برگزاری نشست مشورتی اعضا کمیته اجرایی پارلمان زنان کیش با مدیر مسول و هیئت تحریریه روزنامه اقتصاد کیش پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
ورود تجهیزات و قطعات سامانه شش هزار متر مکعبی آب شیرین کن ماهتاب کیش
ارائه اینترنت رایگان به مسافران نوروزی در کمپ های مسافری
استقرار گروه‌های نظارت نوروزی در بازار‌های کیش
اعلام نرخ جدید کرایه ورود خودرو به جزیره کیش
صدور و اعطای اولین کارت تردد بانوان در ناوگان حمل و نقل عمومی کیش
نشست هماهنگی کارگروه‌های اقتصادی قرارگاه عملیاتی مناطق آزاد
مناطق آزاد باید محرک اقتصادی در کشور باشند
مشاور امور بانوان و خانواده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
برگزاری آزمون هماهنگ استانی کیفیت بخشی دانش آموزان پایه ششم در کیش
هدف هیئت ورزش کارگران کیش کمک به توسعه ورزش است
برنامه های رمضان و نوروز جزیره کیش تشریح شد
رضایت‌سنجی از کیشوندان و گردشگران در ایام نوروز با سامانه‌۱۲۴
برنامه‌ سازمان منطقه آزاد کیش برای پیگیری کلان پروژه‌ی شهر هوشمند کیش
برای ورود عملیاتی به موضوع شهر هوشمندکیش آمادگی داریم

  آخرين اخبار
ورود تجهیزات و قطعات سامانه شش هزار متر مکعبی آب شیرین کن ماهتاب کیش
ارائه اینترنت رایگان به مسافران نوروزی در کمپ های مسافری
استقرار گروه‌های نظارت نوروزی در بازار‌های کیش
اعلام نرخ جدید کرایه ورود خودرو به جزیره کیش
یکشنبه 27 اسفند 1402 ، 6 رمضان 1445 ، 17 مارچ 2024 ، شماره 4433 (1817 دوره جدید)
صدور و اعطای اولین کارت تردد بانوان در ناوگان حمل و نقل عمومی کیش
نشست هماهنگی کارگروه‌های اقتصادی قرارگاه عملیاتی مناطق آزاد
مناطق آزاد باید محرک اقتصادی در کشور باشند
مشاور امور بانوان و خانواده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
برگزاری آزمون هماهنگ استانی کیفیت بخشی دانش آموزان پایه ششم در کیش
  پربيننده ترين اخبار
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

برگزاری نشست مشورتی اعضا کمیته اجرایی پارلمان زنان کیش با مدیر مسول و هیئت تحریریه روزنامه اقتصاد کیش

  








روز گذشته  در محل دفتر روزنامه اقتصاد کیش صورت گرفت؛

برگزاری نشست مشورتی اعضا کمیته اجرایی پارلمان زنان کیش با مدیر مسول و هیئت تحریریه روزنامه اقتصاد کیش

 

روز گذشته نشستی با حضور سه تن از اعضای کمیته اجرایی دست اندرکار تشکیل پارلمان زنان  کیش با اعضای هیئت تحریریه روزنامه اقتصاد کیش پیرامون تشریح عملکرد این کمیته برای فراهم ساختن سازوکار اجرایی تشکیل این پارلمان  برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش؛ در نشست مشورتی که با حضور ایرج شرف زاده ، مریم نیاکان  و خسروی به عنوان اعضای کمیته اجرایی پارلمان زنان با مدیر مسئول و برخی اعضای هیئت تحریریه روزنامه اقتصاد کیش برگزار شد،پیرامون سازوکارهای اجرایی، اقدامات انجام شده و انعکاس نظرات مردمی و افکار عمومی جامعه بحث و تبادل نظر شد.

 

ایرج شرف زاده؛ عضو کمیته اجرایی پارلمان زنان :

تلاش ما برای مشارکت همگانی برای  تشکیل پارلمان زنان است


ایرج شرف زاده در این نشست گفت: موضوعی که جناب آقای دکتر مظفری به عنوان شخص اول  جزیره با عنوان پارلمان زنان کیش مطرح کردند ، خوشبختانه  بسیار مورد توجه قرار گرفته  و ایشان بسیار پیگیر هستند که این موضوع هر چه زودتر  ساز و کار اجرایی پیدا کند.  

شرف زاده افزود:  انجام این موضوع به معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش محول شده  و این معاونت در حال حاضر در مرحله پیگیری اقدامات اولیه برای اجرای صحیح آن است.

شرف زاده افزود: در هفته های  گذشته شاهد بودیم  که روزنامه اقتصاد کیش با یادداشت ها و مقالات و برگزاری نشست های مختلف به این موضوع کمک نموده است و در حین کار با سوالات و ابهاماتی پیرامون سازوکار پارلمان زنان، شرکت کنندگان، نحوه اجرا، انتخابات و ... روبرو شده است. ما این موضوع را به فال نیک می گیریم و قطعا سازمان از این روند استقبال خواهد کرد .

عضو کمیته اجرایی پارلمان زنان کیش گفت: مقالات و یادداشت های منعکس شده پیرامون پارلمان زنان ، سوالاتی را بوجود آورده است که ما به عنوان کمیته اجرایی موظفیم به آن ها پاسخ دهیم. قطعا راهکارهایی که توسط این روزنامه مطرح می شود در جلسات بررسی خواهد شد. می دانیم دلنگرانی شما و آحاد جامعه این است که این پارلمان به بهترین نحو ممکن پیش رود و برگزاری نشست ها و انتشار موضوعات مرتبط ،نشان دهنده دقت نظر و نگاه دلسوزانه  شما در این خصوص  شماست.

شرف زاده گفت : سعی می کنیم در تدوین شیوه نامه پارلمان زنان کیش از تجربه سایر نقاط کشور هم  استفاده کنیم و هر روز در حال مطالعه و بررسی  شیوه نامه هستیم. در این راه نظرات  بعضا متفاوتی وجود دارد و ما  به ریز ترین مسائل و جزئیات قانونی توجه داریم.

شرف زاده گفت: تا کنون حدود 22 قشر برای حضور در پارلمان زنان شناسایی شده اند؛ جمعیت 44 درصدی جامعه زنان و مشارکت  18 هزار نفری زنان و در کنار اینها جمعیت 6 هزار نفری زنان خانه دار که ممکن است دانشگاهی و یا ورزشکار باشند چالش هایی را بوجود آورده است.  جزئیات ریزی  هم وجود دارد که هر چقدر بیشتر جلو می رویم  بیشتر نمایان تر می شود و شاید عدم اطلاع رسانی ما به این خاطر است که هنوز به نتیجه صد در صدی نرسیده ایم.

وی افزود: جلسه ای را طی هفته آتی با دکتر مظفری خواهیم داشت و بابت برخی مسائل مانند تاریخ به  بار نشستن پارلمان زنان و یا  نحوه فراخوان عمومی توضیحاتی خواهیم داد. شرف زاده تاکید کرد: زنان خانه دار بخش قابل توجهی از جامعه زنان کیش را تشکیل می دهند و دقیقاً همین قشر می تواند شور و نشاط اجتماعی عینی را در سطح جامعه ایجاد نمایند.  بخشی از زنان نیز ممکن است  شناسایی آنها بسیار سخت باشد ولی  در تلاشیم تا بهترین روش را برای مشارکت همگانی زنان  فراهم کنیم .

 

 

خسروی؛ عضو کمیته اجرایی پارلمان زنان

پارلمانی فراگیر با حضور همه اقشارجامعه زنان کیش

 

خسروی  مدیر امور بانوان معاونت اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ویکی از اعضای کمیته اجرایی پارلمان زنان کیش  نیز در  این نشست  گفت : با توجه به مباحث مطرح شده ، لازم دیدیم که در خصوص پارلمان زنان و مراحل  پیشرفت انجام کار برای رفع ابهامات بوجود آمده توضیحاتی ارائه دهیم . وی افزود:  قرار بر این شد که بر اساس دستور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش پارلمان زنان با حضور همه اقشار جامعه زنان کیش تشکیل شود و ما قبل از هر اقدامی از همکاران در معاونت اجتماعی و فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش، کمیته اجرایی تشکیل شد تا بدانیم شیوه تشکیل پارلمان و نحوه انجام کار به چه شکل باشد.

خسروی ادامه داد: کمیته اجرایی با حضور دکتر پورعلی؛ معاون محترم  فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و چند تن  از مدیران  معاونت و دیگر بخش های سازمان  تشکیل شد و البته این کمیته  به صورت خودکار بعد از تشکیل پارلمان و انجام ماموریت خود  برای راه انداری آن از بین خواهد رفت  .وی افزود : قدم بعدی مطالعه و رصد استان ها و مناطقی  در کشور بود که پیش از این تجربه تشکیل پارلمان زنان را داشته اند .

وی افزود:  در همین کمیته اجرایی بعد از بحث ها و بررسی های فراوان و برگزاری جلسات، پیش نویس شیوه نامه فعالیت با الهام از شیوه نامه یکی از استانها  تهیه شد. در ادامه بررسی  به این نتیجه رسیدیم که بهتر است از نظرات نمایندگان زن دستگاههای مختلف فعال در کیش  در تدوین شیوه نامه استفاده کنیم و بدین منظور جلسه ای با حضور نمایندگانی از حوزه  های مختلف کیش تشکیل شد. از نهادهای تاثیر گذار اجرایی در جزیره خواستیم تا نظر مشورتی بدهند و اما این اصلا به معنای نهایی شدن شیوه نامه نیست. تنها می خواستیم نظرات را جمع آوری کنیم  و در نهایت این شیوه نامه باید به تصویب مدیر عامل سازمان  منطقه آزاد کیش برسد.

خسروی بیان داشت: پیش نویس شیوه نامه در این جلسه قرائت شد و قرار بر این شد که ارگانها و نهاد های مختلف نظرات خود را اعلام کنند و ما به جمع بندی برسیم. در گام بعدی در کمیته اجرایی اقشار مختلف زنان کیش قشر بندی شدند و در حال حاضر در حال آمار گیری قشرهای مختلف جامعه زنان هستیم تا نسبت به جمعیت هر قشر در پارلمان زنان،  به آنها کرسی تعلق بگیرد. وی افزود: جمع آوری آمار کمی زمان بر است تا جامعه آماری ما تکمیل شود و تعداد اعضای مجمع عمومی بر اساس جامعه آماری مشخص خواهد شد .

در ادامه نشست خسروی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تنظیم شیوه نامه توسط کمیته اجرایی سازمان به عنوان هسته اصلی  ، فراگیری این شیوه نامه را نقض نمی کند، گفت: قشری که برای بررسی شیوه نامه دعوت شدند از نیروی انتظامی، بسیج، نهادهای مذهبی ،دانشگاهیان، انجمن های فرهنگی و هنری، واحدهای حقوقی راهنمایی و رانندگی، پزشکان، صدا و سیما، جامعه بازاریان  ، روزنامه نگاران و جوامع و اصناف مختلف و ... حضور داشتند و سعی کردیم از خانمها در  همه ارگان های تاثیر گذار جزیره کیش نمایندگانی را دعوت نماییم و شیوه نامه  البته مجددا در حضور جمع فراگیر تری  مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

مریم نیاکان؛ عضو کمیته اجرایی پارلمان زنان

پارلمان زنان؛ مجمعی مشورتی در کنار سازمان منطقه آزاد کیش

 

 مریم نیاکان از دیگر اعضای کمیته اجرایی پارلمان زنان در این نشست گفت : تاکید جناب  دکتر مظفری بر مشارکت بیشتر زنان و تسهیل شرایطی که به واسطه آن نظرات زنان در قالب نظام مند دیده و شنیده شود شایسته تقدیر است و ظرفیتی برای مدیر عامل خواهد بود که طی آن بداند زنان جامعه کیش چه دیدگاهها و انتظارات و پیشنهاداتی از بدنه مدیریتی سازمان دارند . وی افزود: در حقیقت پارلمان زنان مجمع مشورتی در کنار سازمان خواهد بود. در این میان فعالیت رسانه ها بسیار کمک کننده است و آگاه سازی جامعه از مراحل تشکیل و پس از تشکیل آن در افکار عمومی بسیار موثر خواهد بود. این آگاه سازی، آرامش و اطمینان خاطری برای جامعه زنانی خواهد بود که قرار است در جزیره کیش و طی ایجاد پارلمان زنان نگاه جامعی به آن شود.  وی گفت :  ما تمام تلاشمان در کمیته  اجرایی این است که حقی از کسی  و قشری ضایع نشود.

نیاکان با اشاره به این موضوع که  شاید تفکر عمومی این باشد  که خود سازمان موضوع پارلمان زنان را بدست بگیرد ، گفت: اینگونه نیست و سهم سازمان  از کرسی های مجمع عمومی پارلمان زنان نیز مانند بقیه حوزه ها و دستگاههای اجرایی خواهد بود.

نیاکان افزود : فعالیت پارلمان زنان در قالب مجمع مشورتی کمک به سازمان منطقه آزاد کیش خواهد بود  و قطعا چنین پارلمانی حالت فرمایشی و نمایشی نخوتهد داشت. نیاکان گفت : زنان جامعه کیش در نهایت  صبوری  در این برنامه مشارکت کنند و از فرصت فراهم آورده شده بخوبی استفاده کنند.

نیاکان گفت: با توجه به تاکید مدیر عامل  سازمان قطعا مجمع مشورتی زنان در تصمیم سازیهای سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه زنان تاثیر بسزایی خواهد داشت . وی گفت : پارلمان زنان دارای  کمیته  اختصاصی مختلف  خواهد بود وقتی موضوعی در کمیته مربوط مطرح می شود و در آن کمیته بانوانی حضور دارند که قطعا صاحب نظر هستند این نظرات در قالب پیشنهاد به سازمان ارائه می شود و حتما دیده خواهد شد.

نیاکان با بیان اینکه ما زنان برای خودمان این حق را قائل باشیم که نظرات خود را بیان کنیم نه اینکه صرفا  به این فکر کنیم که حتما بایستی تصمیم گیر باشیم، گفت: نظرات مشورتی نقش مهمی در تصمیم سازی ها ایفا می کند و مشارکت فعال زنان کیش این موضوع را تحقق خواهد بخشید. وی ادامه داد:  پارلمان زنان جدای از سازمان و جدا از امور زنان و به عنوان نهادی مستقل خواهد بود. نیاکان در پایان گفت: به هر حال این کار، کاری  نو و جدید  است و چون تا کنون الگوی جامع و کاملی  هم برای آن نبوده، قطعا ضعف  هایی خواهد داشت اما تلاشمان این است که این کار با کمترین ضعف انجام گیرد و نتایج خوبی حاصل شود.


ارزانی؛  مدیر مسئول و سردبیر روزنامه اقتصاد کیش  :

هدف ما شتاب گرفتن برخی امور و ایجاد انگیزه و مشارکت  گسترده تر مردم است

 

ابراهیم ارزانی  سردبیر روزنامه اقتصاد کیش نیز در این نشست ضمن تشکر از حضور کمیته اجرایی پارلمان زنان در دفتر روزنامه اقتصاد کیش گفت: توصیه اکید مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش به ما به عنوان رسانه این بوده  که موضوعات مختلفی که از سوی مدیران در بخش های مختلف مطرح می شود از سوی رسانه ها رها نشده وبعنوان رسالت و ماموریت کاری رسانه  پیگیری شود  تا به نتیجه مطلوب و رضایتبخش برسد.  وی گفت : احساس کردیم در این دوره این فضا وجود دارد و هدف ما از طرح این موضوع که خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی از سوی شهروندان مواجه گردیده  کمک و همراهی با سازمان  از طریق انتقال و انعکاس خواسته ها و مطالبات  کیشوندان است. ارزانی افزود : موضوع نو و جدیدی تحت عنوان پارلمان زنان که از سوی مدیر عامل محترم سازمان منطقه آزاد کیش  مطرح شد بعد از طرح در روزنامه مورد توجه بسیاری از مردم خصوصا بانوان قرار گرفت و بازخوردهای مثبتی داشت  در عین حال دل نگرانی هایی هم وجود داشت که ممکن است این موضوع مهم بصورت کامل و خوب اجرا نشود.

وی افزود: در این مدت   با توجه به نقطه نظراتی که از سوی مردم به ما انتقال یافت ،یادداشت ها ، مقالات و گزارش ها ی متعددی منتشر کردیم تا این موضوع زنده نگه داشته شود. اما بجز اعلام اولیه مدیر عامل ، پس از آن  هیچ خبری از سوی سازمان مبنی بر چگونگی روند کار پارلمان زنان منتشر نشد و اطلاعاتی داده نشد و  این نگرانی وجود داشت که موضوع پارلمان زنان به حاشیه برود . وی گفت : بسیاری از زنان در تماس با روزنامه چنین نظری داشتند و انتظار  این است که این پارلمان زنان به گستره همه زنان جامعه  و با همه عقاید و اندیشه ها و .. تشکیل شود.

سردبیر روزنامه اقتصاد کیش افزود :  یکی از معضلاتی که در طول سالهای متمادی جزیره کیش با آن درگیر بوده است این است که تا طرح و موضوعی مطرح می شود، تصور بر این است که  باید حتما با سایر شهر ها و استان ها قیاس و از آن ها الگو برداری شود در صورتیکه  این نمونه ها درسایر استان ها عموما نتیجه مطلوب در پی نداشته و از طرفی دیگر ماموریت کیش همیشه غیر از این بوده است. کیش همیشه ماموریت داشته که کار جدیدی را ارائه دهد و کشور از آن الگو برداری کند و همین بحث پارلمان زنان هم یکی از موضوعاتی است که می تواند از طرف جزیره کیش در کشور به عنوان یک الگو مطرح شود.  

ارزانی  در پایان گفت : تمام هدف ما شتاب گرفتن برخی امور و  اطلاع رسانی برای  تقویت انگیزه و مشارکت  گسترده تر مردم است

اعضای کمیته اجرایی در پایان جلسه اظهار  داشتند موارد تکمیلی و نتایج  پیشروی این جلسات بعد از نهایی شدن بزودی  اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.

 شماره خبر : 59         آرشيو میزگرد         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.