تلاش برای بهره وری مناطق آزاد ایران از جام جهانی 2022قطر پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
گردش و سیر و سیاحت ، موزه ها و لزوم توجه به مبانی مردم شناسانه و تاریخی گردشگری
معاون جدید فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منصوب شد
تجلیل معاونین سازمان منطقه آزادکیش از تلاش های کارکنان روابط عمومی منطقه آزادکیش
برگزاری جشن الفبای پسران پایه اول دبستان الغدیر کیش
تاکید مدیران سازمان منطقه آزاد کیش بر اهمیت توسعه زیرساخت ها در کیش
پیام تبریک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی
پیام تبریک سرپرست روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی
خلقِ زبان حماسه، هدیه فردوسی به ایرانیان بود
کشمکش‌های بی‌فرجام، تباه‌کننده‌ی جانِ آدمیان است
در جست‌وجوی خِرَد و نقد بی‌خردی
شاهنامه، نامه‌ی فرهنگ و منش و اندیشه‌ی ایرانی است
برگزاری باشکوه شب فردوسی در میکا مال کیش
حضور 10 شرکت دانش‌بنیان هرمزگان در رویداد بین‌المللی همتایابی «اقتصاد دریامحور»
شهر جدید آفتاب با کارکرد گردشگری و پشتیبانی جزیره کیش ایجاد خواهد شد

  آخرين اخبار
گردش و سیر و سیاحت ، موزه ها و لزوم توجه به مبانی مردم شناسانه و تاریخی گردشگری
معاون جدید فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منصوب شد
تجلیل معاونین سازمان منطقه آزادکیش از تلاش های کارکنان روابط عمومی منطقه آزادکیش
برگزاری جشن الفبای پسران پایه اول دبستان الغدیر کیش
تاکید مدیران سازمان منطقه آزاد کیش بر اهمیت توسعه زیرساخت ها در کیش
پیام تبریک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی
پیام تبریک سرپرست روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی
خلقِ زبان حماسه، هدیه فردوسی به ایرانیان بود
کشمکش‌های بی‌فرجام، تباه‌کننده‌ی جانِ آدمیان است
در جست‌وجوی خِرَد و نقد بی‌خردی
  پربيننده ترين اخبار
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
عجیب است!
دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 ، 4 ذی القعده 1445 ، 13 می 2024 ، شماره 4462 (1846 دوره جدید)
یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 ، 3 ذی القعده 1445 ، 12 می 2024 ، شماره 4461 (1845 دوره جدید)
خطوط مسافری دریایی از کیش و قشم به دبی و عمان راه اندازی می شود
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ، 5 ذی القعده 1445 ، 14 می 2024 ، شماره 4463 (1847 دوره جدید)
آغاز فعالیت کانون بازنشستگان جزیره کیش
امانت است و موقت!
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ، 6 ذی القعده 1445 ، 15 می 2024 ، شماره 4464 (1848 دوره جدید)
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت ورزش و جوانان ، فدراسیون فوتبال و شورای عالی مناطق آزاد
تلاش برای بهره وری مناطق آزاد ایران از جام جهانی 2022قطر

مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارت ورزش و جوانان و شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی برگزار شد.

  

به گزارش اقتصاد کیش ، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارت ورزش و جوانان و شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در وزارت ورزش و جوانان با حضور حمید سجادی، سعید محمد و شهاب‌الدین عزیزی خادم  رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شد.

سعید محمد: جام جهانی یک اتفاق بزرگ اقتصادی  در منطقه است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور می گوید در نظر داریم در یکی از بخش های دیلپماسی اقتصادی مان دیپلماسی ورزش را قرار دهیم.

 

سعید محمد در این نشست  پس از امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارت ورزش و جوانان و شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: ما به مناطق آزاد فقط به عنوان یک مبحث اقتصادی نگاه نمی کنیم، بلکه در خصوص مسائل فرهنگی، اجتماعی و گردشگری قصد داریم پیشتاز و سرآمد باشیم. در همین راستا جلساتی با عزیزان وزارت ورزش و جوانان داشتیم. ظرفیت های خوبی در مناطق آزاد داریم. 8 منطقه آزاد داریم و در حال راه اندازی آنها هستیم. با توجه به ظرفیت بالای مناطق آزاد در استانهای مرزی و ارتباطی که با سایر کشورهای همسایه دارند قصد داریم در یکی از بخش های دیلپماسی اقتصادی مان دیپلماسی ورزش را قرار دهیم. معتقدم که خیر مناطق آزاد باید به همه بخش‌ها برسد. بر این اساس از ورود وزارت ورزش و جوانان در بخش های مختلف در مناطق آزاد استقبال می کنیم. چرا که پلی برای ارتباط بیشتر با ورزش و جامعه جوانان است. از امکانات و ملزوماتی که در مناطق آزاد داریم باید حداکثر استفاده را ببریم تا بتوانیم از اعتلای ورزش حمایت کنیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد در خصوص جام جهانی 2022 قطر گرفت: در ارتباط با موضوع خاص جام جهانی 2022 قطر جا داشت که از چهار سال پیش این موضوعات پیگیری می شد، اما امروز با یک تاخیر طولانی و در یک زمان فشرده و بالاجبار باید این مسائل را پیگیری کنیم، چرا که یک رویداد بسیار بزرگ در کنار ما اتفاق می افتد. برگزاری مسابقات جام جهانی نه فقط یک رویداد ورزشی، بلکه یک اتفاق بزرگ اقتصادی است و کشور ما باید حداکثر بهره را از این رویداد بزرگ ببرد. ما سعی می کنیم با ارتباط نزدیک و همکاری مشترکی که با فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان داریم جبران مافات کنیم و این زمان سوزی که اتفاق افتاده را جبران کنیم و هماهنگی ها  را روز به روز بیشتر کنیم. وی گفت : ما امکاناتی که در جزایر قشم و کیش داریم را در اختیار فدراسیون فوتبال قرار می دهیم. همچنین در یک همکاری مشترک احداث زمین های جدیدی را برای تیم ملی مد نظر داریم. فضاهای مورد نیاز هتل و سایر موضوعات، امکانات تردد، حمایت های حمل و نقل هوایی، امکانات گردشگری برای دوره اقامت در جزایر مهیا می کنیم.

سعید محمد یادآور شد: در خصوص سایر افراد و هواداران تیم های مختلفی که علاقمند هستند در جام جهانی حضور پیدا کنند فضایی را ایجاد خواهیم کرد و مطمئنا هزینه اسکان و اقامت بسیار کمتر از کشور میزبان (قطر) خواهد بود و آنها را در اختیار گردشگران قرار می دهیم

دکتر سجادی: این تفاهم نامه برگ زرین در فوتبال و ورزش کشور خواهد بود

وزیر ورزش و جوانان در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارت ورزش و جوانان و شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی به نکاتی اشاره کرد.

وزیر ورزش و جوانان گفت : از اقداماتی که تاکنون به عنوان مقدمات کار به عمل آمده، همانطوری که اهالی ورزش می دانند بحث تقویت پایگاه فوتبال در مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد کیش از اواخر سال 1399 اغاز شده است. به هر ترتیب از همکارانم در وزارت ورزش و مناطق آزاد که تلاش کرده تا این درخواست به حق فدراسیون فوتبال در دستور کار قرار گیرد، تشکر می کنم. از زمانی که فرصت خدمت در وزارت ورزش را پیدا کردم یکی از دستورات مهم کاری خود را اولویت بخشیدن تقویت پایگاه فوتبال برای تیم های ملی و تیم های باشگاهی در مناطق آزاد و به ویژه جزیره زیبای کیش گذاشته ام. وزیر ورزش و جوانان در ادامه بیان کرد: برنامه ارزشمند و تحول گرایی تدوین شده و امروز به بهانه عقد تفاهم نامه در خصوص ایجاد زمین های استاندارد در خصوص فوتبال، زمین چمن طبیعی، که خوشبختانه اینبار صحبت از چمن طبیعی است نه مصنوعی تا ورزشکاران و جوانان با انجام تمرین در زمین های چمن های طبیعی از نظر فنی، پزشکی و کیفیت ورزشی، مسیر موفقیت خود را پیش ببرند. باید شرایط به نحوی پیش برود که از حداقل مکانات بهره مند شویم. امیدوارم شرایط کشور به گونه ای شود که جوانان و استعدادهای درخشان کشور با داشتن حداقل امکانات به امر ورزش بپردازند. به هر ترتیب در جزیزه زیبای کیش به عنوان یکی از مناطق ارزشمند آزاد، برنامه های متنوعی را شاهد هستیم.
وزریر ورزش و جوانان در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به اهمیت حضور جوانان در ورزش کشور گفت: اتفاقاتی که در حوزه وزارت ورزش و جوانان رخ داده و نگاه ویژه ای که به قشر جوانان دارد، بخش مهم توده ارزش، تاثیر گذار و اثر گذار، است که اگر صحبت از بیانیه گام دوم انجام می دهیم بیانیه گام دوم در جوانان می باشد. بر همین اساس قسمتی که به بحث جوانان می پردازد باید جدی گرفته شود و برنامه های ارزشمندی را در حوزه جوانان شاهد باشیم.
وی افزود: نکته نهایی که به آن می خواهم اشاره کنم این است که موضوع تقبل میزبانی برای رویداهای ملی و بین المللی برای ما اهمیت دارد. همانطور که در کشورمان اقلیم های مختلفی داریم، در مناطق آزاد با ظرفیت ها و پتانسیلهای متنوعی روبه رو هستیم.در چابهار، قشم، کیش، الوند، ارس، انزلی و ... نیز میخواهیم که اقدامات ارزنده ای صورت گیرد و از پتانسیل های موجود استفاده شود. مناطق آزاد دیگر نیز شکل می گیرند و از رویکردهای مختلف و ظرفیتهای فعلی استفاده خواهیم کرد.

عزیزی خادم: این تفاهم‌نامه یک فرصت تاریخی برای ورزش و فوتبال ملی است

رییس فدراسیون فوتبال در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارت ورزش و جوانان و شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی به نکاتی اشاره کرد.

عزیزی خادم گفت: برای امضای این تفاهم‌نامه جلسات زیادی داشتیم که در نهایت موجب این اقدام ماندگار برای فوتبال کشور شد. رییس فدراسیون فوتبال افزود: به فضل الهی و حمایت‌های همه عزیزان، تیم ملی راه صعودش را تقریبا پیدا کرده و یکی از سریع‌تری صعودهای تاریخ را رقم زده است. قطعا عظمت تیم ملی ایران در آسیا شایسته آن است که فضای خوبی برایش فراهم کنیم. آنهم در شرایطی که جام جهانی در خاورمیانه و نزدیکی ایران برگزار می‌شود. ای کاش این برنامه ریزی‌ها در چهار سال گذشته انجام شده بود که این موضوع جای تاسف دارد. خیلی بهتر بود از چهار سال پیش که می‌دانستیم جام جهانی در قطر برگزار می‌شود برنامه‌ریزی کنیم نه اینکه در یکسال باقیمانده شرایط را فراهم کنیم.
وی افزود: کاری که انجام شده برای همه تیم های ملی است تا انشالله از امکانات جزیره کیش استفاده کنیم. ساز و کار را هم دوستان توضیح خواهند داد. وی افزود:  برای اولین بار در تاریخ است که به نقطه نظر واحد میان مناطق آزاد و ورزش کشور می‌رسیم. وی گفت :  این فرصتی تاریخی است و تاکید کردم که انشاله با این نگاه موجود فضا را برای ورزش و اقتصادی کردن مناطق آزد پیش ببریم و برگزاری اردوی تیم ملی بزرگسالان و همه تیم های ملی را برنامه ریزی کنیم. انشاله تیم ملی ایران بتواند با برگزاری اردوهایش در مناطق آزاد خودش را برای توفیقات بزرگ آماده کند.
رییس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: امیدواریم هفتم بهمن ماه بتوانیم جشن بزرگ صعود را داشته باشیم و پس از آن با فراغ بال به مناطق آزاد برویم. با این شرایط سخت معیشتی و تحریم‌های ظالمانه که بر کشور عزیزمان تحمیل شده انشاله بتوانیم موجب انبساط خاطر و مسرور کردن ملت عزیزمان و تجربه جدیدی برای آینده فوتبال ملی شویم.تاریخ انتشار 22 آذر 1400

 

 

 

 

 

 

 شماره خبر : 3084         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.