تشریح دلایل توقف محور طلوع تا غروب کیش توسط معاون عمرانی منطقه آزاد کیش و مدیر عامل شرکت عمران ، آب و خدمات کیش پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
جزیره کیش جزء ظرفیت های برتر گردشگری کشور است
برگزاری کارگاه آموزشی «بررسی چالش‌های رسیدگی به پرونده‌های حوزه کار» در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
جزیره کیش به پایتخت رویدادهای خلاقانه منطقه تبدیل می شود
توسعه جامعه محلی یکی از رویکردهای جدی مناطق آزاد است
درخشش هواپیمایی کیش و کسب رتبه دوم در بین ۲۳ شرکت هواپیمایی فعال کشور
صدور سند سواحل کیش به نام سازمان منطقه آزاد کیش
چشم‌اندازی نوین در گردشگری و هتلداری منطقه‌ای
پسکرانه مناطق آزاد باید محل تولید صادرات‌گرا باشد
برای آینده جزیره کیش احساس خطر می کنم
سید شهاب طباطبایی و علی متقیان عضو شورایعالی سیاست‌گذاری جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی کشور شدند
کسب هفت مدال در رقابت علمی قاره کهن
تأمین رفاه کیشوندان و ارتقای کیفیت زندگی شهری از اولویت های این شرکت است
تشکیل شورای دیپلماسی اقتصادی با محوریت مناطق آزاد
ترویج نیکوکاری ، تجلیل از ملی پوشان و جلوه زیبای همبستگی دولت و بخش خصوصی در کیش

  آخرين اخبار
ظرفیت های نهفته در سمپوزیوم گردشگری کشورهای عضو اکو در کیش
جزیره کیش جزء ظرفیت های برتر گردشگری کشور است
برگزاری کارگاه آموزشی «بررسی چالش‌های رسیدگی به پرونده‌های حوزه کار» در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
جزیره کیش به پایتخت رویدادهای خلاقانه منطقه تبدیل می شود
توسعه جامعه محلی یکی از رویکردهای جدی مناطق آزاد است
درخشش هواپیمایی کیش و کسب رتبه دوم در بین ۲۳ شرکت هواپیمایی فعال کشور
چهارشنبه 24 اردیبهشت 1404 ، 16 ذی القعده 1446 ، 14 می 2025 ، شماره 4711 ( 2095 دوره جدید)
صدور سند سواحل کیش به نام سازمان منطقه آزاد کیش
چشم‌اندازی نوین در گردشگری و هتلداری منطقه‌ای
پسکرانه مناطق آزاد باید محل تولید صادرات‌گرا باشد
  پربيننده ترين اخبار
چشم‌اندازی نوین در گردشگری و هتلداری منطقه‌ای
نشست مشترک کبیری ، افشین و شریعتمداری برای تقویت اقتصاد دانش بنیان در کیش
تاکید بر توسعه گردشگری دریایی و اقتصاد دریا محور
جشن با شکوه نیکوکاری در فوتبال کیش با حضور ملی پوشان ایران
شنبه 20 اردیبهشت 1404 ، 12 ذی القعده 1446 ، 10 می 2025 ، شماره 4707 ( 2091 دوره جدید)
ترویج نیکوکاری ، تجلیل از ملی پوشان و جلوه زیبای همبستگی دولت و بخش خصوصی در کیش
برای آینده جزیره کیش احساس خطر می کنم
کسب هفت مدال در رقابت علمی قاره کهن
تأمین رفاه کیشوندان و ارتقای کیفیت زندگی شهری از اولویت های این شرکت است
توسعه تعاملات تجاری محور برگزاری دو نشست تخصصی با هیئت پاکستانی در کیش
در بسته های اینترنت تله کیش افزایش تعرفه نداشته ایم
پالایشگاه میدان گازی کیش به زودی احداث می شود
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

تشریح دلایل توقف محور طلوع تا غروب کیش توسط معاون عمرانی منطقه آزاد کیش و مدیر عامل شرکت عمران ، آب و خدمات کیش

عبدالنبی شرفی از توقف ادامه طرح غیر اصولی محور طلوع تا غروب به دلیل مغایرت با طرح جامع کیش خبر داد.

  

به گزارش  اقتصاد کیش به نقل از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات  کیش ، عبدالنبی شرفی مدیر عامل و رییس هیات مدیره این شرکت با تاکید بر ضرورت انطباق کامل فعالیت های عمرانی با طرح جامع کیش و پرهیز از آزمون و خطا گفت: محور طلوع تا غروب در نوار ساحلی به دلیل تبدیل یک محور فرعی با کاربری گردشگری به جاده و محور اصلی با طرح جامع مغایر است.
وی با اشاره به اینکه رعایت طرح جامع ما را از اعمال سلیقه های شخصی که در بسیاری موارد نیز غیر اصولی است بازمی دارد گفت : اجرای طرح طلوع تا غروب علاوه بر مخدوش کردن چهره زیبا و طبیعی سواحل جنوبی، متاسفانه تهدیدی نیز برای زیستگاه ارزشمند لاک پشت های در معرض خطر انقراض هم به حساب می آید و از این رو ضمن توقف آن ، تلاش خواهیم کرد تا آثار مخرب این طرح بر حیات آبزیان را تا حد امکان تعدیل کنیم.
  مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات افزود: اولویت بندی طرح ها نکته مهمی است که متاسفانه  در برخی دوره های مدیریتی در شرکت مغفول مانده است. به همین دلیل به جای صرف اعتبارات عمرانی در بخش های مسکونی کیش از جمله معابر شهری و مناطق مسکونی که به طور مستقیم با رفاه ساکنان در ارتباط است شاهد صرف هزینه های گزاف در بخش هایی از جزیره هستیم که نه تنها اولویت زمانی ندارند بلکه متاسفانه غیر اصولی بوده و برای طبیعت و محیط زیست کیش هم زیانبار است.
وی تاکید کرد: بی تردید وقتی ما هنوز در مناطق مسکونی نتوانسته ایم زیر ساخت های لازم برای رفاه ساکنان فراهم کنیم و یا در آسفالت معابر دچار مشکل هستیم ، اجرای طرحی چون محور طلوع تا غروب نه تنها ضرورتی ندارد بلکه ما را از روند توسعه صحیح شهری بازمی دارد.
معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش نیز با بیان اینکه در جزیره کیش محورهای اصلی و فرعی برای تردد در نظر گرفته شده است گفت: رینگ جزیره محور اصلی ما برای اتصال نقاط مختلف است و مسیر های فرعی به صورت عمود بر این رینگ به جاده جهان وصل می شود.
وی افزود: جاده جهان به عنوان جاده آرامش خود محور فرعی دسترسی به ساحل است که برای تردد با سرعت کم و دسترسی گردشگران و ساکنان به سواحل زیبای کیش طراحی شده و نباید به یک جاده اصلی تبدیل شود.
علی عرب با تاکید بر اینکه تبدیل جاده جهان به یک اتوبان یا جاده اصلی مورد پسند ساکنان نیز نبوده و بسیاری از آنها از خدشه دار شدن چهره بکر و دست نخورده سواحل جهت احداث این جاده ناراضی هستند و تمایل دارند این بخش از ساحل به صورت طبیعی حفظ شود اظهار داشت: همانگونه که در طرح جامع کیش نیز تاکید شده است محورهای فرعی نباید به محور و جاده اصلی تبدیل شوند.
وی با اشاره به اینکه بخشی از زیر سازی و روسازی محور طلوع تا غروب اجرا شده است گفت: مقرر شد مسیر این محورتا پارک آبی خاتمه یابد و با ساخت یک میدان این محور به پایان برسد . بعد از پارک آبی نیزمصالح جهت ساخت محور طلوع تا غروب و مداخلات ایجاد شده جمع آوری می شود تا سواحل این بخش از جزیره به صورت بکر و طبیعی برای استفاده ساکنان و گردشگران علاقمند به جلوه های زیبا و طبیعی جزیره کیش باقی بماند.
معاون عمرانی و امور زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر این نکته که
  ، حدفاصل پارک آبی تا پارک دلفین ها نیز به دلیل وجود سایت لاک پشت ها شرایط بسیار حساسی دارد که باید به آن توجه جدی داشت تصریح کرد: در این بخش نیز تنها به تکمیل جاده ایجاد شده بدون مداخله جدید در سواحل اکتفا خواهیم کرد تا آسیب بیشتری به محیط زیست از جمله لاک پشت ها و دیگر آبزیان وارد نشود.
مریم محمدی رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش نیز با اشاره به  آثار مخرب طرح محور طلوع تا غروب بر محیط زیست سواحل جنوبی جزیره کیش گفت: طبق طرح مدیریت یکپارچه سواحل یا (
ICZM) بخش اعظمی از سواحل جنوبی حفاظت شده است و حتی در نزدیکی سایت لاک پشت ها حریم حفاظتی ساحل که برای سایر نقاط 120 متر است به 250 متر افزایش یافته است و این بخاطر اهمیت حفظ زیستگاه لاک پشت ها در سواحل جنوبی است.
وی اظهار داشت:
  اجرای این طرح در سواحل جنوبی که به دلیل نورپردازی بر ساحل سایت لاک پشت ها و همچنین تعریض جاده و ایجاد پیست دوچرخه ساحل زیبای جنوب جزیره را از حالت بکر و طبیعی خارج کرد به دلیل فعالیت هایی از قبیل نورپردازی ، محوطه سازی و ایجاد فضای سبز برای حیات وحش دریایی مضر است و بی تردید بر روند مراجعت لاک پشت ها به این ساحل برای تخم گذاری تاثیر منفی خواهد داشت.
محمدی با تاکید بر اینکه طبق طرح های بالادستی و طرح جامع این بخش از جزیره می بایست به عنوان ساحلی بکر و دست نخورده حفظ می شد گفت: با اجرای این طرح یکی از زیباترین بخش های ساحلی کیش از حالت طبیعی خارج شد .
وی ابراز امیدواری کرد با توقف اجرای این طرح غیر کارشناسی ، گام موثری در جهت حفظ محیط زیست دریایی در این بخش از جزیره برداشته شود.
 
 

 

 شماره خبر : 2440         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.