مرثیه ای بر فوتبال کیش! پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
ورود تجهیزات و قطعات سامانه شش هزار متر مکعبی آب شیرین کن ماهتاب کیش
ارائه اینترنت رایگان به مسافران نوروزی در کمپ های مسافری
استقرار گروه‌های نظارت نوروزی در بازار‌های کیش
اعلام نرخ جدید کرایه ورود خودرو به جزیره کیش
صدور و اعطای اولین کارت تردد بانوان در ناوگان حمل و نقل عمومی کیش
نشست هماهنگی کارگروه‌های اقتصادی قرارگاه عملیاتی مناطق آزاد
مناطق آزاد باید محرک اقتصادی در کشور باشند
مشاور امور بانوان و خانواده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
برگزاری آزمون هماهنگ استانی کیفیت بخشی دانش آموزان پایه ششم در کیش
هدف هیئت ورزش کارگران کیش کمک به توسعه ورزش است
برنامه های رمضان و نوروز جزیره کیش تشریح شد
رضایت‌سنجی از کیشوندان و گردشگران در ایام نوروز با سامانه‌۱۲۴
برنامه‌ سازمان منطقه آزاد کیش برای پیگیری کلان پروژه‌ی شهر هوشمند کیش
برای ورود عملیاتی به موضوع شهر هوشمندکیش آمادگی داریم

  آخرين اخبار
ورود تجهیزات و قطعات سامانه شش هزار متر مکعبی آب شیرین کن ماهتاب کیش
ارائه اینترنت رایگان به مسافران نوروزی در کمپ های مسافری
استقرار گروه‌های نظارت نوروزی در بازار‌های کیش
اعلام نرخ جدید کرایه ورود خودرو به جزیره کیش
یکشنبه 27 اسفند 1402 ، 6 رمضان 1445 ، 17 مارچ 2024 ، شماره 4433 (1817 دوره جدید)
صدور و اعطای اولین کارت تردد بانوان در ناوگان حمل و نقل عمومی کیش
نشست هماهنگی کارگروه‌های اقتصادی قرارگاه عملیاتی مناطق آزاد
مناطق آزاد باید محرک اقتصادی در کشور باشند
مشاور امور بانوان و خانواده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
برگزاری آزمون هماهنگ استانی کیفیت بخشی دانش آموزان پایه ششم در کیش
  پربيننده ترين اخبار
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

مرثیه ای بر فوتبال کیش!

  


مرثیه ای بر فوتبال کیش!

الف - الف

فوتبال کیش این روزها، دوران  ناخوشی را می گذراند. ظرفیت فوق العاده ای که در صورت استفاده درست و برنامه ریزی شده از آن نه تنها می تواندبه ورزش و جوانان خدمت کند که در همه حوزه های کیش می تواند تاثیر گذار باشد و تحول ایجاد کند. متأسفانه امروزه به حال خود رها شده است و فریادرسی ندارد. گویی مدیران ورزش  نیز پس از کش و قوس هاس متعدد از ایجاد تحول در آن نا امید شده اند و آن را به امان خود رها ساخته اند تا تنها چیزی که حاصل آن می شود حسرت و افسوسی است که به خاطر هرز رفتن و هدر رفتن فرصت  ها بر جای بماند و ظلمی که بر حق جوانان شهر و یکی از اصلی ترین سرمایه های جزیره روا داشته می شود.شاید فوتبال این شهر یکی از معدود حوزه هایی باشد که صاحب و متولی درستی ندارد. صاحبان و دلسوزان واقعی این حوزه بنا به دلایل مختلف از آن فاصله گرفته اند و در واقع فوتبال کیش به دست نا مادری افتاده است. «نا مادری» که تنها چیزی که برایش اهمیت ندارد رشد و پیشرفت درست و اصولی فرزندی است که به ناحق به وی سپرده اند!

به هر شکل و شیوه ای بود از حدود 2 سال گذشته مدیریت جدیدی بر فوتبال کیش حاکم گردید .(مدیریت که چه عرض کنیم!) در شروع  این دوره جدید ،جمع قابل توجهی از پیشکسوتان و علاقمندان فوتبال کیش شادمان از ایجاد تحول و فراهم شدن فضا و شرایطی جدید و مناسب برای فعالیت در حوزه مورد علاقه خود برای خدمت به شهر خود، وارد این عرصه شدند. بطوریکه ظرف چند ماه از سال 97 فعالیت های قابل توجه و تحول شگرفی در سر و سامان دادن به فوتبال داخلی کیش پس از رکود چند ساله  صورت گرفت و فوتبال کیش با سر و سامان بخشیدن به بستر  های داخلی خود در حال پیدا کردن مسیر درست برای دست یابی به موفقیت بود که در میانه راه به بیراهه برده شد. متأسفانه متولیان فوتبال کیش به جای صرف وقت و انرژی و توان خود برای خدمت به فوتبال و جوانان جزیره مسیر بیراهه ای را برگزیدند که نتیجه آن یأس و ناامیدی مجدد اهالی فوتبال جزیره شد.

فوتبال کیش امروزه متأسفانه دستمایه بهره برداریهای نا مناسبی قرار گرفته است و بازیچه افرادی قرار گرفته است که تنها چیزی که برایشان اهمیت ندارد پیشرفت و توسعه فوتبال کیش است. مجموعه فوتبال کیش امروزه خلاصه شده است در کارهای سطحی و سمبلیک و شوهای تبلیغاتی و نمایش و گرفتن عکس برای انتشار در فضاهای مجازی ، به سخره گرفتن ارزش و جایگاه جوانان و پیشکسوتان  دلسوز فوتبال کیش و هدر دادن منابع و منافع جزیره. در مجموع بسان طبل توخالی است که فقط فرصت ها را به هدر می دهد و استعدادها و توانایی ها را می سوزاند !

فوتبال کیش که جایگاه و عملکرد آن در گذشته  آن قدر اهمیت و اعتبار داشت که وزارت ورزش  و جوانان ( سازمان تربیت بدنی وقت)و فدراسیون های مربوطه علیرغم کمی جمعیتو کوچکی منطقه ، بعلت اهمیت، جایگاه و عملکرد درخشان آن ،امتیازی به اندازه یک استان مستقل را برای آن  درنظر گرفت بطوریکه تیم ها و ورزشکاران آن  بدون حضور در مسابقات زیر گروه استانی می توانند مستقیماً وارد رقابت های قهرمانی کشور شوند. اما از این امتیاز در حوزه فوتبال  تاکنون چقدر درست استفاده شده است؟ سال هاست هر سال تیمی از کیش وارد مسابقات دسته سوم باشگاههای کشور می شود ولی چند بار این کار درست مدیریت شده و از این ظرفیت استثنایی درست استفاده شده است؟ در اغلب سال ها نمایندگان کیش یا ناکام مانده اند یا در میانه راه از به انتها رساندن مسابقات عاجز شده اند ! سال گذشته تیمی که بدرستی در جریان مسابقات داخلی قهرمان شده بود وارد عرصه این مسابقات شد ولی دریغ از یک ریال کمک مالی یا یک گام کمک و حمایت  معنوی!

در همین امسال  به معدود اعزام های نمایشی  که به مسابقات کشوری در رده های مختلف  سنی شده است توجه شود اعزام به مسابقات کشوری بدون برگزاری مسابقات داخلی و شرکت تیم برگزیده در رقابت های انتخابی! در صورتی که هدف اصلی از چنین اعزام هایی  اول بستر سازی و رشد و توسعه فوتبال  داخلی می باشد و ایجاد انگیزه رقابتی برای جوانان و نوجوانان  و محک خوردن جدی تیم برگزیده در رقابت های داخلی و تدارکاتی و گسترش و توسعه این رشته ورزشی در داخل !. نه انتخاب تیم ها از درون مدارس فوتبال!

تاریخ فوتبال کیش نشان می دهد 28 سال پیش این جزیره همپا با بسیاری از استانهای ایران گرچه در زمین های خاکی اما بدرستی مسابقات «لیگ» داشته است و این را مقایسه نمایید با  بازیها یی که در سال جاری در این ماههای پایانی سال با نام «لیگ» در جزیره در حال برگزاری است. شاید بتوان بزرگترین هنر متولیان امروز  فوتبال جزیره را آوردن تیمی ازارمک  (روستایی در بخش مرکزی  بندر لنگه) جهت شرکت در مسابقات قهرمانی کیش عنوان کرد! معلوم نیست هدف از شرکت دادن یک تیم روستایی از منطقه ای دیگر در مسابقات مثلاً قهرمانی یک شهر دیگر چیست؟!

آیا اصولاً آقایان معنی  مسابقات «لیگ» و مسابقات قهرمانی یک شهر را می دانند؟!!

بعضی از حوزه های فوتبال متاسفانه فقط دکان و منبع در آمدی شده است که بطور انحصاری و با رانت در اختیار برخی قرار گرفته است تا در مواقع مورد نیاز برای عملیات تخریبی گوش به فرمان باشند و جان به فدای حفظ قدرت  آقایان کنند! و به روش نهادینه شده خود آقایان  بر همه بتازند....!

فوتبال کیش امروزه متأسفانه به جای اینکه برنامه و مدیرداشته باشد به مثابه توپی  سرگردان و رها شده و بی صاحبیاست که هرکسی به فراخور حال خود ضربه ای به آن وارد می کند و شده است محل جولان و فرصت سوزی  کسانی که تنها چیزی که برایشان اهمیت ندارد پیشرفت و موفقیت فوتبال کیش و استفاده درست  از ظرفیت های آن برای کمک به فوتبال کشور است.

فقط بعنوان  یک نمونه ، به  فرصت امسال آماده سازی تیم های لیگ برتر چه قبل از شروع فصل و چه تعطیلات میان فصل را در نظر بگیریم ، کدام باشگاه و تیم صاحب نام برای اردوی آماده سازی در حالی که بهترین امکانات اقامتی و ورزشی را در کیش در اختیار داشتیم به کیش آورده شد؟! . آیا این چیزی جز بی کفایتی ما در برنامه ریزی است؟!در این یکی دو سال کدام کار بزرگ و کدام جام بزرگ فوتبال  که در حدشان و  نام کیش باشد با همه ابزار و امکانات و ظرفیت هایی که در اختیار داشتیم انجام شد؟

فوتبال کیش امروز متاسفانه اسیر کسانی شده است که شیفته نام و قدرت هستند ،متولیانی که مدیریت اسمی شان بر فوتبال کیش جواز ورود و رفت و آمدشان به ساختمان فدراسیون فوتبال است و دلخوش به عضویت در  مجمع فدراسیون و صاحب رأی بودن از برکت سر فوتبال کیش! تا بواسطه آن از کانال کیش در تهران و فوتبال ایران خودنمایی کنند  و جا پایی برای خود دست و پا کنند.....

وکاش به اندازه  بخش اندکی از بهره برداری های خود، اندک انگیزه ای هم  برای کمک به فوتبال این جزیره داشتند!

مانده ایم این آقایان چرا توانایی ها و استعدادها و هنر  خود را در فوتبال تهران عرضه نمی دارند و دو دستی به فوتبال کیش چسبیده اند ؟!کسانی  که پیشکسوتان و دلسوزان واقعی فوتبال این شهر را با کثیف ترین و ناجوانمردانه ترین شیوه ها از صحنه دور ساختند تا  بهتر بتوانند فوتبال کیش را عرصه جولان بی اخلاقی های خود قرار دهند !

باید تأسف خورد بر این فوتبال که به جای خدمت به جوانان و کشور محل بهره برداری و فرصت سوزی  برخی فرصت طلبان شده  است تا با تمسخر کیش و کیشی ها این برگ برنده برند کیش و اعتبار فوتبال کیش را در جهت خواسته های خود خرج کنند.

فقط می شود حسرت خورد استعدادها و فرصت هایی که در این بین تلف می شوند و نادیده گرفته می شوند و این زمان است که آنها را می سوزاند و از حق طبیعی خود محروم میدارد.

فوتبالی که در مقاطعی با نام هایی بزرگ از  فوتبال ایران همراهی می کرد و باشگاههای بزرگ فوتبال کشور را به چالش می کشید امروزه در حوزه داخلی و درونی خود درمانده شده است و در جزئی ترین امورات داخلی خود سرافکنده است !

جزیره کیش قرار بود نه تنها در فوتبال منطقه نه تنها در فوتبال ایران که در حوزه بین الملل حرف هایی برای گفتن داشته باشد و عامل رونق و شکوفایی کیش در حوزه های اقتصادی ، گردشگری ، سرمایه گذاری و ... باشد اما امروزه کجا ایستاده است؟

متولیان امروزه  فوتبال کیش پاسخ دهند در مدت مسئولیت خود چه عملکرد مثبتی داشته اند؟ چه آورده ای برای فوتبال و ورزش جزیره داشته اند؟ چه کرده اند و البته بگویند چقدر فرصت و زمان را سوزانده اند و چقدر در این فرصت استعداد ها و ظرفیت ها را تلف کرده اند.

فقط می توان و می شود افسوس و تأسف خورد بر حال این فوتبال و گفت حیف! حیف از فوتبال کیش و فرصت هایی که از دست میرود، شاید امروز فقط بتوان مرثیه ای بر آن خواند وقتی فریادرسی ندارد!

 شماره خبر : 54         آرشيو یادداشت سردبیر         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.