استاندار هرمزگاسرمایه گذاری کلان دولت چهره هرمزگان را متحول کرد پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
مناطق آزاد باید در استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس پیشگام باشند
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه

  آخرين اخبار
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
دوشنبه 11 تیر 1403 ، 24 ذی الحجه 1445 ، 1 جولای 2024 ، شماره 4499 (1883 دوره جدید)
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
  پربيننده ترين اخبار
اشک های مهندس یزدان پناه ، استدلال های مرعشی و تفکرات انصاری لاری برای انتخاب پزشکیان
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
به شرکت های هواپیمایی برای تقویت سفر به کیش مشوق هایی داده می شود
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
شنبه 9 تیر 1403 ، 22 ذی الحجه 1445 ، 29 ژوئن 2024 ، شماره 4497 (1881 دوره جدید)
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
رئیس جدید پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران معرفی شد
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

استاندار هرمزگاسرمایه گذاری کلان دولت چهره هرمزگان را متحول کرد

دولت تدبیر وامید درطول هشت سال ضمن اجرای طرحهای بزرگ ، با انجام برنامه های بلند مدت فرصت را برای سرمایه گذاری های کلان در بخش های مختلف دراستان هرمزگان فراهم کرد که منجر به تحول اساسی و تغییر چهره استان شد.

  

استان ساحلی هرمزگان با ۱۰۳هزار کیلومتر مربع مساحت شامل ۶۷ هزار کیلومترمربع خاکی و ۳۱هزار کیلومتر مربع مساحت دریایی و جزیره ها ، مستعد ترین استان برای سرمایه گذاری کلان دراین مدت بوده که توانسته چهره این استان را صنعتی و اقتصادی کند.

هرمزگان، استانی با فرصت های بزرگ برای سرمایه گذاری بزرگ است ازهمین رو برای معرفی هرچه بیشتر استان درزمینه خدمات دولت دراین مدت با دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان به گفت وگو نشستیم که با توجه به طولانی بودن مطلب بخش اول آن در زمینه کشاورزی ، نیرو ، راه و صنعت، معدن و تجارت را دراین روز برای انتشار انتخاب کرده ایم.

 سرمایه‌گذاری ۲۳هزار میلیارد ریالی دولت در بخش کشاورزی هرمزگان

 استاندار هرمزگان در گفتگو  با ایرنا  در تشریح عملکرد هشت ساله دولت در بخش‌ کشاورزی با اشاره به اقدام‌های مهم بخش کشاورزی استان گفت: ۵۴۰ طرح سرمایه‌گذاری با هزینه‌ای افزون بر ۲۳ هزار و ۲۹۲ میلیارد ریال در دولت یازدهم و دوازدهم در این استان به بهره برداری رسیده است.

فریدون همتی افزود: یکی از مهم‌ترین طرح‌های سرمایه‌گذاری صورت گرفته در دولت روحانی، توسعه ۶۰ درصدی سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار با هدف کاهش مصرف آب و بالا بردن راندمان آب است که از ۷۴ هزار هکتار در سال ۹۲ به ۱۱۸هزار هکتار در سال ۹۹ رسیده  است.
وی ابرازداشت: میزان تولید محصولات زراعی و باغی در بخش کشاورزی نیز که در سال ۹۲ حدود یک میلیون و ۸۸ تن بوده، امروز بعد از گذشت هشت سال به سه میلیون و ۳۵تن نزدیک به ۲برابر و افزایش ۷۸درصدی رسیده است که تحول بزرگی در این حوزه انجام شده است.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهارداشت:فضاهایی گلخانه‌های استان نیز از ۸۶ هکتار تا قبل از سال ۹۲ به ۷۴۰هکتار در سال ۹۹ رسیده که از افزایش ۹۰۰ درصدی بهره مند بوده و باعث افزایش تولید، اشتغال و درآمد مردم بویژه روستاییان شده است.
وی، تولید پنج هزار و ۹۰۰ تن پرورش ماهی در دریا را که در سال ۹۲ تقریبا میزان آن صفر بوده و همچنین افزایش ۸۴۱ درصدی پرورش میگو را از دیگر اقدام‌های مهم بخش کشاورزی هرمزگان در دولت تدبیر و امید برشمرد.
همتی ادامه داد: بیش از ۵۰ تا ۶۰ هزار تن مجوز پرورش ماهی نیز در هرمزگان صورت گرفته و در دستور حمایت ویژه قرار دارد.
وی یادآورشد: سعی داریم تا اوایل فروردین ماه سال آینده دومین سایت بزرگ پرورش ماهی در قفس را با ظرفیت پنج هزار تن
  در هرمزگان به بهره برداری برسانیم که با اجرای این اقدام گام مهمی در حوزه اقتصاد دریا محور در برنامه‌های وزارت جهادکشاورزی صورت گرفته است.
استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه این استان با توجه به شرایط خشکسالی و تخریب میزان خاکی که دارد و بارندگی‌ها نیز به صورت رگباری صورت می‌گیرد، گفت: اجرای هشت هزار سازه آبخیزداری در سطح ۵۵۰ هزار هکتار و بیابان زدایی در سطحی افزون بر ۱۰ هزار هکتار
  صورت گرفته که این اقدام موجب رضایت روستاییان قرار گرفته و برای آب شرب، کشاورزی، محیط زیست و تغذیه چاه های پایین دست و قنات ها نیز مفید  است.
همتی اظهارامیدواری کرد: این رویه همچنان با قوت ادامه یابد که از عوامل تولیدمان برای تثبیت جمعیت در روستاها و همچنین اشتغال، تولید و بالا بردن در آمد این قشر بتوانیم با سیاست گذاری های درست استفاده کنیم.
وی در ادامه به راه صندوق حمایت از بخش کشاورزی در سال ۹۲ اشاره کرد و یادآورشد: در آن زمان اعتبار این صندوق ۱۶۰ میلیارد ریال بوده که اکنون بعد از گذشت هشت سال ذخیره این صندوق به ۵۶۰ میلیارد ریال افزایش یافته و در خدمت کشاورزان قرار گرفته است.

صدور ۲ هزار و ۶۴۴ جواز تاسیس صنعتی هرمزگان در دولت یازدهم و دوازدهم

استاندار هرمزگان همچنین به اقدام‌های مهم بخش صنعت و معدن استان در دولت روحانی اشاره کرد و اظهارداشت: ۲ هزار و ۶۴۴ فقره جواز تاسیس صنعتی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با سرمایه گذاری نزذیک به (۱۴۵ هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان) صادر شده است.
 همتی همچنین با بیان اینکه  ۶۰۶ فقره پروانه بهره برداری صنعتی نیزندر در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با سرمایه گذاری ۲۶۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال صادر شده است، افزود: ۳۴۱ فقره از این پروانه‌ها با سرمایه گذاری ۲۴۸ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال در دولت دوازدهم صادر شده که با افزایش ۲۹ درصدی در تعداد و یک هزار و ۴۳۰ درصدی سرمایه گذاری نسبت به دولت یازدهم همراه بوده است.
وی همچنین با اشاره به صدور ۱۴۰ فقره پروانه بهره برداری معدنی در دولت تدبیر و امید با سرمایه گذاری ۱۱ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد: ۷۱ فقره از این پروانه‌ها با سرمایه گذاری
  ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در دولت دوازدهم صادر شده که افزایش ۲ هزار درصدی در زمینه سرمایه گذاری نسبت به دولت یازدهم داشته است.
همتی ادامه داد: هم اکنون کارخانه کنسانتره سازی در کنار معادن هرمزگان در رضوان با ظرفیت یک میلیون تن و تنگه زاغ با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن تا پایان سالجاری مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.
وی اضافه کرد: یک واحد معدنی ۵۰۰ هزار تنی نیز در شهرستان حاحی آباد و
  توسعه واحد معدنی توکهور درشهرستان میناب نیز از ۲۰۰ هزار تن به ۷۰۰ هزار تن بزودی کلنگ زنی می‌شود که نشان می‌دهد در حوزه معادن هم خوشبختانه با توجهی که انجام شده، موفق شدیم استعداد خود را بکاربیاندازیم و مورد سرمایه‌گذاری قرار بگیرند.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان همچنین احداث خط تولید آهن اسفنجی به شکل بریکت شرکت صبا فولاد خلیج فارس به ظرفیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن با اعتبار هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، احداث کارخانه تولید گندله آهن شرکت مادکوش به ظرفیت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال با هزینه افزون بر ۱۶ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال و افزایش ۲۰۰ درصدی ظرفیت اسمی تولید قیر استان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم از ۲.۷۶ میلیون تن در سال ۹۲
  به ۸.۱ میلیون تن در سال ۹۹ را از دیگر اقدام‌های مهم بخش صنعت و معدن استان هرمزگان  برشمرد.

افزایش ۷۵ درصدی آبرسانی روستایی هرمزگان در دولت تدبیر و امید

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان همچنین از اقدام‌های ارزنده دولت یازدهم و دوازدهم در بخش آب گفت: حدود ۷۵ درصد جمعیت روستایی هرمزگان به تعداد یکهزار و ۲۸۶ روستا اکنون به صورت شبانه روزی از نعمت آب بهره مند هستند، در حالی که در سال ۹۲ این رقم ۵۲ درصد به میزان ۸۹۲ روستا بوده است.
همتی ابرازداشت: هم اکنون راه اندازی ۲۸ مجتمع آبرسانی روستایی در هرمزگان
  دستورکار قرار گرفته  که چهار مجتمع در حال بهره برداری بوده و بقیه هم در دست احداث است.
وی اضافه کرد: می‌توانیم بگوییم که ۲۶.۲ دهم درصد تامین آب شرب روستایی و شهری در هشت ساله دولت یازدهم و دوازدهم افزایش پیدا کرده است.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان یادآورشد: در دولت تدبیر و امید در مجموع حدود ۴۲۰ طرح در بخش آب و فاضلاب استان با سرمایه‌گذاری افزون بر ۳۵ هزار میلیارد ریال صورت گرفته است.
همتی اضافه کرد: مهم‌ترین طرح در بخش آبرسانی هرمزگان، اجرای آب شیرین کن های ۱۰۰هزار مترمکعبی که مرحله نخست آن افتتاح شده و آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی که یک سایت آن به میزان ۲۰۰هزار مترمکعبی افتتاح شده است، می باشد
وی تاکیدکرد: قبل از سال ۹۲ حدود ۱۷ سایت آب شیرین کن کوچک در نوار ساحلی هرمزگان انجام شده بودکه اکنون در مدت هشت سال به ۴۶ سایت رسیده است.
استاندار هرمزگان ادامه داد: از ابتدای دولت یازدهم نیز ۱۵ میلیون مترمکعب آب شیرین سازی در سطح استان
 صورت گرفته که امروز در سال ۹۹ به ۸۶ میلیون مترمکعب افزایش پیدا کرده است.
وی بیان داشت: با تامین آب شهر بندرعباس و خمیر از محل آب شیرین کن ها موفق شدیم بخشی از آب سد استقلال میناب را آزاد کنیم که برای دشت میناب، کشاورزی و کسب و کار مردم، اشتغال، تولید خارج از فصل، صادرات و تامین نیاز داخل کشور مورد استفاده قرار گیرد.
استاندار هرمزگان اضافه کرد: اخیر آب شهر میناب را که از چاه تامین می‌شود، حذف کرده و از محل تصفیه خانه بزرگی که در این شهرستان درحال احداث است، بزودی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی اظهارداشت: مطالعه چند سد جدید در هرمزگان از جمله سد گابریک جاسک آغاز شده و سال آینده هم مطالعه بقیه سدهای استان را دنبال می‌کنیم.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اذعان داشت: بدنبال خط مشی و سیاست گذاری هستیم که حدود یک و نیم میلیارد مترمکعب سالانه روان آب که به دریا می‌ریزد را بتوانیم با احداث سدهای سدیچ، گابریک، رزانی، مرک، جاماش و موارد دیگری مهار کنیم که وارد دریا نشوند و بتوانیم برای توسعه کشاورزی استفاده کنیم.

تولید ۱۰واحد نیروگاهی برق در هرمزگان تا پایان دولت دوازدهم

 استاندار هرمزگان با اشاره به خدمات دولت در حوزه تولید برق نیز اظهارداشت: تنها سه نیروگاه قبل از سال ۹۲ در استان داشتیم که از ابتدای دولت یازدهم تاکنون ۶ واحد نیروگاهی به بهره برداری رسیده و با بهره برداری از نیروگاه کلاس( F ) هنگام تا پایان سالجاری، در مجموع ۱۰ واحد نیروگاهی در استان برق تولید می‌کنند.
همتی با اشاره به افزایش یکهزار و ۵۹۸ مگاواتی تولید برق در دولت تدبیر و امید در هرمزگان گفت: مقدمات اجرای نیروگاه ۱۴۰۰مگابایتی سیریک در شرق استان نیز فراهم شده و در حال انجام است.

 

سرمایه‌گذاری ۲۶ هزار میلیارد ریالی بخش راه هرمزگان در دولت روحانی

استاندار هرمزگان در حوزه راه و ترابری نیز در دولت یازدهم و دوازدهم گفت: حدود یکهزار و ۳۸۳ طرح در حوزه راه و مسکن در استان انجام شده که حدود ۶۶ هزار میلیارد ریال در بخش راه در هشت سال گذشته کار شده است.
همتی افزود: در این مدت حدود ۲۸۳ کیلومتر بزرگراه، ۱۰۲ کیلومتر بهسازی راه های فرعی به اصلی، یکهزار و ۴۸۲ کیلومتر راه روستایی و ۸۹۶ کیلومتر روکش مجدد راه های روستایی در هرمزگان اجرایی شده است.
وی ادامه داد: در
  بخش مسکن مهر شهری نیز حدود ۲۵ هزار و ۳۵۷ واحد مسکونی در دولت تدبیر و امید تکمیل و تحویل مردم شده است.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: در حوزه روستایی نیز در
 هشت ساله دولت روحانی ۲۴ هزار واحد مسکونی به مردم واگذار شده است که هشت هزار واحد مربوط به سال (۹۲ تا ۹۶) و ۱۶هزار واحد در چهار سال گذشته (۹۶تا ۹۹) صورت گرفته که در مجموع در هشت گذشته به نوبه خود گام بلندی در این حوزه صورت گرفته است.
 وی گفت: در حوزه بنادر نیز طرح‌هایی شامل ایجاد زیرساخت‌های مرحله نخست و دوم بندرخلیج فارس، ایجاد پست‌های مورد نیاز لایروبی ها، توسعه گردشگری های جزایر و ایجاد شبکه اطفای حریق، ایجاد هدایت کانال‌های آب‌های سطحی، احداث مرحله سوم بندر شهید رجایی (که ظرفیت این بندر را برای کشتی‌های بزرگ افزایش می‌دهد) و همچنین ساخت اسکله بندرخمیر و بندر سیریک در دست اقدام است.
استاندار هرمزگان بیان داشت: در مجموع حدود ۲۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در بخش بنادر در هشت سال گذشته سرمایه‌گذاری شده است که بخشی از این طرح‌ها افتتاح شده و بخشی نیز تا پایان سالجاری مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
همتی ابرازداشت: سرمایه‌گذاری هایی که بخش خصوصی نیز در بندر شهید رجایی و سایر بنادر هرمزگان انجام داده است، حدود ۷۲ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال می‌باشد که این هم در شرایط تحریم و کرونا کار بسیار ارزنده و بزرگی است.
وی اضافه کرد: مجموع سرمایه‌گذاری هایی که از سال ۷۱ تا ۹۲ در حوزه بنادر هرمزگان انجام شده است حدود
  هفت هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال بود که قابل قیاس با هشت ساله دولت تدبیر و امید نیست.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: اقدام دیگری هم که در طول این سال‌ها در حوزه بنادر استان صورت گرفته، اجرای کریدور از غرب به شرق استان بوده که اکیپ‌های احداث مشغول فعالیت هستند.
وی بیان داشت: حوزه شهرستان بشاگرد و کوشا احمدی حاجی آباد نیز از مناطقی هستند که از لحاظ داشتن نعمت راه در فقر و محرومیت بودند و اکنون داریم بیش از ۲هزار کیلومتر راه در بشاگرد بازگشایی و نزدیک به ۱۳۰کیلومتر آسفالت می‌کنیم که تا پایان سال مالی این طرح به نتیجه می‌رسد و انقلاب بزرگی ایجاد می‌شود.
همتی ادامه داد: امسال بیش از ۲۵ میلیارد ریال در حوزه راه شهرستان بشاگرد و به همین میزان در شهرستان حاجی آباد هزینه شده است و در این راستا بنیاد مستضعفان نیز مشارکت دارد.

این شمه ای از گزارش عملکرد هشت ساله دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی، صنعتی و معدنی، آب، برق و راه و ترابری هرمزگان بوده است.

 شماره خبر : 1802         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.