تمامی آتش نشانان جزیره کیش به تجهیزات ایمنی فردی با استانداردهای روزمجهز شدند. پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
ورود تجهیزات و قطعات سامانه شش هزار متر مکعبی آب شیرین کن ماهتاب کیش
ارائه اینترنت رایگان به مسافران نوروزی در کمپ های مسافری
استقرار گروه‌های نظارت نوروزی در بازار‌های کیش
اعلام نرخ جدید کرایه ورود خودرو به جزیره کیش
صدور و اعطای اولین کارت تردد بانوان در ناوگان حمل و نقل عمومی کیش
نشست هماهنگی کارگروه‌های اقتصادی قرارگاه عملیاتی مناطق آزاد
مناطق آزاد باید محرک اقتصادی در کشور باشند
مشاور امور بانوان و خانواده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
برگزاری آزمون هماهنگ استانی کیفیت بخشی دانش آموزان پایه ششم در کیش
هدف هیئت ورزش کارگران کیش کمک به توسعه ورزش است
برنامه های رمضان و نوروز جزیره کیش تشریح شد
رضایت‌سنجی از کیشوندان و گردشگران در ایام نوروز با سامانه‌۱۲۴
برنامه‌ سازمان منطقه آزاد کیش برای پیگیری کلان پروژه‌ی شهر هوشمند کیش
برای ورود عملیاتی به موضوع شهر هوشمندکیش آمادگی داریم

  آخرين اخبار
ورود تجهیزات و قطعات سامانه شش هزار متر مکعبی آب شیرین کن ماهتاب کیش
ارائه اینترنت رایگان به مسافران نوروزی در کمپ های مسافری
استقرار گروه‌های نظارت نوروزی در بازار‌های کیش
اعلام نرخ جدید کرایه ورود خودرو به جزیره کیش
یکشنبه 27 اسفند 1402 ، 6 رمضان 1445 ، 17 مارچ 2024 ، شماره 4433 (1817 دوره جدید)
صدور و اعطای اولین کارت تردد بانوان در ناوگان حمل و نقل عمومی کیش
نشست هماهنگی کارگروه‌های اقتصادی قرارگاه عملیاتی مناطق آزاد
مناطق آزاد باید محرک اقتصادی در کشور باشند
مشاور امور بانوان و خانواده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
برگزاری آزمون هماهنگ استانی کیفیت بخشی دانش آموزان پایه ششم در کیش
  پربيننده ترين اخبار
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

جزیره کیش پیشگام تجهیز آتش نشانان به بهترین تجهیزات حفاظت فردی درکشور
تمامی آتش نشانان جزیره کیش به تجهیزات ایمنی فردی با استانداردهای روزمجهز شدند.

به گزارش اقتصاد کیش با توجه به ضرورت برخورداری جزیره کیش ازامکانات مناسب استاندارد و به روز در همه حوزه های شهری به عنوان یکی از شهرهای شاخص کشور، و با هدف ارتقاء امکانات ایمنی و پدافند غیرعامل با پیگیریهای مدیریت بحران وپدافند غیرعامل، پس از بررسی وضعیت نواقص وکاستی های آتش نشانان کیش ؛ تجهیز این نیروها به امکانات حفاظت فردی براساس استانداردهای روز دنیا در دستورکار این شرکت قرار گرفت.

  

بر اساس این گزارش مدیرعامل شرکت عمران، آب وخدمات کیش با اشاره به نقش مهم آتش نشانان در حفاظت از جان و مال مردم هنگام بروز حوادث و لزوم اهمیت حفظ ایمنی آتش نشانان برای ایفای مسئولیت خطیری که بر عهده دارند گفت: آتش نشانها باید از امکانات حفاظت فردی مناسب بهره مند باشند تا با اتکا به این امکانات بتوانند توانمندیهای فردی خود را درعملیات ها وحوادث به کار گیرند.

ابوالفضل طیبی تصریح کرد: با توجه به اینکه تجهیزات حفاظت فردی آتش نشانان کیش مستهلک وفرسوده بود و از سویی جزیره کیش همواره در مسیر توسعه در کشور پیشگام است، بهترین تجهیزات حفاظت فردی که در حال حاضر در کشور تنها در چند شهر بزرگ وجود دارد خریداری شد که امروز با تحویل این تجهیزات ، جزیره کیش ازامکانات خوبی در حوزه ایمنی برخوردار شده است. و خرید یک دستگاه خودروی سنگین آتش نشانی با امکانات روز دنیا  در سال جاری خبر داد.

همچنین مدیربحران وپدافند غیرعامل شرکت عمران، آب وخدمات کیش دراین خصوص گفت: در حال حاضر با خرید 70 دست اورکت وشلوارمقاوم به حریق، 30 ست کامل دستگاه تنفسی شامل کوله پشتی، سیلندر وماسک صورت، به همراه60 سیلندر و 30 ماسک صورت کمکی وذخیره، 60 جفت چکمه و 60 جفت دستکش مقاوم به حریق، تمامی امکانات مورد نیاز برای آتش نشانان با بهترین کیفیت واستانداردهای روز دنیا تامین شد .

مسعود احمدی اظهار داشت : این اقلام به گفته کارشناسان برجسته کشور و برخی اعضای کمیته فنی تجهیزات و ماشین الات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران که به عنوان کمیته فنی مشورتی در تدوین مشخصات فنی، نظارت بر فرایند خرید و تایید کیفیت تجهیزات خریداری شده با شرکت عمران آب و خدمات همکاری داشتند، از بهترین نمونه های تولید شده در دنیا ودارای استانداردهای بالای جهانی است.

مدیربحران وپدافند غیرعامل شرکت عمران، آب وخدمات کیش تصریح کرد: این تجهیزات با توجه به شرایط آب وهوایی جزیره کیش در مقابل رطوبت ، جذب آب و حرارت بسیارمقاوم هستند که سبب جلوگیری از افزایش وزن لباس در مواجهه با رطوبت وآب شده و امکان نزدیک شدن بیشتربه هسته حریق را فراهم می کند . ازسویی در هنگام عملیات که آتش نشان دچار تعریق زیاد می شود با تبادل هوا در داخل لباس از افزایش درجه حرارت بدن آتش نشان و شوک حرارتی جلوگیری می کند لذا از بهترین نمونه های جهانی است و جزیره کیش دراین زمینه با تجهیز تمامی نیروهای آتش نشان به این تجهیزات، در کشور پیشگام است.

مسعود احمدی در ادامه اظهار داشت : دستگاههای تنفسی خریداری شده دارای مزیت ها وتفاوت هایی نسبت به سایر نمونه های مورد استفاده در کشور هستند که علاوه بر سبک بودن تجهیزات، امکان بهره برداری همزمان دو نفر از دستگاه تنفسی از مهمترین ویژگیهای آنها است که قابلیت استفاده همزمان دو آتش نشان یا آتش نشان و فرد مصدوم را در مواقع اضطراری دارد.

وی افزود:  این دستگاهها دارای سیستم هشدار هستند که درصورت بروز حادثه برای آتش نشان، موقعیت وی را مشخص و امکان کمک رسانی و نجات وی را فراهم می کند.

شایان ذکر است بهره برداری آتش نشانان از تجهیزات فردی مجزا و شخصی، شرایط بهداشت فردی خوبی نیز به ویژه در دوره شیوع کرونا برای آن ها به همراه دارد.

 شماره خبر : 1958         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.