با " تحویل واحدهای میکامال " ؛ گردشگری کیش در آستانه تحولی بزرگ پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در کیش برگزار می‌شود
تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت در جزیره کیش
شعبانی مقدم جایگزین زائری در پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش شد
بهره برداری از دستگاه ماموگرافی در بیمارستان کیش
شرایط پوشش حمایتی برای اقشار آسیب پذیر جزیره کیش را فراهم خواهیم کرد
میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
رئیس جمهور و هیأت دولت نگاه ویژه ای به مناطق آزاد و ویژه دارند
همکاری مشترک کیش و ارس برای تکمیل ظرفیت گردشگری
پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش
مساعدت در تمدید اقامت گردشگران در هتل های کیش
بهره‌مندی از ظرفیت‌های سازمان ملی استاندارد در صنعت گردشگری
ایرانی‌ها برای خرید به جای کشورهای خارجی باید به مناطق آزاد بروند
برگزاری آئین تجلیل و تکریم پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
تغییر تاریخ برگزاری مسابقات جهانی تکواندو به میزبانی کیش

  آخرين اخبار
مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در کیش برگزار می‌شود
تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت در جزیره کیش
شعبانی مقدم جایگزین زائری در پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش شد
بهره برداری از دستگاه ماموگرافی در بیمارستان کیش
شرایط پوشش حمایتی برای اقشار آسیب پذیر جزیره کیش را فراهم خواهیم کرد
میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
چهارشنبه 29 فروردین 1403 ، 8 شوال 1445 ، 17 آپریل 2024 ، شماره 4442 (1826 دوره جدید)
رئیس جمهور و هیأت دولت نگاه ویژه ای به مناطق آزاد و ویژه دارند
همکاری مشترک کیش و ارس برای تکمیل ظرفیت گردشگری
پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش
  پربيننده ترين اخبار
برگزاری جشنواره نان و شیرینی در کیش
دوشنبه 20 فروردین 1403 ، 28 رمضان 1445 ، 8 آپریل 2024 ، شماره 4436 (1820 دوره جدید)
یکشنبه 26 فروردین 1403 ، 5 شوال 1445 ، 14 آپریل 2024 ، شماره 4439 (1823 دوره جدید)
ایرانی‌ها برای خرید به جای کشورهای خارجی باید به مناطق آزاد بروند
استقبال خوب گردشگران از تفریحات دریایی در ایام نوروز کیش
تقدیر از دو فعال رسانه ای توسط سازمان منطقه آزاد کیش
سرپرست جدید مدیریت فناوری‌های راهبردی و تحول دیجیتال شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
مسابقات مچ‌اندازی آسیا ، کیش یا دوبی؟
راه اندازی آزمایشی ریال دیجیتال در جزیره کیش
اختصاص دستگاه ماموگرافی سه بعدی به بیمارستان کیش
جزیره هندورابی مقصد نوروزی گرشگران دوستدار طبیعت
جزیره کیش میزبان نمایشگاه بین المللی”انجمن صنعت پخش
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

اقتصاد کیش از آنچه در کنفرانس خبری میکامال گذشت، گزارش می دهد؛
با " تحویل واحدهای میکامال " ؛ گردشگری کیش در آستانه تحولی بزرگ

در جریان برگزاری کنفرانس خبری که به همت مجموعه پارس میکا کیش با موضوع تحویل واحدهای تجاری مرکز خرید میکامال برگزار شد؛ مدیران این مجموعه ضمن تشریح چگونگی تحویل واحدهای تجاری در ارتباط با چشم انداز آینده میکامال به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

  

به گزارش اقتصاد کیش؛ کنفرانس خبری با موضوع " تحویل واحدهای تجاری مرکز خرید و تفریح میکامال" با حضور نادر کشتکار؛ مدیر عامل شرکت پارس میکا کیش؛ ایلهان کاراکایا و طوفان خسروی به عنوان مدیران بهره برداری مجموعه بزرگ میکامال، زینب بحرینی؛ مدیرعامل شرکت میکا راد در دفتر مدیریت پروژه میکامال برگزار شد.

در این کنفرانس خبری نادر کشتکار ضمن تشریح چگونگی تحویل واحدهای تجاری میکا مال به مالکان و بهره برداران به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت. ایلهای کاراکایا و طوفان خسروی نیز در حوزه تخصصی شان پاسخ گوی سوالات خبرنگاران بودند.

نادر کشتکاردر ابتدای این کنفرانس خبری با بیان اینکه همیشه پیشرفت های مجموعه ها مرهون صداقت و همکاری همه جانبه رسانه با سرمایه گذاران و کار آفرینان کیش بوده است گفت:  میکامال جزء مجموعه هایی است که رسانه ها را به عنوان بازوی توانای خود می شناسد و خودمان را همکار و یار مجموعه های خبری می دانیم. وی افزود: در این برهه زمانی دوست داشتیم خبرهای خوشحال کننده و مسرت بخش را به صورت مستقیم و شفاف با اهالی رسانه در میان بگذاریم و پلنها و نقشه راه میکامال را در اختیار شما قرار دهیم و به همین منظور این کنفرانس خبری تشکیل شد. در زمانی که همه تشنه خبرهای امیدوارانه و خوب هستیم امیدواریم بتوانیم در کنار شما به سوالات پاسخ دهیم؛ جمع سوال های شما و جوابهای ما بارقه امیدی برای کیشوندان و ایرانیان برای رقم زدن آینده ای روشن خواهد بود.

مدیرعامل شرکت پارس میکا کیش ادامه داد: پس از سال ها تلاش و کوشش، فراز و نشیب و زحمت و فشار   تحریم های اقتصادی و غیراقتصادی خوشحالم که بگویم مجموعه میکامال به سرانجام رسیده است. مجموعه ای که شاید با عظمتی که دارد در هر بخش بیش از ده درصد از امکانات و زیرساخت های کیش به این مجموعه ارتباط مستقیم پیدا می کند.

کشتکار در خصوص برنامه های میکامال برای تحویل غرفه های تجاری به بهره برداران و مالکان با بیان اینکه معمولا افتتاحیه ها با مقامات رسمی برگزار می شود، گفت: برای افتتاح مجموعه ای عظیم چون میکامال با این زیربنا و نیاز زیرساختی سه مرحله پیش بینی شده است که بتوانیم در یک دوره 6 تا 8 ماهه به نقطه مطلوب برسیم. واگذاری غرفه های تجاری به مالکان و بهره برداران  طی یک پروسه دو ماهه از 23/10/ 1399 آغاز شده و از مالکان و بهره برداران طی یک برنامه زمانبندی درخواست کردیم که جهت تحویل غرفه ها در پروژه حضور پیدا کنند. تحویل گرفتن غرفه ها توسط عزیزان به این دلیل است که بتوانند همزمان با انجام فعالیت های عمرانی در میکامال، آنها هم طی یک بازه زمانی 6 تا 8 ماهه فروشگاههای خودشان را برای بازگشایی عمومی آماده کنند. برای این موضوع سه مرحله تحویل غرف به مالکان و بهره برداران، افتتاح رسمی پروژه و بهره برداری توسط عموم مردم تعریف شده است که امیدواریم در زمانبندی خود به سرانجام برسد. این پروژه پروسه ای زمان بر و پر  زحمت بود اما تحقق یافتن آن برای من و همکارانم بسیار پرحلاوت و شیرین است.

مدیرعامل شرکت پارس میکا کیش در پاسخ به سوال چگونگی برنامه زمانبندی تحویل غرفه ها گفت: 400 غرفه در حال برنامه ریزی برای واگذاری است و به طور متوسط هفته ای بین 40 تا 50 غرفه طبق برنامه و تعهدات اولیه میکامال به مالکان و بهره برداران تحویل داده می شود و به طور متوسط ماهانه حدود 200 غرفه تحویل خریداران خواهد شد. در این میان فرشگاههای بزرگ بالای 1000 متر هم وجود دارد و سرمایه گذارانی خارج از جزیره کیش علاقمند به سرمایه گذاری بودند و آن هم جزء تعداد تحویل داده شده طبق برنامه ریزی خواهد بود .

 هم چنین طوفان خسروی در این بخش از کنفرانس خبری درپاسخ به سوالی پیرامون امکاناتی که در غرفه ها به بهره برداران و مالکان عرضه می شود، گفت: غرفه ها طبق قرارداد به صورت کف، ویترین بر اساس طراحی صنفی، سیستم برق و سیستم خنک کننده به مالکان تحویل خواهد شد. برای انجام امور طراحی غرفه ها مالکان و بهره برداران طبق طراحی که در نظر دارند با شرکت های دکوراسیون مورد تایید ما ارتباط می گیرند. شرکت مطرح در خاورمیانه و با نظارت مستقیم آقای ایلهان کار طراحی، ساخت و بهره برداری از دکوراسیون غرفه ها را انجام خواهد داد.

خسروی افزود: برند ها طراحی وکانسپت مشخص برای غرف خود دارند و آن طراحی را به گروه مورد نظر ما تحویل می دهند . آیین نامه هایی تحت عنوان آیین نامه دکوراسیون های خاص و عمومی طراحی شده است که تمامی مالکان و بهره برداران ملزم به رعایت آن هستند که بتوانند با شرایط نرمال و عمومی غرفه ای خوب و با دکوراسیون ایده آل راه اندازی کنند.

نادر کشتکار در پاسخ به سوالی در خصوص راه اندازی پروژه های گردشگری میکامال همزمان با غرف تجاری گفت: کسانی که از ابتدا سیر ساخت مجموعه را با ما پیگیری می کردند می دانند که همیشه برای ما  دو گزینه مطرح بوده است: نخست تحویل فازبندی و دوم تحویل یکپارچه! ما از ابتدا علیرغم همه نوسانات اقتصادی راه دوم و تحویل یکپارچه را انتخاب کردیم چون اعتقاد داریم راه اندازی مجموعه میکامال با انتفاع عمومی برای کیش و کیشوندان خواهد بود و این مهمترین موضوعی است که لازمه پیشرفت کار است و لذا در زمانیکه بهره برداری عمومی و مردمی صورت می گیرد تمامی تفریحات تعهد شده میکامال هم به همراه آن در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. خبر خوش  برنامه ما آن است که برای ایام نوروز 1400 عموم مردم  می توانند از تله کابین میکامال به صورت رایگان استفاده کنند بدون اینکه در بازار توقفی داشته باشند، این یک هدیه از طرف میکامال به گردشگران و کیشوندان است تا خاطره شیرینی را از تله کابین کیش به همراه خود ببرند.

ایلهان کاراکایا از مدیران بهره بردار مجموعه که با حضور یک مترجم در این کنفرانس حضور داشت، با بیان اینکه شما اهالی رسانه برای موفقیت ما ارزشمند هستید گفت: حدود یک سال است که در پروژه میکامال مشغول همکاری هستم و برای نظارت و مدیریت و بهره برداری از بازار همکاری می کنم . من تا کنون با بیش از 12 بازار در سراسر کشور ترکیه و خاورمیانه جهت بهره برداری همکاری کرده ام اما میکامال در میان همه این تجربه ها منحصر بفرد است . یکی از موضوعات مهم در مورد میکامال این است که این پروژه تنها پروژه ای است که بیش از 10 مرکز تفریحی زیر یک سقف در خود دارد و علی الخصوص تله کابین میکامال اولین و تنها تفریحی است که  از خارج مجموعه به داخل بازار راه اندازی شده است . کاراکایا افزود: در تمام دنیا مراکز خرید با توجه به خدماتی که ارائه می دهند برای خودشان ارزش افزوده ایجاد می کنند اما میکامال با این کار نه تنها برای خود ارزش افزوده ایجاد کرد بلکه برای مخاطبینش در سراسر کشور این ارزش افزوده را ایجاد کرده است. این بدان معنی است که قدرت و نیروی انسانی در حد بالایی در این مجموعه وجود دارد. وی با بیان اینکه توریست های زیادی سالانه به کیش وارد می شوند و ما تنها به دنبال جذب گردشگر و توریست از کیش و یا  داخل ایران نیستیم گفت: با راه اندازی مجموعه میکامال به دنبال گردشگرانی از خاورمیانه و حتی کشورهای اروپایی هستیم که به خاطر تفریحات متفاوت در میکامال به جزیره کیش سفر کنند.

کشتکار در خصوص بحث آموزش پرسنل میکامال از منظر مشتری مداری و رضایتمندی گفت: همه ما از شهرهای مادری خود جدا و در جزیره کیش جمع شدیم تا یک شهر خوب و یک زندگی راحت برای خودمان رقم بزنیم ، لازمه زندگی خوب وجود امنیت در همه جوانب است که خوشبختانه این موضوع در کیش برای همه ما به نحو احسن با تمام استانداردهای جهانی مهیا است و اما در خصوص آموزش نیروی انسانی آیین نامه هایی تدوین شده که به امضای تک تک بهره برداران می رسد و همگی بایستی مفاد آیین نامه ها را رعایت کنند . دربحث مدیریت داخلی تمام سعی بر این است بهترین بازار را که در شان ایران و ایرانی است ارائه کنیم و بر این اساس شرکت آموزشی میکاراد با دانشگاه علمی کاربردی تفاهم نامه ای در بحث آموزش پرسنل امضاء کرده اند .

 هم چنین زینب بحرینی؛ مدیرعامل شرکت میکا راد در این خصوص گفت: در آموزش های در نظر گرفته شده از جهت مهارت های حوزه کسب و کار و گردشگری به بحث آموزش نگاه ویژه ای داریم و سر فصل هایی در این دو حوزه طراحی شده است علاوه بر اینکه افرار در بدو ورود به مجموعه باید تخصص های اولیه در رشته تخصصی خود داشته باشند پس از ورود به مجموعه در مجموعه آکادمیک در حوزه های مختلف آموزش داده می شوند و باید با متون و سرفصلهای ما آشنایی پیدا کنند . وی ادامه داد: بازه زمانی مشخصی برای اتمام مراحل آموزش در نظر گرفته شده است و تا زمانی که آموزشهای لازم تکمیل و  دوره ها گذرانده نشود و گواهینامه های میکاراد اخذ نشود از نظر ما آموزش ناتمام است و بایستی حتما به پایان رسانده شود.

مدیرعامل شرکت پارس میکا کیش  هم چنین در پاسخ به سوالی در خصوص بیان تاریخچه ای از شروع پروژه میکامال و تحویل نهایی پروژه گفت: از سال 1391 شروع به گود برداری کردیم، این مجموعه از نظر فنی پروژه خاصی است؛ به عنوان نمونه کل این بازار مانند ساختمانی است که در یک حوضچه 5 و نیم متری زیر سطح آبهای بین المللی قرار دارد و دور تا دور بازار به اصطلاح "آب بند" شده است. به خاطر امنیت و رفاه مردم دو طبقه پارکینگ احداث شده است و این دو طبقه رقم های هنگفتی را به مجموعه به دلیل خاک برداری افزود. به طور کلی این پروژه زمان بر است و ما برای ورود مردم  حداکثر شهریور 1400 را پیش بینی کردیم و بالای 50 صنف در این مجموعه مشغول به کار خواهند شد.

کشتکار ضمن قدردانی از مالکان و بهره بردارانی که به مجموعه میکامال اعتماد کرده اند و سرمایه های خودشان را به این پروژه آورده اند، گفت : به اذعان این عزیزان سرمایه گذاری در پروژه میکامال یکی از اتفاقات خوب سرمایه گذاری برای آنها بود ومن  از این بابت بسیار خوشحالم.

کشتکار با بیان اینکه غیر از رونق اقتصادی کیش هدفی نداریم و استفاده از تمامی ظرفیت ها برای رونق جزیره کیش چیزی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت، گفت: 600 غرفه داریم و به تمامی کسانی که مالک هستند این شرایط را مهیا کرده ایم  که در صورت نیاز ، برای انجام دکوراسیون وامی تا سقف مبلغ یک میلیارد تومان با تنفس تا شهریور سال آینده و بهره بانکی 18 درصد و بازپرداخت 5 ساله استفاده کنند  تا  به بهترین نحو امکان بهره برداری و کمک به رونق اقتصادی را داشته باشند. اعتقاد دارم کسانی که در این مرزو بوم سرمایه گذاری می کنند کشور خودشان را دوست دارند و قابل ستایش هستند و دوست داشتیم ما هم سهمی داشته باشیم که سرمایه گذاران دارایی و انرژی خود را خارج از ایران صرف نکنند.

کشتکار در خصوص برنامه  همکاران خود در جهت نگه داشتن کیفیت بالای ارائه خدمات میکامال در سالهای پس از بهره برداری گفت: اندازه این پروژه به بهره برداران دیکته می کند که در فعالیت هایی با کیفیت پایین موفق نخواهد بود، مجموعه ها در کنار همدیگر اتفاقهای خوب را رقم میزنند و بهره برداران تا اینجا غیر از حمایت ما کار دیگری انجام نداده اند و امروز که قراردادهایشان را می گیرند احساس خوبی دارند .همکاران در واحدهای مختلف با راهنمایی ها و سخت گیریهایی که لازمه پیشرفت این مجموعه است سعی دارند کیفیت پروژه را در حد استانداردهای بالا نگه دارند و به همین منظور بخشی از این بازار مانند فود کورت در اختیار و مالکیت شر کت برای همیشه باقی خواهد ماند چون اعتقاد دارم بخش های حیاتی باید در اختیار کل مالکین به معنای عام باشد. وی افزود: همه این تلاشهای را کرده ایم  تا  کسب و کار و رونق این مجموعه استمرار پیدا کند و همیشگی باشد.

طوفان خسروی در پاسخ به سوالی در خصوص  اینکه ورود برندهای جهانی به مجموعه میکا به چه صورت خواهد بود؟ گفت: به صنعت غذا اشاره شد که یکی از ضعف های جزیره کیش است . در میکا مال در حوزه این صنعت اتفاقات خوب و برندهای قوی در صنعت غذا انتخاب و با برخی قرارداد بسته شده و یا در مرحله تنظیم قرار دادهای خوبی هستیم. وی گفت:  برای خودمان مهم بود که به طور خاص در این صنعت متمرکز شویم چون به هر حال یک بازار در صورتی به مرحله راه اندازی با کیفیت بالا می رسد که تمامی صنوف آن قوی عمل کنند . صنعت غذا در میکا مال برای ما به این علت مهم است که در تمامی طبقات یک ذون مشخص به رستوران هایی با دید دریا اختصاص داده شده است و مهم بود که بتوانیم با افرادی همکاری کنیم که خیلی خوب این صنعت را می شناسند و رزومه خوبی دارند. بر این اساس برند های مختلف از کشورهای مختلف را در صنعت غذا در مجموعه میکا مال خواهیم داشت و نوید اتفاقات خوبی در این حوزه در آینده ای نزدیک داریم.

هم چنین کاراکایا در پاسخ به سوالی در مورد میزان ایمنی و امنیت مجموعه میکامال در صورت بروز حوادث احتمالی گفت: آیین نامه هایی در این خصوص داریم به این معنی که قوانینی وجود دارد و متریال و مواد مورد استفاده در دکوراسیون غرفه ها را ما تایید می کنیم. در هر غرفه و راهرو سیستم اطفاء حریق وجود دارد و امنیت و ایمنی 600 فروشگاه میکامال توسط سیستم کنترل خواهد شد و 800 دوربین هم در مجموعه کار گذاشته شده است که از طریق آنها قابل کنترل خواهد بود. وی ادامه داد: کلیه شرکتهای دکوراسیون توجیه شده اند و ملزم به رعایت مقررات هستند و ما هم نظارت خواهیم کرد .مهمترین موضوع برای میکامال وجود امنیت افراد است و تمام سعی خود را در این راه به کار گرفته ایم.

 کشتکار در پاسخ به سوال دیگری در خصوص راه اندازی هایپر مارکت میکامال گفت: با یکی از افراد خوشنام جزیره قرارداد بسته ایم و بنا بر این است که هایپر مارکت به بهترین نحو راه اندازی شود. هایپر مارکت با انبارها و سردخانه ها فضایی 4000 متری در اختیار دارد و عوامل آن نزدیک به دو ماه است که به اجرای دکوراسیون مشغولند و بسیار خوشحالیم که در این پروژه از نیروهای بومی جزیره استفاده شده است. وی افزود: با رعایت استاندارهای میکا مال قرارداد بسته شده و مهمترین موضوع در آینده موضوع ارتباط هایپر و رستورانهای میکامال است و می دانید تامین مواد غذایی با نوسانات جوی جزیره کیش نیازمند برنامه ریزی دقیق است و هایپر مارکت تامین کننده مواد مورد نیاز  رستوران های میکا نیز هست. طبق برنامه ریزی ها هایپر مارکت میکامال می تواند به صورت مجزا دسترسی داشته باشد و تا اردیبهشت 1400 کار خود را به اتمام می رسانند.

کشتکار در پایان با اشاره به بهره برداری همزمان پروژه های گردشگری و واحد های تجاری گفت: سالن پاتیناژ چند منظوره با ارائه انواع ورزش های زمستانی؛ تونل باد؛ آکواریوم؛ جنگل بارانی؛ سینماها؛ تله کابین و ... از جمله امکانات گردشگری میکا مال هستند که تقریبا در مراحل پایانی است و خوشبختانه امکانات مورد نیاز در سالهای گذشته خریداری شده است و مشکل خاصی در بهره برداری نداریم اما بهره برداری از این خدمات که بعضا بسیار جدید و نو هستند به تنهایی و بدون کمک افراد در بخش های مختلف امکانپذیر نیست و حضور نیروهای کیفی در این پروژه های گردشگری  برای ما مهم است و از همین جا از همه نیروهای زبده و کار آمد جزیره کیش دعوت به همکاری می شود.

 

 

 

 

 

 شماره خبر : 1501         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.