مناطق آزاد باید مراکز صادراتی و جذب سرمایه گذاری باشند پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
اخراج هیئت های ورزشی کیش از مجامع فدراسیون ها آیا صحت دارد؟!
تبلیغات گسترده بزن بریم کیش در شهرهای مختلف کشور
آغاز پلاک گذاری خودروهای سواری وارداتی در جزیره کیش
احسان حدادی رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران شد
با تعهد و همکاری می توانیم مکانی سالم تر برای زندگی ایجاد کنیم
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش

  آخرين اخبار
اخراج هیئت های ورزشی کیش از مجامع فدراسیون ها آیا صحت دارد؟!
تبلیغات گسترده بزن بریم کیش در شهرهای مختلف کشور
آغاز پلاک گذاری خودروهای سواری وارداتی در جزیره کیش
احسان حدادی رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران شد
با تعهد و همکاری می توانیم مکانی سالم تر برای زندگی ایجاد کنیم
سه شنبه 12 تیر 1403 ، 25 ذی الحجه 1445 ، 2 جولای 2024 ، شماره 4500 (1884 دوره جدید)
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
  پربيننده ترين اخبار
اشک های مهندس یزدان پناه ، استدلال های مرعشی و تفکرات انصاری لاری برای انتخاب پزشکیان
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
برگزاری جشن عید غدیرخم در کیش
به شرکت های هواپیمایی برای تقویت سفر به کیش مشوق هایی داده می شود
دوشنبه 11 تیر 1403 ، 24 ذی الحجه 1445 ، 1 جولای 2024 ، شماره 4499 (1883 دوره جدید)
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

روحانی در افتتاح طرح‌های مناطق آزاد:
مناطق آزاد باید مراکز صادراتی و جذب سرمایه گذاری باشند

رئیس‌جمهور گفت: تلاش ما این بود که مناطق آزاد از مناطق وارد کننده کالا به مراکز تولیدی، صادراتی و جذب سرمایه داخلی و خارجی تبدیل شود و این کار نیز انجام گرفت.

  

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز گذشته  در آیین بهره برداری از طرح های ملی سازمان‌های مناطق آزاد و محیط زیست که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، پس از ارائه گزارش پیرامون طرح‌های منطقه آزاد ارس، اظهار داشت: افتتاح طرح‌های اخیر ماه‌های گذشته در منطقه آزاد ارس بیانگر تلاش و فعالیت بی‌وقفه مدیران این منطقه است که برای به ثمر نشاندن بخش‌هایی اعم از خصوصی و دولتی تلاش کردند و آنها را به ثمر رساندند.

روحانی عنوان کرد: همین امروز شاهد افتتاح ۹۲۸ میلیارد تومان طرح و بودجه در یک روز هستیم و گفته شد ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دست افتتاح است که بخشی همین امسال و بخش دیگر در سال آینده و در دولت سیزدهم به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین پس از استماع گزارشی از طرح‌های مربوط به جزیره فشم بیان کرد: اقدامات و تلاش‌هایی در جزیره قشم در حال اجرا است و امروز شاهد افتتاح ۹ پروژه مهم هستیم. اعلام شد ۸۸ درصد این پروژه‌ها سهم بخش خصوصی است و بسیار خوشحال کننده است که مناطق آزاد زمینه‌های لازم برای حضور و فعالیت بخش خصوصی را فراهم می‌کنند تا در کنار یکدیگر در مسیر آبادانی ایران عزیز تلاش کنیم.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از مراسم افتتاح گفت: گزارش دکتر کلانتری در رابطه با روند اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه محیط زیست برای سلامت مردم، بقای خاک، آب، جنگل‌ها، مراتع و همچنین سلامت هوا بسیار حائز اهمیت است و خوشحال هستیم که امروز یک سامانه جامعی نسبت به محیط زیست از امروز شروع به کار می‌کند که می‌تواند پایش مستمر و مداومی از آلایندگی‌ها در کشور انجام دهد و دستورالعمل‌های لازم و نظارت‌های لازم را صادر و اعمال کند.

روحانی خاطرنشان کرد: از فعالیت صندوق ملی محیط زیست تشکر می‌کنم. ان شاءالله این طرح‌ها برای سلامت مردم و مبارزه با آلودگی‌های مختلف موثر باشد.

وی با بیان اینکه بسیار خوشحال هستم که در زمینه محیط زیست یک کار مستمر علمی و مطالعاتی و نظارتی شروع شده و در حال اجرا است، تصریح کرد: ما برای سلامت خود چاره‌ای جز اینکه دارای محیط زیست سالم باشیم، نداریم.

وی در ادامه ضمن تبریک ایام ولادت امام هادی(ع) و عید غدیر خم، اظهار داشت: ایام، ایام متبرک و مبارکی است و ان شاءالله دل‌های ما بیشتر در مسیر قرب خداوند خواهد بود. امروز دو بخش پروژه داشتیم که بخشی مربوط به مناطق آزاد بود که در این هشت سال مناطق آزاد فعالیت بسیار خوبی داشتند و مسیر را کاملا تصحیح کردند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه از آغاز دولت، تلاش ما بر این بود که مناطق آزاد از مناطق وارد کننده و عرضه کننده کالا به مسافران، به مراکز تولیدی، صادراتی و جذب سرمایه داخلی و خارجی تبدیل شود، گفت: در مناطق آزاد این کار انجام شد. ضمن این‌که مناطق آزاد را توسعه دادیم و مناطق مورد نیاز مردم و مورد اصرار استان ها هم در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

روحانی بیان کرد: امروز ۱۵ منطقه آزاد در کشور داریم. مناطق آزادی که اخیراً تصویب شدند، در آینده نزدیک باید فعال شوند و مانند مناطق آزاد فعلی که در کشور مشاهده می‌کنیم و می‌توانند کشور را در مسیر تعامل سازنده با کشورهای همسایه و کشورهای جهان قرار دهند، باشند. از همه افرادی که در مناطق آزاد در این هشت سال فعالیت کردند اعم از مدیران قبلی و فعلی تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه بخش دوم افتتاح های امروز به موضوع محیط زیست مربوط می‌شود، گفت: ما در محیط زیست نمادی برای توسعه، احیا و جدی گرفتن محیط زیست داشتیم. دولت یازدهم و دوازدهم به حق دولت سلامت و محیط زیست بوده است.

رئیس‌جمهور افزود: بهداشت و درمان و توسعه بیمه هم به محیط زیست مردم مربوط می‌شود. در بخش‌های مختلف برای موضوع سلامت وارد عمل شدیم که بخشی به محیط زیست، بخشی به بهداشت و درمان و یک بخش هم به توسعه بیمه به ویژه بیمه سلامت مربوط می‌شد که با این سه پایه به دنبال سلامت جامعه و مردم بودیم.

روحانی خاطرنشان کرد: هرکس منصفانه امروز را با هشت سال قبل مقایسه کند کاملا می‌تواند ببیند که چه شرایطی ایجاد شده و طبق همین آماری که از روزهای پاک ارائه شد، در منطقه‌ای ۲۰ روز به ۸۰ روز یعنی ۴ برابر روزهای پاک رسیده است و این موضوع را در کلان‌شهرها هم شاهد هستیم. توسعه مترو و ریل، به یورو ۴ و ۵ رساندن موتورها و گازوئیل برای محیط زیست است.

وی اضافه کرد: قطع بنزین پتروشیمی و گازی کردن اتوبوس‌ها و حتی برقی کردن آنها که اخیراً افتتاح شده است نیز در نهایت همه برای محیط زیست است. توسعه جنگل‌ها، مراتع و نهال کاری برای جلوگیری از ریزگردها و پاسداری از مناطق حفاظت شده برای محیط زیست است.

روحانی خاطرنشان کرد: اینکه امروز در کشور شاهد هستیم که حرارت و انرژی بسیاری از نیروگاه های ما که قبلا با مازوت و گازوئیل تامین می‌شد، با گاز تامین می‌شود یعنی محیط زیست و توسعه. اینکه گازرسانی به روستاها را از ۱۴ هزار روستا به ۳۳ هزار روستا رساندیم یعنی به محیط زیست توجه داریم تا مردم در سلامت باشند و بتوانند با سوختی که دارای مشکلات زیست محیطی نیست برای گرم کردن خودشان و پخت و پز استفاده کنند.

وی ادامه داد: اینکه ما آب را به وسط کویر رساندیم یعنی محیط زیست؛ اینکه استان های مختلف شرقی در آینده از آب شیرین شده دریای عمان با خلیج فارس استفاده خواهند کرد همه یعنی محیط زیست. یعنی یک مجموعه ای از کارهای عظیم در کشور شروع شده است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: اینکه ما همه مشعل ها را در جنوب خاموش کردیم و داریم از آن برای پتروشیمی استفاده می کنیم و پالایشگاه بزرگ بیدبلند را افتتاح کردیم یعنی محیط زیست. محیط زیست ابعاد مختلفی دارد. اینکه تالاب ها و دریاچه باید افتتاح و حق آبه های آنها ستانده و به آنها داده شود یعنی محیط زیست. وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف در کار عظیم دولت یازدهم و دوازدهم برای محیط زیست همراه بودند.

روحانی با بیان اینکه نهال کاری برای رفع گرد و غبار خوزستان برای محیط زیست بود، گفت: ما امروز می‌بینیم محیط زیست از ۸ سال پیش بهتر است. معنای این، آن نیست که همه مشکلات تمام شده است. در محیط زیست باید با کشورهای همسایه و منطقه مشارکت کنیم. برخی از مسائل ما مربوط به کشورهای همسایه می‌شود و بخشی از مسائل مربوط به این است که همسایگان ما باید در تصرف آب رودخانه‌ها عدالت را مراعات کنند.

روز گذشته در هشتاد و پنجمین برنامه افتتاح «تدبیر و امید برای جهش تولید»، و هفتمین آیین بهره برداری از طرح های توسعه ای در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ، چندین طرح‌ عمرانی، تولیدی و زیربنایی در استان‌های آذربایجان شرقی و هرمزگان با حضور ویدیوکنفرانسی رییس‌جمهوری به بهره برداری رسید ، این طرح ها  سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد تجاری- صنعتی قشم، ارس و کیش است که با افتتاح آنها  زمینه اشتغال برای یک هزار و ۴۹ نفر به صورت مستقیم فراهم شده است .

در منطقه آزاد کیش نیز چهار طرح اقتصادی و زیربنایی به ارزش سرمایه‌گذاری ۱۰۳ میلیارد تومان به دستور دکترروحانی به بهره برداری رسید که با این اقدام امکان اشتغالز ایی برای  ۷۸ نفر به صورت مستقیم فراهم شده که این طرح ها شامل ۳ طرح واحد های آرایشی و بهداشتی و واحد مونتاژ انواع لامپ و برد LED است .

۲۰ پروژه تولیدی و اقتصادی با ارزش سرمایه‌گذاری ۹۲۷ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۶۶۹ نفر نیز  در منطقه آزاد تجاری ارس بهره برداری شد که شامل فاز دوم فولاد آذرآبادان، تولید کولرگازی و چیلر مدیا شتاب الکترونیک، مجتمع تجاری اقامتی دنیز و راه اندازی فرآیند تولید پیکاپ دنده اتوماتیک ارس خودرو دیزل است .

همچنین ۹ پروژه اقتصادی و عمرانی در منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم با سرمایه‌گذاری ۶۳۷ میلیارد تومان به بهره برداری رسید، با این افتتاح ها  برای ۳۰۲ نفر شغل ایجاد شده است ، این پروژه‌ها دو واحد آب شیرین کن و واحد تولید بخار، تولید شناور و تولید لوازم بهداشتی را شامل می شود.

در مجموع ۶ دوره گذشته از افتتاح پروژه های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از سال ۹۹ تاکنون، ۴۱۹ طرح با  اعتبار ۱۱۰ هزار میلیارد تومان و نزدیک به ۲۷ هزار نفر اشتغال به بهره برداری رسید که با احتساب برگزاری دوره هفتم افتتاح‌ها، سرمایه گذاری‌های جدید در پروژه های افتتاح شده در مناطق آزاد تجاری - صنعتی نزدیک به ۱۱۲ هزار میلیارد تومان رسیده که این عدد شامل ۴۵۰ طرح و اشتغالزایی نزدیک به ۲۷ هزار و ۷۵۰ نفر است.

 

 شماره خبر : 2342         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.