هدف همه ما شتاب بخشیدن به توسعه و آبادانی کیش است پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
فرهادی نه ، میرزایی معرفی شد
برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان مسابقات کارگری کیش
شیوه‌های نادرست مالیات‌ستانی کنونی ،اثرات منفی در مناطق آزاد داشته است
حضور سفیر عربستان سعودی در تهران در غرفه منطقه آزاد کیش
مچ‌اندازی قهرمانی آسیا از کیش به تاشکند رفت
رسوب کالا در گمرک جزیره کیش صفر است
معرفی برگزیدگان جشنواره کیش بهشت خانواده
قدردانی از کارگران خدمات شهری به مناسبت گرامیداشت روز کارگر
ابراز تمایل هیات های سرمایه گذاری خارجی برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
اعتماد را پاس داریم
پیگیری مالیات بر ارزش افزوده و معافیت مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی فعال در منطقه آزاد کیش
نشست مشترک مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با مدیران شرکت های هواپیمایی
رونمایی از 200 بسته سرمایه‌گذاری دیگر در مناطق آزاد توسط عبدالملکی
مجلس شروط اخذ مالیات بر سرمایه در مناطق آزاد را تعیین کرد

  آخرين اخبار
فرهادی نه ، میرزایی معرفی شد
برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان مسابقات کارگری کیش
شیوه‌های نادرست مالیات‌ستانی کنونی ،اثرات منفی در مناطق آزاد داشته است
پنجشنبه13 اردیبهشت 1403 ، 23 شوال 1445 ، 2 می 2024 ، شماره 4454 1838 (دوره جدید)
حضور سفیر عربستان سعودی در تهران در غرفه منطقه آزاد کیش
مچ‌اندازی قهرمانی آسیا از کیش به تاشکند رفت
رسوب کالا در گمرک جزیره کیش صفر است
معرفی برگزیدگان جشنواره کیش بهشت خانواده
قدردانی از کارگران خدمات شهری به مناسبت گرامیداشت روز کارگر
ابراز تمایل هیات های سرمایه گذاری خارجی برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  پربيننده ترين اخبار
اعتماد را پاس داریم
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 ، 19 شوال 1445 ، 28 آپریل 2024 ، شماره 4450 (1834 دوره جدید)
منطقه آزاد کیش متولی همکاری با سازمان بریکس شد
برگزاری نشست علمی
معرفی مناطق برتر سال 1402 در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ، 20 شوال 1445 ، 29 آپریل 2024 ، شماره 4451 (1835 دوره جدید)
مجلس شروط اخذ مالیات بر سرمایه در مناطق آزاد را تعیین کرد
پنجشنبه13 اردیبهشت 1403 ، 23 شوال 1445 ، 2 می 2024 ، شماره 4454 1838 (دوره جدید)
حضور فعال جزیره کیش در ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران
تاکید وزیر کشور بر توجه به رفع مشکلات بومیان مناطق آزاد
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

مدیرعامل شرکت عمران ، آب و خدمات کیش در نشست مطبوعاتی:
هدف همه ما شتاب بخشیدن به توسعه و آبادانی کیش است

اقتصاد کیش- سرویس گزارش و گفت و گو- نشست خبری مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات برگزار شد. این نشست با حضور عبدالنبی شرفی؛ مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش، مهندس غفار آقازاده؛ معاون امور شهری و محیط زیست شرکت عمران، آب و خدمات کیش، محمد حسین آقائی دبیر و عضو هیأت مدیره شرکت عمران، آب و خدمات کیش ، مهندس غفاری مشاور مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت عمران ، آب و خدمات کیش و تنی چند از دیگر مدیران در سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد.

  

مهندس عبدالنبی شرفی در ابتدای جلسه ضمن خیرمقدم به اصحاب رسانه و تسلیت به مناسبت اربعین حسینی و و با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گزارش کوتاهی از عملکرد 4 ماهه شرکت متبوع خود را ارائه داد.توسعه همگون شهری، توجه به زیر ساخت های ورزشی، توسعه فضای سبز، ساماندهی حمل و نقل و جابجایی سایت بازیافت از جمله موارد مطرح شده توسط مهندس شرفی بود. وی  گفت : همه تلاش و سعی ما این است که از فرصتی که در اختیار داریم روند توسعه و آبادانی کیش را شتاب ببخشیم و مشکلات و مطالبات  ساکنین و گردشگران را شناسایی و رفع کنیم . شرفی افزود: بنده و همکارانم در شرکت عمران ، آب و خدمات کیش همه سعی و توان خود را بکار خواهیم بست و از همه ظرفیت های موجود برای رفع مشکلات شهر و فراهم آوردن رفاه و آسایش بیشتر برای مردم استفاده خواهیم کرد ، چرا که اعتقاد دارم فلسفه این مسئولیت ها فقط خدمت و کار کردن برای مردم و کشور می باشد. وی افزود: از هر گونه پیشنهاد و نقد عملکرد که به بهبود روند فعالیت شرکت و توسعه کیش کمک کند به گرمی استقبال خواهیم کرد و مطمعنم با کمک و یاری همدیگر می توانیم شهری بهتر ، آبادتر و توسعه یافته تر داشته باشیم.

توسعه همگون شهری رویکرد نوین شرکت عمران، آب و خدمات

مهنس شرفی رویکرد شرکت عمران، آب و خدمات  کیش را بر پایه توسعه همگون شهری عنوان کرد و گفت: این رویکردی است که در طول این چند  ماه با حضور معاونان شرکت تدوین شده است و بر اساس آن توسعه همگون شهر، اولویت بندی طرح های عمرانی بر اساس نیاز سنجی  ساکنان و توجه به نقاط مغفول مانده در سطح جزیره  حائز اهمیت بود .وی با بیان اینکه بر اساس این نگاه اقدامات خدماتی و عمرانی به صورتی پیش خواهد رفت و به مناطقی بیشتر پرداخته خواهد که از توسعه مغفول مانده است از این رو در بحث زیبا سازی و بهسازی معابرشهری سفین قدیم و جدید  اقدامات گسترده ای در حال انجام است .

مسابقه طراحی "محور بومی و  فرهنگی"

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش با اشاره به ساماندهی جنگل ها و فضای سبز منطقه سفین که مشکلاتی را برای ساکنان منطقه ایجاد کرده بود، گفت: پیشگیری از وقوع جرم هایی که در منطقه صورت میگرفت و تبدیل آن فضا به بحث گردشگری از جمله اولویت های ما می باشد  و با اتمام این عملیات، فضایی به فضای گردشگری کیش در ماه های آتی اضافه خواهد شد. وی در همین رابطه با اشاره به نقش مهم مشارکت مردم در فضاسازی شهری از برگزاری مسابقه طراحی خبر داد و افزود: با حضور داوران برجسته کشور مسابقه طراحی "محور بومی و  فرهنگی" از میدان سعدی تا مسجد خاتم ترتیب داده شده است که با استفاده از  نقطه نظرات معماران، صاحبنظران و کیشوندان این محور را طراحی و اجرا خواهیم کرد تا مورد استفاده کیشوندان و گردشگران قرار  گیرد و بتوانیم توسعه همگون و متوازنی را در سطح شهر داشته باشیم.

ساختمان دادگستری و مصلی کیش

وی در حوزه عمرانی با اشاره به ساخت ساختمان دادگستری کیش از پیشرفت بیش از 50  درصد آن خبر داد و گفت: همه گیری کرونا و بحث مشکلات بازار سیمان و مصالح ساختمانی ادامه کار این ساختمان را مقداری به تعویق انداخت اما در ماههای آینده سرعت بیشتری را شاهد خواهیم بود. ساخت محوطه مصلی کیش و فضای سبز آن از دیگر اقدامات مطرح شده بود در همین رابطه مهندس شرفی عنوان کرد: این موضوع از سالهای گذشته پیگیری شده و هدفمان این است که تا پایان سال فضای مصلی،  مناره ها ، گنبد و فضای سبز به اتمام برسد و طرح توسعه آن را در دستور کار داریم.

زیر ساخت های ورزشی

مهندس شرفی در بحث زیر ساخت های ورزشی به عملیات بازسازی و بهسازی سالن اسکواش، پیست سوارکاری، سالن تنیس، سالن ورزشی میر مهنا و ورزشگاه  ساحلی اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته بخشی از ساخت ورزشگاه ساحلی آغاز شده و این مجموعه در واقع از زمین های ورزشی ساحلی به یک ورزشگاه کامل ساحلی با همه امکانات  جانبی مورد نیاز تبدیل خواهد شد  و در واقع به مکانی  تبدیل خواهد شد که  بتواند میزبان برگزاری مسابقات کشوری طبق ضوابط و مقررات فدراسیون مربوطه باشد.ضمن اینکه این محل در واقع یک مرکز استعداد یابی ورزشکاران بومی و محلی کیش و فضایی برای توسعه ورزش بومیان خواهد بود.

محوطه سازی فرودگاه جدید و افزایش فضاهای آموزشی

فضا ، معابر و محوطه سازی فرودگاه جدید از جمله اقدامات جاری شرکت عمران، آب و خدمات عنوان شد که طبق برنامه ریزی ها تا پایان سال به اتمام می رسد. شرفی ضمن اعلام خبر اتمام ساخت فضاهای آموزشی و تکمیل ساختمان اداره آموزش و پرورش افزود: عملیات تعمیرات مدارس نیز اتمام یافته یا در مراحل نهایی است . وی ساخت فضای آموزشی و اختصاص کمک به مدرسه شهید سیدین در فاز 3 نوبنیاد و همکاری لازم با نهاد امام جمعه و خیرین جهت تکمیل مدرسه را از جمله برنامه های شرکت عمران، آب و خدمات عنوان نمود.

جابجایی سایت بازیافت

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش در حوزه امور شهری با اشاره به عملیات جابجایی سایت بازیافت گفت: این اتفاق بزرگی است زیرا به طور تقریبی 50 تا 60 هکتار از زمینهای آن منطقه تحت تصرف پسماند و تفکیک زباله است و در صورت آماده شدن سوله جدید این جابجایی انجام  و منطقه وسیعی تبدیل به کاربری گردشگری خواهد شد.

توسعه فضای سبز جزیره

مهندس شرفی توسعه فضای سبز را یکی از رویکردهای مهم شرکت عمران، آب و خدمات از سالهای گذشته عنوان کرد و ادامه داد: شیوه نامه جدیدی تدوین شده و مطالعاتی انجام شده است و بر اساس آن مقرر شد که نوع پوشش گیاهی جزیره کیش با اقلیم منطقه همخوانی داشته باشد و در شیوه نامه جدید انواعی از پوشش های گیاهی ممنوع و تاکید ما بر توسعه پوششهای بومی منطقه نظیر: کهور ایرانی، لور، انجیر معابد، نخل و دیگر گونه های بومی منطقه است.

تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شمال

 تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شمال و افزایش ده هزار متر مکعبی به ظرفیت از دیگر مباحث مطرح شده توسط شرفی بود. وی در این خصوص  گفت: با تکمیل این طرح درفصلهای بارندگی مشکل تصفیه خانه نخواهیم داشت و بخش عمده مشکلات ناشی از بوی نامطبوع در برخی از نقاط جزیره حل و آبیاری فضای سبز نیز از ظرفیت این تصفیه خانه تامین خواهد شد.

ساماندهی شهرک های کارگاهی

وی با اشاره به عملیات ساماندهی شهرک های کارگاهی اظهار کرد: معابر و روشنایی منطفه 28 سوله، درخت سبز شهرک کارگاهی، فاز 6 و 3 صنعتی در حال انجام است. در مورد شهرک گیلان کیش که مربوط به پدافند نیروی هوایی ارتش است مقرر شد از طرف شرکت عمران ، آب خدماتی به ساکنین داده شود .

آبیاری مکانیزه فضای سبز

مهندس شرفی افزود: اصلاح سیستم آبیاری فضای سبز با خرید حدود 70 هزار متر لوله در دستور کار است که تا پایان سال مکانیزه و صرفه جویی بیشتری در آبیاری فضای سبز و بکارگیری نیروی انسانی انجام خواهد شد.

وی از تکمیل روشنایی رینگ دور جزیره و همچنین  تکمیل روشنایی پیست دوچرخه سواری تا پایان امسال خبر داد و گفت: رنگ آمیزی پیست دوچرخه سواری در حال انجام است و پیمانکار موظف خواهد بود این کار را به نحو احسن و با نظارت و تایید ما تحویل دهد.

آب و برق جزیره هندورابی

شرفی در خصوص جزیره هندورابی گفت: بخش عمده ای از زیر ساخت آب و برق جزیره هندورابی توسط واحد تدارکات و پشتیبانی شرکت عمران، آب و خدمات در حال انجام است و امیدواریم تا یکی دوماه آینده با خرید ژنراتور ها مشکل قطعی برق و آبشیرین کن را حل کنیم تا دغدغه ساکنان جزیره هندورابی برطرف شود .

بازار ماهی

وی با اشاره بهمسائل و مشکلات  بازار ماهی کیش گفت: موضوع بازار ماهی دغدغه بسیاری از کیشوندان، بومیان و غرفه داران بود . با توجه به اینکه قرار بود مزایده صورت گیرد این موضوع در هیئت مدیره شرکت مطرح و مقرر شد یکسال اجاره بهای غرفه ها تمدید و یک ماه نیز مطابق با مصوبه ستاد کرونا بخشودگی اجاره را داشته باشیم . این تصمیمات در راستای حمایت از کیشوندان ، تنظیم بازار و بالا نرفتن قیمت ماهی گرفته شد.

محور جاده جهان

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش زیرسازی و آسفالت میادین و معابر محور جهان را از دیگر اقدامات جاری شرکت عنوان کرد و افزود: محور طلوع تا غروب را که بر خلاف طرح جامع بود متوقف کردیم .طبق برنامه از میدان دلفین تا پارک آبی میادین و معابر اصلاح و به اتمام خواهد رسید و ادامه آن مسیر قطعا مطابق با طرح جامع انجام و تعریض و یا اصلاح صورت می گیرد.

ساماندهی حمل و نقل

ساماندهی حمل و نقل و نظارت حداکثری بر تاکسی ها و وسایط حمل و نقل عمومی از دیگر موارد مطرح شده بود. شرفی در این باره گفت: بحث "اپ های" سرزمین اصلی در جزیره کیش قطعا مورد حمایت ما خواهند بود. تاکسی های اینترنتی داخلی مانند اسنپ نیز ملزم به رعایت قوانین حمل و نقل جزیره کیش و بومی سازی قوانین هستند. وی با اشاره به فرهنگ ترافیکی خاص جزیره کیش گفت: در جهت بومی سازی، خودروهای شرکت اسنپ ملزم به داشتن لوگوی واحد شدند و رانندگان آن بایستی توسط حوزه حمل و نقل کیش تایید صلاحیت شوند و با آنهاهمانند تاکسی ها رفتارخواهیم کرد تا قوانین و الزامات حوزه حمل نقل را رعایت کرده و رضایتمندی حداکثری کیشوندان و گردشگران را داشته باشیم.

 

پاسخ به سوالات مطرح شده :

 

مهندس شرفی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر بودجه اختصاص داده شده به شرکت با توجه به گذشت نیمی از سال و حجم پروژه های عمرانی باقی مانده گفت: در شش ماهه دوم برخلاف شش ماهه اول سال وضعیت وصول مطالبات   بهتر خواهد شد و در 4 گذشته  یکی از مهمترین دغدغه های  ما عدم نقدینگی بود که متاسفانه مشکلاتی هم برای پیشبرد اهداف بوجود آورد اما با جلسات و قول مساعد دکتر آهنگران در شش ماهه دوم بودجه محقق میشود و مواردی را که مطرح کردیم  حتما به سرانجام خواهد رسید.

هم چنین مهندس آقایی در این نشست در پاسخ به سوالی در مورد سلامت اداری از رونمایی سایتی در همین راستا خبر داد و گفت: تاکید مدیران همواره فراهم کردن بستری جهت شفافیت ، نظارت دستگاههای نظارتی و آسانتر شدن کار فعالین اقتصادی است.  با شرکتی وارد مذاکره شده ایم و طبق پیش بینی ها هفته آینده از این سایت رونمایی خواهیم کرد که برای اولین بار این اتفاق در شرکت های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش رخ می دهد.

مهندس آقازاده در مورد هرس پوشش گیاهی بلوارها در پاسخ به سوال دیگری گفت: در ماه 400 تن هرس درختان در جزیره کیش انجام می شود و حجم پوشش گیاهی بالای 170 متر و این در یک منطقه نیمه بیابانی کم نظیر است و موارد هرس درختان که بعضا در برخی بلوارها بوجود می آید در اسرع وقت توسط واحد های مربوطه پیگیری و اقدام می شود.

مهندس آقازاده همچنین در پاسخ به سوالی درباره جابجایی سایت بازیافت گفت: زمین مشخص شده و طرح هم داده شده و بحث آماده سازی سوله است که بعد از ساخت؛ انتقال انجام می گیرد. البته تغییر مدیریت ها باعث ایجاد این عقب افتادگی شد و پروسه یکساله خواهد بود. جانمایی پسماند نیز در بهترین مکان انتخاب شده است.  دفن موقت زباله، پرس زباله با حجم بسیار کم و استفاده از دستگاه زباله سوز از موارد تشریح شده توسط مهندس آقازاده  در این خصوص بود.

مهندس شرفی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادکیش پیرامون  نحوه فعالیت موسسه ورزش و تفریحات کیش به عنوان زیرمجموعه شرکت عمران ؛ آب و خدمات و چشم اندازه آینده آن گفت: این تکلیفی است که مجموعه سازمان منطقه آزاد کیش بر عهده ما گذاشته است. مشکلات حقوقی پیرامون نحوه فعالیت موسسه ورزش از مدتی پیش وجود داشت که با تجمیع نظرات به این نتیجه رسیدند که نزدیکترین شرکت که موضوع اساسنامه آن نزدیک به موسسه ورزش است، شرکت عمران؛ آب و خدمات می باشد . بر این اساس ما نام و برند ورزش را قطعا برای جزیره حفظ می کنیم و بحث مدیریت و هزینه های موسسه ورزش  زیر مجموعه شرکت عمران، آب و خدمات خواهد شد. شرفی افزود : جزیره کیش قطعا در بحث سرانه ورزشی سرآمد است که در کشور بی نظیر است و میزبان اکثر تیم های ملی و ملی پوشان در رشته های مختلف ورزشی و در حوزه های بین المللی هستیم و جای تقدیر از زحمات همه عزیزان دارد . وظیفه ما حفظ و توسعه آن است که همانطور که اشاره شد باشگاه سوارکاری، سالن اسکواش، مجموعه زمین های تنیس و ورزشگاه میر مهنا ،ورزشگاه ساحلی در همین راستا است و قطعا میزبانی بیشتری را از تیم های ملی و بین المللی خواهیم داشت.   شرفی گفت: در همین رابطه تفاهم نامه ای با وزارت ورزش امضاء شد و مقرر گردید چند زمین تمرینی را در جهت پشتیبانی احتمالی تیم های شرکت کننده در جام جهانی 2022 مهیا و  آمادگی لازم را در این خصوص داشته باشیم.

بازسازی، تعمیرات و احیای مجموعه سوارکاری در برنامه کوتاه مدت برای استفاده کیشوندان  و بازسازی کلی و بهسازی مجموعه سوارکاری در یک برنامه بلند مدت یکساله و حضور علاقمندان به دیدن مسابقات سوارکاری از دیگر موارد مطرح شده توسط شرفی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری بود. شرفی افزود: مجموعه سوارکاری تا یکی دو ماهه آینده برای کیشوندان علاقمند قابل استفاده خواهد بود ضمن اینکه منتظر حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز هستیم و معتقدیم تا سرمایه گذار بخش خصوصی حضور نداشته باشد این حوزه رونق جدی پیدا نمی کند.

شرفی در پاسخ به سوال دیگری در بحث ساماندهی موتورهای شارژی به فراخوان جذب پیمانکار و معرفی به شورای ترافیک  تا یک ماه  آینده اشاره کرد و گفت: این موضوع دغدغه ما ، پلیس راهور و کیشوندان است و بایستی تا پایان 1400 به طور کامل انجام شود.

در پایان این نشست با هدایایی از اصحاب رسانه  حاضر در نشست تقدیر شد.

 تاریخ انتشار 6 مهر 1400

 

 

 

 

 شماره خبر : 2634         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.