آقای یزدانی پهلوانی کن، قبول نکن! پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
پیشنهاد مادام العمر کردن معافیت‌های مناطق آزاد
تمدید و بلند مدت کردن قراردادهای بهره برداری مهم ترین مطالبه رستوران ها و مراکز پذیرایی کیش
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین‌الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد
«روابط عمومی‌»ها، نهادی تصمیم‌ساز و مشاورانی مطلع هستند
کارگروه گردشگری دوچرخه تشکیل شد
رامتین روشن باردیگر مدیرعامل جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش شد
انسجام، همکاری، تعامل و هماهنگی بخش خصوصی و دولتی، رونق گردشگری را به ارمغان می آورد
تاکید مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بر حمایت از مشاغل بومیان در مناطق آزاد کشور
کمبود شیر خشک در کیش نداریم
تمامی جایگاه‌های سوخت در کیش فعال است
توانمندی شیلاتی مناطق آزاد برای تحقق شعار سال
پیگیر برگزاری دیدارهای دوستانه فوتسال برای تیم ملی در جزیره کیش هستیم
برای ارزان‌سازی سفر، تعداد بومگردی‌ها و خانه کاشانه‌ها در مناطق آزاد افزایش می‌یابد
گردش و سیر و سیاحت ، موزه ها و لزوم توجه به مبانی مردم شناسانه و تاریخی گردشگری

  آخرين اخبار
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 ، 11 ذی القعده 1445 ، 20 می 2024 ، شماره 4468 (1852)دوره جدید
پیشنهاد مادام العمر کردن معافیت‌های مناطق آزاد
تمدید و بلند مدت کردن قراردادهای بهره برداری مهم ترین مطالبه رستوران ها و مراکز پذیرایی کیش
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین‌الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد
«روابط عمومی‌»ها، نهادی تصمیم‌ساز و مشاورانی مطلع هستند
کارگروه گردشگری دوچرخه تشکیل شد
رامتین روشن باردیگر مدیرعامل جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش شد
انسجام، همکاری، تعامل و هماهنگی بخش خصوصی و دولتی، رونق گردشگری را به ارمغان می آورد
تاکید مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بر حمایت از مشاغل بومیان در مناطق آزاد کشور
کمبود شیر خشک در کیش نداریم
  پربيننده ترين اخبار
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ، 5 ذی القعده 1445 ، 14 می 2024 ، شماره 4463 (1847 دوره جدید)
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ، 6 ذی القعده 1445 ، 15 می 2024 ، شماره 4464 (1848 دوره جدید)
شهر جدید آفتاب با کارکرد گردشگری و پشتیبانی جزیره کیش ایجاد خواهد شد
حضور 10 شرکت دانش‌بنیان هرمزگان در رویداد بین‌المللی همتایابی «اقتصاد دریامحور»
بروکراسی مناطق آزاد مانع رشد و توسعه این مناطق است
رامتین روشن باردیگر مدیرعامل جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش شد
خلقِ زبان حماسه، هدیه فردوسی به ایرانیان بود
پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 ، 7 ذی القعده 1445 ، 16 می 2024 ، شماره 4465 (1849 دوره جدید)
جزیره کیش میزبان جشنواره بین‌المللی گردشگری با محوریت هتل‌داری
برگزاری باشکوه شب فردوسی در میکا مال کیش
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ، 10 ذی القعده 1445 ، 19 می 2024 ، شماره 4467 (1851 دوره جدید)
تجلیل معاونین سازمان منطقه آزادکیش از تلاش های کارکنان روابط عمومی منطقه آزادکیش
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

آقای یزدانی پهلوانی کن، قبول نکن!
آقای یزدانی پهلوانی کن، قبول نکن!

در خبرها آمده است قراراست حسن یزدانی کشتی گیر قهرمان تیم ملی کشور و دارنده مدال طلای المپیک با دریافت مبلغ 25 میلیارد تومان طی قراردادی با سازمان منطقه آزاد کیش بعنوان" سفیر کیش" انتخاب شود.

  


آنطور که اعلام شده است قرار است این کار در راستای برند سازی و ارائه تصویری جدید از  کیش در حوزه های گردشگری و سرمایه گذاری صورت گیرد.

خبری بسیار حیرت آور  و شوک بر انگیز که جامعه کیش را در بهت و حیرت فرو برده است! و انتقادهای فراوانی  را در شبکه های اجتماعی بهمراه داشته است  .مشخص  نیست هدف طراحان این موضوع از ارائه چنین ایده و طرحی چیست و چقدر بر روی آن مطالعه ، بررسی و کار کارشناسی صورت گرفته است و اجراء این طرح چه دستاوردی برای کیش می تواند داشته باشد!

حسن یزدانی کشتی گیرپر افتخار  تیم ملی  و برای همه هموطنان قابل احترام است  اما فلسفه و استدلال طرح چنین موضوعی با نام کیش و با پول کیش مشخص نیست ؟!موضوعی که در صورت اجرایی شدن هم کیش را متضرر می کند هم به جایگاه حسن یزدانی  در ورزش کشور آسیب می رساند!و هم اندک اعتماد اجتماعی موجود در جامعه کیش را به کلی مخدوش می سازد.

آیا امروزه مشکل کیش معرفی آن در مجامع و برنامه های داخلی  کشور است که بخواهیم برای آن سفیرمعرفی  کنیم تا در برنامه های مختلف در کنار عناوین و القاب مختلفی که دارند ، بعنوان "سفیر کیش" هم معرفی شوند؟!  اصولا این معرفی سفیرکه امری بی سابقه است  در کجای ماموریت های سازمان منطقه آزاد کیش قرار دارد و چنین ردیف بودجه کلانی  برای آن از کدام حوزه  قرار است تامین شود؟!

آیا مشکل امروز کیش از کم رونقی و رکود اقتصادی ، ناشی از نداشتن  سفیر وعدم  معرفی آن در داخل کشور است ؟! یا اینکه کیش به اندازه کافی در داخل کشور معرفی شده است  و اشتیاق کافی و فراوان  برای آمدن به کیش وجود دارد ،  اما بلیط نیست که کسی به کیش  بیاید! پرواز نیست!  و مهم تر اینکه شرایط اجتماعی فعلی داخلی کیش مناسب یک شهر توریست پذیر و گردشگری نیست!

اگر قرار است این پول از جیب ورزش جزیره برود باید عنوان شود در ورزش جزیره اینقدر فقر و مشکلات وجود دارد  که می توان گفت :چراغی که به خانه روا ست ، به ....... !بسیاری از ورزشکاران کیش امروزه در تامین هزینه یک اعزام به مسابقات کشوری مانده اند ، خیلی هایشان که عناوین و مقام های کشوری دارند از امکانات اولیه تمرینی محروم هستند ! بچه های مدرسه فوتبال سفین کیش لباس ورزشی برای تمرین ندارند ، علی خدیور قهرمان  بومی بلند آوازه دوومیدانی کشور در حسرت اعزام به یک اردوی تدارکاتی است ، علی واعظ شمشیر باز قهرمان کیش و عضو تیم ملی از عدم حمایت در کیش می نالد ، فرشته اقتداری ، علیرضا شاملی و......و..... برای حضور در عرصه مسابقات کشوری درگیر و دار مشکلات هستند  ، ورزشگاه سفین  که محل ورزش فرزندان جزیره است ، یک دستگاه آب سردکن وبسیاری از  امکانات اولیه تمرینی ندارند ، آنگاه.....!

اگر از حوزه گردشگری قرار است هزینه شود و اصولا حوزه گردشگری  مهم است چرا ماههاست برای تعیین معاونت گردشگری سازمان فکری نمی شود و این حوزه به حال خود رها شده است و با سرپرست در حال مسئولیت در حوزه دیگری بطور همزمان  اداره می شود؟! با همین پول و این بودجه  در سال چند  برنامه و جشنواره و رویداد  فاخرملی می توان در کیش اجرا کرد که بسیارمی تواند در رونق گردشگری کیش موثر باشد.  یعنی حداقل هر ماه 2-3 رویداد بزرگ در کیش که می تواند اوضاع گردشگری کیش را بدرستی متحول کند.

سوال اینجاست ، این کار سمبولیک با پول کیش و با این هزینه کلان چه دستاوردی می تواند برای کیش داشته باشد؟!

آیا امروزه همه زیر ساخت های داخلی جزیره برای گردشگری آماده است، تاکسی ها و حمل و نقل درون شهری آیا زیبنده کیش است، شرایط محیطی  اسکله تفریحی ، میدان ساحل ، محوطه پیرامونی مجموعه میکا و... که مراکز پر تجمع و پر رفت آمد گردشگران هستند آیا برای گردشگر مناسب و دلپذیر وجذاب است و آیا  بطور کافی و در شان  یک شهر توریستی آراسته شده اند!

چگونه است امروزه متولیان امر بجای رویدادسازی و برگزاری جشنواره های مختلف برای رونق گردشگری کیش و تلاش برای افزایش پروازها و آسان سازی شرایط سفر به کیش در ایام رکود جزیره ،  تصمیم به برند سازی این چنینی  و معرفی سفیر برای کیش با چهره های ورزشی کرده اند!

جزیره کیش  با توجه به جایگاهی که پس از سالها فعالیت برای خود  اندوخته است به اندازه کافی ،خود برند  و صاحب نام است و نام کیش فراتر از بسیاری از نام های ورزشی و هنری و.... می تواند برای مردم  کشور جاذبه سفر ایجاد کند ،مشکل امروز کیش ،معرفی کیش نیست! مشکل ، مشکلات سفر به کیش است و شرایط درون کیش برای سفر گردشگر!

اما سخنی با پهلوان حسن یزدانی

جناب آقای حسن یزدانی پهلوان پر افتخار ایران زمین

شما طی سالها ورزش و فعالیت در کشتی افتخارات زیادی برای این مردم و کشور آفریده ای و پهلوان سالهای سال مردم ایران بوده و هستید.

این بار هم بیا پهلوانی کن و حالا که اکثریت مطلق  مردم کیش از همه صنوف و اقشار راضی به این کار نیستند از خیر این قرارداد بگذر و یک بار دیگر پهلوانی ات را این بار نه در تشک کشتی و میدان ورزش  که در عرصه جامعه و قلوب مردم سرزمین ات نشان بده.

نگارنده بعنوان یک خبر نگار اجتماعی بعد از شنیدن این خبر موضوع را با طیف وسیعی از شهروندان و  اقشار  مختلف مردم کیش  در  صنوف و بخش های مختلف از سرمایه گذار و فعال اقتصادی تا ورزشکار و فعال گردشگری و شهروند عادی و....در میان گذاشت ،بطور قطعی عنوان می شود در این جامعه آماری مشخص ،  حتی یک نفر، تاکید می شود حتی یک نفر (!) هم موافق و راضی به این موضوع نبود وهمه  آن را کاری بدون دستاورد برای کیش می دانستند و معتقد بودند اگر قرار است از یک قهرمان ملی تقدیر و تجلیل شود هزاران راه منطقی و بهتر دیگری وجود دارد.

امیدواریم این پیام جامعه کیش قبل از اقدام  به هر تفاهم نامه و قراردادی به گوش شما برسد و صدای مردم کیش را اعم از کارگر و سرمایه گذار و فعال اقتصادی و شهروندان عادی دریافت دارید و اقدام تان شما را برای همیشه در قلب مردمان  این سرزمین جاودان سازد .

معرفی حسن یزدانی:

حسن یزدانی  متولد  ۱۳۷۳کشتی‌گیر  دستهٔ ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد است . او برنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو در دستهٔ ۷۴ کیلوگرم و مدال نقرهٔ المپیک ۲۰۲۰ توکیو در دستهٔ ۸۶ کیلوگرم است. یزدانی قهرمان سه دورهٔ مسابقات قهرمانی کشتی جهان در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱، و دارندهٔ سه مدال نقره و یک برنز این مسابقات است. کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ و دو عنوان قهرمانی در مسابقات قهرمانی کشتی آسیا از دیگر افتخارات او است. او در سال ۲۰۱۷ از سوی اتحادیه جهانی کشتی به عنوان بهترین کشتی‌گیر سال جهان انتخاب شد و در ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ با گرفتن مدال نقرهٔ مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد، پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ ایران از نظر تعداد شمارش مدال جهانی و المپیک شد.

 شماره خبر : 6020         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.