انتخابات ابزار اعلام ترجیهات سیاسی مردم است پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
مناطق آزاد باید در استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس پیشگام باشند
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه

  آخرين اخبار
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
دوشنبه 11 تیر 1403 ، 24 ذی الحجه 1445 ، 1 جولای 2024 ، شماره 4499 (1883 دوره جدید)
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
  پربيننده ترين اخبار
اشک های مهندس یزدان پناه ، استدلال های مرعشی و تفکرات انصاری لاری برای انتخاب پزشکیان
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
به شرکت های هواپیمایی برای تقویت سفر به کیش مشوق هایی داده می شود
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش :
انتخابات ابزار اعلام ترجیهات سیاسی مردم است

دانش آموخته دکترا جامعه شناسی سیاسی دانشگاه تهران گفت: مردم در انتخابات می‌توانند ترجیهات سیاسی خود را از طریق انداختن رای به صندوق ها در قالب تمایل به افرادی که دارای برنامه هستند نشان دهند.

  

سیعد پورعلی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به باور من یکی از اصول بنیادین مردم سالاری دینی واگذاری و انتقال قدرت به مقام های برگزیده بوده و انتخابات یکی از معیارهای ارزیابی مشروعیت و مقبولیت نظام های سیاسی ساز و کاری برای تحقق مردم سالاری است.

وی اضافه کرد: به نظرم انتخابات تنها و مهمترین راه کنش و فعالیت سیاسی برای مشارکت مردم و ایفای نقش در تحقق سرنوشت اجتماعی آنها بوده و بدون شک راه تمام جمهوری ها در چرخش قدرت میان مدعیان تاثیر گذاری بر سیاست است.

پورعلی افزود: یکی از مهمترین ارکان تحقق یک انتخابات پرشور، حضور گسترده مردم در این کنش است تا بتوان از این همایش سیاسی به عنوان یکی از معیارهای ارزیابی میزان مردم مشارکت های اجتماعی یاد کرد چراکه در انتخابات مردم می توانند ترجیهات سیاسی خود را از طریق انداختن رای به صندوق ها در قالب تمایل به افرادی که دارای برنامه هستند نشان دهند.

شفافیت در گفتار مهمترین رکن پیروزی نامزدها در انتخابات است

وی یادآور شد: مردم با حضور پرشور در انتخابات و استماع سیاست های رقبای انتخاباتی در موضوعات مختلف سیاسی کشور تصمیم گیری می کنند به همین دلیل باید گفت سیاست هایی موفق هستند که به صورت شفاف برای مدیریت چهار سال آینده کشور ارایه شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: باور دارم انداختن رای به صندوق بر اساس ادبیات بازار، خرید و فروشی بین افراد خواهان قدرت و  رای دهندگان است به همین دلیل حضور مردم در انتخابات به عنوان مشتریان سیاست های اعلامی باید در مرحله اول یک حضور آگاهانه و مطالعه شده باشد.

وی اظهار داشت: در این مبادله کاندیدادها برنامه های خود را عرضه می کنند و مردم و مشارکت کنندگان در انتخابات با ارزیابی این سیاست ها نامزد منتخب را متناسب با تمایلات، گرایش ها و خواسته هایشان را به عنوان مشتری انتخاب می کنند .

پورعلی با بیان اینکه به عبارتی عرضه کنندگان متقاضی رای بوده و رای دهندگان در حقیقت به دنبال این هستند که بهترین و با کفیت ترین سیاست عرضه شده را انتخاب کنند افزود: به همین دلیل باید حتما ارزش رایی که به صندوق انداخته می شود را بدانند و به خوبی به سهم و وزن این آن واقف باشند تا آگاهانه فرد و سیاستی را انتخاب کنند.

 

رفتار عقلانی مردم مانع بزرگی برابر شعار زدگی است

وی اضافه کرد: پرهیز از احساسات و رفتارهای احساسی و هیجانی در انتخابات یکی دیگر از شرایط حضور پرشور مردم است چراکه احتمال دارد برخی با شعارهای غیر واقع گرایانه تمایل داشته باشند که به هر طریقی آرای مردم را به سمت خود جذب کنند.

دانش آموخته دکترا جامعه شناسی سیاسی دانشگاه تهران یاد آور شد: به باور من کسانی که تلاش دارند احساسات و هیجانات را در انتخابات برجسته بکنند اگر با رفتارهای عقلانی مردم روبرو شوند نمی توانند آسیب ها و تهدیدهای فضای احساسی و هیجانی را در این عرصه حاکم کنند.

وی گفت: کاندیداها و مردم باید بدانند که انتخابات فضای بیان وعده ها و وعید ها نیست و برنامه نامزدهای شرکت کننده در این همایش سیاسی باید برنامه ای واقع گرایانه، واقع بینانه با قابلیت تحقق و اجرایی شدن در طول مدتی که فرد در قدرت است باشد نه اینکه به زمان های نامعلوم موکول شود.

مشورت اجتماعی نخستین گام در انتخاب آگاهانه

پورعلی یکی دیگر از ارکان حضور پر شور مردم در انتخابات را استفاده از مشورت و مراجعه اجتماعی اعلام کرد و گفت برای تحقق این مساله لازم است مردم با افرادی که صلاحیت اجتماعی لازم برای مشورت دارند ارتباط گرفته و حضور خود را به حضوری توئم با شور و مشورت تبدیل کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: مراجع  اجتماعی مانند معلمان، اساتید دانشگاه، قضات، وکلا، هنرمندان و روحانیون از ویژگی هایشان این است که محل رجوع هستند و مردم اعتماد نسبی به این افراد یا اقشار دارند که می توانند با ارائه مشاورهای درست به مردم این حضور پر شور را رقم بزنند.

وی یادآور شد: انتخابات رقابتی بین افراد، سیاست ها و در بسیاری کشورها احزاب است که به همین دلیل کسانی که در انتخابات شرکت می کنند باید برای گزینش فرد مورد نظر شناخت کافی از صلاحیت، تحصیلات، تجربه، شجاعت و جسارت او داشته باشند تا فرد منتخب از نظر پذیرش مسوولیت های ملی جسارت لازم را داشته باشد.


قدرت پیگیری مطالبات فرد منتخب به تعداد آرای آن بستگی دارد

پور علی گفت: قدرت ملی و تامین منافع ملی در عرصه بین الملل نیاز به حمایت و پشتوانه مردمی دارد و در این بین افراد منتخب هرچقدر با رای بالاتری مقام انتخابی را به دست بیاورند قدرت بیشتری برای پیگیری مطالبات مردمی دارند.

وی با بیان اینکه حضور و مشارکت پر شور مردم  به فرد منتخب در عرصه داخلی و بین المللی قدرت بیشتری می دهد اظهار داشت: رای دهندگان می توانند به عنوان یک سرمایه اجتماعی فرد منتخب را در پیگیری و اجرای سیاست ها کمک کنند به طوریکه حضور پر شور و نرخ بالای مشارکت قدرت ملی را تضمین و زمینه تحقق منافع ملی را فراهم می کند.

دانش آموخته دکترا جامعه شناسی سیاسی دانشگاه تهران یادآور شد: انتخابات و حضور مردم به واسطه اینکه یک رفتار قاعده‌مند مدنی است نباید به عرصه نزاع و مناضع تبدیل شود و افرادی که وارد این عرصه می شوند نیز باید به فراینده ها و نتایج آن احترام گذاشته و قانونی که  حاکم بر انتخابات است را به دیده احترام نگاه کنند.

وی گفت: اگر این فضا حاکم باشد انتخابات به عنوان یک همایش سیاسی و اجتماعی عرصه به رخ کشیدن انسجام و قدرت ملی خواهد بود در غیر اینصورت منجر به تضعیف انسجام و قدرت ملی می شود.

 شماره خبر : 2096         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.