معرفی 4 برنامه تحولی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
پیشنهاد مادام العمر کردن معافیت‌های مناطق آزاد
تمدید و بلند مدت کردن قراردادهای بهره برداری مهم ترین مطالبه رستوران ها و مراکز پذیرایی کیش
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین‌الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد
«روابط عمومی‌»ها، نهادی تصمیم‌ساز و مشاورانی مطلع هستند
کارگروه گردشگری دوچرخه تشکیل شد
رامتین روشن باردیگر مدیرعامل جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش شد
انسجام، همکاری، تعامل و هماهنگی بخش خصوصی و دولتی، رونق گردشگری را به ارمغان می آورد
تاکید مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بر حمایت از مشاغل بومیان در مناطق آزاد کشور
کمبود شیر خشک در کیش نداریم
تمامی جایگاه‌های سوخت در کیش فعال است
توانمندی شیلاتی مناطق آزاد برای تحقق شعار سال
پیگیر برگزاری دیدارهای دوستانه فوتسال برای تیم ملی در جزیره کیش هستیم
برای ارزان‌سازی سفر، تعداد بومگردی‌ها و خانه کاشانه‌ها در مناطق آزاد افزایش می‌یابد
گردش و سیر و سیاحت ، موزه ها و لزوم توجه به مبانی مردم شناسانه و تاریخی گردشگری

  آخرين اخبار
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 ، 11 ذی القعده 1445 ، 20 می 2024 ، شماره 4468 (1852)دوره جدید
پیشنهاد مادام العمر کردن معافیت‌های مناطق آزاد
تمدید و بلند مدت کردن قراردادهای بهره برداری مهم ترین مطالبه رستوران ها و مراکز پذیرایی کیش
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین‌الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد
«روابط عمومی‌»ها، نهادی تصمیم‌ساز و مشاورانی مطلع هستند
کارگروه گردشگری دوچرخه تشکیل شد
رامتین روشن باردیگر مدیرعامل جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش شد
انسجام، همکاری، تعامل و هماهنگی بخش خصوصی و دولتی، رونق گردشگری را به ارمغان می آورد
تاکید مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بر حمایت از مشاغل بومیان در مناطق آزاد کشور
کمبود شیر خشک در کیش نداریم
  پربيننده ترين اخبار
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ، 5 ذی القعده 1445 ، 14 می 2024 ، شماره 4463 (1847 دوره جدید)
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ، 6 ذی القعده 1445 ، 15 می 2024 ، شماره 4464 (1848 دوره جدید)
شهر جدید آفتاب با کارکرد گردشگری و پشتیبانی جزیره کیش ایجاد خواهد شد
حضور 10 شرکت دانش‌بنیان هرمزگان در رویداد بین‌المللی همتایابی «اقتصاد دریامحور»
بروکراسی مناطق آزاد مانع رشد و توسعه این مناطق است
رامتین روشن باردیگر مدیرعامل جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش شد
خلقِ زبان حماسه، هدیه فردوسی به ایرانیان بود
پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 ، 7 ذی القعده 1445 ، 16 می 2024 ، شماره 4465 (1849 دوره جدید)
جزیره کیش میزبان جشنواره بین‌المللی گردشگری با محوریت هتل‌داری
برگزاری باشکوه شب فردوسی در میکا مال کیش
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ، 10 ذی القعده 1445 ، 19 می 2024 ، شماره 4467 (1851 دوره جدید)
تجلیل معاونین سازمان منطقه آزادکیش از تلاش های کارکنان روابط عمومی منطقه آزادکیش
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

علی سوری مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش تشریح کرد:
معرفی 4 برنامه تحولی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش

علی سوری مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد کیش از برنامه ریزی برای ایجاد تحول در حوزه متبوعه خود خبر داد؛ موضوعی که به نظر می رسد تا پیش از این در این حوزه نمود آنچنانی نداشته است.

  


به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش؛ مهر ماه 1402 علی سوری در حکمی از سوی رحیم سرهنگی؛ مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان سرپرست مدیریت فناوری، اطلاعات و ارتباطات منصوب شد. سوری برای گفتگو پذیرای ما در دفتر خود در ساختمان شماره 2 سازمان منطقه آزاد کیش بود و در ارتباط با چشم انداز آینده و برنامه های جاری در واحد تحت مدیریت خود سخن گفت.  وی 4 محور تحول در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات را ایجاد امنیت در بستر هوشمند سازی،  پلت فرم زیست بوم کیشوندی، بهینه سازی فرایندهای سازمان وحرکت کیش به سمت ایجاد شهر هوشمند معرفی کرد.

همانطور که فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزه تبدیل به عامل زیربنایی تحول و نوسازی صنایع، سازمان‌ها و کسب‌وکارها شده است. آنچه انقلاب صنعتی چهارم از آن به «تحول دیجیتال» یاد می‌کند، به این معناست که سازمان‌ها باید با تحول در شیوه‌های رهبری، تفکر راهبردی و فعالیت‌های عملیاتی خود، از مزایای خلق‌شده توسط فناوری‌های نوین به ‌شکلی هوشمندانه و اثربخش برای افزایش بهره‌وری سازمانی، کمک به تحقق اهداف سازمانی و بهبود تجربه‌ کاری و تعاملی میان کارکنان، مشتریان، تأمین‌کنندگان، شرکاء و ذینفعان با سازمان استفاده کنند.

اگرچه تحول دیجیتال، رویکردی راهبردی و کلان برای تحول و بازآفرینی کسب‌وکار و روش‌های خلق ارزش آن برای ذینفعان و مشتریان سازمان است؛ اما عامل اصلی موفقیت، به چگونگی بهره‌برداری از فناوری دیجیتال در درون سازمان بازمی‌گردد. درواقع باید بگوییم اگرچه دیجیتالی‌کردن روش‌های تعامل با مشتریان و خدمت‌رسانی به آنها یک سرمایه‌گذاری کلیدی برای سازمان‌هاست؛ اما مدل کسب‌و‌کار هر سازمان، دارای ابعاد درون سازمانی است که بخش مهمی از آن به تحول معماری سازمانی (شامل معماری فرایندها، معماری داده و معماری سامانه‌ها و نرم‌افزارهای کاربردی سازمان) بازمی‌گردد. بنابراین تحول دیجیتال تنها شامل تحول کانال‌های ارتباطی سازمان با مشتریان از طریق فناوری دیجیتال نیست؛ بلکه یک «سرمایه‌گذاری» روی تحول تمامی ابعاد سازمان است.

در این راستا واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش در تلاش است تا با اجرای برنامه های تحولی در حوزه های مختلف گامی ارزشمند را در جهت اصلاح روش ها، کم کردن بوروکراسی های اداری؛ هوشمند شدن کیش و ... بردارد.

گفت و گوی ما با آقای علی سوری را در ادامه می خوانید:

ایجاد امنیت در بستر هوشمند سازی 

سوری با اشاره به تاکیدات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر ارائه برنامه های تحولی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در این راستا 4 برنامه تحولی با ارائه برنامه زمانبندی ارائه شده است. وی ضمن اشاره به هر کدام از این حوزه ها گفت: حوزه امنیت یکی از حوزه های مهمی بود که ابتدا در دستور کار قرار گرفت. وی در تشریح این برنامه تحولی با بیان اینکه  "سند بالادستی طرح جامع امنیت سایبری سازمان منطقه آزاد کیش "به همت همکارانم که سال ها در جزیره کیش به فعالیت مشغول هستند و بر امور مربوط به حوزه خود اشراف دارند بدون پرداخت هزینه آماده شده است، افزود: این سند در حداقل 900 صفحه به عنوان اقدامی مهم و در مدت زمان کم به انجام رسید و حتی در سفر آقای دکتر مصطفی طزری؛ معاون محترم فنی و زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور به کیش مورد توجه و تقدیر قرار گرفت. همانطور که می دانید این حوزه ابعاد مختلفی را شامل می شود برای مثال نظارت عالیه حوزه هوشمند سازی فرودگاه جدید جزیره کیش هم برعهده حوزه ما قرار گرفت که این ترمینال از نظر هوشمند سازی در کشور بی مانند است.سوری افزود: جزیره کیش به لحاظ امنیت جای کار بسیار دارد و خوشبختانه نیروهای نظارتی و امنیتی، جزیره کیش را به صورت محیطی امن نگه داشته اند  و حساسیتی حول محور کیش بوجود نیامده است و اما  این دلیل نمی شود که برای آینده و خطرات احتمالی برنامه ریزی نکنیم. مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات با بیان اینکه حداقل 50 سامانه تحت نظارت ما است که مردم روزانه از آن استفاده می کنند و لازم است که تمامی تدابیر امنیتی برای جلوگیری از اختلالات اتخاذ شود، ادامه داد: حوزه هایی چون صدورمجوزها، سرمایه گذاری و اقتصادی، کار و اشتغال، دبیرخانه حوزه آی تی و ... و حفاظت از سامانه های تحت پوشش موضوع  بسیار مهم و حساسی برای ما است.

پلت فرم زیست بوم کیشوندی

"پلت فرم زیست بوم کیشوندی"عنوان برنامه تحولی دومی است که سوری بدان اشاره داشت و گفت: مستندات و طراحی آن آماده شده است و کار فاخری است. در این پلت فرم چشم اندازی تعریف شده است که بر اساس آن برنامه ریزی تا سال 1404 صورت گرفته است. در مجموع چند اتفاق در بستر کیشوندی می تواند بیفتد که تا پیش از این یا نبوده و یا نیمه کاره مانده و باید تکمیل گردد. سرپرست مدیریت فناوری، اطلاعات و ارتباطات بیان داشت مواردی مثل؛  "کیش منطقه نمونه برای زندگی": کیش در این چشم انداز به جایی تبدیل می شود که همه علاقه داشته باشند در آن زندگی کنند. "جامعه قانونمدار و شهروند نمونه": رفتن به سمت اینکه کیشوندی تبدیل به چیزی شبیه باشگاه مشتریان بزرگ در سطح جزیره با سرویس های ویژه شود تا کیشوندی که قانون مدار است و به قوانین احترام می گذارد دارای امتیاز خاصی شود. همچنین "مردمی سازی اقتصاد و دیگر حوزه ها" میتواند مد نظر قرار گیرد با این دیدگاه که حاکمیت نیازی نیست به بسیاری از موارد ورود کند و تنها نقش نظارتی را در یک  بستر آنلاین و قانونمند ایفا کند. سوری با اشاره به اینکه کارت کیشوندی امروز در 4 سطح و با کارکردهای مختلف ارائه می شود و وقتی به کسی تعلق می گیرد در همان بستر باقی می ماند و مفهوم رشد در آن وجود ندارد افزود:  در این مدل در نظر داریم که قابلیت های کارت کیشوندی  به 6 سطح ارتقاء پیدا کند. کیشوند، کیشوند مسئول، کیشوند نمونه، سفیر کیش (الیت ها) از جمله مباحثی است که در این پلت فرم عرضه می شود و کیشوند با بالا بردن امتیاز خود میتواند در سطوح مختلف رشد کند که این موضوع با تکمیل فرایندها در سطح گسترده اطلاع رسانی خواهد شد و البته باید بگویم که این موضوع در بسیاری از بخش های سازمان در دست پیگیری است. همچنین  در نظر است سرویس هایی که از سوی بخش های مختلف هم در بستر کیشوندی آورده شود و خصوصا در فصل تابستان که با کاهش درآمد بخش گردشگری روبرو هستیم با سازو کارهایی بخش خصوصی و کیشوندان از برخی خدمات ویژه منتفع خواهند شد بر این اساس پنجره واحد و ارائه 16 خدمت ( درحال حاضر) هم در این بستر تعریف شده است. 

بهینه سازی فرایندهای سازمان

علی سوری هم چنین  از طرح تحولی بهینه سازی فرایندهای سازمان منطقه آزاد کیش  خبر داد و گفت: با تاکیدات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش فرایندهایی که در سازمان منطقه آزاد کیش روزانه در حال انجام است بایستی بهینه سازی شود با این توضیح که بوروکراسی اداری خصوصا در بخش هایی که مستقیما با مردم در ارتباط هستند به شدت به سمت ساده شدن حرکت نمایند. وی افزود: پوروپزال این طرح آماده است و بزودی اجرایی خواهد شد. در این طرح تحولی تاکید بر آن است که سرمایه گذاران در کوتاهترین زمان کار خود را به سرانجام برسانند، در حوزه ثبت شرکت ها در حال بازطراحی فرایند ها هستیم تا مراجعات مکرر حضوری به حداقل کاهش یابد تا نامه نگاریها و ثبت مشخصات و ...به صورت هوشمند و آنلاین انجام شود و مخاطب تنها یک جلسه مراجعه حضوری آن هم در انتهای کار خواهد داشت. وی با بیان اینکه در زمینه هوشمند سازی عقب هستیم در حالی که  در دهه 80 جزیره کیش از کل کشور در این زمینه ها مدرن تر عمل می کرد تا کید داشت: تمام سعی مان بر این است تا در این زمینه با سرعت بیشتری حرکت نماییم. 

حرکت کیش به سمت شهر هوشمند

مدیریت فناوری، اطلاعات و ارتباطات در پاسخ به این سوال که از دیرباز شعار معرفی کیش به عنوان شهر هوشمند مطرح می شود اما تا کنون اقدام عملی را در این حوزه شاهد نیستیم در این زمینه چه برنامه ای دارید؟ گفت:  شهر هوشمند به عنوان طرح تحولی چهارم در دستور کار قرار دارد و طبق بررسی ها در این حوزه حدود 80 موضوع مختلف وجود دارد که باید روی آن کار کرد و قطعا زمان بر خواهد بود. سوری با اعلام این خبر که شورای آی تی جزیره با حضور نمایندگانی از بخش های مختلف سازمان تشکیل خواهد شد که تقسیم وظایف و هماهنگی ها در آنجا انجام می شود ادامه داد: طرح های مختلفی هم در بستر پلت فرم کیشوندی قابل ارائه خواهد بود . وی با اشاره به اهمیت حوزه گردشگری گفت : هوشمند سازی در حوزه گردشگری در بسیاری از کشور ها و حتی کشورهای همسایه در حال استفاده است و شاید لازم نباشد در همه حوزه ها چیز جدیدی  را اختراع کنیم و تنها باید در کیش بومی سازی و پیاده شود تا شهر آرام آرام به عنوان شهر هوشمند و بین المللی مطرح شود.

مدیریت فناوری، اطلاعات و ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود به جزیره هندورابی اشاره کرد و گفت: بخشی از توسعه فناوری اطلاعات جزیره هندورابی بر عهده ما قرار گرفته است و بر این اساس  نقشه جی آی اس هندورابی برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است چون قبل از انجام هر پروژه سرمایه گذاری به آن نیاز خواهد بود که در حال مذاکره برای به سرانجام رسیدن آن هستیم. وی با بیان اینکه طرح های سرمایه گذاری متعددی مانند احداث تم پارک جزیره هندورابی مطرح شده است و در اولین قدم برای دیده شدن جزیره هندورابی آن را در بستر “وی آر" ارائه خواهیم کرد که پس از اجرای آن با استفاده از عینک هوشمند و واقعیت مجازی در نظر داریم تا شهر تاریخی حریره را نیز از گذشته تا کنون ارائه دهیم.

برنامه های نوروزی

مدیریت فناوری، اطلاعات و ارتباطات  در جزیره کیش در پاسخ به این سوال که برای استقبال از نوروز 1403 در حوزه ارائه خدمات آنلاین چه برنامه هایی در دستور کار است؟ از سه برنامه در دست اجرا خبر داد و گفت: معرفی اپلیکیشن در حوزه گردشگری برای هدایت مسافران از نظر آشنایی با برنامه ها و ارائه کنندگان خدمات گردشگری ، ارائه اپلیکیشنی برای مسافران زمینی که بتوانند به راحتی به واسطه آن نوبت گیری کنند تا از ازدحام در مبادی ورودی و خروجی جلوگیری شود و همچنین ارائه وای فای رایگان در کمپ های نوروزی از جمله برنامه هایی است که در دستور کار ما قرار دارد.

علی سوری در بخش پایانی سخنان خود در پاسخ به این سوال که دوست دارید در آینده جزیره کیش در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به چه جایگاهی برسد؟ گفت: اینکه بیس و پایه کیش از نوع هوشمند معرفی گردد و به عنوان مکانی  لذت بخش برای زندگی و توریست مطرح شود به طوری که در خاورمیانه زبانزد باشد؛ این موضوع واقعا شدنی و در یک بستر ده ساله قابل دستیابی خواهد بود.

 شماره خبر : 6102         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.