ابراهیم ارزانی پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
حضور 10 شرکت دانش‌بنیان هرمزگان در رویداد بین‌المللی همتایابی «اقتصاد دریامحور»
شهر جدید آفتاب با کارکرد گردشگری و پشتیبانی جزیره کیش ایجاد خواهد شد
سیامک احمدی باردیگر سرپرست تیم ملی بدمینتون شد
با فرد خاطی برابر مقررات برخورد خواهد شد
بروکراسی مناطق آزاد مانع رشد و توسعه این مناطق است
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
جزیره کیش میزبان جشنواره بین‌المللی گردشگری با محوریت هتل‌داری
صدور مجوز پرواز جایروکوپترهای کیش به جزایر و بنادر مجاور
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
خطوط مسافری دریایی از کیش و قشم به دبی و عمان راه اندازی می شود
امانت است و موقت!
عجیب است!
به مطالبات جامعه مراکز پذیرایی توجه شود
آغاز فعالیت کانون بازنشستگان جزیره کیش

  آخرين اخبار
حضور 10 شرکت دانش‌بنیان هرمزگان در رویداد بین‌المللی همتایابی «اقتصاد دریامحور»
شهر جدید آفتاب با کارکرد گردشگری و پشتیبانی جزیره کیش ایجاد خواهد شد
سیامک احمدی باردیگر سرپرست تیم ملی بدمینتون شد
با فرد خاطی برابر مقررات برخورد خواهد شد
پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 ، 7 ذی القعده 1445 ، 16 می 2024 ، شماره 4465 (1849 دوره جدید)
بروکراسی مناطق آزاد مانع رشد و توسعه این مناطق است
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
جزیره کیش میزبان جشنواره بین‌المللی گردشگری با محوریت هتل‌داری
صدور مجوز پرواز جایروکوپترهای کیش به جزایر و بنادر مجاور
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ، 6 ذی القعده 1445 ، 15 می 2024 ، شماره 4464 (1848 دوره جدید)
  پربيننده ترين اخبار
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
شنبه 22 اردیبهشت 1403 ، 2 ذی القعده 1445 ، 11 می 2024 ، شماره 4460 (1844 دوره جدید)
دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 ، 4 ذی القعده 1445 ، 13 می 2024 ، شماره 4462 (1846 دوره جدید)
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ، 5 ذی القعده 1445 ، 14 می 2024 ، شماره 4463 (1847 دوره جدید)
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ، 6 ذی القعده 1445 ، 15 می 2024 ، شماره 4464 (1848 دوره جدید)
یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 ، 3 ذی القعده 1445 ، 12 می 2024 ، شماره 4461 (1845 دوره جدید)
عجیب است!
آغاز فعالیت کانون بازنشستگان جزیره کیش
در توصیف آرامش جزیره
امانت است و موقت!
خطوط مسافری دریایی از کیش و قشم به دبی و عمان راه اندازی می شود
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

به جزیره کیش خیانت نکنید لطفا....!
ابراهیم ارزانی

معمولا در آستانه پیدایش و وقوع تغییر و تحولات در سطح مدیران ارشد سازمان هاو تشکیلات مختلف سخن از تغییرات و رفت و آمدهای مدیران رده های بعدی ازاولین و شایع ترین موضوعی است که در هر سازمان و ارگانی شکل می گیرد وشنیده می شود

  

تلاش ها برای دست یابی به موقعیت های بهتر و رایزنی ها در این مورد چه برای خود یا هم تیمی ها شروع می شود.بویژه گروهها و باندهایی که اهداف و منافع مشترکی را برای خود از پیش تعریف کرده باشند در این موضوع از هم پیشی می گیرند .این موضوع هم که در کشور ما و حوزه  های مدیریت های ما الحمدالله و الی ماشالله به وفور دیده می شود. بقول دوستی کهنسال و دنیا دیده در کشور ما کافی است رفیق یا فامیلت صاحب منصبی شود ، دیگر برایت کافی است ! تخصص و تجربه  و کارآیی دیگر  رنگ می بازد و  حتما مسئولیتی می گیری......!! و جایی مدیر می شوی...!

امروزها متأسفانه خبرهای ناخوشایندی از این دست موارد در کیش شنید ه می شود  تا جاییکه جدل ها و رقابت ها از حالت پنهان و مخفیانه خارج شده و در سطح جامعه نمایان شده است بطوریکه آثار آن را می توان در سطح جامعه  مشاهده کرد.این موضوع البته در پس از پایان کاردوره  مدیر عامل سابق سازمان منطقه آزاد کیش  برای مقطعی مشاهده شد و تلاش هایی از نوعی دیگر در حال انجام بود ، مدتی  البته در ظاهر فروکش کرد و حالا با تثبیت مدیریت جدید سازمان منطقه آزاد کیش  ظاهرا دوباره سر بلند کرده است و خود را نمایان ساخته است.....!

واقعا دعوا و اختلاف نظر  بر سر چیست ؟! علت این همه اختلاف و کشمکش در برخی حوزه ها  برای سازمانی که آمده است به مردم و جزیره خدمت کند  و راه توسعه و سرافرازی کیش را بیابد چیست؟ !کجاست توجه به آن  جمله تاریخی و ماندگار شهید بزرگوار حضرت آیت الله بهشتی را که فرمود: ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت. آیا کشمکش های  امروزه در کیش برای شیفتگی خدمت هست یا تشنگی قدرت....! برای دفاع و حفاظت از منافع ملی و جزیره و مردم  است  یا بر عکس آن....؟!

این روزها متاسفانه برخی حاشیه سازی ها  برای کیش بمنظور  تخریب برخی رقبا ءدیده می شود و جای تاسف بیشتر اینکه شنیده می شود سرنخ هدایت کننده   بخشی از این این مباحث و حاشیه سازیها نیز را باید دردرون بدنه سازمان جستجو کرد ! . موضوعی که اگر صحت داشته باشد واقعا جای تاسف دارد !یعنی ورود به جنگ وجدل های رقابتی برای دست یابی به قدرت بیشتر و تخریب رقبا از طریق تخریب کلیت کیش  ، به بهاء ایجاد هزینه برای کیش و آسیب رساندن به کلیت  جزیره !

این نشریه همواره و همیشه رویه ای مستقل داشته  و خط قرمر خود را منافع مردم  جزیره دانسته و می داند. در این  موضوع هم  به هیچ وجه کاری به هیچ شخص و فرد یا افردی نداریم فقط روی سخن با کسانی است که پس از دوران آرامش و از سرگیری کار و تلاش در کیش در حالی که مدیر عامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش  ، به تازگی   کار خود را شروع کرده ودر حال تهیه برنامه های راهبردی  خود برای شتاب بخشیدن به توسعه و پیشرفت جزیره و رفع  مشکلات موجود هستند شروع به حاشیه سازی برای جزیره و سازمان  نموده اند. آیا درگیر ساختن مدیر عامل جدید  سازمان با این موضوعات  حاشیه ای برای تاثیر گذاری  احتمالی بر تصمیمات ایشان در این مقطع درست است ؟! آیا مدیر عامل سازمان که جدیدا منصوب شده اند ، هنوز کار خود را آغاز نکرده برای دفاع از کیش ،باید پاسخگوی تصمیمات قبل از خود باشند؟! آیا این خدمت به کیش و مدیریت جدید است یا عین خیانت! است ؟!آیا درست است برای دست یابی و رسیدن به منافع  شخصی و گروهی  و تخریب رقیب به کل جزیره و سازمان آسیب برسانیم وبرای دست یابی به هدف و تاثیر گذاری بر جریان تصمیم گیریها بخواهیم با طرح  موضوعاتی مبهم و حاشیه ساز  در ارتباط با کیش در فضای  کشور آن هم در حالی که همه ما می دانیم امروزها  نگاهها به مناطق آزاد چگونه است ،  کلیت کیش را  دچار چالش  و مشکل  سازیم؟!  آیا این درست است ؟! چرا نباید اجازه دهیم مدیر عامل جدید فرصت داشته باشد با کارشناسی خود وبا استفاده از  مبناها و معیارهای ارزیابی خود به بررسی وضعیت بخش های مختلف زیر مجموعه خود بپردازد و تصمیمات لازم را برای هر گونه تغییر رویکردی بگیرد؟

حداقل به حرمت مسئولیتی که در کیش داریم ،  به حرمت وظیفه ای که در قبال مسئولیت مان در کیش داریم ویا حداقل  به حرمت کیشی که از آن ارتزاق می کنیم دست از این کار بکشیم و به کیش آسیب نرسانیم !. چرا که این عین خیانت به کیش است . حتی اگر تصور کنیم این  کارها زمینه سازی برای هر تصمیم و تغییری در جهت منافع کیش است این راه درست آن  نیست !اگر واقعا دوستدار کیش و منافع مردم کیش و منافع کشور  هستیم  باید آن را به روش اصولی و قانونی در درون خانواده حل و فصل کنیم و اگر خطایی هست ، اگر جرمی و شبهه ای هست مراجع قانونی و نظارتی هستند و آنهاهستند که رسیدگی کنند . اما آیا انتشار برخی مطالب حاشیه سازکه بدون توجه به فرد ، تخریب کننده کلیت و ماهیت کیش است در فضاهای رسانه ای کشور درست است؟ چه کسی و چه کسانی  پس ازسپری شدن دوران آرامش واز سرگیری دوباره  کار و تلاش در کیش ،این بار بدنبال حاشیه سازی افتاده اند  و اینگونه نه به فردی خاص و نه به بخشی از بدنه سازمان که به کلیت کیش می خواهند آسیب برسانند؟!!! جرا برخی جزیره  کیش را بازیچه منافع و اهداف خود قرار داده اند ودر راه دست یابی به اهداف خود ،  آن چیزی که برایشان مهم نیست کیش است و منافع کیش و منافع مردم کیش؟!!!!! و در دایره کوچک نگاه خود فقط و فقط منافع و اهداف خود را می بینند و نمی دانند و یا برایشان مهم نیست  با این روش ها  چه آسیبی به کیش و کیشوندان و منافع مردم  کیش می رسانند ؟!

مایه تاسف است که برخی بخواهند  کیش را بازیچه اهداف گروهی و جناحی خود قرار دهند  . کیش متعلق به همه کیشوندان وهمه  ایرانیان  است و همه ما مسئولیت داریم حافظ منافع آن باشیم .  کیش  خاک پاره گرانبهایی است که ذره ذره آن با خون دل خوردن های زیادی توسط  مردان و زنان بزرگی از  این سرزمین جان گرفته است .  هیچ کس حق ندارد به منافع بلند کیش بخاطر منافع گروهی کوتاه مدت خود آسیب برساند.متاسفیم که  امروز برخی نه به منافع بلند مدت کیش و سرمایه گذاران آن که به اهداف کوتاه مدت خود می اندیشند و از فرصت هایی که در اختیاردارند  و ظرفیت هایی که بواسطه همین مسئولیت ها در کیش  بدست آورده اند امروزبر خلاف منافع کیش و در جهت تخریب و آسیب رساندن به  آن استفاده می کنند . امید است  این نگاه بد به کیش هر چه زودتر جای خود را به نگاهی ملی و فراگیر بدهد و شاهد وحدت و انسجام همگانی در راه شتاب بخشیدن به رشد و توسعه کیش باشیم.


 شماره خبر : 1935         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.