ارائه 700 بسته سرمایه‌گذاری مناطق اقتصادی ایران در نمایشگاه مشهد پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
در چارچوب قانون، منافع و مصالح جزیره و کشور، مطیع قانون هستیم
تجار و صاحب‌نظران جزیره را در تصمیم گیری‌ها، مشارکت می دهیم
توسعه زیر ساختها و تبلیغات مناسب دو مولفه مهم برای توسعه گردشگری در مناطق اراد
99۰داوطلب هلال احمر در کیش فعال است
با رقابت ناسالم و غیر قانونی شاغلین در صنوف مختلف مقابله خواهیم کرد
جزیره کیش می تواند نقش موثری در صنعت پخش ایفا کند
کمبود شدید نیروی کارمتخصص در جزیره کیش
شرکت‌های نوآور حوزه گردشگری در کیش مورد حمایت قرار می‌گیرند
نقش معلمان در پرورش نسل آینده از اهمیت بسزایی برخوردار است
مناطق آزاد از جنس مشارکت جویی و مشارکت آفرینی هستند
وحید شجاعی سرپرست حوزه مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش شد
هادی خسروانی فراهانی سرپرست جدید معاونت سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش شد
راه اندازی مرکز آموزشی پژوهشگاه رویان در جزیره کیش
نشست مشترک اعضاء شورای شهر با آموزش و پرورش کیش

  آخرين اخبار
در چارچوب قانون، منافع و مصالح جزیره و کشور، مطیع قانون هستیم
در توصیف آرامش جزیره
تجار و صاحب‌نظران جزیره را در تصمیم گیری‌ها، مشارکت می دهیم
توسعه زیر ساختها و تبلیغات مناسب دو مولفه مهم برای توسعه گردشگری در مناطق اراد
99۰داوطلب هلال احمر در کیش فعال است
شنبه 22 اردیبهشت 1403 ، 2 ذی القعده 1445 ، 11 می 2024 ، شماره 4460 (1844 دوره جدید)
با رقابت ناسالم و غیر قانونی شاغلین در صنوف مختلف مقابله خواهیم کرد
جزیره کیش می تواند نقش موثری در صنعت پخش ایفا کند
کمبود شدید نیروی کارمتخصص در جزیره کیش
شرکت‌های نوآور حوزه گردشگری در کیش مورد حمایت قرار می‌گیرند
  پربيننده ترين اخبار
هادی خسروانی فراهانی سرپرست جدید معاونت سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش شد
انتصاب اعضای شورای حقوقی شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 ، 29 شوال 1445 ، 8 می 2024 ، شماره 4458 (1842 دوره جدید)
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 ، 26 شوال 1445 ، 5 می 2024 ، شماره 4455 (1839 دوره جدید)
جزیره کیش میزبان نمایشگاه و کنفرانس بین المللی صنعت پخش ایران
امضاءتفاهم نامه همکاری منطقه آزاد کیش و سرمایه‌گذاران ترکیه
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ، 27 شوال 1445 ، 6 می 2024 ، شماره 4456 (1840 دوره جدید)
تقدیر از روسای دو کمیته ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سال 1403
تابستان کیش و اضطراب رونق یا عدم رونق گردشگری در کیش
از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می کنیم
برگزاری نمایشگاه فرصت های متنوع یادگیری جهت دانش آموزان کیش
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

دبير شورايعالي مناطق آزاد اعلام کرد :
ارائه 700 بسته سرمایه‌گذاری مناطق اقتصادی ایران در نمایشگاه مشهد

مشاور رئیس جمهور و دبير شورايعالي مناطق آزاد تجاري-صنعتي و ويژه اقتصادي گفت: 700 بسته مربوط به سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در نمایشگاه بین‌المللی مشهد در معرض دید سرمایه گذاران خارجی و داخلی قرار گرفت.

  

به گزارش  اقتصاد کیش  حجت‌الله عبدالملکی گفت : در 700بسته سرمایه‌گذاری، سطح‌های مختلف سرمایه‌گذاری تعریف شده و هر سرمایه‌گذاری متناسب با فضای سرمایه‌ای خود می‌تواند یک بسته استفاده کند.
عبدالملكي افزود: این بسته‌ها عبارت از مطالعات اولیه هر پروژه یعنی سودآوری پروژه، تأمین زیرساخت‌ها شامل زمین، آب، برق و مجوز بی نامی که برای هر پروژه صادر شده است و به این ترتیب سرمایه گذار می‌تواند از نظر بازده اقتصادی به اطمینان برسد و چون اکثر مراحل صدور مجوز طی شده است سرمایه‌گذار باخیالی آسوده‌تر سرمایه‌گذاری کند.

**فرصت‌های سرمایه‌گذاری به بسته‌های سرمایه‌گذاری تبدیل شده است

وی تصریح کرد: در فرآیند صدور مجوز بعد از انتخاب سرمایه‌گذار، مجوزی که به صورت بی نام صادر شده بلافاصله به نام سرمایه‌گذار منتقل می‌شود و در واقع فرصت‌های سرمایه‌گذاری به بسته‌های سرمایه‌گذاری تبدیل شده است.
وی افزود: نمایشگاه اول در اردیبهشت ماه در تهران برگزار شد و اولین نمایشگاه خارجی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شهر ایروان کشور ارمنستان در شهریور ماه برگزار خواهد شد و در نمایشگاه تهران بیش از 50 هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه به امضای طرفین رسید.
عبدالملمي، درباره تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نيز گفت: همزمان فضای کسب و کار در مناطق اقتصادی بهبود و اصلاح شده است، در طی 5 یا 6 ماه گذشته کارگروه‌ها، کمیسیون‌ها و شوراهایی که باعث می‌شد در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کارهای اداری، تولید و تجارت پیش نرود حذف شد و مراحل زیاد انجام کارهای اداری کاهش یافته است.
وی خاطر نشان کرد: این 700بسته کاملاً برای سرمایه‌گذاری آماده است و به جز این طرح‌ها هر سرمایه‌گذاری طرح پیشنهادی داشته باشد نسبت به بررسی و پذیرش آن اقدامات لازم انجام خواهد شد.

**بسته‌های سرمایه گذاری توسط هفت منطقه آزاد تعریف شده است

دبير شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در ادامه تصریح کرد: این تعداد بسته، سه هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند و بسته‌های سرمایه گذاری توسط هفت منطقه آزاد تعریف شده که برای به نتیجه رسیدن آن‌ها 430 میلیارد تومان برآورد هزینه شده است و تا پایان امسال بیش از هزار و 500 بسته سرمایه‌گذاری تعریف می‌شود.

**پیش‌بینی برگزاری 15 نمایشگاه داخلی و خارجی تا پایان امسال

عبدالملکی با اشاره به فعال بودن 70 منطقه ویژه اقتصادی و 14 منطقه آزاد اقتصادی در کشور تصریح کرد: از همه امکانات برای معرفی این بسته‌ها به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی استفاده می‌کنیم و برای معرفی این بسته‌ها، برگزاری 15 نمایشگاه شامل هفت نمایشگاه داخلی و هشت نمایشگاه خارجی تا پایان امسال پیش‌بینی شده است.
وی ادامه داد: در کنار معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد کشور ،12 منطقه ویژه اقتصادی هم به دومین نمایشگاه اضافه شده است و این منطقه‌های ویژه اقتصادی می‌توانند فرصت‌های سرمایه گذاری و توانمندی‌هایشان را در نمایشگاه ارائه کنند.

**یک سوم صادرات غیر نفتی ایران در  مناطق آزاد


مشاور رییس جمهور با اشاره به پایین بودن هزینه‌های تولید در ایران عنوان کرد: یک سوم صادرات غیر نفتی ایران از محل مناطق آزاد انجام می‌شود و چون هزینه تولید در ایران نسبت به کشورهای دیگر نسبتاً پایین و زیرساخت‌های کشور برای سرمایه‌گذاری مطلوب است باید این طرح‌ها به خوبی معرفی شود.
عبدالملکی تصریح کرد: مشهد به عنوان دومین شهر برای نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انتخاب شد چون با توجه به وجود بارگاه مطهر امام هشتم (ع) بخشی از سرمایه گذار در شرق کشور هستند. دو منطقه دوغارون و سرخس از مناطق ویژه اقتصادی استان محسوب می‌شوند و طرح تبدیل آن‌ها به منطقه آزاد تجاری در مجلس در دست بررسی است و از 700بسته سرمایه گذاری ارائه شده کمترین بسته پیشنهادی سه میلیارد تومان و بیشترین آن در 200میلیارد تومان تعریف شده است.
وی گفت: در 18 ماهه اول فعالیت دولت سیزدهم 90 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه داشتیم که افزایش قابل ملاحظه‌ای دارد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار کرد: ما ایران را سرزمین ناشناخته سرمایه‌گذاری و تولید در دنیا می‌دانیم این در حالی است که هزینه نیروی انسانی، انرژی، زمین، مواد اولیه و به طور کلی هزینه تولید در اقتصاد ایران پایین است. زیرساخت‌های کشور در تولید مطلوب است، به خصوص بعد از انقلاب اسلامی که توسعه بسیار جدی در زیرساخت‌های کشور ایجاد شده است.

**مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران، بهشت‌ سرمایه‌گذاری 

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه ایران از سه بعد بازار مطلوبی است، افزود: اول بازار داخلی با 85 میلیون نفر جمعیت، دوم کشورهای همسایه با 600 میلیون نفر جمعیت و 1000 میلیارد دلار واردات در سال و سوم دسترسی ایران به آب‌های آزاد و از آن طرف بازارهای جهانی است. ما کشوری را پیدا نمی‌کنیم که این سه ویژگی را با هم داشته باشد و ایران در این زمینه نادر است، بنابراین سرزمین ناشناخته‌ای برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

عبدالملکی بیان کرد: در ایران ما مناطق آزاد و ویژه اقتصادی داریم که از مزایای قانونی ویژه‌ای از جمله معافیت‌های مالیاتی، معافیت‌های گمرکی و تسهیل امور اداری برخوردارند، بنابراین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بهشت‌های سرمایه‌گذاری هستند. این ظرفیت‌ها برای سرمایه‌گذاری در این مناطق معرفی نشدند. از ابتدای زمستان سال گذشته برنامه‌ای را شروع کردیم که همه همکاران پای کار این برنامه آمدند و آن هم تبدیل فرصت‌های سرمایه‌گذاری به بسته‌های سرمایه‌گذاری است. ما در زمینه فرصت‌ها و مزیت‌ها فرآوری انجام می‌دهیم تا تبدیل به بسته سرمایه‌گذاری شود.

 شماره خبر : 5357         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.