فرزند بندرچارک ابراهیم ارزانی پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
اخراج هیئت های ورزشی کیش از مجامع فدراسیون ها آیا صحت دارد؟!
تبلیغات گسترده بزن بریم کیش در شهرهای مختلف کشور
آغاز پلاک گذاری خودروهای سواری وارداتی در جزیره کیش
احسان حدادی رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران شد
با تعهد و همکاری می توانیم مکانی سالم تر برای زندگی ایجاد کنیم
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش

  آخرين اخبار
اخراج هیئت های ورزشی کیش از مجامع فدراسیون ها آیا صحت دارد؟!
تبلیغات گسترده بزن بریم کیش در شهرهای مختلف کشور
آغاز پلاک گذاری خودروهای سواری وارداتی در جزیره کیش
احسان حدادی رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران شد
با تعهد و همکاری می توانیم مکانی سالم تر برای زندگی ایجاد کنیم
سه شنبه 12 تیر 1403 ، 25 ذی الحجه 1445 ، 2 جولای 2024 ، شماره 4500 (1884 دوره جدید)
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
  پربيننده ترين اخبار
اشک های مهندس یزدان پناه ، استدلال های مرعشی و تفکرات انصاری لاری برای انتخاب پزشکیان
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
برگزاری جشن عید غدیرخم در کیش
به شرکت های هواپیمایی برای تقویت سفر به کیش مشوق هایی داده می شود
دوشنبه 11 تیر 1403 ، 24 ذی الحجه 1445 ، 1 جولای 2024 ، شماره 4499 (1883 دوره جدید)
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

یادداشت روز
فرزند بندرچارک ابراهیم ارزانی

نفرین و لعنت به این سیاست که حالا آسیب هایش دامنگیر دورترین شهرهای اقصی نقاط کشور ما هم شده است . کل مملکت و شهرهای مختلف و بوجود آمدن شرایط بد و نامطلوب اقتصادی و عقب ماندگی های کشوردر توسعه و پیشرفت کم بود حالا شهرهای کوچک ما هم باید به آن مبتلا شوند و دامنگیر آسیب های آن شوند !

  

همزمان با آغاز دوره های جدید فعالیت شوراها در شهرهای مختلف و استقرار منتخبین جدید شورا یکی از مهم ترین تصمیمات آنها که انتخاب شهردار است ، تحت الشعاع  همه فعالیت های 4 ساله شوراها  قرار خواهد گرفت.

متاسفانه در این گیر و دار و انتخاب ها هم این خط و خطوط و گرایش های سیاسی است که تعیین کننده است . یعنی بدون توجه و ارزیابی عملکردها شهرداران قبلی باید بروند و شهرداران جدید متمایل به نگرش های مردان سیاسی جدید شوراها بیایند! دردی که متاسفانه در سراسر کشور ما ریشه دوانده است و این شهر و آن شهر نمی شناسد . از پایتخت و کلان شهر تهران تا بندری دورافتاده در جنوب کشوربنام بندرچارک.

دردی است که متاسفانه سالهاست گریبانگیر کشور و مردم ما شده است و نتیجه اش هم امروز همین وضعیت نامطلوب و نامناسب اقتصادی ، اجتماعی و معیشتی برای مردم است که می بینیم.

مردمی که برای تامین معیشت روزانه خود شرایط سختی را دارند و چشم شان به تصمیمات مدیران جامعه است  که چگونه بتوانند گرهی از مشکلاتشان بگشایند و با تصمیمات درست شاید  بتوانند اندکی از رنج شان بکاهند.

شورای شهر فراگیرترین تشکل  مردمی است که با رای مستقیم و بدون واسطه مردم انتخاب می شود و انتخاب شهردار که مهم ترین جایگاه اجرایی در اداره امور شهر را برعهده دارد از اصلی ترین و مهم ترین وظایف این تشکل محسوب می شود.طبیعی است مردمی که اعضا شورای شهر را برگزیده اند  و به آنها رای داده اند اولین و کمترین خواسته و مطالبه آنها این است که بهترین تصمیمات را برای اداره امور شهر بگیرند و در راه توسعه و عمران و آبادانی شهر و فراهم آوردن شرایط زندگی بهتر و رفاه  شهروندان از هیچ کوششی دریغ نکنند . این خواسته در صورتی تحقق می یابد که اعضاء محترم بدور از هر گونه اعمال سلیقه و تن دادن با بازیهای سیاسی مرسوم و معمول روز، فقط در فکر و اندیشه زندگی بهتر و رفاه شهروندان و پیشرفت و توسعه شهر خود باشند. توقع حداقلی که اگر به آن توجه می شد یعنی همه در تصمیمات و سیاست گذاریهای خود فقط منافع ملی و منافع جامعه  و رفاه مردم را در نظر میگرفتند اکنون شرایط زندگی مردم ما بهتر از وضعیتی بود که وجود دارد. گرایش ها و درخواست های سیاسی در جامعه ما متاسفانه بجای اینکه به پیشرفت جامعه کمک کند همواره خود معضلی بزرگ در جامعه و موجب بروز مشکلات عدیده ای برای مردم  بوده است. مردان سیاسی ما نیر متاسفانه بجای اینکه از قدرت سیاسی و جایگاه خود در جهت خدمت به جامعه و کمک به پیشرفت آن بهره بگیرند بیشتراز آن در منازعات سیاسی  د ر جهت قلع و قمع رقبای سیاسی بکار گرفته اند،  بدون توجه به اینکه این تصمیمات به نفع مردم یا پیشرفت جامعه است یا به ضرر آن!و شاید اصولا این مفهوم ( یعنی منفعت مردم) در تعریف آنها از جایگاه سیاسی که در اختیار دارند معنایی  هم نداشته باشد.

تهران را ببینید! بامشخص شدن اعضا جدید شورای شهر بدون اینکه کسی از عملکرد خوب یا بد حناچی شهردار وقت  تهران ، سخنی بگوید یک لشکر کاندید متمایل به گرایش سیاسی نفرات  جدید  شورای شهر به صف و علم می شوند بدون اینکه کسی توجه داشته باشد اصلا شهردار فعلی خوب کار کرده یا نه ؟! حناچی باید برود چون متعلق به یک گرایش سیاسی دیگر هست و اکنون سیاست ورزان جدید نفری  جدید همراه با خود و شاید هم در اختیار خود  میخواهند......! بدون اینکه کاری داشته باشند شهردار فعلی در تهران خوب کار کرده است یا خیر؟! نتیجه این نوع نگرش ها و سیاست ها ودر واقع  بازیها و منازعات  سیاسی در همه ارکان جامعه وضعیتی می شود که اکنون با آن مواجهیم. آیا خوب است ؟! آیا رضایت بخش است؟!

و این بینش و داستان  نه تنها در تهران و کلان شهرهای بزرگ که امروز در شهر و بندری کوچک در جنوب کشور هم در حال وقوع است. طبیعی است وقتی یک قاعده نانوشته  در کشور فراگیر  شود به همه جا سرایت می کند حتی چارک!

4 سال پیش در بندر چارک با انتخاب و گزینش اعضا شورای شهر بندر چارک جوانی تحصیلکرده ، خوشنام و خوشفکر به عرصه مدیریتی جنوب کشور معرفی شد. او بعنوان شهردار بندر چارک معرفی شد تا علیرغم سن کم و کم تجربگی اما با همت و تلاش ، کارهای بزرگی را در راستای توسعه و عمران شهرش  انجام دهد و خدمات شایان توجهی رادر جهت دگرگون ساختن سیمای ظاهری شهر و انجام امور زیر بنایی انجام دهد  .دوره 4 ساله این شهردارجوان اکنون  همزمان با شکل گیری شورای جدید در حالی به پایان میرسد که او کارهای نیمه تمام زیادی را در دستور کار دارد و پروژه ها و طرحهای زیادی وجود دارد که نیاز به پیگیری و به سر انجام رساندن دارد .اما او با روی کار آمدن شورای جدید باید مسئولیت خود را رها کند، نه به علت بررسی و ارزیابی عملکرد ! فقط به این علت  که  به گرایش سیاسی  اعضا جدید تعلق ندارد !  شاید صحبت از رخنه سیاست در تصمیمات شهروندانی مسول در بندر چارک حرف مبالغه آمیزی تصور شود ! اما واقعیتی است که وجود دارد . اکنون این مسئولیت مهم بر دوش اعضا جدید شورای شهر بندر چارک است که انتخاب کنند : ادامه فرصت به شهر دار جوانی که انصافا به گواه همگان خوب کار کرده است و عملکردش موفقیت آمیز بوده است یا تن دادن به خواسته مردان سیاست در این مردمی ترین نهاد جامعه که البته  دولت به هیچ وجه نمی تواند در عزل و نصب آن اراده مستقیمی داشته باشد! حالا مائیم و مصلحت شهرمان یا تسلیم اراده سیاسیون شدن.....!

فرقی نمی کند مردان سیاست کجا باشند در مرکز یا درهمین حوالی ! مهم مسئولیتی است که مردم صادقانه و با رای مستقیم و پر اشتیاق خود  بر دوش ما گذاشته اند این که به پیشرفت جامعه و حل مشکلات آنها بیاندیشیم  یا به تبعیت از قدرت مردان سیاست  !  قدرت مردان سیاسی فقط میتواند و باید برای ما ابزاری باشد که از آن ن در جهت دست یابی به خواسته ها و مطالبات مردم و شهرمان  بهره گیریم نه اینکه خود بدون نگاه به هدف مغلوب اراده آنها باشیم !گرچه در نیت و خیراندیشی آنها در جهت تامین رفاه مردم  نیز تردیدی نیست اما ما خود برگزیدگانی از همین مردمی هستیم که با آنها زندگی میکنیم و مشکلات آنهارا با پوست و استخوان لمس کرده ایم . پس بهتر است مصلحت و منفعت مردم خویش را قربانی بازی های سیاسی نامطلوب  مرسوم نکنیم و بر آنچه خیر و صلاح مردمانمان  است پا بفشاریم. حتی اگر به بهای رنجش مردان سیاسی بیانجامد!.

يادمان نرود فرزند اصيل چارك در گردو غبارهاي سياسي همشهري اش را گم نميكند( !) بلكه حالا كه فرصتي براي خدمت يافته بجاي سركوب،  دست همشهري اش را ميگيرد و به او قوت قلب ميدهد كارش را با قدرت ادامه دهد و با اتحاد و همبستگي( موضوعی که متاسفانه سالهای سال بعلت  کم رنگ بودن  آن یکی از عوامل عدم پیشرفت چارک بوده است) پله هاي پيشرفت و ترقي شهر را يكي يكي در خواهند نورديد و با استفاده از قدرت و توانایی های  نيروهاي جديد همه ظرفيت هاي تاكنون مغفول مانده در خدمت  توسعه و پيشرفت شهر احيا ء خواهد شد.

چرا که حیف است سرمایه ای که 4 سال برای پرورش آن توسط شهر هزینه شده است و همه راههای آزمون و خطا را سپری کرده و ساخته و پرداخته شده  است اکنون در آستانه بهره وری و در آستانه 4 سال دوم که می تواند با اقتدار بیشتری کار کند را شهر از دست بدهد . از مردان بزرگ سیاست نیز انتظار میرود رستگاری و خوشبختی خودرا بدور از هیاهوی سیاسی در رضایتمندی مردم  برای کمک به توسعه و آبادنی منطقه جستجو کنند.

 

 شماره خبر : 2397         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.