به گزارش اقتصاد کیش، عزت اله محمدی سرپرست شرکت توسعه و مدیریت
بنادر و فرودگاههای کیش با بیان اینکه
عملیات ساخت دیوار پیرامونی فرودگاه از هفته گذشته وارد فاز اجرایی شده و دریک
بازه زمانی 9 ماهه به پایان می رسد گفت: نگاه توسعه ای در مجموعه توسعه و مدیریت
بنادر و فرودگاههای کیش بر آن است که با ورود تکنولوژیهای جدید فرودگاهی بتوانیم
زیر ساختهای مناسب با امکانات روز دنیا را جهت ایمن سازی پروازها و حمل ونقل هوایی
در فرودگاه کیش شاهد باشیم.
محمدی با اشاره به اینکه فرودگاه و نقاط پروازی اطراف آن از
حساسترین و پر خطرترین مناطق برای یک هواپیما محسوب می شوند افزود: در راستای
کنترل محیط های داخلی و اطراف فرودگاهها همچنین ورود و خروج افراد و موجودات حیات
وحش، تمامی نهادهای بین المللی برای حفظ ایمنی پروازها و جان انسانها قوانین
سختگیرانه ای وضع کرده اند.
سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش اظهار
داشت: سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ICAO) در
ضمیمه 14 پیمان شیکاگو، پرونده 9137 جهت کنترل ورود حیات وحش به محوطه پروازی
فرودگاهها قوانین سختی وضع و تمامی کشورهای عضو را موظف به اجرای آنها کرده است.
وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: حصار پیرامونی هر فرودگاه
باید بر اساس موقعیت جغرافیایی و تنوع حیات وحش مناطق مختلف به نحوی اجرا شود که
ایمنی و امنیت کامل فرودگاه را تضمین کند، بنابراین پس از برگزاری جلسات مختلف و
در خصوص تجربه برخورد آهو با پرواز در فرودگاه بین المللی کیش و نظرات کارشناسان
مربوطه برای بالا بردن ضریب ایمنی و امنیتی، عملیات ساخت دیوار پیرامونی این
فرودگاه در دستور کار قرار گرفت.
عزت اله محمدی همچنین با اشاره به اجتناب ناپذیر بودن
برخورد حیوانات و پرندگان با هواپیما اظهار داشت: با انجام طرحهای مختلف می توان
ریسک برخورد را کاهش داد و به طور قطع عملیات ساخت دیوار پیرامونی فرودگاه کیش نیز به منظور حفظ حیات آهوان ایرانی تأثیر گذار خواهد بود.
به گفته محمدی جزیره کیش دارای بیش از 900 رأس آهو بوده که
در لیست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت از محیط زیست به عنوان گونه آسیب پذیر ثبت شده و
علاوه بر جزیره کیش در مناطق مختلف کشور نیز اقدامات حفاظتی برای این گونه از
حیوانات اجرا می شود .تاریخ انتشار 12 مهر 1400