گامی بلند در مراقبت از سلامتی مصرف کنندگان قلیان تولید پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
ایرانی‌ها برای خرید به جای کشورهای خارجی باید به مناطق آزاد بروند
برگزاری آئین تجلیل و تکریم پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
تغییر تاریخ برگزاری مسابقات جهانی تکواندو به میزبانی کیش
اجرایی شدن نرخ‌های جدید حمل و نقل درون شهری از اول اردیبهشت در کیش
جزیره کیش میزبان مسابقات بین‌المللی تنیس ساحلی
تحولات منطقه را رصد می‌کنیم
دولت، در جذب سرمایه خارجی در مناطق آزاد ناکام بوده است
موانع پیش روی مناطق آزاد با فلسفه و اساس این مناطق در تضاد است
بندر عباس میزبان نمایشگاه مشترک توانمندی‌های صنایع‌دستی و گردشگری قطر و هرمزگان
مسابقات مچ‌اندازی آسیا ، کیش یا دوبی؟
با حکم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش سرپرست معاونت عمرانی و امور زیربنایی معرفی شد
نقشه راه پنج ساله شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش تدوین می شود
اعلام ساعت جدید فعالیت بانک‌ها در کیش
اتحاد دولت و بخش خصوصی برای توسعه کیش ضروری است

  آخرين اخبار
ایرانی‌ها برای خرید به جای کشورهای خارجی باید به مناطق آزاد بروند
برگزاری آئین تجلیل و تکریم پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
تغییر تاریخ برگزاری مسابقات جهانی تکواندو به میزبانی کیش
اجرایی شدن نرخ‌های جدید حمل و نقل درون شهری از اول اردیبهشت در کیش
جزیره کیش میزبان مسابقات بین‌المللی تنیس ساحلی
تحولات منطقه را رصد می‌کنیم
دوشنبه 27 فروردین 1403 ، 6 شوال 1445 ، 15 آپریل 2024 ، شماره 4440 (1824 دوره جدید)
دولت، در جذب سرمایه خارجی در مناطق آزاد ناکام بوده است
موانع پیش روی مناطق آزاد با فلسفه و اساس این مناطق در تضاد است
بندر عباس میزبان نمایشگاه مشترک توانمندی‌های صنایع‌دستی و گردشگری قطر و هرمزگان
  پربيننده ترين اخبار
دوشنبه 20 فروردین 1403 ، 28 رمضان 1445 ، 8 آپریل 2024 ، شماره 4436 (1820 دوره جدید)
تقدیر از دو فعال رسانه ای توسط سازمان منطقه آزاد کیش
استقبال خوب گردشگران از تفریحات دریایی در ایام نوروز کیش
جزیره هندورابی مقصد نوروزی گرشگران دوستدار طبیعت
اختصاص دستگاه ماموگرافی سه بعدی به بیمارستان کیش
جزیره کیش میزبان نمایشگاه بین المللی”انجمن صنعت پخش
اجرای طرح زیست محیطی با توزیع بیش از 7000 کیسه جمع آوری پسماند خودرو در جزیره کیش
راه اندازی آزمایشی ریال دیجیتال در جزیره کیش
ثبت بیش از 38 هزار نفر شب اقامت در کمپ های اسکان موقت نوروزی کیش
سرپرست جدید مدیریت فناوری‌های راهبردی و تحول دیجیتال شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
واردات 50 دستگاه خودرو سواری به جزیره کیش
یکشنبه 26 فروردین 1403 ، 5 شوال 1445 ، 14 آپریل 2024 ، شماره 4439 (1823 دوره جدید)
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

برای نخستین بار در جزیره کیش توسط شرکت
گامی بلند در مراقبت از سلامتی مصرف کنندگان قلیان تولید

شرکت "مانی توتون کیش" در جهت کاستن از مضرات مصرف قلیان برای مصرف کننده‌ ، مبادرت به تولید معسلی کرده است که با حذف تنباکواز پروسه تولید ، میزان نیکوتین در محصول نهایی را به صفر رسانده است.تولید این محصول در جزیره کیش گام بلندی در مراقبت از سلامتی مصرف کنندگان قلیان است و برای مصرف کننده ای که مایل به ترک تنباکو می باشد ایده آل است.

  


شرکت "مانی توتون کیش" در جهت کاستن از مضرات مصرف قلیان برای مصرف کننده‌ ، مبادرت به تولید معسلی کرده است که با حذف تنباکواز پروسه تولید ، میزان نیکوتین در محصول نهایی را به صفر رسانده است.تولید این محصول در جزیره کیش گام بلندی در مراقبت از سلامتی مصرف کنندگان قلیان است و برای مصرف کننده ای که مایل به ترک تنباکو می باشد ایده آل است.

شرکت "مانی توتون کیش" به مدیرعاملی امیر باور برای نخستین بار در خرداد ماه 1399 در جزیره زیبای کیش، مبادرت به تولید معسل تنباکو برای قلیان کرد و بلافاصله پس از آن اقدام به اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری از مدیریت صنایع کیش نمود. این شرکت تحت لیسانس باور گروپ کانادا از سال 2013 محصولات خود را  با نام تجاری " لوییس و ماری" عرضه می نماید .  تولید این محصول سابقه شش سال حضور در بازار بین المللی را دارد.از سال گذشته مقدمات فعالیت تولیدی "مانی توتون کیش" با سرمایه ای بالغ بر یک میلیون دلار ازاین شرکت بین المللی با مدیریت ایرانی و مشارکت آقای مهران فرضی کاکش به عنوان سرمایه گذار و آقایان مهدی فرضی کاکش؛ رئیس هیئت مدیره و مسعود فرضی کاکش؛ نایب رئیس هیئت مدیره فراهم شد. "مانی توتون کیش" با رویکرد جدیدی وارد این صنعت شد و در جهت کاستن از مضرات مصرف قلیان برای مصرف کنندگان ، مبادرت به تولید معسلی کرده است که با حذف تنباکواز پروسه تولید، میزان نیکوتین در محصول نهایی را به صفر رسانده است. به گفته امیر باور مدیر عامل شرکت "مانی توتون کیش"، معسل گیاهی قلیان توسط باور گروپ از سال 2013 عرضه شده و بازخورد خوبی از مصرف کننده گرفته و با این وجود ثبت اختراع این محصول در اداره کل ثبت شرکت ها و  مالکیت  های صنعتی و معنوی نیز به انجام رسیده است و با افتخار به عنوان محصول وطنی آماده فروش در بازار داخلی و منطقه ای می باشد.

وی در توضیح کارکرد این محصول تولیدی گفت: «معسل تنباکو» فرآورده ای است که از برگ تنباکو و شیرین کننده،اسانس میوه یا عطرهای دیگر تولید میشود.این محصول در سالهای اخیر با اقبال گسترده ای در ایران و کشورهای دیگر روبرو شده است. آمریکا، کشورهای اروپایی، چین، ژاپن  و مصر بالاترین میزان مصرف را دارند.شروع تولید معسل برای قلیان مربوط به قرن نوزدهم و در مصر است .

باور در این خصوص  افزود: دود قلیان حاوی هزاران نوع ماده سمی و خطرناک برای بدن است  که ناشی از احتراق ذغال و تنباکو میباشد.سرطان لب، حلق و دهان ، سرطان ریه، سرطان معده، بیماریهای قلبی، سکته مغزی، نارسایی ریوی و بیماری های متعدد دیگر از عوارض مصرف طولانی مدت قلیان هستند . دود دریافتی از قلیان 200 برابر سیگار است و هر بار مصرف قلیان معادل 50 نخ سیگار می باشد.

مدیر عامل شرکت "مانی توتون کیش" افزود : این معسل علاوه بر حذف تنباکو بر پایه گیاهانی تولید می شود  که قابلیت استنشاق دارند . مورد مصرف برای موارد استنشاقی در طب سنتی ایران، هند و چین داشته اند. اثرات ضد ویروسی، ضد باکتری و ضد سرفه بر اساس مطالعات علمی نوین در تعدادی از این  گیاهان مفید دیده شده است که با افزودن این گیاهان شفا بخش طب سنتی این فواید به محصول افزوده شده است که از این جهت نسبت به تولیدات قبلی معسل گیاهی قلیان ارجحیت دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر اینها این معسل حاوی گیاهان دیگری از طب سنتی نیز می باشد که بسته به هر نوع از آنها ، می توانند باعث افزایش توان جسمی و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن شوند . حتی این محصول بسته به مورد می تواند ضد اضطراب و ضد افسردگی باشد یا باعث رفع مشکلات بانوان و افزایش توان جنسی شود و در محصولات خاصی آرامش بخش و نشاط آور هم خواهد بود.

مدیرعامل شرکت "مانی توتون کیش" گفت: این نوآوری برای نخستین بار در جهان و در جزیره کیش به انجام رسیده است، تهیه محصول بر اساس موازین علمی  می باشد و میزان گیاهان شفا بخش موجود در آن به نحوی افزوده می شود که حتی در مصرف طولانی عارضه ای متوجه مصرف کننده نباشد و فقط اثرات مفید گیاهان در حداقل حد مجاز به کار برده می شود . این محصول در مراحل پیش تولید برای کروماتوگرافی گاز ناشی از سوختن آن به مراکز علمی اروپایی فرستاده شده و در مراحل اولیه آزمایش تفاوت قابل توجهی در مقایسه با معسل تنباکوی رایج ملاحظه شده است ، که نتایج نهایی و آزمایشات پس از تولید تا چند ماه آینده آماده انتشار است .

باورافزود: مصرف این فرآورده نیاز به ذغال کمتری نسبت به تنباکودارد و دود مضر ذغال با این محصول یک چهارم مصرف تنباکو می باشد. تولید این محصول در جزیره کیش گام مهمی در مراقبت از سلامتی مصرف کنندگان قلیان است و برای مصرف کننده ای که مایل به ترک تنباکو می باشد ایده آل است.

وی درباره میزان اشتغال ایجاد شده توسط این شرکت در جزیره کیش گفت: در حال حاضر 30 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار در مجموعه هستند که در آینده به حداقل سه برابر این میزان ایجاد شغل خواهد شد به طوری که  در حال حاضر برای حدود 100 نفر و در آینده تا 500 نفر بطور غیر مستقیم (عاملان فروش و پخش در ایران) ایجاد شغل خواهد شد  و مایه افتخار است که بگویم ساکنین  کیش اولویت اول را در استخدام شرکت خواهند داشت.

باور با بیان اینکه  ظرفیت تولید ما سالانه 4300 تن است که در ایران این میزان تولید کم سابقه است و با این حجم از تولید، کشور از واردات معسل بی نیاز است، افزود: این محصول بازار بزرگی دارد و طبق آمارهای رسمی در سال 1397، 5 هزار میلیارد تومان مصرف معسل قلیان در بازار ایران بوده و یازده هزار تن معسل در ایران مصرف شده است.

امیر باور؛ مدیر عامل شرکت "مانی توتون کیش" و مدیر باور گروپ کانادا که بعد از 12 سال به کشور بازگشته است در بیان انگیزه خود از عرضه این تجربه در ایران  گفت:  در راستای  توجه به خودکفایی ملی و تقویت  جهش تولید باعث شد تا بازگشت به کشور را وظیفه خود بدانم و تجربیات چندین ساله خود از منظر علمی و تخصصی تولید معسل که از 2013 در کانادا انجام شد و فروش موثر بین المللی داشت در اختیار قرار دهم.

باور در پایان از مساعدت و همکاری بی شائبه دکتر مظفری؛ مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، مهندس مسکین نواز؛ مدیر کل صنایع کیش و مهندس پزشکی؛ مدیر نظارت بر صنایع  سازمان منطقه آزاد کیش بابت همکاری های به عمل آمده و تسهیل شرایط سرمایه گذاری و تولید کارخانه ای معسل تنباکو در جزیره کیش تقدیر و تشکر کرد.

 

 شماره خبر : 978         آرشيو گزارش ویژه         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.