میخواهید ریشه فساد را بخشکانید، پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
رامتین روشن باردیگر مدیرعامل جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش شد
انسجام، همکاری، تعامل و هماهنگی بخش خصوصی و دولتی، رونق گردشگری را به ارمغان می آورد
تاکید مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بر حمایت از مشاغل بومیان در مناطق آزاد کشور
کمبود شیر خشک در کیش نداریم
تمامی جایگاه‌های سوخت در کیش فعال است
توانمندی شیلاتی مناطق آزاد برای تحقق شعار سال
پیگیر برگزاری دیدارهای دوستانه فوتسال برای تیم ملی در جزیره کیش هستیم
برای ارزان‌سازی سفر، تعداد بومگردی‌ها و خانه کاشانه‌ها در مناطق آزاد افزایش می‌یابد
گردش و سیر و سیاحت ، موزه ها و لزوم توجه به مبانی مردم شناسانه و تاریخی گردشگری
معاون جدید فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منصوب شد
تجلیل معاونین سازمان منطقه آزادکیش از تلاش های کارکنان روابط عمومی منطقه آزادکیش
برگزاری جشن الفبای پسران پایه اول دبستان الغدیر کیش
تاکید مدیران سازمان منطقه آزاد کیش بر اهمیت توسعه زیرساخت ها در کیش
پیام تبریک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی

  آخرين اخبار
رامتین روشن باردیگر مدیرعامل جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش شد
انسجام، همکاری، تعامل و هماهنگی بخش خصوصی و دولتی، رونق گردشگری را به ارمغان می آورد
تاکید مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بر حمایت از مشاغل بومیان در مناطق آزاد کشور
کمبود شیر خشک در کیش نداریم
تمامی جایگاه‌های سوخت در کیش فعال است
توانمندی شیلاتی مناطق آزاد برای تحقق شعار سال
پیگیر برگزاری دیدارهای دوستانه فوتسال برای تیم ملی در جزیره کیش هستیم
برای ارزان‌سازی سفر، تعداد بومگردی‌ها و خانه کاشانه‌ها در مناطق آزاد افزایش می‌یابد
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ، 10 ذی القعده 1445 ، 19 می 2024 ، شماره 4467 (1851 دوره جدید)
گردش و سیر و سیاحت ، موزه ها و لزوم توجه به مبانی مردم شناسانه و تاریخی گردشگری
  پربيننده ترين اخبار
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
عجیب است!
دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 ، 4 ذی القعده 1445 ، 13 می 2024 ، شماره 4462 (1846 دوره جدید)
امانت است و موقت!
خطوط مسافری دریایی از کیش و قشم به دبی و عمان راه اندازی می شود
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ، 5 ذی القعده 1445 ، 14 می 2024 ، شماره 4463 (1847 دوره جدید)
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ، 6 ذی القعده 1445 ، 15 می 2024 ، شماره 4464 (1848 دوره جدید)
حضور 10 شرکت دانش‌بنیان هرمزگان در رویداد بین‌المللی همتایابی «اقتصاد دریامحور»
شهر جدید آفتاب با کارکرد گردشگری و پشتیبانی جزیره کیش ایجاد خواهد شد
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

آقای لواسانی
میخواهید ریشه فساد را بخشکانید،

رشته های اتصال را قطع کنید!

  

مدیر عامل محترم سازمان منطقه آزاد کیش در سخنان  خود در مراسم معارفه و پس از آن در چند بازدید ، از عزم راسخ خود  برای مبارزه با فساد در کیش سخن گفتند.

موضوعی که با استقبال عمومی مردم مواجه شده و امید است مدیر عامل جوان جزیره توفیق داشته باشند و بتوانند  از پس انجام آن بر آیند و پس از مدتی این عزم فروکش نکرده و  به فراموشی سپرده نشود .

نوایی لواسانی در مراسم معارفه خود هم چنین از ریخت و پاش از جیب مردم و بیت المال سخن گفت و آن را نکوهش کرد و افزود : حق نداریم برای چند روز بیشتر ماندن در پست و مسولیت خود بخواهیم از جیب مردم هزینه کنیم و برای مقامات مرکز  ریخت و پاش داشته باشیم.

البته که برای مبارزه با فساد و جلوگیری از ریخت و پاش ها  و جلوگیری از هدر رفتن  بیت المال و حقوق مردم راههای متعددی  وجود دارد و متاسفانه در این سالها نه تنها در منطقه ای خاص که در کل کشور کم از آن نشنیده ایم  و قطعا  یکی از عوامل اصلی مشکلات فعلی جامعه در حوزه های مختلف و وجود فساد در زمینه های مختلف ، نبودن مدیریت درست هزینه و عدم دلسوزی برای نگهداری درست بیت المال و آنچه بعنوان امانت  مردم و جامعه در دست ماست می باشد.

کیش نیز بهترین سالهای  رشد و شکوفایی خود را در مقاطعی تجربه کرده است که از مدیرانی دلسوز ، پاکدست  و عاشق  برای آبادانی این خطه  از سرزمین گرانبهایمان برخوردار بوده است. قطعا در راه تلاش برای آبادانی و خدمت به مردم ، انگیزه مهم ترین عامل می تواند باشد . چرا که این انگیزه و عشق  به خدمت و  ساختن و آباد کردن است که هر راه سخت و دشواری را هموار میکند و انرژی کار کردن را  برای انسان چندین برابر می سازد.

جناب  مدیر عامل

اگربراستی  در جستجوی شناسایی و راههای مبارزه با فساد در کیش هستید فقط یکی از این مسیرها را عنوان می کنیم.

جزیره کیش سرشاز از مردان و زنانی است که سخت  کار می کنند و عشق کار کردن و خدمت دارند چرا که قرار است همه با هم شهری نو و مدرن و متفاوت را در پهنه سرزمین ایران اسلامی خلق کنند و تاکنون خلق کرده اند . این مردان چه در بخش خصوصی و چه بخش دولتی و مجموعه سازمان منطقه آزاد کیش به وفور وجود دارند. کسانی  که کیش را برای همه ایرانیان می سازند تا شهری برای تفریح و گردش و تجارت و آسایش آنها حتی برای چند روز باشد.

شاید در یک جمع بندی کلی و بدون وارد شدن به جزئیات بتوان شاغلین و فعالین در کیش را به دو گروه  اصلی تقسیم کرد . گروه اول کسانی که با شور و عشق در کیش کار می کنند تا بسازند و خدمتی ارائه دهند و در این کار جمعی برای سربلندی این شهر  نقشی داشته باشند، حتی  با دست خالی اما با پشتکار و زحمت زیاد چیزی را ساخته اند ، فکری ، اندیشه ای و طرحی را عملی کرده اند واز خود در این منطقه بکر به یادگارگذاشته اند و  به سهم  خود به  توسعه این شهر کمک کرده اند  و گروه دوم کسانی هستند که فقط هستند تا از مواهب این شهر بهره ببرند! . شاید بتوان به جرات گفت نفرات گروه دوم یکی از مسببین اصلی شکل گیری فساد می توانند باشند. گروهی که توان و ابتکار و حتی ذوق وانگیزه ای برای کمک به توسعه این شهر ندارند و فقط به جایی وصلند و به سفارش در این شهر حضور پیداکرده اند تا زندگی بگذرانند و شغلی و امکاناتی و مزایایی و.....

آقای دکتر لواسانی برای خشکاندن ریشه فساد در این شهر رشته های این اتصال ها و این سفارش ها را پیدا کنید و قیچی کنید!

آقای دکتر ، ببینید کی به کی وصل است ، کی توسط چه کسی سفارش شده است؟!

آقای دکتر لواسانی

 اگر واقعا عزم تان در مبارزه با فساد جدی است ،  تفکیک این دو گروه از هم  می تواند راه مبارزه تان را بسیار پر شتاب سازد . مطمئن باشید  آنکه عشق خدمت و کار کردن و ایفاء نقش در آبادانی و سرافرازی جامعه دارد  می تواند بهترین همراه و یار شما در این مسیر باشد و آنکه کیش را انتخاب کرده است چون سازمانش کلی امکانات و مزایا دارد قطعا نمی تواند همراه و یار خوبی برای شما در مسیر  توسعه کیش باشد وچه بسا ممکن است  انگیزه ای برای این کار نداشته باشد و خود یکی از عوامل فساد زا باشد.

جناب لواسانی

لطفا شناسایی کنید در کیش کی به کی وصل است ؟!. چه کسی بر اساس توان و قدرت و هنر خود ارائه گر خدمتی بوده و هست  و چه کسی با توصیه و سفارش با نام خدمت کردن مسئولیتی را در این جا اشغال کرده است و کاری هم  نمی کند !

آقای لواسانی

باور بفرمایید اگر همه افراد جامعه هر روز، بله هر روز هر یک به سهم خود مسئولیت و وظیفه خود را در هر جا که هستند درست انجام دهند این شهر گلستان میشود و ما امروز این همه مشکلات مختلف نداشتیم . اما مشکل اینجاست که همه وظیفه و مسئولیت خود را رها کرده ایم به حق خود قانع نیستیم وهر روز  در اندیشه دست یابی به منفعتی بیشتر از موقعیتی هستیم که دراختیار داریم !. البته این موضوع فقط شامل جزیره کیش نمی شود و متاسفانه کل جامعه ما دچار چنین معضلی شده است و یکی از عوامل بروز حجم عظیم مشکلات جامعه امروز ما هم همین است یعنی عدم توجه به مسئولیتی که در برابر شغل خود و جامعه داریم و صرفا نگاه یک طرفه به بهره وری از موقعیت های جامعه ای که در آن هستیم!

جناب لواسانی

برای دست یابی به موفقیت در راه شتاب بخشیدن به توسعه همه جانبه کیش یارانتان را از میان کسانی انتخاب کنید که نیازمند  به اتصال به جایی نباشند ، به سفارش این و آن نیامده باشند . این شهر و این سرزمین را دوست داشته باشند و حاضر باشند برای سرافرازی و پیشرفت آن از خود هزینه کنند  نه اینکه حساب و کتابشان برمبنای  این باشد که در این راه چقدر منفعت می برند ...!

آقای لواسانی

اگر خواهان جامعه ای پاک و بدور از فساد هستید این کار را از کارگزاران جامعه شروع کنید. اینکه همه درست و کامل کار کنند و مسئولیت خود را درست انجام دهند ، قطعا جامعه سالم، فعال و پویا  با مدیران با انگیزه و پاکدست رو به سوی پیشرفت می رود و مدیران ناکار آمد جامعه را به سراشیبی سقوط می کشانند.

آقای لواسانی

امروزه متاسفانه در بدنه جامعه مدیران ناکارآمدی وجود دارند که هیچ علاقه و انگیزه ای برای کار کردن ندارند ،به هیچ کس و هیج جا هم پاسخگو نیستند ، چون بقول معروف  پشت شان گرم هست. به همان جایی که وصلند سفارش شان را می کنند و اصلا مبنای حضورشان کارآیی یا عدم کارآیی  و میزان خدمت به جامعه و شهر نیست ، فقط مبنا وصل بودن شان است . وصل بودن شان هم به کنار و ای کاش حداقل کار میکردند ،  به اندازه دریافتی شان از جامعه ،کار هم نمی کنند چون  خیال شان راحت هست و  به یک سفارش جایشان محکم!

آقای لواسانی

اگر قصد مبارزه با فساد را دارید این افراد را در جامعه شناسایی کنید آنها را وادار و ملزم  کنیدبرای جامعه و مردم  کار کنند ، حداقل معادل آنچه از جامعه و بیت المال می گیرند برای مردم  کار کنند!.

جناب آقای لواسانی

"کیش امروز" حاصل دسترنج مردان و زنان بسیار زیادی است که سالهای سال در این خطه از میهن سخت  کار و تلاش کرده اند ،  چون عشق کارکردن و ساختن و آباد کردن داشته اند، خون دل ها خورده اند تا کیش امروز ساخته شده است ، جوانی و عمر خود را پای این عشق  به آباد کردن وطن گذاشته اند  تا کیش امروز ساخته شود .از کارکنان شریف و زحمت کش منطقه آزاد کیش و شرکت ها و مجموعه های وابسته تا فعالین و تلاشگران بخش خصوصی تا مردم شریف و نجیب بومی کیش. از کارگری که صبح به صبح جارو بدست این شهر را با وجدان خوب تمیز می کند تا میزبان مسافران شهرهای مختلف کشور باشد و از تمیزی و پاکی کیش بگویند تا آن صیاد و ماهیگیری که تا پاسی از شب در دریای مواج رزق خود را از خداوند  بزرگ طلب می کند و بهترین غذاهای دریایی را  بر سفره میهمانان جزیره می نشاند  تا آن صنعت گرو تولید کننده ای که بهترین ها را برای جزیره می آفرینند و ...و...  و اما گروهی هم هستند که راحت بر سر این سفره نشسته اند و سهم خود را بر میدارند! و کاش به اندازه و با انصاف بر می داشتند ! به برکت تلاش همه مردان سال های گذشته که در روند توسعه و سازندگی کیش نقش داشته اند و کیش امروز را بوجود آورده اند در مناصب مختلف کیش حضور پیدا کرده اند ، از جیب و سفره مردم کیش ارتزاق می کنند اما با تصمیمات و دستورات نا صحیح شان  کار و زندگی را برهمین مردم سخت و سخت تر می کنند! خود با شرایط مناطق آزاد و مزایا و مواهب منطقه آزادی کیش زندگی می گذرانند ولی وقتی نوبت مردم می شود آنها را به قوانین و محدودیت های سرزمین اصلی حواله می دهند ....!

آقای نوایی لواسانی

اگر قصد مبارزه با فساد را دارید با  شناسایی و قیچی کردن این رشته های اتصال که یکی از عوامل کم کاری  ها  و فسادزا هست شروع کنید . چرا که در جامعه اگر همه کار کنند و همه درست کار کنند نه فسادی پیش می آید و نه روزنه و راهی برای فسادو سوء استفاده  ایجاد می شود.  چون  یکی از دلایل شکل گرفتن فساد همین کار نکردن ها و عدم ایفا ء درست وظایف و مسئولیت هاست که زمینه  ساز شکل گیری فساد می شود.

جناب آقای لواسانی

عزم تان را در این راه جزم کنید ، مردم شما را همراهی و حمایت می کنند فقط امیدواریم با دست زدن به اولین تغییرات اساسی در بدنه سازمان از مرکز تلفن باران نشوید....!تاریخ انتشار 8 آذر 1400

 

 

 

 شماره خبر : 3009         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.