند ریل گذاری شده تداوم پیدارکند و دچار آسیب نشود. وی ایجاد فضای خوب فعالیت های فرهنگی و هنری در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان را از دیگر نکات قابل توجه در دوره مدیریت اخیر عنوان کرد و افزود: امیدواریم این فضا تداوم داشته باشد و تصمیمات و تفکرات نادرست و نسنجیده  موجب  تغییر مسیر فضای مطلوب اجتماعی و گردشگری کیش نشود.

احمد کتابفروش دبیر سندیکای صنایع کیش و عضو هیئت امنا انجمن سرمایه گذاران کیش  تغییر نوع نگاه به معاونت اجتماعی و فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش را محصول فعالیت و عملکرد  خوب دکتر پور علی عنوان کردند و افزودند : عملکرد و سیاست گذاری  آقای دکتر پورعلی بویژه در راهبری برنامه های مبارزه با ویروس کرونا  قابل تقدیر است و امنیت روانی  و رونق گردشگری  امروزه جزیره کیش در نتیجه  اجرا همین برنامه ها و رویکردها و اعتماد سازی بوده  که نسبت به کیش در سطح ملی  بدست آمده است . وی به توسعه قابل توجه  برنامه های  فرهنگی و هنری در این مدت اشاره کرد و افزود:  امیدواریم  این برنامه ها تداوم پیدا کند و موجب تقویت گردشگری و رونق اقتصادی کیش شود.چرا که اعتقاد داریم توسعه فرهنگی توسعه اقتصادی را بدنبال دارد.

وی  به نقش خوب دکتر پور علی  در  تقویت دمکراسی وحکمرانی محلی در جامعه کیش  اشاره کرد و گفت :  تقویت جامعه مدنی کیش و  فراهم ساختن شرایط فعال شدن تشکل های مردمی در کیش از  کارهای مهم انجام شده در این دوره بشمار میرود. وی اظهار امیدواری کردند جزیره کیش  هم چنان بتواند از دیدگاههای ارزشمند ایشان بویژه در حوزه مسایل اجتماعی و فرهنگی  بهره ببرد.

مهرداد تاوتلی دیگر عضو انجمن سرمایه گذاران و کار آفرینان کیش نیز  در این نشست ضمن تجلیل از خدمات دکتر پورعلی ، فعالیت ها و  خدمات فرهنگی و اجتماعی دوره اخیر را قابل تقدیر عنوان کرد و افزود: روحیه نقد پذیری  و مشارکت فعال در همه زمینه های فعالیت های اجتماعی از نکات بارزی بود که در این دوره اخیر شاهد آن بودیم.

صدوق دیگر عضو انجمن سرمایه گذاران و کار آفرینان کیش نیز  در این نشست گفت :  یکی از رویکردهای خوب دوره اخیر معاونت اجتماعی و فرهنگی سازمان در دوره آقای پورعلی توسعه و تقویت فعالیت های فرهنگی و هنری وبویژه حمایت ار کارگردان ها برای تولید بخش هایی از فیلم و سریال های مختلف  در کیش بود که قطعا نقش بسیار مهمی در معرفی و تبلیغ  کیش در سطح ملی دارد .

هم چنین نصرالله حاتمی دیگر عضو هیات امنا انجمن سرمایه گذاران کیش در این نشست گفت : توقع ما از مسئولان و مدیران این است که کارهای نشدنی را تبلیغ نکنند و شعار ندهند .وی  افزود : واقعیت هایی که در جامعه هست و امکان اجرایی شدن آنها وجود دارد یک چیز هست و شعارهایی که مسئولان می دهند یک چیز دیگر! . وی افزود : این تناقض ها مردم را سرگردان و گمراه می کند و به جامعه و زندگی مردم آسیب می رساند. وی افزود : بنظر بنده یکی از اصلی ترین دلایل گرانی ها و شرایط سخت و بد اقتصادی که برای مردم پیش آمده سیاست گذاریها و برنامه های بد خود مدیران و مسئولان است. وی گفت :تصمیمات نسنجیده و کار شناسی نشده و بدور از واقعیت موجب شکل گیری این اوضاع شده است و کار را بر مردم و فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران سخت کرده است.وی افزود : طبیعی است سرمایه گذار بدنبال سود است . انتظار نداشته باشیم سرمایه گذار بیاید کاری کند که انتهایش بخواهد ضرر یا مبهم باشد. وی شفاف بودن ، تثبیت قوانین و حذف برورکراسی زائد اداری  را از مهم ترین شرایط  توسعه سرمایه گذاری عنوان کرد و افزود: شرایط اگر مهیا باشد نیاز به دعوت از سرمایه گذار نیست ، سرمایه گذار خود ترغیب و تشویق به آمدن می باشد ولی آیا شرایط امروز جزیره کیش برای سرمایه گذاری چنین وضعیتی را دارد؟!

وی  هم چنین خواستار بهره مندی سازمان منطقه آزاد کیش از تجربیات سرمایه گذاران در سیاست گذاریها و برنامه ریزیها شد و افزود: قطعا تعامل و همراهی دو گروه سیاست گذاران و سرمایه گذاران جزیره می تواند به پیشرفت کیش کمک کند.

 در پایان این نشست  دکتر سعید پورعلی معاون سابق اجتماعی و فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش با ارائه گزارشی  از مسئولیت های  خود در دوره های مختلف حضور 4 مدیر عامل بمدت 1498 روزو کار  با دیدگاهها و اندیشه های مدیران عامل مختلف با  تحلیل  شرایط مختلف سیاسی  کشور در دودوره متفاوت از هم دولت دوازدهم  وبررسی  شرایط روابط  بین الملل ایران و تاثیر آن بر شرایط کشور و منطقه  گفت : سمت و سوی برنامه ها و حرکت ما در سازمان منطقه آزاد کیش بر اساس تاکیداتی که در شروع مسئولیتم از جناب دکتر انصاری لاری دریافت کردم در جهت توسعه و تقویت دمکراسی  و جامعه مدنی در کیش و تقویت حکمرانی محلی بود.وی افزود : در این مدت با تکیه بر همین نگرش ،بحران ها و مشکلات زیادی را پشت سر گذراندیم ، اما خوشحالم علیرغم همه مشکلات و محدودیت ها و حتی برخی تنگ نظریهایی  که بعضا  کار ما را دشوار میکرد توانستیم تا حدودی بخشی از این برنامه ها و اهداف را به نتیجه و سرانجام برسانیم و در کیش اجرایی کنیم.وی  با اشاره با برخی نگرانی ها و دغدغه های مطرح شده توسط حاضرین در نشست افزود: من هم همراه با شما این دغدغه ها و نگرانی ها را دارم ولی با توجه به شناختی که از جامعه کیش و قدرت آن دارم  اطمینان دارم جامعه کیش از قدرت لازم برای مراقبت و دفاع از خود برخوردار است و بنظرم جای نگرانی نیست. وی افزود: خوشبختانه جوامع صنفی و تشکل های بخش خصوصی  ، تشکل هایی سازمان یافته و پایدار هستند و می توانند بخوبی از دارایی ها و سرمایه های کیش  که عامل اصلی رونق آن است محافظت کنند .

وی افزود : البته نمی توان از تاثیر  انتقال  برخی شیطنت ها و گزارش های نادرست و منفی از کیش به سطح ملی که قطعا نمی تواند برای کیش بی آسیب هم  باشد  ،  چشم پوشی کرد اما اعتقاد دارم توانمندیها و ارزش های اجتماعی و فرهنگی  کیش بسیار بیشتر  و بالاتر از آن هست  که بتواند با چنین شیطنت هایی بخطر بیفتد.

دکتر پورعلی افزود:  با شناختی که از جامعه کیش و توانمندیهای آن دارم اطمینان دارم جامعه کیش از خودش مراقبت خواهد کرد و هر اندیشه و تفکری که بخواهد جلو رونق کیش را بگیرد  ، نمی تواند در کیش مورد پذیرش قرارگیرد و دوام نمی آورد. وی جامعه کیش را جامعه ای فرهیخته ، تحصیلکرده ،آگاه به شرایط و مقتضیات زمان  و توانمند  همراه و هماهنگ با ارزش های اسلامی ،  ایرانی و انقلابی عنوان کرد و افزود :  این جامعه در برابر بی رونقی جزیره  تاب تحمل ندارد چرا که بی رونقی  موجب شکست کیش خواهد شد .

پورعلی زندگی مسالمت آمیز سبک های مختلف و متنوع  زندگی در کیش در کنار هم را یکی دیگر از ویژگی های بارز جامعه کیش عنوان کرد و  افزود این خود یکی از جاذبه های مهم کیش است و اظهار امیدواری کرد کیش بمرور زمان این ویژگی را از دست ندهد و گفت : قطعا با ویژگیهای بارز مردم و فعالین کیش در حوزه های مختلف در آینده شاهد موفقیت های بیشتری برای جامعه کیش خواهیم بود.

 در پایان این نشست دکتر پورعلی با تکمیل فرم مخصوص عضویت افتخاری در انجمن سرمایه گذاران و کار آفرینان کیش بج مخصوص انجمن را از مهندس قریب دبیر کل انجمن سرمایه گذاران و کار آفرینان کیش  دریافت نمودند.تاریخ انتشار 27 آذر 1400

 


 شماره خبر : 3105         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.