گذری بر ایستگاه دهم اینوکس 2023 کیش پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش
توزیع کتب درسی در کیش براساس محل تحصیل دانش آموزان
کیش و قشم مناطق آزاد برتر در حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری
رتبه‌ برتر روابط عمومی مناطق آزاد کشور برای کیش
افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک در کیش
میزان بارندگی‌ها در کیش ۱.۵ برابر افزایش یافت
افزایش ماندگاری گردشگر در کیش باید مورد توجه قرار گیرد
موفقیت قابل توجه دانش آموزان کیش در المپیاد کشوری
آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور در مشهد
بازدید رئیس کل دادگستری هرمزگان از حوزه قضایی کیش
در مناطق آزاد فقط به دنبال آمار سازی هستند
نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش 30 اردیبهشت برگزار می شود
ثبت 7000 اظهار نامه حقیقی و 2200 اظهار نامه حقوقی در کیش

  آخرين اخبار
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش
توزیع کتب درسی در کیش براساس محل تحصیل دانش آموزان
کیش و قشم مناطق آزاد برتر در حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری
رتبه‌ برتر روابط عمومی مناطق آزاد کشور برای کیش
افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک در کیش
میزان بارندگی‌ها در کیش ۱.۵ برابر افزایش یافت
شنبه 8 اردیبهشت 1403 ، 18 شوال 1445 ، 27 آپریل 2024 ، شماره 4449 (1833 دوره جدید)
افزایش ماندگاری گردشگر در کیش باید مورد توجه قرار گیرد
موفقیت قابل توجه دانش آموزان کیش در المپیاد کشوری
  پربيننده ترين اخبار
دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 ، 13 شوال 1445 ، 22 آپریل 2024 ، شماره 4445 (1829 دوره جدید)
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 ، 14 شوال 1445 ، 23 آپریل 2024 ، شماره 4446 (1830 دوره جدید)
یکشنبه 2 اردیبهشت 1403 ، 12 شوال 1445 ، 21 آپریل 2024 ، شماره 4444 (1828 دوره جدید)
تجلیل از پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد کیش برای همکاری درتوسعه شهری استان هرمزگان
اعلام برنامه های هفته سلامت در جزیره کیش
ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد
انگیزه و تلاش در ورزش کارگری کیش بالاست
در حوزه بین الملل مناطق آزاد باید قویترعمل کنیم
ا۱۴ دانش‌آموز کیش به المپیاد کشوری راه یافتند
برگزاری مسابقات ماراتن ۱۰ کیلومتر آب‌های آزاد در کیش
آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور در مشهد
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

اقتصاد کیش گزارش می دهد؛
گذری بر ایستگاه دهم اینوکس 2023 کیش

هنگامی که اولین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور در مهرماه ۱۳۹۳ برگزار شد، هیچ کس گمان نمی‌کرد که این نمایشگاه بدین اندازه گسترده شود و به صورتی مورد استقبال فعالان اقتصادی قرار گیرد و به یک مطالبه از سوی فعالان عرصه‌های مالی تبدیل شود. «ن. رجبی» «ب. خرمدل»

  


گفت و گو با برخی غرفه داران و مدعوین نمایشگاه امسال حکایت از رضایتمندی از روند برگزاری این دوره از نمایشگاه دارد...

به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش؛ اقتصاد ایران طی سالیان گذشته تحت تاثیر ناترازی ها و نوسانات شدید قرار گرفته است که حل این مسائل و عبور از بحران های ناشی از آن نیازمند همت و عزم ملی و تغییرات اساسی در رویکردهای اقتصادی حاکمیت می باشد. کم توجهی به اصلاحات اقتصادی در سال های گذشته در کنار فشارهای ناشی از تهدیدهای بین المللی منجر به تشدید حرکت موتور های تورم زا، افزایش رشد نقدینگی و کاهش نرخ رشد اقتصادی شده است.

در سال های اخیر مسائل اقتصادی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولین عالی رتبه کشور بوده و انتخاب شعار سال ۱۴۰۲ به عنوان “مهار تورم و رشد تولید” از طرف مقام  معظم رهبری، لزوم ضرورت توجه و تمرکز کلیه فعالان و تصمیم سازان اقتصاد کشور به حل این دو مشکل اساسی اقتصاد کشور را نشان می دهد. مهار تورم، زمینه ساز ایجاد ثبات در اقتصاد کشور، افزایش سرمایه گذاری و رشد تولید داخلی، افزایش اشتغال و در نهایت رونق اقتصادی خواهد گردید که این نشان از شناسایی یکی از اصلی ترین گلوگاه ها و هدایت سیستم اقتصادی به سمت برنامه ریزی و تلاش جهت اصلاح ساختارها می باشد.

در این مسیر و در کنار سایر الزامات تحقق شعار سال، یکی از موثرترین راهکار ها، ایفای نقش بیشتر بخش خصوصی و مردم در کنار بخش دولتی و جذب و هدایت سرمایه های سرگردان به مسیر اقتصاد مولد است که در این بین، نقش کارشناسان و دست‌اندرکاران اقتصادی کشور بیش از پیش مهم و تاثیر گذار است.درهمین راستا و بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده، دهمین دوره رویداد کیش اینوکس  به عنوان یکی از بزرگترین و موثرترین رویدادهای اقتصادی کشور از تاریخ 15 لغایت 18 آبان ماه سال جاری در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش و مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

همزمانی برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و نمایشگاه معرفی فرصت سرمایه‌گذاری کشور با سال مهار تورم و رشد تولید، ارائه آخرین دستاوردها و ابزارهای نوین تامین مالی و آخرین ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در کشور و برپایی دهها نشست تخصصی و همایش های جانبی با حضور موثر مقامات، مسئولین، صاحب نظران و کارشناسان بازار پول و بازار سرمایه نوید بخش برگزاری رویدادی موثرتر از گذشته در مسیر تحقق هر چه بیشتر محورهای اقتصادی سال ۱۴۰۲ می باشد.

توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، بستر سازی تامین مالی شفاف و متنوع، تنظیم گری و نظارت هوشمند، بازنگری در سیستمهای مقرراتی، توسعه بازار مشتقه، تاسیس شرکت‌های سهامی عام پروژه، ظرفیت‌سازی شرکتهای رتبه بندی اعتباری، مولدسازی دارایی‌های دولت، معرفی صندوق های کالاهایی متنوع، هدایت نقدینگی به سمت فعالیت‌های مولد اقتصادی، نقش سیستم بانکی کشور در مسیر مهار تورم و رشد تولید، استفاده از ظرفیت های مشترک بازار پول و سرمایه، بانکداری و بیمه آفشور در مناطق آزاد، معرفی  ابزارهای صنعت بیمه در مسیر تحقق شعار سال، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و طرح‌ها و پروژه‌های کلان کشور، راهکارهای دستیابی به حکمرانی مطلوب اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار و ایفای نقش بیشتر بخش خصوصی در اقتصاد کشور و تلاش در راستای جبران شکاف میان انباشت دانش و تحقق عملی آن در اقتصاد کشور، گسترش ارتباطات بین المللی و جذب سرمایه گذاری خارجی تنها بخشی از محتوای در نظر گرفته شده و در دهمین دوره برگزاری رویداد کیش اینوکس بود.

 

اینوکس بدون توقف

هنگامی که اولین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور در مهرماه ۱۳۹۳ برگزار شد، هیچ کس گمان نمی‌کرد که این نمایشگاه بدین اندازه گسترده شود و به صورتی مورد استقبال فعالان اقتصادی قرار گیرد که به یک مطالبه از سوی فعالان عرصه‌های مالی تبدیل شود. کیش اینوکس تاکنون ۱۰ نمایشگاه را به صورت مستمر برگزار کرد و تنها عاملی که توانست وقفه‌ای در برگزاری این نمایشگاه ایجاد کند، شیوع ویروس کرونا بود. اما کرونا نتوانست خاطره خوش و تاثیرات قابل توجه کیش اینوکس را از ذهن فعالان اقتصادی بزداید و به محض آنکه ویروس کرونا رنگ باخت، بار دیگر کیش میزبان این رویداد بزرگ اقتصادی شد.

 

حضور ۳۰۰ شرکت

آنچه باعث تاثیرگذاری و استقبال از کیش اینوکس شد، هدفگذاری، برنامه ریزی، جامعه شناسی، برقراری ارتباط، تعامل و از همه مهمتر دستیابی به نتیجه بوده که همه ساله چشمگیرتر از گذشته، خودنمایی کرده است. روند موثر و تحول گرایانه کیش اینوکس در دهمین دوره نیز مانند دوره‌های گذشته به چشم می‌خورد به نوعی که شاهد حضور ۳۰۰ شرکت فعال در عرصه‌های گوناگون از بخش‌های دولتی و خصوصی بودیم.

 

نشست‌های کارساز

آنچه در تقویم دهمین کیش اینوکس آمده بود، برگزاری ۳۶ نشست تخصصی است .  با گذر در بین غرفه ها، شاهد مذاکرات مستقیم و جدی بین مسوولان بخش‌های مالی، صنعتی و سرمایه گذاری بودیم، مذاکراتی که در بسیاری از موارد به قرارداد‌های مستقیم منجر می‌شود یا زمینه را برای همکاری گسترده در آینده نزدیک پس از نمایشگاه رقم می‌زند.

 

بررسی‌های آینده نگر

اتفاق مهمی که در کیش اینوکس رخ می‌دهد، ایجاد فرصت و ظرفیتی برای بحث‌های کارشناسی است. نکته مهمتر اینکه شاهد نقد و بررسی فرصت‌ها و چالش‌های اقتصادی هستیم تا بتوانیم پس از همفکری، موانع را بخوبی بشناسیم و موانع ها شناسایی شوند . اما مهمتر از همه این است که کیش اینوکس برای رفع موانع چاره اندیشی می‌کند و راهکار‌هایی ارایه می‌دهد که از دل نشست‌های تخصصی بیرون آمده است. بنابر این هر نشست رسمی به صورت گسترده یا نشست درون غرفه‌ای به صورت خصوصی، چالش‌ها را مطرح و راهکار‌ها را ارایه می‌دهد که گاه به صورت ملی و گاه بین دستگاهی به مدیریت بحران‌ها می‌پردازد.

 

تعامل در بالاترین رده

اتفاق مهمی که در کیش اینوکس رخ می‌دهد، دیدار‌های مسوولان در بالاترین رده است. کیش اینوکس به مکانی برای اجتماع مدیران عالی رتبه تبدیل شده به نوعی که در این نمایشگاه مدیران عامل بانکها، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بیمه ها، بورس، صنایع و... حضور یافتند . برای ملاقات  مدیران عامل یک بیمه، بانک، منطقه آزاد، شرکت خصوصی و... نیازی به هماهنگی با دفتر مدیریت نیست، بلکه کافی است به چند غرفه آن طرف‌تر بروید و بدون حاشیه و تشریفات خاصی، به گفتگو‌های کاری  و کارشناسانه بپردازید.

 

کیش بهترین گزینه

همواره این سوال با جدیت مطرح می‌شود که چرا کیش اینوکس مطرح شده است. کافی است به نمایشگاه‌هایی که در تهران برگزار می‌شود، نگاهی بیندازیم تا متوجه تفاوت کیش اینوکس شویم. در نمایشگا‌هایی که در تهران برگزار می‌شود، حضور مدیران پررنگ نیست، زیرا مدیران برای حضور زمان خاصی را قایل نمی‌شوند و بار‌ها شاهد بوده ایم که زمانبندی آمدن مدیران لغو یا با تاخیر انجام شده و در بسیاری از موارد نیز با یک تماس تلفنی، مدیر یک مجموعه نمایشگاه را ترک کرده و  از اهمیت  کار کاسته است. اما داستان کیش اینوکس متفاوت است. مدیری که برای حضور در کیش اینوکس می‌آید، تمام وقت در مجموعه خود   حضور دارد . مهمتر اینکه زمان آغاز نمایشگاه بعد از ظهرهاست در نتیجه مدیران می‌توانند هماهنگی‌های کاری خود  را هر روز صبح انجام دهند و با فراغ بال در نمایشگاه بعداز ظهر حاضر شوند و حضور مستمر داشته باشند. می توان گفت جزیره کیش بهترین گزینه برای برگزاری این  چنین نمایشگاه هایی  است و رضایتمندی مسئولانی که از تهران و غرفه دارانی که سایر شهرها می آیند گواه این موضوع است. شش ماه دوم سال دوران طلایی کیش برای برگزاری انواع نمایشگاهها در حوزه های مختلف است که به خوبی در کیش محقق گردیده است.

 

زمینه سازی برای آینده

بی شک جدی‌ترین چالش اقتصاد کشورمان تحریم‌ها است که ازآن‌ها به عنوان جنگ اقتصادی یاد می‌شود، اما بخوبی می‌دانیم که هر لحظه امکان دارد این چالش‌ها پایان یابد و تهدید‌ها به فرصت تبدیل شود. آنگاه است که نیازمند رایزنی در سطح بین المللی هستیم که کیش اینوکس با پیشینه تاثیرگذاری که دارد، می‌تواند بهترین فرصت باشد. البته از آنجا که کیش اینوکس در منطقه آزاد کیش به عنوان منطقه ای بدون نیاز به ویزا برگزار می‌شود، لزومی به طی مراحل زیادی برای حضور از دیگر کشور‌ها وجود ندارد که این نیز نکته بسیار مهمی برای کیش اینوکس است.

 

مردم چه گفتند:

گشتی در نمایشگاه اینوکس 2023 حاکی از رضایت مندی غرفه داران و مدعوین است. به نظر می رسد اینوکس امسال در مقایسه با سالهای گذشته درسطح بالاتری برگزار شد و انعقاد تفاهمنامه های همکاری و تصویر خوبی که رسانه ها از این رویداد اقتصادی به خارج از کیش مخابره کرده اند نوید اتفاقات خوبی را در آینده می دهد. نظم در برگزاری و ساعت شروع و پایان؛ غرفه آرایی های زیبا؛ صبر و حوصله غرفه داران در برابر پاسخگویی به مدعوین و ایجاد محیط های مثبت تعامل؛ حضور کشورهای خارجی، حضور شرکت‌کنندگان با دست پر؛ رویدادی جدی برای پرزنت‌کردن ایده‌ها و محصولات و فشردن دست‌های همکاری؛ از جمله نقاط قوتی بود که مدعوین به آن اشاره کردند. همچنین برگزاری نشست های جانبی با موضوعات مهم و انعقاد تفاهم نامه های همکاری خصوصا با بانک های مختلف، ایجاد فضای تعامل و هم فکری میان برگزار کنندگان و کارشناسان، استقبال و حضور گستره مردم در طول برگزاری نمایشگاه؛  برخود مثبت عوامل برگزاری و برنامه ریزی هماهنگ ، برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه باشکوه و حضور مسئولان محلی در طول برگزاری نمایشگاه و بازدید از غرفه های حاضر در نمایشگاه و نیز پوشش خبری مناسب از جمله مواردی بود که غرفه داران به آن اشاره داشتند.

یکی از غرفه داران در گفت و گو با اقتصاد کیش با ابراز رضایتمندی از روند برگزاری نمایشگاه گفت: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مهمترین و بزرگترین گروه سرمایه پذیردر این نمایشگاه بودند که بهترین فرصت برای سرمایه گذاری در ایران و در دنیا هستند و باید از این فرصت نهایت استفاده را برد. وی مناطق آزاد را به عنوان یک مفر برای کشور خصوصا در شرایط تحریم یاد کرد و افزود :برگزاری نمایشگاهی از این طیف خصوصا در جزیره کیش به عنوان اولین منطقه آزاد کشور فرصت های بسیار ویژه ای را برای سرمایه گذاران و فعالان حوزه های تجاری و اقتصادی ایجاد می کند.

یکی دیگر از غرفه داران حاضر در نمایشگاه کیش اینوکس با بیان اینکه شرکت در نمایشگاه های به خصوص در نمایشگاه های بین المللی داخلی و خارجی در واقع اعلام آمادگی برای صادرات و واردات و ورود به بازارهای خارجی می باشد  گفت : این امر مستلزم آمادگی و برنامه ریزی بسیار منظم از مراحل مختلف در حوزه های تخصصی هر فعالیت اقتصادی می باشد و کیش اینوکس 2023 این فرصت را به خوبی برای غرفه داران فراهم کرد. پوشش خبری مناسب و بازدید کنندگان مرتبط با غرفه داران از نقاط قوت این رویداد اقتصادی بود و امیدواریم این رویداد همچنان هر سال با کیفیتی بهتر از سال گذشته خود برگزار شود. یکی از مدعوین که در حال بازدید از نمایشگاه بود  در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: من تا کنون در همه دوره های کیش اینوکس حضور داشته ام  

و می توانم بگویم این نمایشگاه امسال از نظر کیفیت برگزاری در سطح بالایی قرار داشت و از برگزار کنندگان آن تشکر می کنم.

 

سخن پایانی:

اما نکته مهم در این نمایشگاه جای خالی مدیران و مسئولان وزارت اقتصاد و داریی و نمایندگان مجلس و منتقدان و تصمیم سازان و تصمیم گیران مجلس بود تا اندکی با فضای اقتصادی کشور به ویژه مناطق آزاد بیشتر آشنا شده و در تصمیم گیری‌های خود موارد مثبت فعالیت  مناطق آزاد را لحاظ کنند و هر از گاه با تصمیمات عجولانه و سلیقه‌ای، همچنین قوانین خود ساخته و بخشنامه‌های لحظه ای در مسیر رشد وتوسعه این مناطق مانع تراشی نکنند.

چشم اندازی که حاضران در این نمایشگاه برای سال‌های آتی پیش بینی کرده اند حضور قدرتمندتر سرمایه‌های اقتصادی در کیش اینوکس و وادار کردن مسئولان ارشد اقتصادی به پذیرش کامل این نمایشگاه به عنوان یک رویداد قدرتمند و موثر اقتصادی در کشور است که امیدوارم این مهم محقق شود.

 شماره خبر : 5940         آرشيو گزارش ویژه         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.