پروژه شهر آفتاب شروع بکار می کند پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
گردش و سیر و سیاحت ، موزه ها و لزوم توجه به مبانی مردم شناسانه و تاریخی گردشگری
معاون جدید فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منصوب شد
تجلیل معاونین سازمان منطقه آزادکیش از تلاش های کارکنان روابط عمومی منطقه آزادکیش
برگزاری جشن الفبای پسران پایه اول دبستان الغدیر کیش
تاکید مدیران سازمان منطقه آزاد کیش بر اهمیت توسعه زیرساخت ها در کیش
پیام تبریک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی
پیام تبریک سرپرست روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی
خلقِ زبان حماسه، هدیه فردوسی به ایرانیان بود
کشمکش‌های بی‌فرجام، تباه‌کننده‌ی جانِ آدمیان است
در جست‌وجوی خِرَد و نقد بی‌خردی
شاهنامه، نامه‌ی فرهنگ و منش و اندیشه‌ی ایرانی است
برگزاری باشکوه شب فردوسی در میکا مال کیش
حضور 10 شرکت دانش‌بنیان هرمزگان در رویداد بین‌المللی همتایابی «اقتصاد دریامحور»
شهر جدید آفتاب با کارکرد گردشگری و پشتیبانی جزیره کیش ایجاد خواهد شد

  آخرين اخبار
گردش و سیر و سیاحت ، موزه ها و لزوم توجه به مبانی مردم شناسانه و تاریخی گردشگری
معاون جدید فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منصوب شد
تجلیل معاونین سازمان منطقه آزادکیش از تلاش های کارکنان روابط عمومی منطقه آزادکیش
برگزاری جشن الفبای پسران پایه اول دبستان الغدیر کیش
تاکید مدیران سازمان منطقه آزاد کیش بر اهمیت توسعه زیرساخت ها در کیش
پیام تبریک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی
پیام تبریک سرپرست روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی
خلقِ زبان حماسه، هدیه فردوسی به ایرانیان بود
کشمکش‌های بی‌فرجام، تباه‌کننده‌ی جانِ آدمیان است
در جست‌وجوی خِرَد و نقد بی‌خردی
  پربيننده ترين اخبار
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
عجیب است!
دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 ، 4 ذی القعده 1445 ، 13 می 2024 ، شماره 4462 (1846 دوره جدید)
یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 ، 3 ذی القعده 1445 ، 12 می 2024 ، شماره 4461 (1845 دوره جدید)
خطوط مسافری دریایی از کیش و قشم به دبی و عمان راه اندازی می شود
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ، 5 ذی القعده 1445 ، 14 می 2024 ، شماره 4463 (1847 دوره جدید)
آغاز فعالیت کانون بازنشستگان جزیره کیش
امانت است و موقت!
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ، 6 ذی القعده 1445 ، 15 می 2024 ، شماره 4464 (1848 دوره جدید)
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

طلوعی دوباره از شهر آفتاب کیش
پروژه شهر آفتاب شروع بکار می کند

پس از انتشار اخبار امید بخش در طول ماه های گذشته پیرامون فعال سازی برخی پروژه های نیمه کاره در کیش با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش؛ این بار خبرهای مسرت بخشی از فعالیت مجدد بزرگترین پروژه بلند مرتبه مسکونی در قلب جزیره کیش به گوش می رسد.

  

به گفته دست اندرکاران، پروژه شهر آفتاب کیش از سر گرفته می شود و بر این اساس  هفته گذشته طی مراسمی با حضور مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و مدیران پروژه  شهر آفتاب ،کلنگ زنی و آغاز  مجدد عملیات ساختمانی این پروژه  انجام   شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش؛ شهرآفتاب قدیمی ترین و بزرگ ترین پروژه انبوه ساز جزیره کیش با ربع قرن فعالیت در سواحل شرقی کیش و در مجاورت آب های نیلگون خلیج فارس با چشم اندازی رویایی رو به دریا به وسعت 125 هزار متر مربع قرار گرفته و از فضای مناسب و مطلوب  زندگی، کار، استراحت، تفریح و ورزش برخوردار است. این پروژه پس از توقف چند ساله قرار است با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش و با برنامه و تدابیری  جدید فعالیت خود را از سر بگیرد.

در مراسمی که  هفته گذشته با حضور دکتر غلامحسین مظفری مدیر عامل ( وقت) سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از  معاونین و مدیران سازمان  منطقه آزاد کیش و شرکت های تابعه و مدیران پروژه شهر آفتاب  برگزار شد ،پیرامون از سر گیری پروژه خبر های خوبی منتشر شد.

از سرگیری پروژه شهر آفتاب کیش پس از فراز و نشیب ها

مهندس آریا سروری؛ مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش  در این خصوص گفت: با توجه به مشکلات و پیچیدگی هایی که متاسفانه این پروژه پیدا کرده بود ، با تلاش همکاران در سازمان منطقه آزاد کیش  بیش از یک سال و نیم تلاش شد تا امروز به جایگاهی برسیم  که بتوانیم نسبت به حل مشکلات این پروژه  وعده بدهیم. وی گفت: مشکلات مجموعۀ شهرآفتاب حل شده  و بواسطه  تدابیر اندیشیده شده در حال حاضر  به مرحله ای رسیده ایم که امروز با اطمینان می توانیم بگوییم فعالیت  پروژه شهر آفتاب  بزودی از سر گرفته خواهد شد. مهندس سروری با اشاره به اینکه در شرایط جدید ، حساب مشترکی بین سازمان منطقه آزاد کیش ، شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش و شرکت کیش الیت در نظر گرفته خواهد شد، افزود : با این اقدام سرمایه گذار به پروژه ورود می کند و تسهیلات بانک ها  را تسویه خواهد کرد و پروژه آزاد خواهد شد . مدیر سرمایه گذاری منطقه آزاد  کیش افزود : اتفاقی که خواهد افتاد این است که از محلی که به حساب مشترک شارژ می شود با نظارت شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش به عنوان  نماینده  سازمان  منطقه آزاد کیش ، فعالیت و  پیشرفت عملیات ساختمانی  پروژه عملیاتی خواهد شد.

سروری افزود: اولویت اول سازمان  منطقه آزاد کیش تحویل واحدها به خریداران قبلی خواهد بود و بعد از آن منافعی که سرمایه گذار بعنوان مجری پروژه باید ببرد و هم زمان وصول مطالباتی که به سازمان منطقه آزاد دارد  هم انجام می شود.

وی گفت: تمامی موارد  و مراحل پیش فروش  و  سرمایه گذاری و تحویل واحدها زیر نظر سازمان  منطقه آزاد کیش و از طریق حساب مشترک با  شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش انجام می پذیرد .  وی افزود: سازمان  منطقه آزاد کیش برای حل مشکل شهرآفتاب  و کسانی که مبادرت به پیش خرید در این پروژه کرده بودند وصول مطالبات خود  را در آخرین مرحله قرار داده است

سروری افزود:  تدبیری که برای افتتاح حساب مشترک انجام شد باعث گردید که کسی نگران پیش خرید در مراحل آتی نباشد. باید بگویم رویۀ پیش بینی شده که  با نظارت  کامل سازمان همراه خواهد بود  قطعا مشکلی را برای خریداران  پیش نخواهد آورد.

جلب اعتماد مردم  عنصر مهم موفقیت پروژه های بزرگ

 هم چنین مهندس ناصر واثقی مدیرعامل  و سرمایه گذار شهر آفتاب در این خصوص  در گفتگو با خبرنگار اقتصاد کیش از

شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش به عنوان امین پروژه شهر آفتاب یاد کرد  و گفت: آن چیزی که برای ساخت پروژه های بزرگ ساختمانی در خارج از ایران متداول است به این ترتیب است که بانک، بیمه و یا سازمان های دولتی به عنوان امین نقش ایفا می کنند و در جهت اعتماد سازی مردم عمل خواهند کرد. پروژه مسکونی شهر آفتاب کیش هم به این ترتیب برای اولین بار قرار است با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان امین، تکمیل شود.

مهندس واثقی با قدردانی از این اقدام مهم سازمان منطقه آزاد کیش برای ورود به حل مشکلات این پروژه در خصوص نحوه نقش آفرینی امین  پروژه گفت: در حقیقت امین مبالغ واریزی توسط خریداران را در حسابی مشترک اخذ خواهد کرد و سپس به پیمانکاران و برای  سایر هزینه ها پرداخت خواهد کرد واین بطور یقین  تضمین کننده صحت و سلامت پروژه است. وی افزود: برای پروژه شهر آفتاب سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان امین وارد عمل می شود و کل پروژه را تا انتها تضمین خواهد کرد و پولی که خریداران و یا پیش خریداران پرداخت می کنند در حساب مشترک ما وشرکت توسعه و سرمایه گذاری کیش بعنوان  امین نگهداری می شود  و سازمان به عنوان ناظر پروژه  ایفا نقش می کند .واثقی جلب اعتماد مردم  را عنصر مهم موفقیت پروژه های بزرگ دانست و گفت: با این اقدام کنترل های نظارتی در طول پروژه طبق برنامه زمانبدی انجام خواهد شد و روند اجرایی و پیشرفت پروژه با سلامت و شفافیت کامل انجام خواهد شد.

اولویت ما؛ تکمیل و تحویل پروژه های از قبل مانده

سرمایه گذار پروژه شهر آفتاب کیش همچنین با تاکید بر اینکه اولویت ما بر تکمیل و تحویل پروژه های از قبل مانده است، گفت: متعهد هستیم و اولویت ما این است که پروژه های قبلی را تکمیل و تحویل دهیم و مهمترین مسئله ای که رخ می دهد این است که با اعتماد سازی قیمت های شهرآفتاب که افت کرده بود جایگاه خودش را دوباره پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: زمینی به وسعت 125 هزار متر و مرغوبیتی به مانند زمین شهر آفتاب در جزیره کیش وجود ندارد.از لحاظ موقعیت جایگاهی  بسیار مطلوبی دارد و به نوعی طراحی شده که در هر بلوک تنها یکی دو واحد کوچک ممکن است رو به دریا نباشد. اعتقاد داریم برای کسانی که به دنبال ملک در کیش هستند دریا، عنصر مهمی برای خرید است و این موضوع در طراحی و ساخت واحدهای شهر آفتاب کیش رعایت شده است.

مهندس واثقی همچنین با قدردانی از حمایت های سازمان منطقه آزاد کیش و ورود به حدود 150 پروژه بر زمین مانده و تعیین تکلیف آنان گفت: اقدام سازمان منطقه آزاد کیش در این خصوص بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

تقدیر نامه

ادر جریان  مراسم به نمایندگی از شرکت کیش الیت به عنوان مجری پروژه متنی خطاب به دکتر مظفری، مدیر عامل  وقت سازمان منطقه آزاد کیش بدین شرح قرائت شد که بخشی از آن بدین شرح است:

در ایام میمون و مبارک ماه رجب و میلاد با سعادت حضرت امیر و در آستانه عید بزرگ بعثت حضرت رسول(ص) و در واپسین ساعات مدیریت حضرتعالی بر سازمان منطقه آزاد کیش  که با حضور شما در این منصب دوران طلایی و مترقی را تجربه کرد، مفتخریم که کلنگ زنی و شروع بکار  مجدد عملیات ساختمانی به دستان پر کفایت شما انجام گیرد. این موضوع مهر درخشانیست بر پیشانی شهر آفتاب . .....

برخود وظیفه میدانیم مجدداً از درایت حضرتعالی و اعضاء محترم شورای تأمین تشکر نماییم.

امیدوار و چشم انتظاریم  در ادامه این راه سازمان منطقه آزاد کیش ، شادی و شعف ما را از این رخداد مهم با صدور الحاقیه و پروانه های ساخت مجموعه، دوچندان فرمایید، در نبود شما جزیره زیبا ی کیش فقدان بزرگی را تجربه خواهد کرد.خوش به سعادت نهادی که زین پس میزبان ایده ها،دیدگاه هاو تلاش های تأثیرگذار شما خواهد بود.

 

 شماره خبر : 1752         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.