مسیر حرکت من به سمت عدالت و شفافیت است پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
اخراج هیئت های ورزشی کیش از مجامع فدراسیون ها آیا صحت دارد؟!
تبلیغات گسترده بزن بریم کیش در شهرهای مختلف کشور
آغاز پلاک گذاری خودروهای سواری وارداتی در جزیره کیش
احسان حدادی رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران شد
با تعهد و همکاری می توانیم مکانی سالم تر برای زندگی ایجاد کنیم
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش

  آخرين اخبار
اخراج هیئت های ورزشی کیش از مجامع فدراسیون ها آیا صحت دارد؟!
تبلیغات گسترده بزن بریم کیش در شهرهای مختلف کشور
آغاز پلاک گذاری خودروهای سواری وارداتی در جزیره کیش
احسان حدادی رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران شد
با تعهد و همکاری می توانیم مکانی سالم تر برای زندگی ایجاد کنیم
سه شنبه 12 تیر 1403 ، 25 ذی الحجه 1445 ، 2 جولای 2024 ، شماره 4500 (1884 دوره جدید)
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
  پربيننده ترين اخبار
اشک های مهندس یزدان پناه ، استدلال های مرعشی و تفکرات انصاری لاری برای انتخاب پزشکیان
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
برگزاری جشن عید غدیرخم در کیش
به شرکت های هواپیمایی برای تقویت سفر به کیش مشوق هایی داده می شود
آماده برگزاری انتخاباتی با شکوه در جزیره کیش هستیم
شنبه 9 تیر 1403 ، 22 ذی الحجه 1445 ، 29 ژوئن 2024 ، شماره 4497 (1881 دوره جدید)
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
رئیس جدید پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران معرفی شد
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
دوشنبه 11 تیر 1403 ، 24 ذی الحجه 1445 ، 1 جولای 2024 ، شماره 4499 (1883 دوره جدید)
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در نشست با اعضا مجمع سازندگان کیش: :
مسیر حرکت من به سمت عدالت و شفافیت است

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اين مطلب که باید به سمت عدالت و شفافیت برویم و هرکسی بدون نیاز و امکان ارتباط با مدیرعامل بتواند به حق خود و ثمربخشی توانایی‌هایش برسد گفت: من حامی بی‌توقع همه‌ کارآفرینان کیش هستم.

  

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در نشست با اعضای مجمع توسعه و نوآوری سازندگان که عصر ۲۵ آبان‌ماه در سالن رازی مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد، با بیان اين مطلب که باید به سمت عدالت و شفافیت برویم و هرکسی بدون نیاز و امکان ارتباط با مدیرعامل بتواند به حق خود و ثمربخشی توانایی‌هایش برسد گفت: من حامی بی‌توقع همه‌ی کارآفرینان کیش هستم.

نوایی لواسانی با تاکید بر اینکه باید قانون طوری تنظیم و تدوین شود، که در صورت بروز هر مشکلی، قانون و روشی برای حل آن وجود داشته باشد، گفت: قوانین باید قائل به تصمیم‌گیری افراد نباشد تا شاهد فسادی هم نباشیم.

محمدرضا نوایی لواسانی هرآنچه در دایره‌ی تصمیم‌گیری انسان نباشد را مانند جوانی و زیبایی، شرایط اجباری عنوان و اظهار کرد: جوانی هم همین‌گونه است و آنچه اجباری باشد، فضیلت و رذیلتی ندارد.

وی شرایط اکتسابی را، آن چیزی که انسان در حصول آن نقش و تلاش داشته‌است بیان کرد و جوانی معنوی و حفظ آن را نیز در این دسته دانست و افزود: وقتی جسمی جوان است، محافظه‌کاری کمتری دارد و برهمین اساس بود که تعداد شهدای جوان از آمار بسیار بیشتری به نسبت کل شهدا برخوردار بودند و البته شهدای فقیر نیز با همین نسبت از شهدای ثروتمند پیشی گرفتند.

لواسانی با بیان اینکه  تک‌تک همه‌  ما سربازان جبهه‌ی اقتصاد حق امروز هستیم افزود:  کسی که به سمت "تولید" روی می‌آورد، رزمنده است و تنها هدفش اقتصادی نیست، گفت: اعضای مجمع را به چشم سرمایه‌گذاران دارای پول نمی‌بینیم بلکه نگاه‌مان به آنها، "انسان‌های توانمند" هست که با جوهره‌های کارآفرینی لایق حمایت هستند..

وی ادامه داد: کسی که با آورده‌ی خود موفق به خلق هرچیزی شود، به سیستم حاکمیتی نیز اعلام  حمایت می کند  و هرکس در کار اقتصادی، جوهره‌ی کارآفرینی داشته باید حمایت شوند و آنان که ظرفیت آن را دارند با حمایت به بالفعل‌کردن این جوهره برسند.

لواسانی، با تائید وجود  مشکلات بروکراسی‌های اداری و کمیسیون‌های نامرتبط تصریح کرد:خاک این باغچه باید کلا تغییر کند و اصلاح، نتیجه‌بخش نخواهد بود.

وی با اشاره به قیمت مسکن به مواردی چون "تورم کل کشور" و "عرضه و تقاضا" اشاره کرد و گفت: در حوزه‌ نرخ‌گذاری مشغول کار ویژه‌ای هستیم و در این راستا از تجربیات و نظرات کارشناسی همه  استقبال می‌کنیم.

لواسانی تاکید کرد: با اصلاح روش‌ها باید مانع‌ها را کاهش داد.

لواسانی تصریح کرد: به‌زودی مسابقه‌ی رقابت در سرمایه‌گذاری در کیش اتفاق خواهد افتاد و با تغییراتی، کیش در تسهیل کار برای کارآفرینان در کشور خواهد درخشید.

وی یکی از دلایل گله‌مند بودن از بعضی مدیران را کوتاه آمدن در بعضی مواردی که در حق مردم اجحاف شده، عنوان کرد و گفت: در حال جمع‌بندی موضوعاتی که طبق قانون نیاز به اصلاح دارند، هستیم و مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد هم تاکید زیادی بر اصلاح  موضوعات حاکمیتی در مناطق آزاد دارند تا این مناطق به اهدافی که اساس تشکیل آنها بوده  برسد.

لواسانی با بیان اين مطلب که اجازه‌ اضافه شدن حتی یک اتاق و یک نفر به سازمان را نخواهیم داد، گفت: با هدایت درآمدهای سازمان و مدیریت و کاهش هزینه‌های غیرضروری، سعی می‌کنیم با جاری شدن آن در حوزه‌های عمرانی و اجتماعی، طریقی در پیش گرفته شود  که مردم آن را لمس کنند.

وی با تاکید بر این که مشاهده‌ هرگونه ناهنجاری و مشکل معیشتی در کیش، بسیار آزاردهنده هست، مسکن را جدی‌ترین مشکل در کیش دانست و گفت: در حال طراحی برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذار در دو زمین ۸هکتاری و ۳۵هکتاری هستیم تا با مشارکت با انبوه‌سازان باری از دوش مردم در حوزه مسکن برداریم.

لواسانی با تاکید بر اهميت سرعت، نقدینگی بالا را از اولویت‌های مشارکت‌کننده عنوان کرد و گفت: تمام ضمانت‌های اجرایی قرارداد، متناسب با کیفیت و زمان بسته خواهد شد و از همان روز اول باید به‌صورت چشمگیر و مدیریت همزمان، پیشرفت کند.

وی به مجمع سازندگان نیز پیشنهاد داد یا با تشکیل کنسرسیوم و یا اعلام آمادگی انفرادی در این سرمایه‌گذاری مشارکت کنند ..

وی افزود:  ما در کیش یک خانواده هستیم و باید در جهت رفع این مشکلات، دست به دست هم دهیم.

وی ضمن ستودن اعمال خیرخواهانه‌ی اعضای مجمع، این فعالیت‌ها را "جزیره‌ای" عنوان کرد و افزود: ادغام این فعالیت‌ها با هم، و روی هم گذاشتن توان اعضا در کنسرسیوم می‌تواند بسیار نتیجه‌بخش باشد مثلا جوهره‌ کارآفرینی در رفتار هر جوانی دیدید، او را یا با اعطای سرمایه و یا راهنمایی، کمک کنید.

وی با ابراز تاسف از تکیه به فروش نفت و عدم توجه کافی به تولید، با اشاره به توصیه‌های مکرر و شعارهای اقتصادی مقام معظم رهبری تصریح کرد: در این جبهه نیز همانند دیگر جبهه‌ها موفق و با سرعت عمل خواهیم کرد.

وی در پایان با تاکید بر همدلی و تلاش تا نیل به اهدافی که مردم آن را حس کنند؛ اولویت خود را رفع بروکراسی‌های مضاعف موجود و اصلاح فرآيندهای نیاز به تغییر عنوان، و با دعوت از اعضای مجمع جهت هم‌اندیشی و اشتراک تجربیات تصریح کرد: بعضی اقدامات مانند این اصلاحات نیاز به پول ندارند و تنها با تجربه و تخصص حل‌شدنی هستند

در ادامه این نشست تنی چند از اعضا مجمع نقطه نظرات و  دغدغه های خود را پیرامون امور کیش بیان کردند.

نادر کشتکار

مردم از گرانی مسکن به ستوه آمده‌اند

نادر کشتکار سرمایه‌گذار و موسس میکامال مهم‌ترین فاکتور را در آمار بالای مهاجرت معکوس در مدت اخیر، مسکن عنوان، و با تاکید بر توان ساخت ده هزار واحد مسکونی توسط اعضای مجمع سازندگان بر تدوین فرمولی جهت چگونگی آن تصریح کرد.

مدیرعامل شرکت پارس ‌میکاکیش با بیان اين مطلب که اعضای مجمع سازندگان ۸۰درصد پروژه‌های کلان تجاری، هتلی، مسکونی و تفریحی جزیره را راهبری می‌کنند و هرکدام بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر نیرو دارند، گفت: همین ارتباط مستقیم با مشاغل باعث می‌شود که این سرمایه‌گذاران ارتباطی تنگاتنگ با بطن جامعه داشته و خوشحالی آنان به هم پیوسته و وابسته باشد.

نادر کشتکار با اشاره به مشکلات انباشته‌شده از گذشته، افزود: مشکلاتی مانند تحریم در سطح جامعه وجود دارد که کیش را هم مبتلا می‌کند، اما بخشی از مسائل ناشی از خودمحوری، خودباوری و بدسلیقه‌گی بعضی مدیران است که اگر اراده‌ آن وجود داشته باشد قابل حل می‌باشد، و نباید مشکلاتی که خودمان ایجاد کرده‌ایم با مشکلات کلی جامعه تلفیق شود.

وی تشریح کرد: آیین‌نامه‌ها و انواع کمیته‌ها و شوراها و کمیسیون‌ها با ۸۰درصد افراد مشترک! و تصمیم‌گیری‌های قطعی به سخت شدن فرآیندها منجر می‌شود و اگر اصلاح نشود همکاری بلندمدت را تحت‌تاثیر سوء قرار دهد.

کشتکار با اشاره به اینکه هر مدیری حق دارد اطلاعات لازم خود را جمع‌ کند گفت: شما وارد جزیره‌ای شده‌اید و جمعی را در اطراف خود دارید که انسان‌های پیچیده‌ای نیستند پس به اذهان بیمار و ترس‌آفرین توجهی نکنید به افکار بیمار اجازه‌  بدگویی ندهید.

وی با تاکید بر لزوم بررسی کلان و اصلاح شيوه‌نامه‌های موجود ادامه داد: ما سربازان این مملکت هستیم که در جهت رونق همین مملکت تلاش کرده و بها داده‌ایم، شما نیز با همین دید ما را نگاه کنید، نه دید آنان که خصوصا در یک سال و نیم اخیر، سیستم‌های نظارتی را با هدف انجام نشدن کار می‌ترساندند.

کشتکار افزود: نگاهی ظریف به جزیره نشان می‌دهد که عامه‌ مردم از گرانی خصوصا در حوزه‌ مسکن، به ستوه آمده‌اند و این مردم بی‌خبرند که این افزایش‌های سرسام‌آور با سالی دوبار نرخ‌گذاری در سازمان اتفاق می‌افتد، و همه‌چیز به‌تبع آن گران می‌شود و این موارد نه به یک فرد که به یک سیستم غلط سازمانی برمی‌گردد.

کشتکار مهم‌ترین فاکتور را در آمار بالای مهاجرت معکوس در مدت اخیر، مسکن عنوان، و با تاکید بر توان ساخت ده هزار واحد مسکونی توسط اعضای مجمع سازندگان بر تدوین فرمولی جهت چگونگی آن تصریح کرد..

وی در پایان مجمع سازندگان را دوست خوبی برای سازمان عنوان کرد  و تاکید کرد: توسعه‌  پایدار و هم‌گون باید با تلاش همگانی اتفاق بیافتد و این جمع تنها بر محور اقتصاد نچرخیده و در تمام مباحث فرهنگی  مذهبی، اجتماعی، سلامت و غیره در دردانه‌ای به‌نام کیش حضور فعال، اصلی و موثر داشته است

جواد سلماسی

اگر موانع ایجاد نمی‌شد، رشد بیشتری را شاهد بودیم

جواد سلماسی مدیرعامل شرکت کیش بتن دراین  نشست گفت : ما در منطقه آزادی فعالیت می‌کنیم که اساس آن گردشگری است و بر همین پایه، طراحی شده و فعالیت‌های موجود در آن شکل گرفته است و طبق قوانین مناطق آزاد، اهدافی در امور زیربنایی دنبال می‌شود که به همین هدف بیانجامد.

سلماسی با اشاره به محل درآمدهایی که سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان نماینده کشور کسب و این منابع درآمدی را از فعالین جزیره وصول می‌کند گفت: سازمان در مقابل، حقوق پرسنل را پرداخت و یا طرح‌های عمرانی را اجرا می‌کند و این باعث خوشحالی است که بدون بودجه و اعتبار دولتی در طول سالیان دراز با همت سرمایه‌گذاران ایجاد شده است و اگر موانع ایجاد نمی‌شد، رشد بیشتری را شاهد بودیم.

وی با اشاره به تجربه و سابقه‌ خدمت در سازمان منطقه آزاد کیش  افزود: اختیارات مدیران سازمان‌ در طول زمان کاهش یافته و این باعث شده است که مدیران نیز به این باور برسند که اصولا امتیازی هم موردنیاز جزیره نیست! و بسیاری تصمیمات به کمیسیون‌ها و شوراها ارجاع می‌شود.

سلماسی با اشاره به زمان یک‌روزه‌ صدور کارت مجوز فعالیت اقتصادی در گذشته، همین زمان را در دوره‌  کنونی بیش از بیست روز عنوان کرد و گفت: عدم دریافت مجوز باعث مشمولیت مالیات بر درآمد می‌شود و سازمان همین بدیهی‌ترین حق را هم به دشوارترین حالت ممکن تبدیل کرده است.

وی همچنین به عدم لزوم تامین اجتماعی در کیش مطابق قانون تاکید کرد و آن را از مزایای مناطق آزاد نامید و با ذکر ماده۱۳ بر ممانعت دارایی و مالیات بر عملکرد، به چندین تبصره و ماده برای رهایی از آن اشاره کرد.

سلماسی ابزار گردشگری را، تجارت و رونق بازارها عنوان، و تصریح کرد: خدشه به فعالیت تجار، توسعه‌ کیش را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

وی افزود: هر قانونی مصوب می‌شود برای همه‌  مناطق آزاد جاری می‌شود اما واقعیت آن است که هزینه‌های زندگی و فعالیت در کیش با مناطقی چون ارس و اروند قابل‌مقایسه نیست و این بر قیمت تمام‌شده‌  هر کالایی تاثیر و ضریب افزایش خواهد داشت.

سلماسی با بیان اين مطلب که سازمان برای جبران هزینه‌هایش، جرائم، عوارض و مجوزها را افزایش می‌دهد و این امر تنها باعث سخت‌تر شدن معیشت مردم و در نهایت ضربه به کیش می‌شود، به واگذاری شرکت آب و برق اشاره کرد و گفت: یکی از ابزار مهمی که برای رشد گردشگری در کیش وجود دارد، شرکت هواپیمایی است و باید شرایطی ایجاد شود تا مانع واگذاری این شرکت، و از ضربه‌ اساسی به جزیره جلوگیری شود.

وی همچنین به مبحث تفویض اختيارات سازمان اشاره کرد و گفت: این قانون اجرا نمی‌شود و حتی شرکت‌های تابعه‌ سازمان هم به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی تابع سازمان نیستند و برای هر فعالیتی تمامی حوزه‌ها دخیل می‌شوند که این آفت بزرگی است.

سلماسی در پایان با تاکید بر اینکه مقررات و قانون همگون نیستند، گفت: منظور قانون‌گذار همین بوده که همه‌چیز در اختیار سازمان باشد و نبايد برای وصول مطالبات سازمان، مجوز فعالیت را منوط به همه‌  حوزه‌ها کرد؛ این درآمد خوشایند برای سازمان، برای فعالین اقتصادی و سرمایه‌گذاران مانع بزرگی است؛ و اصلاح این موارد، امری سهل و شدنی است

علیرضا نوری:

حضور مدیران جوان را به فال نیک می گیریم

علیرضا نوری سرمایه‌گذارو سازنده  مجموعه‌ی هتل، بازارها و بولینگ مریم وساخت چندین مجموعه مسکونی و خدماتی در این  نشست                       

نقش جوانان در اینده مدیریت کشور را بسیار پر اهمیت و موفق دانست                                                                     

علیرضا نوری  از سرمایه گذاران خوشنام و پیشکسوت کیش ، به‌کار گیری نسل جوان را به فال نیک گرفت و با اعلام این جمله که "ما در کنار شما هستیم"، گفت: تمام وقت و تفریح ما، کار در کیش بوده است. وى گفت انچه امروز در کیش می بینید فقط توسط بخش خصوصی ساخته شده و متاسفانه بخش دولتی با تصویب بعضی قوانین دست و پا گیر مانع سرعت ساخت و ساز شده است. برای نمونه افرایش قیمت زمین طی دو مرحله در سال محاسبات سرمایه گذار را دچار اختلال میکند .                                                                                    

عليرضا نوری افزود: اجازه ندهید هرکس در اتاق شما را باز ‌کند از مدیر قبلی بدگویی کند، اگر تخلفی در ادوار گذشته وجود داشته خودتان متوجه بشوید و به دیگران اجازه‌ بدگویی ندهید، چون این فرهنگ دور از شخصیت و فرهنگ ایرانی است.                                                                                                                                                         

سازنده  بازار تجاری مریم کیش گفت : ما در کار، نیاز به حمایت داریم تا بتوانیم به ساخت و ساز ادامه دهیم. زندگی و هستی مادر کیش است و این جزیره با ذرات وجود ما عجین شده است

نوری همچنین به بوروکراسی‌های بسیار زمان بر اداری و سازمانی اشاره کرد و گفت: بسیار اتفاق افتاده که بعد صرف زمان‌های طولانی و دریافت مجوز، با وجود معارض در زمین مواجه می‌شوند و رفع این مشکل، ماه‌ها زمان می‌برد در حالی که سازمان هیچ توجهی به این زمان هدررفته ندارد.                                                                                            

وی دوماه اسفند و فروردین را در سال، ماه‌های نسبتا تعطیل کیش از نظر كار اجرايى و ساختمانى دانست و افزود: این زمان‌های تلف‌شده باید در قراردادها دیده شود و جرائم دیرکرد ساخت تعدیل شوند.                                                  

 

قاسمی دبیر کل مجمع:

بخش خصوصی باید در تصمیم‌گیری‌ها نقش‌آفرین باشد

 

دبیرکل مجمع سازندگان  کیش مشکلات اعضا را در دو حوزه‌ی "تصمیمات" و "تصویبات" بیان کرد و با اشاره به اینکه از بروکراسی‌ها و تصمیمات تا فرآیندهای اجرایی مواردی هستند که نیاز به بررسی و اصلاح دارند، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در فرآیند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها اتفاق ارزشمندی است که جزیره کیش می‌تواند پیشگام در این اتفاق مبارک باشد.

دبیرکل مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش با بیان اين مطلب که پس از سال‌ها از تشکیل سازمان منطقه‌ی آزاد کیش، خلاء نهادی که بتواند به عنوان بازوی مشورتی، به تجمیع سرمایه بپردازد و کمکی به توسعه‌ جزیره کند حس می‌شد، اساس تشکیل مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش را این همراهی دانست و اظهار داشت: این مجموعه با اعتبار حدود ۱۰۰هزار میلیارد تومان، ۸۰درصد حجم سرمایه‌گذاری منطقه آزاد کیش را تشکیل داده‌اند، و ظرفیت این جمع به مراتب بسیار بیشتر از آنچه نمود دارد می‌باشد.

طهمورث قاسمی افزود: بسیاری از قوانین و فرایندهای اجرایی در سطح میدان، چونان تار عنکبوتی دست و پای سرمایه‌گذاران را بسته و مانع بهره‌وری کامل از ظرفیت‌های آنها می‌باشد.

وی با اشاره به الزامات گام دوم انقلاب، مجمع سازندگان را دایره‌المعارفی از چالش‌ها و مشکلات نامید و گفت: نقش مشورتی این مجموعه، سرمایه‌ی بزرگی است و این افراد تمام‌قد و با تمام دارایی مالی و تجربه‌ خود، آمادگی برای تامین زيرساخت‌های لازم جهت نیل به گام‌های بلند و درنهایت گام دوم انقلاب‌ دارد.

قاسمی با اشاره به خدمات مجمع در حوزه‌های مدرسه‌سازی، امنیت‌سازی، آموزش، توسعه و غیره تصریح کرد: در اساسنامه مجمع سازندگان، کلیدواژه‌ی "عدالت اجتماعی" را سرلوحه‌ی فعالیت خود قرار داده و مباحث "مسئولیت و صیانت اجتماعی" و "فرهنگی" را در ساختار این تشکیلات تدوین کردیم و تاکنون نیز منشاء خیر و اثر بوده‌ و به مطالبات عمومی پرداخته‌ شده است..

و در مثال پیگیری مطالبات عمومی، یکی از ظرفیت‌های خوبی که در قانون پیش‌بینی شده است، ماده۱۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده عنوان کرد و این مسیر را کوتاه‌ترین طریق برای حفظ مزایا و سرمایه‌های مناطق آزاد عنوان کرد و افزود: حفظ مزایای مناطق آزاد در اولویت دولت، وزارتخانه، و دبیرخانه شورا نیز می‌باشد.

قاسمی حرکات سرمایه‌گذاری در کیش را در سال‌های گذشته، موزاییکی عنوان کرد و با تاکید بر یکی شدن اعضای مجمع سازندگان با یکدیگر و سرمایه‌گذاری مشترک با حجم آورده‌ی بسیار بالا، گفت: این فرصتی مغتنم، بی‌نظیر و کم‌مانند در مناطق آزاد می‌باشد که با توجه به سیاست‌گذاری‌های موجود در بحث توسعه‌ منطقه، می‌تواند نتیجه‌بخش باشد و کیشی آینده‌دار را ترسیم کند.

دبیر مجمع سازندگان با اشاره به اینکه از بروکراسی‌ها و تصمیمات تا فرآیندهای اجرایی مواردی هستند که نیاز به بررسی و اصلاح دارند، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در فرآیند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها اتفاق ارزشمندی است که جزیره کیش می‌تواند پیشگام در این اتفاق مبارک باشد

جنگ برای پیروزی به فرمانده نیازدارد

 احمد پور  سرمایه‌گذار دهکده ساحلی کیش دراین  نشست با اشاره به بیانات مدیرعامل در روز معارفه، کلام وی را مبنی بر "حضور در خط مقدم" ستود و اظهار داشت: این نشان می‌دهد جایی از کار نیاز به فرماندهی دارد.

وی  افزود: هیچ جنگی به پیروزی نمی‌رسد مگر فرمانده‌ جنگ به پيروزی باور داشته باشد وگرنه خود، نیروهایش، و جنگ را پیشاپیش باخته است.

وی اعتماد به جوانان را علت اصلی پیروزی ایران در دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: همان‌طور که جزیره کیش نگینی کوچک از سرزمین ایران می‌باشد، سرمایه‌گذاران نیز سربازان و نگهبانان آن به‌شمار می‌روند و این سربازان، همراه و کمک سازمان بوده و خواهند بود.

مديرعامل شرکت سهامی تجار کیش، گفت: اگر خطایی صورت گرفته، جلوی آن را بگیرید اما خادمین کشور و سربازان خط مقدم اقتصادی را با اتهام‌ها و حواشی اذهان بیمار به اشاره نگیرید تا انگیزه و توان را از ایشان سلب نکنید.

نصراله حاتمی:

مجمع سازندگان محصول 30 سال تلاش است

نصراله حاتمی  عضو مجمع سازندگان کیش، این مجموعه را موهبت و بازوی سازمان دانستند و اذعان داشتند: این سرمایه یک‌شبه به‌دست نیامده و حاصل سی سال تجربه و تلاش  است، با تمام توان در کنار سازمان منطقه آزاد کیش است.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری برج‌های ساحلی پرشین گفت : این مجموعه توان این را دارد که به عنوان مشاوران صمیمی و راستین در کنار شما باشد.

وی افزود: کیش را به مثابه کشور ایران بدانید و مشکلاتی که به جزیره تسری می‌یابد را بررسی کنید.

وی با تاکید براینکه ما عمل‌گرا هستیم، گفت:

 برای هر مشکلی راهکار آن را هم داریم و به اتحادی ارزشمند دست یافته‌ایم، و قائلیم با نگرشی در جامعه‌ اقتصادی مبنی بر کم کردن هزینه‌ها به‌تبع کاهش درآمد، می‌توان مشکلات بزرگی را رفع کرد.

ارسلان قربانی

حجیم بودن سازمان باعث افزایش بروکراسی‌ها شده است

ارسلان قربانی، از پیشکسوتان کیش و عضو هیات مدیره شرکت انبوه سازی یاران قدیم نیز با تاکید بر اهمیت اقتدار سازمان، اقتدار بخش خصوصی را پیرو اقتدار سازمان دانست و با بیان این مطلب که اجرای قوانین مناطق آزاد به مرور زمان حذف شده است، افزود: حجیم بودن سازمان باعث افزایش بروکراسی‌ها شده است

مجید موسوی مطلق

وعده های  داده شده بر عکس شده است.

مجید موسوی مطلق  سرمایه‌گذار مجموعه‌های دیپلمات در کیش نیز، مشکلات کیش  را نه چندان جدید و نه چندان قدیمی دانست و گفت: اگر قوانین مناطق آزاد به درستی اجرا می‌شد این همه گلایه مطرح نبود اما اعضای مجمع سازندگان سال‌هاست در کیش هستند و در کیش خواهند ماند.

وی ادامه داد؛ سازمان برای جذب چنین مجموعه‌ای باید هزینه و بازاریابی نماید، در صورتی که حضور و همراهی مجمع برای سازمان نعمتی بدون هزینه است.

موسوی یکی از مواردی که گریبان همه را گرفته است، مالیات بر ارزش افزوده عنوان کرد و با تایید صحبت‌های مطرح شده در نشست  مبنی بر عدم وجهه‌ قانونی حضور تامین اجتماعی در کیش، تصریح کرد: تمام امتیازات مناطق آزاد از دست رفته و هرآنچه به ما وعده کرده بودند، برعکس شده است.

شیخ محمدی

نگاه به سرمایه گذاران عوض شود

شیخ‌محمدی سرمایه‌گذار سارینا کیش، با اشاره به این که در شرایطی که به علت فشارهای اقتصادی، سرمایه‌گذاران آرامش ندارند، گفت :  نگاه به سرمایه‌گذاران باید عوض شود  ..

وی با بیان اين مطلب که دردسرها و ذهن خراب مردم برای سرمایه‌گذار می‌ماند و سود اصلی را بانک‌ها و امثالهم می‌برد، تصریح کرد: کشورهای همسایه  از سرمایه‌  ایرانیان آباد شدند ..

وی با تاکید بر اینکه تحت تاثیر ذهن‌های خراب قرار گرفته ایم ، افزود: خود مسئولین زمینه و شرایط را در جهت رفتن سرمایه‌گذاران از کشور می‌کنند.

هیراد غفوری

موانع و هزینه های کاذب حذف شوند

هیراد غفوری، سرمایه‌گذار دامون ساحلی کیش نیز، موضوع مورد نیاز اصلی فعالیت خود را مصالح ساختمانی عنوان کرد و گفت: این مصالح با ۳۰درصد افزایش قیمت از سرزمین اصلی به دست ما می‌رسد .

وی به موانع و هزینه‌های کاذب در زمان پایان پروانه‌‌ ساخت  

و گفت: تفاوتی بین کارگاهی که بیش از چهارصد نفر در آن کار می‌کنند با کارگاه‌های کوچک‌تر نيست و این بدیهی‌ترین خلاء‌های مدیریتی و قانونی را نشان می‌دهد.

غفوری، اراده را پیروز شدن در میدانی دانست که همه‌چیزش حکایت از شکست دارد، و گفت: ما هنوز به آن نقطه نرسیده‌ایم و همه با هم می‌توانیم پیروز باشیم.

فرخ جباری

ساختار موجود بنای تصمیم نگرفتن دارد

فرخ جباری، سرمایه‌گذار درسامهر با مثالی از حوزه سلامت گفت: همان‌طور که پزشک عمومی و تخصصی داریم، در مباحث تصمیم‌گیری هم باید اولا حوزه‌های عمومی وجود داشته باشد تا مانع بروکراسی‌های تخصصی شود، و بعد در حوزه‌ تخصصی، تصمیم‌های کارشناسی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه اراده تصمیم در مدیریت‌های بالا گرفته می‌شود، مشکلات را در بحث مدیریتی خلاصه و عنوان کرد: باید سیستمی نظارتی بر فعالیت مدیران وجود داشته باشد و مجموعه‌‌ای از شاخص‌های کلی وجود داشته باشد و امتیازهای دریافت و خدمات همه‌ مدیران و معاونین، به‌صورت شفاف، اعلام  عمومی شود.

جباری با تاکید بر اینکه ساختار بنای بر تصمیم نگرفتن! دارد، گفت: بر همین اساس تصمیمات موردنیاز را به کمیسیون‌ها ارجاع می‌دهد و با تضعیف و هدر زمان، سرمایه و سرمایه‌گذاران را از بین می‌برد.

وی افزایش قیمت خدمات سازمانی را از جمله علت‌های مهم گرانی بیان کرد و با تاکید بر لزوم ارزیابی مدیران، واگذاری بخش‌ها را راهی برای کوچک کردن سازمان‌ها دانست و گفت: در این سازمان هرچه دوندگی کنیم، فقط بر گرفتاری‌هایمان افزوده می‌شود.

مرسل جلالی:

تولید ثروت در کیش به نفع کل کشور

مرسل جلالی، سرمایه‌گذار برج‌های دوقلوی کیش از ساخت برجی که بنا بود سه‌ساله ساخته شود و ۶سال طول کشید خبر داد و گفت: مسبب تمام این اتلاف زمان و سرمایه، مدیرانی از سازمان‌ بوده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه تولید ثروت در کیش به نفع کل کشور می‌باشد، در خصوص پروژه‌ کیش‌مال با ۱۵هزارنفر کارگر در سال۱۳۹۰، گفت: پنج سال این پروژه متوقف شد و بعدتر برآورد کارشناس رسمی دادگستری ۱۲۰۰میلیارد خسارت به‌نفع ما بود که تاکنون نه خسارتی پرداخت شده و نه هیچ‌گونه تعاملی در ازای گذشت ما از دریافت خسارت صورت گرفته است.تاریخ انتشار 26 ابان 1400

 

 

 شماره خبر : 2939         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.