عزم جدی مسئولان کیش برای حل مشکلات کارگران پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
ایرانی‌ها برای خرید به جای کشورهای خارجی باید به مناطق آزاد بروند
برگزاری آئین تجلیل و تکریم پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
تغییر تاریخ برگزاری مسابقات جهانی تکواندو به میزبانی کیش
اجرایی شدن نرخ‌های جدید حمل و نقل درون شهری از اول اردیبهشت در کیش
جزیره کیش میزبان مسابقات بین‌المللی تنیس ساحلی
تحولات منطقه را رصد می‌کنیم
دولت، در جذب سرمایه خارجی در مناطق آزاد ناکام بوده است
موانع پیش روی مناطق آزاد با فلسفه و اساس این مناطق در تضاد است
بندر عباس میزبان نمایشگاه مشترک توانمندی‌های صنایع‌دستی و گردشگری قطر و هرمزگان
مسابقات مچ‌اندازی آسیا ، کیش یا دوبی؟
با حکم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش سرپرست معاونت عمرانی و امور زیربنایی معرفی شد
نقشه راه پنج ساله شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش تدوین می شود
اعلام ساعت جدید فعالیت بانک‌ها در کیش
اتحاد دولت و بخش خصوصی برای توسعه کیش ضروری است

  آخرين اخبار
ایرانی‌ها برای خرید به جای کشورهای خارجی باید به مناطق آزاد بروند
برگزاری آئین تجلیل و تکریم پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
تغییر تاریخ برگزاری مسابقات جهانی تکواندو به میزبانی کیش
اجرایی شدن نرخ‌های جدید حمل و نقل درون شهری از اول اردیبهشت در کیش
جزیره کیش میزبان مسابقات بین‌المللی تنیس ساحلی
تحولات منطقه را رصد می‌کنیم
دوشنبه 27 فروردین 1403 ، 6 شوال 1445 ، 15 آپریل 2024 ، شماره 4440 (1824 دوره جدید)
دولت، در جذب سرمایه خارجی در مناطق آزاد ناکام بوده است
موانع پیش روی مناطق آزاد با فلسفه و اساس این مناطق در تضاد است
بندر عباس میزبان نمایشگاه مشترک توانمندی‌های صنایع‌دستی و گردشگری قطر و هرمزگان
  پربيننده ترين اخبار
دوشنبه 20 فروردین 1403 ، 28 رمضان 1445 ، 8 آپریل 2024 ، شماره 4436 (1820 دوره جدید)
استقبال خوب گردشگران از تفریحات دریایی در ایام نوروز کیش
جزیره هندورابی مقصد نوروزی گرشگران دوستدار طبیعت
اختصاص دستگاه ماموگرافی سه بعدی به بیمارستان کیش
تقدیر از دو فعال رسانه ای توسط سازمان منطقه آزاد کیش
جزیره کیش میزبان نمایشگاه بین المللی”انجمن صنعت پخش
ثبت بیش از 38 هزار نفر شب اقامت در کمپ های اسکان موقت نوروزی کیش
اجرای طرح زیست محیطی با توزیع بیش از 7000 کیسه جمع آوری پسماند خودرو در جزیره کیش
راه اندازی آزمایشی ریال دیجیتال در جزیره کیش
یکشنبه 26 فروردین 1403 ، 5 شوال 1445 ، 14 آپریل 2024 ، شماره 4439 (1823 دوره جدید)
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

روایت ایرنا از یک مطالبه و پاسخ به آن در جزیره کیش
عزم جدی مسئولان کیش برای حل مشکلات کارگران

- پاکبانان و کارگران فضای سبز جزیره کیش چند روز پیش با حضور در مقابل سازمان منطقه آزاد کیش خواستار رعایت حقوق خود از سوی شرکت پیمانکار مربوطه شدند و تحقق این مطالبه ها هم اکنون به صورت جدی در دستور کار مسوولان و ادارات جزیره است.

  

نظافت و زیبا سازی اقصی نقاط جزیره کیش به عنوان یک جزیر گردشگری همواره یکی از دغدغه هایی است که با تلاش کارگران فضای سبز و پاکبانان پاسخ قابل قبولی به آن داده شده اما با اعتراض این این کارگران مشخص شد که آنان مورد بی توجهی پیمانکار قرار گرفته اند.

آنان مقابل سازمان منطقه آزاد کیش تجمع کردند و از مسوولان سازمان خواستند بر اساس اختیارتش پیمانکار مربوط را مجاب به رعایت برخی حقوق این کارگران کند.

بیمه کردن روزهای مرخصی و اعطای هزینه بلیط مرخصی، عدم اخذ مالیات بر حقوق، اعطای سنوات خدمتی به کارگران بر اساس سابقه  کار، بازنگری در حق تغذیه از جمله خواسته هایی بود که کارگان فضای سبز و پاکبانان جزیره کیش ان را از مدیران منطقه آزاد کیش خواستار شدند.

حقوق کارگران فضای سبز و پاکبانان افزایش پیدا می کند

مدیر  کل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این ارتباط با بیان اینکه برخی مطالبات این افراد به حق بوده و از سوی پیمانکار رعایت نشده است افزود: بر اساس دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

محمد ثاقب فرد یادآور شد: براساس پیگیری های صورت گرفته این سازمان تحقق این مطالبات را در چند بخش از جمله بازبینینی قرارداد کارگران برای پرداخت حقوق و سنوات و در نهایت افزایش حقوق (بر اساس قانون)، بازنگری در بخش پرداخت حق تغذیه و برخی رفاهیات آنان پیگیری می کند.

وی با اشاره به اینکه اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش مامور شده این اقدام هر چه سریعتر و در کمترین زمان ممکن انجام شود یادآور شد: همچنین مقرر شده در شرکت عمران، آب و خدمات کیش به عنوان کارفرما کمیته ای متشکل از نمایندگان کارگران، کارفرما، سازمان منطقه آزاد و پیمانکار تشکیل و نسبت به اصلاح امور این افراد اقدام شود.

ثاقب فرد همچنین در خصوص اخذ مالیات از حقوق کارگران نیز گفت: این مساله یک قانون بوده و اجرای آن لازم است و مورد اعتراض سازمان منطقه آزاد کیش نیز بوده و حذف آن از حقوق تمامی کارکنان و کارگران در دستور کار قرار گرفته است.

 

قرارداد کارگران فضای سبز و پاکبانان در سامانه کار و خدمات ثبت می شود

رییس اداره کار و اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این ارتباط با بیان اینکه تا کنون درخواست چند باره این اداره از کارفرما و پیمانکار برای ثبت قرار داد کارگران فضای سبز و پاکبانان در سامانه کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد بی پاسخ مانده است افزود: هم اکنون با در شب گذشته پس از بازدید مسوولان از ممپ سحر (محل اسکان کارگران) مقرر شده جهت صیانت از این حقوق این افراد قرارداد کار آنان هرچه سریع تر در سامانه بارگذاری شود.

محمدعلی جلایر اضافه کرد: مقررشد برای احقاق حقوق کارگران  باهمکاری پیمانکاران و بانظارت مدیریت کار نماینده کارگران انتخاب و معرفی شده تا بصورت قانونی به مسایل رفاهی واسکان و معیشت کارگران رسیدگی شود.

وی اضافه کرد: مقررات مرخصی و بیمه کارگران با توجه به مقررات اشتغال مناطق آزاد برای کارگران توضیح داده شد که حداکثر مدت مرخصی کارگران مناطق ازاد  ۲۰ روز در سال بوده  و کارگرانی که بیش از این مدت به مرخصی میروند مشمول مرخصی استحقاقی نبوده و بیمه انها قطع می شود.

وی افزود: همچنین پس از انتخاب نماینده کارگران پیمانکاری  با تشکیل هیات امنا  در جهت تشکیل تعاونی کارگران خدمات شهری  با هدف ارتقای امور رفاهی و مسکن کارگران اقدامات موثری انجام شود

جلایر در خصوص ارایه امکانات رفاهی و بهداشتی اسکان کارگری کمپ نیز گفت: مقرر شده در این راستا از سوی شرکت عمران خدمات اقدامات لازم بعمل آید و تا پایان  فصل پاییز اقدامات بعمل آمده و نتایج حاصله به اطلاع کارگران برسد.

برخورد با پیمانکاران متخلف و رسیدگی به حقوق کارگران کیش

مدیرعامل شرکت عمران آب وخدمات کیش نیز گفت: با پیمانکاران خاطی در خصوص عمل نکردن به تعهدات خود نسبت به کارگران فضای سبز و پاکبانان برخورد می شود.

مهندس عبدالنبی شرفی افزود: همچنین در مناطق آزاد از همه کارمندان مالیات کسر می‌شود و کارگران این شرکت نیز از این امر مستثنی نیستند و این موضوع باید در مجلس شورای اسلامی و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور حل شود و امیدورایم با رایزنی‌های منطقه آزاد کیش این موضوع به نتیجه برسد.

وی با اشاره به موضوع پرداخت حقوق کامل به کارگران در زمان مرخصی نیز گفت: امور مرخصی کارگران باید براساس ثبت درخواست مرخصی انجام شود و پیمانکاران امور کاری را براساس قوانین انجام دهند.

مدیرعامل شرکت عمران آب وخدمات کیش در خصوص عیدی و پاداش کارگران نیز گفت: پرداخت پنج میلیون ریال به عنوان عیدی به کارگران از برنامه‌های این شرکت نسبت به کارگران بود و اگر این مبلغ به کارگری پرداخت نشده است پس از تایید شدن مبلغ عیدی به کارگر پرداخت می‌شود.

وی گفت: در حدود یک هزار کارگر زیر نظر شرکت عمران آب و خدمات کیش با مسوولیت پیمانکار بخش خصوصی فعالیت می‌کنند و امیدواریم در چند روز آینده با تشکیل جلساتی به مطالبات کارگران رسیدگی شود.

همچنین به منظور بررسی بیشتر مطالبات این افراد مدیر  کل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات و رییس اداره کار و برخی دیگر از مسوولان جزیره از کمپ سحر محل اسکان کارگران فضای سبز و پاکبانان جزیره بازدید کردند.تاریخ انتشار 19 مهر 1400

 

 شماره خبر : 2696         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.