به گزارش اقتصاد کیش، نخستین جلسه کمیته نظارت بر خدمات نوروزی
1400 با محوریت " کاهش زمان رسیدگی به شکایت ثبت شده، تامین سوخت و ارسال
اقلام غذایی توسط خودروهای سنگین، ذخیره سازی مواد غذایی، ارائه خدمات فنی برای
تردد خودروهای سواری، فعال بودن نانوایی ها، پاسخگویی به شکایات به صورت 24 ساعته
و فراهم شدن کمپ های نوروزی" با حضور داریوش سلیمی معاون اقتصادی و سرمایه
گذاری سازمان منطقه آزاد کیش و رئیس کمیته نظارت بر خدمات نوروزی، ظهر یکشنبه 26
بهمن در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.
داریوش سلیمی در ابتدای این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه
مبارک رجب و تسلیت به مناسبت شهادت امام هادی (ع) گفت: همان گونه که پیروزی انقلاب
اسلامی در سایه تلاش مردم ولایتمدار تحقق یافت باید تمام تلاش خود را برای رفع ضعف
و مشکلات موجود نیز به کار گیریم.
سلیمی با بیان این که سال گذشته فعالیت های گردشگری بر اثر
شیوع بیماری کرونا متوقف شده بود اظهار داشت: ایجاد تعامل میان سازمان منطقه آزاد
کیش، دستگاه های اجرایی و ساکنان این منطقه در خصوص فرهنگ سازی رعایت ضوابط
بهداشتی؛ جزیره کیش را به عنوان منطقه ای پیشرو در مقابله با بیماری کرونا در سطح
کشور مطرح کرده است.
وی تصریح کرد: با توجه به این که اکثر مناطق گردشگری دنیا
چندان رونقی از نظر سفرهای گردشگران ندارند، اما جزیره کیش نوروز زود هنگامی را در
این منطقه تجربه خواهد کرد.
رئیس کمیته نظارت بر خدمات نوروزی 1400 با اشاره به این که
در شرایط موجود، شمار زیادی از مسافران مقصد گردشگری خود را جزیره کیش انتخاب می
کنند افزود: با رعایت دقیق ضوابط بهداشتی و نظارت های حداکثری، توانستیم به یک
وضعیت مطلوبی برسیم و برند جزیره کیش را حفظ کنیم.
داریوش سلیمی نظارت بر نرخ های ارائه خدمات به گردشگران را
از وظایف مهم کارگروه های نظارتی سازمان در ایام نوروز برشمرد و گفت: پاسخ به
تقاضا و نگرانی های مردم توسط کمیته های نظارتی سازمان منطقه آزاد کیش می تواند
احساس اطمینان، امنیت و آرامش مسافران را افزایش دهد.
علی امیدی مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در
ادامه نخستین جلسه کمیته نظارت بر خدمات نوروزی 1400 با اشاره به رهنمودهای مقام
معظم رهبری، اظهار داشت: باید تمام دستگاه های اجرایی تلاش خود را در سه زمینه
" رونق اقتصادی، ارتقای امنیت و توسعه فرهنگی" به کار گیرند.
امیدی رونق اقتصاد را شاه راه حیات این منطقه عنوان کرد و
افزود: با توجه به این که اقتصاد منطقه آزاد کیش تحت تاثیر گردشگری است؛ در ایام
نوروز کنترل و نظارت بر نرخ ارائه خدمات با جدیت تمام ادامه خواهد داشت.
وی کارگروه تنطیم بازار را یکی از زیر شاخه های کمیته نظارت
بر خدمات عنوان کرد و گفت: ساماندهی سامانه 124، پاسخگوی به شکایات ثبت شده و
رسیدگی به شکایات در حوزه تخلفات صنفی از جمله اقداماتی است که در دستور کار
سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است.
دبیر کمیته نظارت بر خدمات نوروزی 1400 با بیان این که
کارگروه نظارت بر نرخ ارائه خدمات از سال ۹۸ فعالیت خود را آغاز کرده است افزود:
اقدامات نظارتی در چارچوب کارگروه تنظیم بازار شامل ۳۷ هزار مورد بازرسی از تمام
واحدهای اقتصادی منطقه به منظور رعایت ضوابط بهداشتی و جلوگیری از تخلفات صنفی
است.
همچنین علی امیدی گفت: بیش از 1700 اخطار در خصوص دریافت
مجوز و صدور 154 مورد پلمپ برای صنف های متخلف و 122 مورد جرایم نقدی و 999 مورد
هم صدور اخطاریه به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی گزارش شده است.
به گفته امیدی 124 مورد شکایت ثبت شده در سامانه 124 از سوی
اقشار مختلف جامعه رسیدگی شده است.
وی در خصوص تامین مایحتاج عمومی که یکی از مهمترین وظایف کارگروه
و نظارت های حداکثری سازمان منطقه آزاد کیش است افزود: از ابتدای سال تهیه و توزیع
65 تن برنج،۷۷ تن شکر برای مصارف صنعتی و توزیع خرد و 50تن گوشت با هدف تنظیم
بازار در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است.
مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش خاطر نشان کرد:
اقدامات موثری نسبت به تامین ۱۴ تن روغن برای مراکز پذیرایی انجام شده است و وضعیت
این منطقه در تامین روغن مورد نیاز جزیره کیش به مراتب بهتر از استان های دیگر
کشور است
علی امیدی تصریح کرد: با همکاری بخش خصوصی تامین کالاها تا
کنون به خوبی در این منطقه انجام شده است.
وی بر لزوم اهمیت مزیت قیمتی محصولات در جزیره کیش اشاره
داشت و گفت: در حال حاضر قیمت گوشت در جزیره کیش نسبت به سرزمین اصلی از مزیت
قیمتی مناسبی برخوردار هست.
علی امیدی بر مزیت قیمتی عرضه ماهی در جزیره کیش اشاره کرد
و اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد کیش در تلاش هست که گران فروشی را به حداقل
برساند اما مدعی این نیستیم که هیچ کجای این منطقه گران فروشی وجود ندارد و تخلف
صنفی نیست. ما نیز حداکثر تلاشمان بر این است که این موضوع به حداقل ممکن برسد.
امیدی با بیان این که در ایام نوروز قالب شکایت ها از سوی
گردشگران ثبت می شود و مدت زمان حضور آنان در کیش کوتاه مدت است افزود: رسیدگی به
شکایات باید در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.
وی گفت: شکایت ها در مرحله نخست در جوامع صنفی از سوی
مدیران بازارها مورد بررسی قرار می گیرد و در نهایت نسبت به حل آن اقدام می شود.
شایان ذکر است پیگیری آماده سازی بازار میوه و تره بار در
ساختمان قدیمی شرکت عمران، آب و خدمات کیش، تبلیغات گسترده محیطی برای ارائه خدمات
گردشگری از جمله در مبادی ورودی جزیره کیش، ارائه خدمات به گردشگران توسط سه ابزار
سامانه 124، وب سایت سازمان و اپلیکیشن آی کیش از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه
بود.