کمی بیشتر باهم حرف حساب بزنیم! پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
پیشنهاد مادام العمر کردن معافیت‌های مناطق آزاد
تمدید و بلند مدت کردن قراردادهای بهره برداری مهم ترین مطالبه رستوران ها و مراکز پذیرایی کیش
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین‌الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد
«روابط عمومی‌»ها، نهادی تصمیم‌ساز و مشاورانی مطلع هستند
کارگروه گردشگری دوچرخه تشکیل شد
رامتین روشن باردیگر مدیرعامل جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش شد
انسجام، همکاری، تعامل و هماهنگی بخش خصوصی و دولتی، رونق گردشگری را به ارمغان می آورد
تاکید مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بر حمایت از مشاغل بومیان در مناطق آزاد کشور
کمبود شیر خشک در کیش نداریم
تمامی جایگاه‌های سوخت در کیش فعال است
توانمندی شیلاتی مناطق آزاد برای تحقق شعار سال
پیگیر برگزاری دیدارهای دوستانه فوتسال برای تیم ملی در جزیره کیش هستیم
برای ارزان‌سازی سفر، تعداد بومگردی‌ها و خانه کاشانه‌ها در مناطق آزاد افزایش می‌یابد
گردش و سیر و سیاحت ، موزه ها و لزوم توجه به مبانی مردم شناسانه و تاریخی گردشگری

  آخرين اخبار
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 ، 11 ذی القعده 1445 ، 20 می 2024 ، شماره 4468 (1852)دوره جدید
پیشنهاد مادام العمر کردن معافیت‌های مناطق آزاد
تمدید و بلند مدت کردن قراردادهای بهره برداری مهم ترین مطالبه رستوران ها و مراکز پذیرایی کیش
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین‌الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد
«روابط عمومی‌»ها، نهادی تصمیم‌ساز و مشاورانی مطلع هستند
کارگروه گردشگری دوچرخه تشکیل شد
رامتین روشن باردیگر مدیرعامل جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش شد
انسجام، همکاری، تعامل و هماهنگی بخش خصوصی و دولتی، رونق گردشگری را به ارمغان می آورد
تاکید مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بر حمایت از مشاغل بومیان در مناطق آزاد کشور
کمبود شیر خشک در کیش نداریم
  پربيننده ترين اخبار
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ، 5 ذی القعده 1445 ، 14 می 2024 ، شماره 4463 (1847 دوره جدید)
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ، 6 ذی القعده 1445 ، 15 می 2024 ، شماره 4464 (1848 دوره جدید)
شهر جدید آفتاب با کارکرد گردشگری و پشتیبانی جزیره کیش ایجاد خواهد شد
حضور 10 شرکت دانش‌بنیان هرمزگان در رویداد بین‌المللی همتایابی «اقتصاد دریامحور»
بروکراسی مناطق آزاد مانع رشد و توسعه این مناطق است
رامتین روشن باردیگر مدیرعامل جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش شد
خلقِ زبان حماسه، هدیه فردوسی به ایرانیان بود
پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 ، 7 ذی القعده 1445 ، 16 می 2024 ، شماره 4465 (1849 دوره جدید)
جزیره کیش میزبان جشنواره بین‌المللی گردشگری با محوریت هتل‌داری
برگزاری باشکوه شب فردوسی در میکا مال کیش
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ، 10 ذی القعده 1445 ، 19 می 2024 ، شماره 4467 (1851 دوره جدید)
تجلیل معاونین سازمان منطقه آزادکیش از تلاش های کارکنان روابط عمومی منطقه آزادکیش
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

گذری بر برگزاری کارگاه های فن بیان در کیش ،
کمی بیشتر باهم حرف حساب بزنیم!

ثمره رشیدی؛ مدرس کارگاه فن بیان از برگزاری دوره های جدید مخصوص کودکان و نوجوانان در فصل زمستان خبر داد و گفت: پس از آن دوباره کارگاههای بزرگسالان را با رویکردهای متفاوت و کیفیت بالاتر برگزار خواهیم کرد تا کمی بیشتر باهم حرف حساب بزنیم! گزارش: نیما رجبی عکاس: آنی تا ارزانی

  


به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش؛ فن بیان به مجموعه‌ای از مهارت‌ها و تکنیک‌هایی گفته می‌شود که افراد را قادر می‌سازد تا به بهترین شکل ممکن ارتباط برقرار کنند و پیام خود را به دیگران منتقل کنند. این فن شامل استفاده از زبان و کلمات مناسب، تلفیق مهارت‌های بدنی و زبانی، نحوه استفاده از صدا، روش‌های ارتباطی و ... است.

بخش عمده‌ای از ارتباطات روزمره ما از طریق سخن گفتن اتفاق می‌افتد و برای پیشرفت در هر زمینه‌ای نیاز داریم که در آن زمینه آموزش دیده و دانش کسب کنیم. ما برای پیشرفت در شغل، در روابط اجتماعی، در روابط عاطفی، در رابطه با همسر و فرزندان، در ارتباط با دوستان و عزیزان خود نیاز داریم که بتوانیم به خوبی با آن ها ارتباط برقرار کنیم. بخش قابل ملاحظه‌ای از این ارتباط، از طریق سخن گفتن اتفاق می‌افتد و به نوعی تا ما سخنی نگفته باشیم، نمی‌توانیم منظور و احساسات خود را به خوبی بیان کنیم.

اگر در بیان آنچه که در فکر دارید ناتوان هستید، اگر نمی توانید افکار و احساسات خود را به خوبی بیان کنید، اگر در مواقع حساس نمی توانید به خوبی از خود دفاع کنید، اگر از اظهارنظر در جمع واهمه دارید، اگر احساس می کنید ضعف شما در فن بیان مانع پیشرفت شغلی شما شده است، اگر هنگام یک ارائه و سخنرانی دست و پاهای شما شروع به لرزیدن می کند و همیشه از این موقعیت فراری هستید، پس این آموزش کاملا برای شما مناسب است و به شما کمک می کند که از این به بعد با اعتماد به نفس کامل لب به سخن گفتن بگشایید و با استفاده از تمرین‌های چنین آموزش هایی بتوانید بیان خود را قوی کنید.

کارگاه آموزشی" با من حرف بزن " با تدریس ثمره رشیدی؛ مجری رادیو و تلویزیون کیش طی ده جلسه ، هر جمعه با موضوع بررسی تکنیک های بیان برتر و مهارت های ارتباطی در میکا آرت گالری برگزار شد.

ثمره رشیدی مدرس این دوره در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد کیش گفت: کارگاه فن بیان "با من حرف بزن" جلسه پایانی خود را در حالی برگزار کرد که هدف اصلی از برگزاری این دوره یادگیری مهارت ها برای برقراری ارتباطات موثر بود. وی با بیان اینکه جلسه پایانی کارگاه به شکلی برگزار شد تا خاطره خوشی از کارگاه در ذهن شرکت کنندگان در دوره رقم بخورد و خودم به عنوان مدرس بدانم که برای دوره های آتی چه کارهای لازم است تا انجام دهم عنوان داشت: در روز پایانی کارگاه تدریس خاصی انجام نشد و بیشتر شنونده بودم تا بقیه حرف بزنند. متوجه شدم که کلاس برای بسیاری از شرکت کنندگان موثر بوده ؛ طریقه نشستن، راه رفتن، صحبت کردن، نحوه حضور در جامعه، ارتباطات گیری موثر، چگونه دست دادن، استفاده از تن صدا، نه گفتن و نه شنیدن و مسائلی که چه بخواهیم و چه نخواهیم با جامعه شناسی و روانشناسی پیوند خورده است و موارد ظریفی است که در ارتباطات  رفتاری باید مورد توجه قرار دهیم .

رشیدی افزود : در این دوره ها فن بیان از منظر جامعه شناسی و روانشنانی تدریس شد و اتفاقا با استقبال خوبی هم مواجه گردید و آنچه که مهم است این است که وقتی چنین بسترهایی فراهم می شود باید از آن استفاده کنیم تا یاد بگیریم چگونه ارتباطات مناسب تری داشته باشیم. مدرس کارگاه فن بیان در کیش افزود: آن چیزی که در جلسه پایانی کلاس، شرکت کنندگان بر آن تفاهم و اتفاق نظرداشتند این بود که ما بسیاری از بدیهیات را نمی دانستیم ! مثلا به جایی که وارد می شویم وسایلمان را چطور جای گذاری کنیم؟ یا هر رفتاری چه معنایی از دید مخاطب ما می تواند داشته باشد؟  از تعارفات و رودربایستی ها چگونه باید خارج شد؟ و ...

وی  با اشاره به این نکته که وقتی کارگاههای این چنینی با مضامین "با من حرف بزن" و یا "فن بیان برگزار می شود آنچه دوست دارم بیش از این با آن مواجه شوم این است که حداقل برای یکی دوبار هم که شده برویم و در کلاس ها شرکت کنیم، ببینیم در این کارگاهها چه می گذرد شاید ما هم چیزهایی را ندانیم، گفت: خیلی از سوء تفاهماتی که در جامعه وجود دارد حتی میان همسران به این خاطر است که باهم حرف نمی زنند یا اگر هم حرف می زنند به اشتباه این کار را انجام می دهند و آنچه که باید را نمی گویند!  کار کردن روی حس های گفتاری و غیرگفتاری؛ حس هایی که فقط با زبان قابل بیان است و هیچ راه دیگری به غیر از آن ندارد یا حس هایی که فقط با چشم ها به افراد منتقل می شود و حس هایی که مستقیم و غیرمستقیم با رفتارمان به آدم ها منتقل می کنیم که معنی حرف ما را متوجه شوند بسیار حائز اهمیت است و بسیاری از اوقات چون ما نحوه بیان و گفتار و بطور کلی آداب معاشرترا نمی دانیم به مشکل برمی خوریم.

رشیدی افزود : دو جلسه ابتدایی کارگاه "با من حرف بزن" به صورت رایگان برگزار شد و تعداد قابل توجهی  شرکت کردند. وی گفت :  باید گفت برای هر فردی در هر نقطه ای از جهان موضوع ارتباطات موضوعی مهمی است که خیلی بیش ازاینها باید به آن پرداخته و از آن استقبال شود. در نهایت آنچه که در کارگاهها گفته می شود توجه به این نکته است که؛مهم نیست شما تا امروز چه کرده اید؛ ارتباطات شما چگونه بوده و یا توانسته اید گلیم تان را در حد خودتان از آب بیرون بکشید، مهم این است که بواسطه حضور در این کارگاهها و آموزش دیدن بتوانیم به نسخه بهتری از خود تبدیل شویم.

مدرس کارگاه فن بیان با اشاره به اینکه باید در این کلاس ها حضور داشته باشیم تا بفهمیم چه چیزهایی را نمی دانیم و چرا وقتی به مشکلی برمی خوریم انگشت اتهام ما رو به دیگران است؟ عنوان داشت: در واقع بخش زیادی از این مشکلات به خود ما و به عدم فراگیری مهارت های ارتباطی مربوط می شود چون نمی دانیم که در زمان و جای درست چگونه برخورد مناسبی داشته باشیم . این مسائل گوشه ای بود از آنچه در کارگاه گذشت. این کارگاهها قطعا هدفی دارد و در نهایت می خواهد حال آدم ها در ارتباطات بهتر شود .

رشیدی از برگزاری دوره بعدی مخصوص کودکان و نوجوانان خبرداد و گفت: جامعه هدف بعدی بچه ها در رده سنی 9 تا 15 سال هستند که دوره آن از اوایل فصل زمستان آغاز خواهد شد و اطلاع رسانی می شود. طی یک دوره یک هفته ای ثبت نام انجام و دوره چهارجلسه ای طی یک ماهه و هر جمعه  با همان عنوان "با من حرف بزن" برگزار خواهد شد.

وی افزود : بخشی از این دوره ها مربوط به ارتباط با والدین، با جامعه، مدرسه و همسالان است که اگر در کودکی آموزش داده شود قطعا در بزرگسالی اوضاع خیلی بهتر می شود اما معنی آن این نیست که من به عنوان بزرگسال دیگر نباید آموزش ببینم. بحث؛ بحث آموزش دیدن و کسب آگاهی در تمام مراحل زندگی است .

مجری رادیو و تلویزیون کیش با بیان اینکه به طور کلی مقاومت عجیبی در مقابل آموزش دیدن و توجیهات فراوانی برای وقت نگذاشتن داریم ادامه داد: دوره های فن بیان در کیش در حالی برگزار می شود که من در نقطه دیگر در داخل و خارج از کشور در حال آموزش دیدن هستم اطلاعاتم را آبدیت می کنم و آموزش می بینم تا در کارگاهها حرفی برای گفتن داشته باشم. سعی من بر این است که هیچ دوره ای شبیه به دوره ای دیگر نباشد.

رشیدی در پایان گفت: بعد از برگزاری کارگاه کودک و نوجوان دوباره کارگاهها بزرگسالان را با رویکردهای متفاوت و کیفیت بالاتر برگزار خواهیم کرد تا کمی بیشتر باهم حرف حساب بزنیم!

 شماره خبر : 6018         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.