دعوت از فعالین اقتصادی برای استفاده از ظرفیت های موجود شهرک های صنعتی کیش پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
افزایش ماندگاری گردشگر در کیش باید مورد توجه قرار گیرد
موفقیت قابل توجه دانش آموزان کیش در المپیاد کشوری
آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور در مشهد
بازدید رئیس کل دادگستری هرمزگان از حوزه قضایی کیش
در مناطق آزاد فقط به دنبال آمار سازی هستند
نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش 30 اردیبهشت برگزار می شود
ثبت 7000 اظهار نامه حقیقی و 2200 اظهار نامه حقوقی در کیش
مجوز واردات خودرو‌های کارکرده از مناطق آزاد صادر شده است
تجلیل از پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
پاکسازی سواحل کیش به مناسبت روز جهانی زمین پاک
برگزاری مسابقات ماراتن ۱۰ کیلومتر آب‌های آزاد در کیش
ا۱۴ دانش‌آموز کیش به المپیاد کشوری راه یافتند
اعلام برنامه های هفته سلامت در جزیره کیش
اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد کیش برای همکاری درتوسعه شهری استان هرمزگان

  آخرين اخبار
افزایش ماندگاری گردشگر در کیش باید مورد توجه قرار گیرد
موفقیت قابل توجه دانش آموزان کیش در المپیاد کشوری
آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور در مشهد
بازدید رئیس کل دادگستری هرمزگان از حوزه قضایی کیش
در مناطق آزاد فقط به دنبال آمار سازی هستند
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ، 16 شوال 1445 ، 25 آپریل 2024 ، شماره 4448 (1832 دوره جدید)
نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش 30 اردیبهشت برگزار می شود
ثبت 7000 اظهار نامه حقیقی و 2200 اظهار نامه حقوقی در کیش
مجوز واردات خودرو‌های کارکرده از مناطق آزاد صادر شده است
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 ، 15 شوال 1445 ، 24 آپریل 2024 ، شماره 4447 (1831 دوره جدید)
  پربيننده ترين اخبار
شنبه 1 اردیبهشت 1403 ، 11 شوال 1445 ، 20 آپریل 2024 ، شماره 4443 (1827 دوره جدید)
دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 ، 13 شوال 1445 ، 22 آپریل 2024 ، شماره 4445 (1829 دوره جدید)
یکشنبه 2 اردیبهشت 1403 ، 12 شوال 1445 ، 21 آپریل 2024 ، شماره 4444 (1828 دوره جدید)
تجلیل از پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد کیش برای همکاری درتوسعه شهری استان هرمزگان
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 ، 14 شوال 1445 ، 23 آپریل 2024 ، شماره 4446 (1830 دوره جدید)
اعلام برنامه های هفته سلامت در جزیره کیش
ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد
انگیزه و تلاش در ورزش کارگری کیش بالاست
در حوزه بین الملل مناطق آزاد باید قویترعمل کنیم
برگزاری مسابقات ماراتن ۱۰ کیلومتر آب‌های آزاد در کیش
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

مدیر تسهیل تولید و صنایع کیش در گفت و گو با اقتصاد کیش عنوان کرد :
دعوت از فعالین اقتصادی برای استفاده از ظرفیت های موجود شهرک های صنعتی کیش

اقتصاد کیش- سرویس گزارش و گفت و گو- بازسازی بازار بزرگ اقتصادی، ایجاد اشتغال و استفاده از ظرفیت های‌ بالقوه موجود، امروزمهمترین اولویت کشور است زیرا این اطمینان دهی به جامعه که قوانین در راستای بهبود شرایط آنها وضع و اجرایی می‌شوند

  

سبب بازسازی  اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی کشور و در نتیجه رشد و توسعه اقتصادی و افزایش رضایتمندی عمومی خواهد شد. مردم این روزها بیش از هر زمان دیگر خواهان رسیدگی به اوضاع و احوال اقتصادی هستند و در این میان در جزیره کیش نیز بواسطه وجود شرایط خاص این مطالبه مردمی بیشتر احساس می شود. تشکیل کارگروه هایی با تمرکز بر رسیدگی به وضعیت صنایع به طور خاص نیز موید همین مطلب است. واحد تسهیل تولید و صنایع سازمان منطقه آزاد کیش یکی از واحدهایی است که در بدنه  سازمان منطقه آزاد کیش در تلاش است تا با بررسی علل رکود یا توقف واحدهای تولیدی، هماهنگی لازم برای حل مشکل  آنها را انجام دهد. بررسی و پیگیری رفع موانع مربوط به اشتغال با هماهنگی واحدهای  مرتبط، بررسی اختلافات احتمالی واحدهای تولیدی با دستگاه‌های اجرایی و ارائه راهکارهای مناسب، کمک به تسریع، تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام تولیدی و صنعتی و حمایت و کمک به توسعه صادرات محصولات تولیدی در جزیره کیش نیز از جمله اهدافی است که مدیریت تسهیل تولید و صنایع سازمان منطقه آزاد کیش در راه آن گام برمی دارد. در این میان اپیدمی کرونا نیز منجر به ایجاد ستاد اقتصادی مقابله با بحران کرونا با حضوربرخی از مسولان اقتصادی در جزیره کیش شد تا بتوان آثار مخرب این بحران را تا حدود زیادی کم کند.

35  طرح جاری به ارزش 648 میلیارد تومان

سیدرضا صمدی، مدیر تسهیل تولید و صنایع کیش و یکی از اعضای ستاد اقتصادی مقابله با بحران کرونا در گفت و گو با روزنامه اقتصاد کیش به تشریح وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی و اقدامات جاری در جهت بهبود شرایط پرداخت. صمدی در تشریح حوزه فعالیت های واحدهای تولیدی صنعتی که در منطقه آزاد کیش فعال هستند، گفت: واحدهای فعال در جزیره کیش عمدتا در حوزه خدمات فنی و مهندسی نفت و گاز، تولید تجهیزات نفتی، انواع محصولات آرایشی و بهداشتی، تولید تجهیزات پزشکی و دارویی به عنوان غالب فعالیت های صنعتی در کیش فعال هستند .علاوه بر این، واحدهای صنعتی در حوزه چوب و سلولزی هم از واحدهای شاخص صنعتی در کیش محسوب می شوند که خوشبختانه به صورت امیدوارکننده ای به فعالیت مشغول هستند.

مدیرتسهیل تولید و صنایع سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به فعالیت های جاری مجموعه خود گفت: 35 طرح در این واحد ارزیابی شده است که 15 طرح از مجموع آن نهایی و در مرحله واگذاری به کمیسیون اقتصادی قرار دارد. صمدی افزود: ارزش مالی مجموع 35 طرح حدود 648 میلیارد تومان است که این رقم نوید بخش اتفاقات خوبی در حوزه صنعت است که با تحقق آن می توان به آینده این صنعت بیش از پیش امیدوار بود و بواسطه آن خدمات ارزنده ای را به کیش عزیز ارائه دهیم.

ایجاد "میز مشترک" و ارتباط مستقیم با فعالان حوزه تولید و صنعت

مدیرتسهیل تولید و صنایع کیش با بیان اینکه در واقع ما نقدپذیری را از خودمان شروع کردیم، ادامه داد:  با توجه به جایگاه والای صنعت در جزیره کیش و به پاس ارج نهادن به حضور فعالان عزیز در حوزه کسب و کار صنعتی در دورانی که کشورسخت محتاج به حضور واحدهای صنعتی فعال است برآن شدیم که با آنها همکاری مستقیمی داشته باشیم به نحوی که در قالب گروه مجازی که توسط فعالان صنعتی ایجاد شده است به طور مستقیم با فعالان این حوزه در ارتباط و از نقطه نظرات مطلع می شویم.

صمدی ضمن تاکید بر تعاملات مستقیم مدیران با فعالان حوزه تولید و صنعت در جزیره کیش اظهار داشت: اخیرا میزی را تحت عنوان "میز مشترک" با حضور بنده به عنوان مدیرتسهیل تولید و صنایع تولید در کیش و دبیرسندیکای صاحبان صنایع جزیره کیش در نظر گرفته ایم. براین اساس به همراه دبیرسندیکا به نمایندگی از فعالان صنعت جزیره کیش یک روز در هفته می توانیم به طورمستقیم و همزمان به درخواست های فعالین این حوزه رسیدگی نماییم. صمدی گفت: آمادگی داریم به مشکلات حوزه صنعت رسیدگی و توجه ویژه به رفع موانع احتمالی داشته باشیم.

مدیرتسهیل تولید وصنایع کیش در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصاد کیش پیرامون ارزیابی عملکرد شورایعالی مناطق آزاد بر حمایت از چرخه اقتصادی بر مناطق آزاد خصوصا جزیره کیش گفت: متاسفانه در سال های اخیر بخشنامه های خلق الساعه متعددی از سوی وزارتخانه های مختلف صادر شده و مشکلاتی را برای واحدهای صنعتی بوجود آورده اند اما امیدواریم با پیگیرهایی که انجام می شود بتوانیم نسبت به رفع و یا حداقل کمرنگ کردن موانع مثمرثمر باشیم.

استفاده 39 واحد صنعتی فعال از امتیاز" ارزش افزوده"

صمدی در بخش دیگری از سخنان خود با توضیح مبحث و به نوعی امتیاز "ارزش افزوده" گفت: ستادی مرکب از نماینده تام الاختیار وزارت اقتصاد، وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و مدیران صنایع مناطق آزاد برای تعیین ارزش افزوده ای که واحدهای صنعتی برای محصول نهایی ایجاد کرده اند تا بتوانند برای خروج از منطقه آزاد به سرزمین اصلی  از مزایای این ارزش افزوده استفاده کنند، تشکیل شده است. وی ادامه داد: بر این اساس در حال حاضر 39 واحد صنعتی فعال در منطقه آزاد کیش از این ارزش افزوده استفاده می کنند تا بتوانند محصولات خودشان را بعد از تولید به سرزمین اصلی  و یا خارج از کشور ارسال کنند. مدیرتسهیل تولید وصنایع کیش گفت: تلاش من و همه همکارانم در واحد تسهیل  تولید فراهم آوردن این امکان برای واحدهای صنعتی است که خارج از کیش هم فعالیت داشته باشند و آمادگی داریم که این طرح های ارزش افزوده را در کمترین زمان برای طرح در کمیسیون اقتصادی ارسال کنیم و فعالان صنعتی بتوانند نسبت به ارسال محصولات خود به سرزمین اصلی اقدام کنند.

کیش؛ پیشگام در حوزه خدمات فنی و مهندسی نفت، گاز و انرژی

صمدی با اشاره به حوزه نفت و گاز و انرژی در جزیره کیش گفت: می توانیم بگوییم که منطقه آزاد کیش پیشگام در حوزه خدمات فنی و مهندسی در این حوزه است. امکانات خوب و عالی این منطقه در حوزه زیرساخت برای فعالان نفت و گاز مثل بندرگاه ، فرودگاه و مراکز اقامتی مناسب برای کارکنان این شرکت ها و یا میهمانان خارجی همچنین گمرک مستقر در بندرگاه از جمله عوامل تاثیر گذاری هستند که کیش را به هاب انرژی در حوزه خدمات فنی و مهندسی نفت و گاز تبدیل کرده است. صمدی افزود: در تلاشیم تا بتوانیم به نحو شایسته سکوهای پارس جنوبی را پشتیبانی کنیم و این به هر حال اتفاق بسیار مثبت و موثری در جزیره کیش است که از سطح اشتغال مناسبی هم برخوردار است.

صمدی در خصوص تاثیر کرونا و تحریم های اقتصادی بر ادامه حیات صنایع تولیدی در جزیره کیش گفت: همانطور که مستحضرید اپیدمی کرونا که در کل کشور و جهان شایع شد و به تبع دامن منطقه آزاد کیش را هم گرفته است  و متاسفانه این منطقه از عوارض آن مصون نمانده است . این ویروس که اواخر سال 98 و اوایل سال 99 شیوع پیدا کرد آسیب های جدی به حوزه کسب و کار در کشور وارد آورد و با توجه به ناشناخته بودن این بیماری و عدم اطلاع از چگونگی مقابله با آن جزیره کیش هم از آن متاثر شد اما بتکار و سرعت عمل در سازمان منطقه آزاد کیش و علی الخصوص بخش خصوصی توانست با ایجاد ستاد اقتصادی مقابله با کرونا با همکاری، همیاری و همدلی مسئولان و فعالان بخش خصوصی این عوارض تا حدودی کمتر مشاهده شد اما قطعا بی نصیب از تبعات اقتصادی مخرب آن نبودیم.

375 واحد خدمات صنعتی فعال ، 138 انبار و 26 واحد سرد خانه فعال

صمدی با اشاره به اهمیت صنعت در جزیره کیش گفت: به هر حال نگاه کشوری به جزیره کیش نگاه گردشگری است اما حوزه صنعت هم حضور بسیار پررنگی در منطقه آزاد کیش دارد .375 واحد خدمات صنعتی فعال ، 138 انبار و 26 واحد سرد خانه فعال در منطقه آزاد کیش آمار کمی نیست . با توجه به اشتغالی که این صنایع ایجاد کردند می توان گفت که حوزه صنعت در فعالیت های اقتصادی کیش اگر در جایگاه اول نباشد حتما در جایگاه دوم قرار خواهد داشت.

مدیرتسهیل تولید وصنایع کیش با اشاره به آمار واحدهای فعال در حوزه صنعت و خدمات صنعتی آینده این بخش را امیدوارانه توصیف کرد و افزود: 292 هکتار زمین تحت پوشش واحدهای صنعتی در جزیره کیش مساحت کمی نیست که بخواهیم به راحتی از آن چشم پوشی کنیم. صمدی گفت: نگاه ما به گسترش فعالیت ها خصوصا صنایع های تک و غیرآلاینده است و با توجه به اقداماتی که از سال گذشته تا کنون توسط سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه فناوریهای نوین و ایجاد مرکز نو آوری جزیره کیش انجام شده می توان گفت: در آینده نزدیک صنعت و علی الخصوص صنایع های تک و دانش بنیان جایگاهی ویژه ای را در منطقه آزاد کیش خواهند داشت .

توان صادراتی جزیره کیش

صمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کسانی که سالها است در جزیره کیش حضور دارند واقفند که ما صنایع بسیار خوبی در منطقه در حوزه دانش بنیان ها و واحدهای مطرح و صاحب نام داریم گفت: در حوزه ایمپلنت های درون اندامی، تجهیزات پزشکی، تولید دارو پیشرفت های شایات توجهی صورت گرفته است و بخش عمده ای از صادرات کیش به سرزمین اصلی مربوط به تولیدات دارویی است که باعث افتخار جزیره است. در حوزه آرایشی و بهداشتی هم به همین شکل اشتغال بالایی وجود دارد. صنایع چوبی و سلولوزی ، تولید لوازم خانگی و سیستمهای سرمایشی و برودتی هم از صنایع مطرح هستند و سال گذشته چند شرکت صنعتی در این حوزه ها فعال و افتتاح شد و یکی از واحد های تولید تجهیزات برودتی عمده محصولات تولیدی خود را به سرزمین اصلی ارسال می کند و در جهت تعدیل و کاهش فشار تحریم ها ظرفیت ارسال به خارج از کشور را نیز خواهند داشت.

تلاش مضاعف در جهت حذف بوروکراسی اداری پیچیده

مدیرتسهیل تولید و صنایع کیش در پاسخ به این سوال که بوروکراسی های پیچیده اداری سرمایه گذاران را بی انگیزه و سردرگم خواهد کرد؛ و آیا اقدامی در این باره صورت گرفته است؟

گفت: با بوروکراسی های اداری به شدت مخالفیم و همانطور که گفته شد با همکاری که در واحد ما و سندیکای صاحبان صنایع و فعالان این حوزه برقرار شده است سعی کردیم عملا بوروکراسی نداشته باشیم و یا اگر  داریم به حداقل ممکن برسد. ما امروز برای صدور جواز تاسیس یک واحد صنعتی از متقاضی تنها چند آیتم معرفی مکان، طرح توجیهی فعالیت مد نظر و اوراق هویتی حقوقی و حقیقی را درخواست می کنیم و اگر ایرادی در آن ها نباشد بلافاصله همان روز نسبت به صدور جواز تولید و تاسیس اقدام خواهد شد و به محض بهره برداری نیز نسبت به صدور پروانه بهره برداری اقدام خواهیم کرد . برای تمدید پروانه های بهره برداری واحدهای صنعتی هم بلافاصله با درخواست بهره بردار چنانچه موضوع جدیدی اتفاق نیفتاده باشد نسبت به تمدید پروانه اقدام خواهیم کرد.

از اصلاح شیوه نامه ها تا رسیدگی به زیرساخت ها

صمدی در خصوص ارائه گزارش اجمالی عملکرد در ستاد مدیریت تسهیل تولید و صنایع به اصلاح نهایی شیوه نامه سرمایه گذاری صنعتی و حذف ضوابط  مقررات زائد که نتایج آن به عینه مشهود است، افزایش بیش از دو برابری صدور مجوزهای صنعتی در مقطع زمانی محدود  و رسیدگی سریع به درخواست های سرمایه گذاری که در حال حاضر هم بالغ بر بیش از 15 طرح در حال انجام است، اشاره کرد. وی همچنین پیگیری سریع زیر ساخت های شهرک های صنعتی از جمله شهرک های  صنعتی 5  و 6 را از جمله اقدامات جاری عنوان کرد و افزود:  همکاران ما در شرکت عمران، آب و خدمات همواره  همراه و همیار بودند تا نسبت به رفع مشکلات زیر ساخت ها سریعتر عمل کنیم خصوصا در حوزه خیابان  کشی که در حال انجام است وامیدواریم بزودی  به نتایج اولیه و دلخواه برسیم.

فعالیت در خور توجه کارگروه حمایت از تولید و رفع موانع سرمایه گذاری صنعتی و غیر صنعتی که هر هفته تشکیل جلسه می دهند ، معرفی واحدهای مصوب به بانکها جهت اخذ تسهیلات رونق تولید و سایر تسهیلات ، رفع مشکلات منطقه ای و خارج از سازمان و تلاش برای پیگیری موضوعات و اگر هم موانعی هست به صورت روتین هفتگی در کارگروه مصوب و در جهت رفع سریعترمشکلات آن اقدام و اجرایی شود از دیگر موضوعات مطرح شده بود.مدیرتسهیل تولید و صنایع کیش با تاکید بر اینکه  برای ایجاد انگیزه و اعتماد عمومی بهترین روش ارائه مستندات موجود است و تنها شعار دادن کافی نیست، گفت: تمام مستندات اقدامات جاری در واحد تسهیل تولید صنایع قابل دسترس برای علاقمندان وجود دارد.

لزوم توجه فعالان اقتصادی به ظرفیت های خالی شهرک های صنعتی و اطمینان به حمایت مدیران

صمدی در پایان توصیه ای هم به فعالان اقتصادی جزیره کیش داشت و گفت: با توجه به ظرفیت خالی که در شهرک های صنعتی ما وجود دارد توصیه من به عزیزان در حوزه اقتصادی  مراجعه برای فعال کردن واحد های صنعتی است و ما هم قول می دهیم در حداقل زمان ممکن راه را باز کنیم و مجوزهای لازم را صادر نماییم . وی ادامه داد: حوزه تولید در کشور نیاز اصلی است و با توجه با تاکیدات مقام معظم رهبری و شعار سال 1400 توجه به امر تولید ضروری است و نیاز به حمایت بخش خصوصی بیش از پیش احساس می شود و ما هم با تمام توان همراهی خواهیم کرد  

 شماره خبر : 2313         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.