احداث ۱۰ هزار واحد مسکن در هرمزگان آغاز شد پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در کیش برگزار می‌شود
تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت در جزیره کیش
شعبانی مقدم جایگزین زائری در پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش شد
بهره برداری از دستگاه ماموگرافی در بیمارستان کیش
شرایط پوشش حمایتی برای اقشار آسیب پذیر جزیره کیش را فراهم خواهیم کرد
میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
رئیس جمهور و هیأت دولت نگاه ویژه ای به مناطق آزاد و ویژه دارند
همکاری مشترک کیش و ارس برای تکمیل ظرفیت گردشگری
پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش
مساعدت در تمدید اقامت گردشگران در هتل های کیش
بهره‌مندی از ظرفیت‌های سازمان ملی استاندارد در صنعت گردشگری
ایرانی‌ها برای خرید به جای کشورهای خارجی باید به مناطق آزاد بروند
برگزاری آئین تجلیل و تکریم پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
تغییر تاریخ برگزاری مسابقات جهانی تکواندو به میزبانی کیش

  آخرين اخبار
شنبه 1 اردیبهشت 1403 ، 11 شوال 1445 ، 20 آپریل 2024 ، شماره 4443 (1827 دوره جدید)
مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در کیش برگزار می‌شود
تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت در جزیره کیش
شعبانی مقدم جایگزین زائری در پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش شد
بهره برداری از دستگاه ماموگرافی در بیمارستان کیش
شرایط پوشش حمایتی برای اقشار آسیب پذیر جزیره کیش را فراهم خواهیم کرد
میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
چهارشنبه 29 فروردین 1403 ، 8 شوال 1445 ، 17 آپریل 2024 ، شماره 4442 (1826 دوره جدید)
رئیس جمهور و هیأت دولت نگاه ویژه ای به مناطق آزاد و ویژه دارند
همکاری مشترک کیش و ارس برای تکمیل ظرفیت گردشگری
  پربيننده ترين اخبار
برگزاری جشنواره نان و شیرینی در کیش
دوشنبه 20 فروردین 1403 ، 28 رمضان 1445 ، 8 آپریل 2024 ، شماره 4436 (1820 دوره جدید)
یکشنبه 26 فروردین 1403 ، 5 شوال 1445 ، 14 آپریل 2024 ، شماره 4439 (1823 دوره جدید)
ایرانی‌ها برای خرید به جای کشورهای خارجی باید به مناطق آزاد بروند
دولت، در جذب سرمایه خارجی در مناطق آزاد ناکام بوده است
برگزاری آئین تجلیل و تکریم پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
استقبال خوب گردشگران از تفریحات دریایی در ایام نوروز کیش
تقدیر از دو فعال رسانه ای توسط سازمان منطقه آزاد کیش
سرپرست جدید مدیریت فناوری‌های راهبردی و تحول دیجیتال شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
اجرایی شدن نرخ‌های جدید حمل و نقل درون شهری از اول اردیبهشت در کیش
تغییر تاریخ برگزاری مسابقات جهانی تکواندو به میزبانی کیش
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

با حضور وزیر راه و شهر سازی
احداث ۱۰ هزار واحد مسکن در هرمزگان آغاز شد

- احداث ۱۰ هزار واحد مسکن ملی هرمزگان عصر روز چهارشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی ، استاندار هرمزگان و نمایندگان مردم بندرعباس مرکزی بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در این شهر آغاز شد.

  

هر واحد مسکن این طرح ملی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر مساحت خواهد داشت و در مدت ۴۸ ماه احدامی‌شوند و در ۶۰۵ بلوک ساختمانی طراحی شده‌اند.

این بزرگترین طرح احداث و عرضه مسکن کشور به شمار می‌رود که با سرمایه‌گذاری افزون‌بر ۷۰ هزار میلیارد ریال در روبه‌روی مجتمع بانکداران بندرعباس اجرا می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در آیین آغاز عملیات اجرایی بزرگترین طرح تولید مسکن گفت: همه نیازهای زندگی در این طرح دیده شده تا مردم زندگی شاد و مفرحی در آن داشته باشند.

محمد اسلامی اضافه کرد: این یکی از الگوهای برنامه ریزی شده برای تولید و عرضه مسکن در کشور است که آن را از بندرعباس آغاز می‌کنیم.

کشور به کارگاه خانه سازی تبدیل شده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت ابراز داشت: وزارت راه و شهرسازی برای پیشبرد برنامه‌های دولت و فرمایش‌های مقام معظم رهبری که تولید مسکن را یکی از محورهای اساسی برای رونق و تحرک بخشیدن به اقتصاد کشور قلمداد فرمودند در سه محور دنبال می کنیم و امروز افزون‌بر ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور درحال احداث است و ایران تبدیل به کارگاه خانه سازی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی دارای ساز و کار مخصوص به خود است و در طرح اقدام ملی مسکن که ثبت نام گسترده از مردم انجام گرفت، متقاضیان واجد شرایط شناسایی و به میزان واجدان شرایط زمین تامین شد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تخصیص زمین و فرایند اخذ مجوزها و افتتاح حساب در بانک‌ها، تخصیص تسهیلات بانکی هم یکی از راه‌های دیگر تولید مسکن در کشور است که در بندرعباس حدود ۳۰ هزار نفر در اقدام ملی ثبت نام کردند.

اسلامی ادامه داد:تعداد این افراد با انجام پالاش به حدود هشت هزار نفر رسید که برای آنان برنامه ریزی شد و تا کنون چهار هزار نفر از این افراد پول واریز کرده‌اند که افراد به محض واریز کردن پول به طرح‌ها متصل می‌شوند.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد در بندرعباس، یادآور شد:روش احداث این واحدها نوع دیگر از روش تولید مسکن است که با سرمایه گذاری انجام می‌شود و این نوع مهمترین، کارآمدترین و اثر بخش ترین روش برای تولید مسکن محسوب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: این نوع دارای اثرهای اقتصادی و اجتماعی بوده که می‌تواند مردم و ظرفیت‌های مالی و تقاضاهای آنان را با طرح‌های فعال تولید و عرضه مسکن را همراستا کند و با استمرار تولید اشتغال پایدار خواهد شد.

اسلامی تاکید کرد: همچنین با این روش می توان در التهاباتی که در بازار رخ می‌دهد و در زمینه نقدینگی موجود در کشور به سهم خود نقش ایفا کرد.

توسعه راه‌های روستایی ابلاغ شده است

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در قالب ۲ بال متوازن در وزارتخانه شامل محرومیت زدایی و توسعه و افزایش زیرساخت های ملی را دنبال می‌کنیم که اولویت با طرح‌هایی است که برای توسعه و اقتصادی ملی تاثیر گذار باشند.

وی بیان کرد: امسال سند برنامه توسعه راه‌های روستایی را تدوین کردیم و مجلس شورای اسلامی هم امسال برای اولین بار مبلغ مناسبی تعیین کرده است و توسعه راه‌های روستایی را به همه استانداران ابلاغ کردیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در هرمزگان با استاندار برای ایجاد تحول در بشاگرد میثاق بسته‌ایم و اتفاق‌هایی که رخ داده و در حال انجام است در ۴۰ سال گذشته سابقه ندارد.

بخش های مهم مرحله سوم بندر شهید رجایی بهره برداری می شود

اسلامی همچنین بیان داشت: در روند توسعه و افزایش زیرساخت های حمل و نقلی بخش‌های مهم مرحله سوم بندر شهید رجایی در همین دولت بهره‌برداری می‌شود، همچنین ظرفیت جدیدی برای توسعه هرمزگان در سواحل مکران درحال ایجاد است.

وی افزود: پیگیری شده صادرات نفت را از جاسک انجام گیرد تا این مهم را در خارج از تنگه هرمز داشته باشیم که برای کشور بسیار حایز اهمیت است و امید می رود شاهد بهره برداری ان باشیم.

استاندار هرمزگان: این استان در حوزه راه و شهرسازی موفقیت های بزرگی کسب کرده است

استاندار هرمزگان در این مراسم اظهار داشت: این استان در حوزه وزارت راه و شهرسازی موفقیت های بزرگی کسب کرده است که با آمار و ارقام می‌توان آن را به اثبات رساند، همچنین درخشان ترین فصل هرمزگان در بخش های مختلف مانند تولید برق، گازرسانی و سایر حوزه ها هم در همین چهار سال اخیر بوده است و هم اکنون این استان شاهد سرمایه گذاری های بزرگی است و درآینده هم طرح های بزرگی در این استان اجرا خواهد شد.

فریدون همتی ادامه داد: حدود ۳۳ هزار واحد از ۳۸ هزار واحد مسکن مهر تحویل شده و در این سال ها نیز به طور میانگین ۲ هزار واحد بهره برداری شده است و امید می رود تا پایان سال نیز واحدهای باقی مانده افتتاح شوند.

وی گفت: یک طرح در دست اجرا در این استان احداث ۱۰ هزار واحد مسکن است و همزمان با آن عملیات اجرایی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ملی در هرمزگان هم آغاز شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این ۱۰هزار واحدی می توان شهر جدیدی حد فاصل دانشگاه هرمزگان تا فرودگاه بین المللی بندرعباس در شرق این شهر احداث کرد و بلوار کم نظیری هم در همان منطقه درحال احداث بوده که تا ۲ ماه آینده آماده بهره برداری خواهد شد.

 شماره خبر : 1960         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.