آورده مدیران پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش 30 اردیبهشت برگزار می شود
ثبت 7000 اظهار نامه حقیقی و 2200 اظهار نامه حقوقی در کیش
مجوز واردات خودرو‌های کارکرده از مناطق آزاد صادر شده است
تجلیل از پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
پاکسازی سواحل کیش به مناسبت روز جهانی زمین پاک
برگزاری مسابقات ماراتن ۱۰ کیلومتر آب‌های آزاد در کیش
ا۱۴ دانش‌آموز کیش به المپیاد کشوری راه یافتند
اعلام برنامه های هفته سلامت در جزیره کیش
اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد کیش برای همکاری درتوسعه شهری استان هرمزگان
ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد
در حوزه بین الملل مناطق آزاد باید قویترعمل کنیم
انگیزه و تلاش در ورزش کارگری کیش بالاست
مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در کیش برگزار می‌شود
تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت در جزیره کیش

  آخرين اخبار
نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش 30 اردیبهشت برگزار می شود
ثبت 7000 اظهار نامه حقیقی و 2200 اظهار نامه حقوقی در کیش
مجوز واردات خودرو‌های کارکرده از مناطق آزاد صادر شده است
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 ، 15 شوال 1445 ، 24 آپریل 2024 ، شماره 4447 (1831 دوره جدید)
تجلیل از پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
پاکسازی سواحل کیش به مناسبت روز جهانی زمین پاک
برگزاری مسابقات ماراتن ۱۰ کیلومتر آب‌های آزاد در کیش
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 ، 14 شوال 1445 ، 23 آپریل 2024 ، شماره 4446 (1830 دوره جدید)
ا۱۴ دانش‌آموز کیش به المپیاد کشوری راه یافتند
اعلام برنامه های هفته سلامت در جزیره کیش
  پربيننده ترين اخبار
پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش
شعبانی مقدم جایگزین زائری در پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش شد
شنبه 1 اردیبهشت 1403 ، 11 شوال 1445 ، 20 آپریل 2024 ، شماره 4443 (1827 دوره جدید)
مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در کیش برگزار می‌شود
بهره برداری از دستگاه ماموگرافی در بیمارستان کیش
همکاری مشترک کیش و ارس برای تکمیل ظرفیت گردشگری
چهارشنبه 29 فروردین 1403 ، 8 شوال 1445 ، 17 آپریل 2024 ، شماره 4442 (1826 دوره جدید)
میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
شرایط پوشش حمایتی برای اقشار آسیب پذیر جزیره کیش را فراهم خواهیم کرد
دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 ، 13 شوال 1445 ، 22 آپریل 2024 ، شماره 4445 (1829 دوره جدید)
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

آورده مدیران

  

آورده مدیران


یکی از مهمترین دلایل و عوامل  ارتقاء  و رشد و توسعه یک جامعه سطح  توانایی و توانمندی مدیران و نوع دیدگاه ، تفکر و اندیشه سیاست گذاران آن جامعه است. کسانی که  برای جامعه تصمیم سازی می کنند ،تصمیم گیری  می کنند، برنامه ریزی دارند و افکار و اندیشه های آنان  برنامه های آتی جامعه را در هر حوزه مشخص ،ترسیم و به پیش می برد. در بررسی عوامل رشد و توسعه و پیشرفت و یا در جازدگی و حتی پس رفت جوامع مختلف می توان بخوبی این امر را مشاهده کرد . هر جامعه و یا هر حوزه و بخشی از یک جامعه با برخورداری از یک مدیر خوب ، اندیشمند و برنامه  ریز می تواند  در مسیر رشد و پیشرفت قرار گیردو از طرفی دیگر مدیران ناتوان و ضعیف با اشغال موقعیت ها موجب سوزاندن  فرصت های پیشرفت  در جامعه شده چه بسا با تصمیمات نابخردانه  جامعه را بسوی عقب گرد هدایت کنند!

امروزه نقش و جایگاه جزیره کیش در اقتصاد کشور ، منطقه و بالاخص در دایره درونی خود در چارچوب عملیاتی ساختن ماموریت هایی که بر عهده دارد برکسی پوشیده نیست.وخوب میدانیم در این جزیره مدیران  بویژه چه نقش مهم و ارزشمندی  را بر عهده دارند و چقدر می توانند در شتاب بخشیدن و یا کند ساختن روند امور تاثیر گذار باشند. جزیره کیش بواسطه وضعیت و نقش فوق العاده خود در امر اقتصاد ، سرمایه گذاری ، گردشگری و... امروزه نیازمند مدیرانی ویژه و خاص فراتر از حد و حدود مدیران معمول دوایر مختلف کشوری در سرزمین اصلی است. مدیرانی شاخص که از قدرت تفکر، تصمیم گیری ، سیاست گذاری و برنامه ریزی  قوی برخوردار باشند و چیزی فراتر از حد مدیران معمولی باشند. مدیرانی که آورده ای مشخص و تعریف شده از نظر تفکر و اندیشه و برنامه برای جزیره داشته باشند و بتوانند سطح و کیفیت  مدیریت در کیش را با افکار و اندیشه های خود غنی سازندو ارتقا دهند . موضوع مهم این است که باید مشخص شود آورده هر مدیراز نظر تفکر ، اندیشه و برنامه  در قبال برعهده گرفتن پست و مسئولیت در جزیره چه می باشد ؟؟ یعنی اینکه بدانیم هر مدیر از چه تفکر و توانایی ویژه و شاخصی  برخوردار است که میتواند متناسب با نیازمندی های رشد و توسعه و تعالی کیش حرکت کند  و علاوه بر انجام مسئولیت های روزمره اداری چه خلاقیت و ابداعات جدیدی را می تواند برای جزیره کیش ایجاد  کند. اینکه تصاحب یک پست و مسئولیت در حوزه های بسیار مهم جزیره فقط به نظارت و رسیدگی به امور روزمره جاری بسنده شود شاید ظلمی بزرگ به فرصت های بسیار زیادی باشد که در اختیار جزیره و مسئولین آن  قراردارد. قطعا مدیرانی که در جزیره کیش مسئولیت برعهده میگیرند توقع از آنها بسیار فراتر از حد معمول انجام کارهای جاری و روزمره است. امروزه اگر بررسی شود سطح و کیفیت کار و خدمات مدیران و کسانی که در حوزه های مختلف مسولیت گرفته اند چگونه است به چه درصدی از میزان خوب یا بد بودن کیفیت کار مدیران دست پیدا می کنیم؟

جزیره کیش در همه حوزه ها نیازمند به مدیرانی فعال ، خلاق و با اندیشه های متعالی میباشد که بتوانند نیازهای ارتقاء جزیره کیش را به بالاترین سطح ممکن در همه حوزه ها تامین کنند.کیش یک منطقه عادی  و معمولی در کشور نیست. ظرفیت ها و توانایی های کیش در همه حوزه ها فوق العاده است و در بخش های زیادی هنوز که هنوز است دست نخورده و بکر!جزیره کیش منطقه آزاد تجاری ، صنعتی ، گردشگری متعلق به همه ایرانیان است  و به همین جهت ظرفیت های آن برای کل ایرانیان و کل هموطنان تعریف شده است. در حوزه گردشگری، اقتصادی، سرمایه گذاری، صنعتی، ورزشی، اجتماعی، فرهنگی و همه این ظرفیت های موجود ،مسئولیت ها علاوه  برارائه خدمات و  سرویس دهی به ساکنین و فعالین جزیره در برابر همه ایرانیان باید پاسخگو باشند و باید  در همه حوزه ها طراحی های لازم و برنامه ریزی های لازم برای همه  هموطنان  برای بهره مند شدن آنان از این فرصت ها فراهم شود  ، آیا امروزه این چنین است ؟

اگر قرار است کیش الگو و نمونه ای از کارهای موفق در کشور باشد پس نیازمند مدیرانی با کیفیت  در همین حد و استانداردها می باشد ،مدیرانی نمونه و الگو که صاحب فکر، اندیشه، خلاقیت و قدرت و توان بالای تصمیم گیری  باشند تا بتوانند کیش را به آن سطح و جایگاه مطلوب ارتقا دهند .

کیش در نگاه اول سرزمینی کوچک با جمعیتی اندک به نسبت سایر شهر های بزرگ ودیگر  استان های کشور می باشد اما ارزیابی دقیق تر آن نشان میدهد که سرزمینی کوچک اما با کیفیتی بزرگ است و باید توانایی ارائه خدمات در همه زمینه های گردشگری، سرمایه گذاری، اقتصادی، ورزشی، اجتماعی به کل مردم سرزمین اصلی را داشته باشد تا بتواند به عنوان یک منطقه نمونه توریستی قابلیت های خود را به درستی  و بهترین وجه عرضه کند و درخدمت رسانی به هموطنان توفیق داشته باشد .

به همین لحاظ مدیرانی در این عرصه موفق خواهند بود و قابلیت عرضه خود را بدرستی خواهند داشت که آورده مناسب و مشخصی برای کیش داشته باشند. آنها باید بتوانند ظرفیت های سمت ها و پست های کیش را بزرگتر و متعالی تر کنند نه اینکه به پشتوانه پست ها و سمت های کیش بخواهند از اینجا از  مواهب آن  در کشور بهره ببرند!

باید در ارزیابی اولیه مشخص شود کسانی که قرار است پست های مدیریتی کیش را تصاحب کنند چه برنامه، خلاقیت، نوآوری و در مجموع آورده ای  را می توانند برای کیش داشته باشند. چون حیف است مسئولیت ها و ظرفیت های کار و خدمت در کیش در حد انجام وظایف معمول  موجود در سرزمین اصلی ابطال شود و نتواند تحولی شگرف را در مناسبات منطقه ای و جهانی خلق کند.

البته همیشه یک تفکر اشتباه متاسفانه درحوزه سیاست گذاری کیش وجود داشته است . همیشه تصور بر این بوده که برای انجام کارهای بزرگ یا هر مسولیتی بایستی نیرو از خارج از جزیره  به جزیره تزریق شود و به تبع یک نیروی مدیر ،  هر بار مدیران زیر مجموعه زیادی وارد بدنه مدیریتی جزیره می شوند  و مدتها زمان سپری می شود و فرصت ها ی کار کردن  از دست میرود تا بخش قابل توجهی از اینان  اصولا با فلسفه و شیوه کار در مناطق آزاد و کیش و.... آشنایی پیدا کنند.

این را جزیره کیش متاسفانه در دوره های مختلف تجربه کرده است در صورتی که اگر بررسی شود مشخص می شود عمده کارهای بزرگی که در کیش در حوزه های مختلف  انجام شده است ،محصول عشق و دلسوزی و  عملکرد همین نیرو های داخلی بوده  است که  بدون کمترین چشمداشتی ، با عشق و علاقه کار کرده اند اما کمتر دیده شده اند.

به همین خاطر اگر هم قرار است  کیش از نیروهای جدید برخوردار گردد باید از شاخصه هایی فراتر از نیروهای فعلی موجود   برخوردار باشند و بتوانند پا را از وضعیت موجود فراتر گذاشته تحول ایجاد کنند و مسیر توسعه و پیشرفت را شتابی دو چندان بخشند.

ابراهیم ارزانی

 

 شماره خبر : 27         آرشيو یادداشت سردبیر         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.