ابراهیم ارزانی پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
گردش و سیر و سیاحت ، موزه ها و لزوم توجه به مبانی مردم شناسانه و تاریخی گردشگری
معاون جدید فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منصوب شد
تجلیل معاونین سازمان منطقه آزادکیش از تلاش های کارکنان روابط عمومی منطقه آزادکیش
برگزاری جشن الفبای پسران پایه اول دبستان الغدیر کیش
تاکید مدیران سازمان منطقه آزاد کیش بر اهمیت توسعه زیرساخت ها در کیش
پیام تبریک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی
پیام تبریک سرپرست روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی
خلقِ زبان حماسه، هدیه فردوسی به ایرانیان بود
کشمکش‌های بی‌فرجام، تباه‌کننده‌ی جانِ آدمیان است
در جست‌وجوی خِرَد و نقد بی‌خردی
شاهنامه، نامه‌ی فرهنگ و منش و اندیشه‌ی ایرانی است
برگزاری باشکوه شب فردوسی در میکا مال کیش
حضور 10 شرکت دانش‌بنیان هرمزگان در رویداد بین‌المللی همتایابی «اقتصاد دریامحور»
شهر جدید آفتاب با کارکرد گردشگری و پشتیبانی جزیره کیش ایجاد خواهد شد

  آخرين اخبار
گردش و سیر و سیاحت ، موزه ها و لزوم توجه به مبانی مردم شناسانه و تاریخی گردشگری
معاون جدید فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منصوب شد
تجلیل معاونین سازمان منطقه آزادکیش از تلاش های کارکنان روابط عمومی منطقه آزادکیش
برگزاری جشن الفبای پسران پایه اول دبستان الغدیر کیش
تاکید مدیران سازمان منطقه آزاد کیش بر اهمیت توسعه زیرساخت ها در کیش
پیام تبریک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی
پیام تبریک سرپرست روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی
خلقِ زبان حماسه، هدیه فردوسی به ایرانیان بود
کشمکش‌های بی‌فرجام، تباه‌کننده‌ی جانِ آدمیان است
در جست‌وجوی خِرَد و نقد بی‌خردی
  پربيننده ترين اخبار
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 ، 4 ذی القعده 1445 ، 13 می 2024 ، شماره 4462 (1846 دوره جدید)
عجیب است!
یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 ، 3 ذی القعده 1445 ، 12 می 2024 ، شماره 4461 (1845 دوره جدید)
خطوط مسافری دریایی از کیش و قشم به دبی و عمان راه اندازی می شود
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ، 5 ذی القعده 1445 ، 14 می 2024 ، شماره 4463 (1847 دوره جدید)
آغاز فعالیت کانون بازنشستگان جزیره کیش
امانت است و موقت!
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ، 6 ذی القعده 1445 ، 15 می 2024 ، شماره 4464 (1848 دوره جدید)
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

عبور از بروکراسی به زبان ساده
ابراهیم ارزانی

چندی پیش نشستی با عنوان باز مهندسی و اصلاح فرآیندهای سازمان منطقه آزاد کیش با حضور سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.البته برگزاری چنین نشست هایی نشان از وجود اراده برای حل مشکل موجود می باشد و می تواند به شتاب بخشیدن در اصلاح اموروحذف بروکراسی شدید اداری موجود در سازمان منطقه آزاد کیش کمک کند اما برای عبور از این معضل و مشکل بزرگ که به گواه اغلب شاغلین حوزه های مختلف در کیش از مهم ترین معضلات و دغدغه های ارباب رجوع است نکات ذیل را یاد آور می شویم :

  

1- هر مدیر و مسئول بیش از یک پست  و سمت نداشته باشد .چرا که روزها و ساعات زیادی نامه ها یی که نیاز به تصمیم یا امضاء یا ارجاع  دارد در دفتر و میز مدیران به علت حضور مدیران محترم در جلسات ونشست ها وکمیسیون های مختلف به تعویق می افتد . حتی برخی از این نامه ها نیاز به وقت زیادی  برای بررسی و تصمیم  ندارد فقط یک امضا ء یا ارجاع ساده نیاز دارد.

2-مدیران محترم از حضور مکرر و مستمر در جلسات و مراسم و نشست هایی که به حوزه کاری  آنها مربوط نمی شود منع شوند .خیلی از کارها به همین  دلیل عدم حضور مدیر  در دفاتر مدیران باقی می ماند و برخی مدیران نیز هیچ جلسه و نشستی را نمی خواهند از دست بدهند.

3- سیستم  الکترونیکی درون  سازمانی برای همه دوایر و حوزه ها  فعال شود.برای هر سرمایه گذار ، شرکت و  فرد متقاضی  پروندهای الکترونیکی تشکیل شود وهر بخش  و حوزه ای بسته به نیاز خود قادر به دسترسی به مدارک این پرونده باشد تا ارباب رجوع ناچار نباشد  در هنگام مراجعه به هر قسمتی از سازمان و شرکت های تابعه  چند باره کپی مدارک تحویل دهد.

4- به کارشناسان ومتصدیان مربوطه در هر حوزه ای به اندازه کافی اختیار داده شود تا برای مواردی همچون استعلام ،ارجاع و ...  خود اقدام کنند  و هریک از اینها نیاز به تایید و امضا ء مدیرارشد  نداشته باشد.

5- شماره و کد مشخصی در اختیار ارباب رجوع قرار گیرد و  درست مشاوره و راهنمایی شود تا فرد بتواند پیگیری ارجاعات  و استعلامات کار خود را انجام دهد و هربار مراجعه اش به 3 روز بعد  دیگر حواله نشود.

6-در درخواست ها اگر منعی قانونی وجود دارد یا شدنی نیست مستقیم و شفاف به متقاضی گفته شود تا  خود تدبیری بیندیشد و روزها وقت و انرژی خود را سر موضوعی که مشخص  نیست انجام شود یا نشود تلف نکند.

7- حفظ کرامت   ارباب رجوع مهم ترین موضوعی  است که  باید به آن اهمیت داده شود. به  کسی که به عنوان ارباب رجوع مراجعه میکند بعنوان کسی که میخواهد در پیشرفت و آبادانی این شهرسهیم باشد و  کمک کند نگاه شود  ، ازاو استقبال کنیم ودرست راهنمایی شود نه اینکه بعنوان کسی که  آمده است از سازمان امتیازی بگیرد به او نگاه شود...!

8- به حداقل رساندن  جلسات ،نشست های جمعی ، مراسم و همایش های غیر ضروری  تا مدیران صاحب امضا ء مجبور نباشند وقت های زیادی را در آنها بگذرانند و کار خلق الله معطل بماند.

9- حذف بروکراسی زائد اداری یعنی اینکه متصدی  مربوطه ،متقاضی  را حداقل محرم اسناد و اطلاعات خودش بداند و  برای پیگیری امور و اخذ استعلام از مبادی مختلف راهنماییش کند چکار کند تاکار زودتر به سرانجام برسد نه اینکه بگوید برو چند روز دیگه بیا ببینیم جواب آمده!

10- تفهیم  کارکنان و متصدیان حوزه های مختلف  ، اینکه بدانند  میزان روند رونق یا بی رونقی جزیره در حوزه های مختلف  به وجدان کاری  و میزان دلسوزی آنها بستگی دارد.تاریخ انتشار 24 آذر 1400

 شماره خبر : 3103         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.